Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6658
Halla, er det mulig å få feedback på den nye låten min? Den er del av en EP som kommer ut i Februar. Brukt ca et år på den

https://soundcloud.com/williamfrench...french-light-2
Dritt i Soundcloud... Gå til Youtube elle lag mixtapes.
Hvorfor det?
Den satte meg i en fin og dreamy tilstand og ett muntert humør.

Føler for å vandre en tur i skogen med denne på ørene.

Fikk en glowy energi og skulle ønske den varte ett par minutter til.

Jeg personelig er mere fan av minimalistisk og "våt"house som er en tone mer progressiv en denne,men den fikk meg til å filosofere ganske dypt,så tommel opp absolutt.



Gleder meg til å høre mere fra William french
Sist endret av 7kr8; 26. oktober 2018 kl. 17:26.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg

Fikk en glowy energi og skulle ønske den varte ett par minutter til.


Gleder meg til å høre mere fra William french
Vis hele sitatet...
Så hyggelig å høre! Jeg lagde denne etter en lang og intens yoga-session. Følte virkelig glowen, og jeg er glad energien spredde seg til deg!

Det kommer mer!
Elsker det rett og slett. Minner meg løst om Sync24, vibrasphere, Asura, osv. Egentlig minner det meg om en veldig spesifikk sang, men kommer ikke på hvilken PS synes Soundcloud er et fantastisk medium så skjønner ikke helt greia til Cloor her.
Sist endret av sinkpad; 26. oktober 2018 kl. 21:58.
Takk sinkpad
Jeg syntes låten var velkomponert og med som nevnt over her, en drømmende setting. Det gav meg ro følelsen. Det at du er litt melodiøs gjør komposisjonen frisk og interesann. Dette får meg virkelig inn i en meditativ tillstand, med de rette brainwave bevegelsene i hjernen. Fortsett og utvikle deg innen denne sjangeren/utrykksformen. Men kan jeg spørre deg hva musikkprogram du bruker når du lager komposisjonene?
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Men kan jeg spørre deg hva musikkprogram du bruker når du lager komposisjonene?
Vis hele sitatet...
Halla, og takk for fine ord! Klart det, jeg bruker Ableton Live. Jeg skal faktisk begynne å legge ut litt produksjons-content på YouTube, og i morgen starter jeg det hele med å legge ut en walk-through av hvordan denne låta er lagd.

Hvis det er noe du lurer på bare skrik ut
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Usedvanlig velprodusert, super oppbygning og kjempevakre melodier og akkorder. Dette likte jeg svært godt.
Woow!
Superfin låt dette her!
Well done
Sist endret av aintnowifey; 31. oktober 2018 kl. 14:00.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Veldig bra Kommer den på spotify etterhvert?
Damn, setter pris på disse ordene folkens! Det har tatt meg over et år å lage EP'en som denne låta er en del av, så det betyr mye å høre at det faller i smak!

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Veldig bra Kommer den på spotify etterhvert?
Vis hele sitatet...
Ja, den er på Spotify, og alle andre platformer
Sist endret av itstherubberduc; 31. oktober 2018 kl. 19:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slenger meg på de andre her. Dette var bra!
Dette var dope! Digger den trippy sounddesignen og alle de små detaljene rundt omkring i lydbildet.
Veldig bra! Lagt til i spillelista på spotify!
Vanligvis orker jeg ikke lytte til ting som blir postet her, men endte opp med å se igjennom kommentarene og så tok en lytt. Likte den veldig godt, du har potensiale!

Har du laget noe mer?
Sitat av Raymond Vis innlegg

Har du laget noe mer?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan høre resten av musikken min her: https://open.spotify.com/artist/7fVT...S3WcU6pLo8-NHA
Du skal ikke kjøre noen shows i nærmeste framtid eller?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Har hørt på musikken din siden du la ut The Watchmaker på forumet i 2014, elsker den nye låta! Har du planer om å spille live i framtida og hvilke synther bruker du for å lage musikken?
Sitat av moret Vis innlegg
Du skal ikke kjøre noen shows i nærmeste framtid eller?
Vis hele sitatet...
Har nylig fått booking-agent, så det blir en del shows (live og DJ set) fremover. Neste er i Larvik andre juledag

Sitat av Cappy Vis innlegg
hvilke synther bruker du for å lage musikken?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker hovedsaklig Zebra2 og Kontakt. Mange av Abletons stock synther.

Har også en Minibrute 2s som jeg har fått sansen for
Sist endret av itstherubberduc; 2. november 2018 kl. 05:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du fikk brått en ny følger her. Digger stilen din og har spilt musikken din flere ganger når jeg rydder eller chiller hils oss oppdatert når du skal spille live gigs, så skal du nok se at freaksa dukker opp på konserter
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ronniba Vis innlegg
Digger stilen din og har spilt musikken din flere ganger når jeg rydder eller chiller hils oss oppdatert når du skal spille live gigs, så skal du nok se at freaksa dukker opp på konserter
Vis hele sitatet...
Takk, gøy å kunne hjelpe med ryddingen, jeg er ikke så flink på det selv hehe.

Skal gjøre mitt beste med å holde dere freaks oppdatert ang. gigs. Det tryggeste er nok å følge meg på Insta, det er der jeg er mest aktiv
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Takk, gøy å kunne hjelpe med ryddingen, jeg er ikke så flink på det selv hehe.

Skal gjøre mitt beste med å holde dere freaks oppdatert ang. gigs. Det tryggeste er nok å følge meg på Insta, det er der jeg er mest aktiv
Vis hele sitatet...
Da må du nesten ut med hva du heter på insta eller sende det på priv melding
@ronniba Google William french insta, tviler noe på at jeg promoterer han her

Kan også sies at han skal spille på Galdhøpiggen i neste år. For de som har lyst til å oppleve en unik konsert opplevelse anbefaler jeg og ta turen.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
@ronniba Google William french insta, tviler noe på at jeg promoterer han her
Vis hele sitatet...
Takk Kimmy. Du tar turen opp eller? Må komme meg i form igjen, må jo bære utstyret opp
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
@ronniba Google William french insta, tviler noe på at jeg promoterer han her

Kan også sies at han skal spille på Galdhøpiggen i neste år. For de som har lyst til å oppleve en unik konsert opplevelse anbefaler jeg og ta turen.
Vis hele sitatet...
Takker