Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6574
Har en barndomsvenn som jeg har hengt jevnt med siden ja barndommen,vi har jevnlig røykt hasj sammen men jeg merker nå at han er mer ute etter "noe mer" jeg har alltid klart å holde meg til hasj og alkohol men han har rota seg opp i piller og pepper,hvor alvorlig er egentlig dette steget ? kompisen min sier det er bare av og til "ikkeno stress" men han har blitt betydelig tynnere den siste mnd,hvor stor er kontrasten til hasj og pils til piller og pepper,miljøene osv?
Sist endret av Bjørneboe; 4. september 2015 kl. 17:00.
Dersom det foreligger betydelige fysiske forandringer over mindre enn en måneds tidsrom så er det nok ganske alvorlig. Gitt at det faktisk er det som er grunnen da, kan jo være han har kjærlighetssorg eller noe annet random.
Kontrasten mellom bruk av hasj/alkohol og piller/speed er veldig stor! Veldig mye lettere å bli avhengig av piller og speed. Og rusen er jo noe helt annet enn hasj eller alkohol.

De fleste sier vel at det "ikke er noe stress" før det er for sent. Man tror jo man har mer kontroll på ting enn man egentlig har. Og veien er kort til avhengighet.

Så steget er ganske stort. Det er mange som tar sånne ting og lever et vanlig liv med siden av med jobb og venner. Men det betyr ikke at de ikke er avhengige eller at det er bra å holde på sånt. Jeg har i hvert fall sett nok tilfeller av dette til å ha en ganske sterkt hat mot piller generelt.

Men så er det jo og noen som klarer å holde det i sjakk ved å ta sånne ting innimellom og ikke ha et problem med det.

Om du ser eller føler det har gått for langt er det jo bare å ha en liten intervention for han, men gjøre det på et trygt og godt sted og ikke overrumple han med masse negative ting. Ta det heller på en pen måte og si du er bekymra for at det til slutt skal gå for langt og at det er noe som fort kan ta helt over et liv.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Spør du de narkomane som sitter på gata i Oslo hvordan de ble narkoman, så vil de garantert si at de begynte med små stoffer, men etterhvert gikk over til tyngre fordi de ikke kjente rusen like godt.

Det valget han er i ferd med å ta nå, vil han først angre på når han selv sitter på gata i Oslo og tigger etter penger.
Ja,vet det ikke er bra.Men folkene i disse miljøene,er de hardere,tøffere koder osv,blir man automatisk mer kriminell i tankegangen når man vanker i de kretsene ?
Sist endret av Bjørneboe; 4. september 2015 kl. 22:27.
Om du har utgangspunkt i å være litt skurk kan jo selvfølgelig det trigges bedre hos deg.

Men piller og speed er vel kjent for å være rusmidler som gjør at du kan bli en liten tjuv!
Vet ikke nok til å uttale meg helt om det, men kriminalitet går jo ofte hånd i hånd med disse rusmidlene!
Folkene i miljøet kan være som "vanlige" folk. Du kan finne heavy miljøer og du kan finne vanlige vennegjenger som driver med det og ikke gjør noe særlig ut av seg vil jeg tro.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Spør du de narkomane som sitter på gata i Oslo hvordan de ble narkoman, så vil de garantert si at de begynte med små stoffer, men etterhvert gikk over til tyngre fordi de ikke kjente rusen like godt.

Det valget han er i ferd med å ta nå, vil han først angre på når han selv sitter på gata i Oslo og tigger etter penger.
Vis hele sitatet...
Nuvel. Trappetrinnsteorien er ikke særlig anerkjent blandt hverken dem som tar stoff eller dem som har peiling på stoff.

Handler mer om miljø lg generelt forhold til psykoaktive substanser i hverdagen.

Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Ja,vet det ikke er bra.Men folkene i disse miljøene,er de hardere,tøffere koder osv,blir man automatisk mer kriminell i tankegangen når man vanker i de kretsene ?
Vis hele sitatet...
Nei. Det du tenker på er forestillingen av nevnte kretser.

Realiteten er feigere, nerver i høyspenn og et fravær av integritet og prinsipper til fordel for dopjag. Mer kriminell blir en dog selvføglelig.
Sist endret av Tøffetom; 5. september 2015 kl. 07:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville faktisk vurdert i dette tilfellet å snakke med vedkommendes familie og informert dem, så kanskje dem har nok påvirkning på ham til å få han til å slutte.


Dette gjør du for han sin del, ikke din. Han vil garantert være pissed på deg helt frem til han selv får opp øynene, men med dette valget kan du gjøre ett allerede verdig liv verdig. Han vil ikke trenge å suge gamle griser's kuker for å få råd til neste rus.
Når folk snakker om "begynnte med piller" hvilke piller er det da? c-prep benzoer eller opiater?
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Når folk snakker om "begynnte med piller" hvilke piller er det da? c-prep benzoer eller opiater?
Vis hele sitatet...
Setter penga mine på benzo. Folk som driver med amfetamin driver også gjerne med benzo. Amf gir noya, benzo roer deg, benzo sløver deg, amf vekker deg.
[quote=iduamit;3253995]Kontrasten mellom bruk av hasj/alkohol og piller/speed er veldig stor! Veldig mye lettere å bli avhengig av piller og speed. Og rusen er jo noe helt annet enn hasj eller alkohol.

Jeg vet ikke helt. Jeg tror de fleste som prøver for første gang enten hasj eller alkoho vs piller eller pepper,hadde gått for de to førstnevnte, vis man ble tilbudt dem på nytt.
[quote=Rundstykke;3254696]
Sitat av iduamit Vis innlegg
Kontrasten mellom bruk av hasj/alkohol og piller/speed er veldig stor! Veldig mye lettere å bli avhengig av piller og speed. Og rusen er jo noe helt annet enn hasj eller alkohol.

Jeg vet ikke helt. Jeg tror de fleste som prøver for første gang enten hasj eller alkoho vs piller eller pepper,hadde gått for de to førstnevnte, vis man ble tilbudt dem på nytt.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt sant!
Men om man prøver et par ganger til blir man fortere hekta på piller og speed kontra hasj og alkohol. Skal litt til for å prøve i første omgang, men når man først er på den båten blir det jo vanskeligere å finne land igjen.
[quote=Rundstykke;3254696]
Sitat av iduamit Vis innlegg
Kontrasten mellom bruk av hasj/alkohol og piller/speed er veldig stor! Veldig mye lettere å bli avhengig av piller og speed. Og rusen er jo noe helt annet enn hasj eller alkohol.

Jeg vet ikke helt. Jeg tror de fleste som prøver for første gang enten hasj eller alkoho vs piller eller pepper,hadde gått for de to førstnevnte, vis man ble tilbudt dem på nytt.
Vis hele sitatet...
Du missforstår
Benzo ja,rivo,valium det som er.
Takker for svar ! Har bare vært med han noen ganger for å handle og fått et inntrykk av ett ganske spesielt miljø,hele tiden si hvem vi er når vi banker på osv.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Spør du de narkomane som sitter på gata i Oslo hvordan de ble narkoman, så vil de garantert si at de begynte med små stoffer, men etterhvert gikk over til tyngre fordi de ikke kjente rusen like godt.

Det valget han er i ferd med å ta nå, vil han først angre på når han selv sitter på gata i Oslo og tigger etter penger.
Vis hele sitatet...
Med den logikken kan vi vel konkludere med at det å drikke vann øker sjansen for at folk skal bli kriminelle. Du vet, de aller fleste som sitter i fengsel drakk vann før de ble kriminelle, ergo må vann være den utløsende årsaken.
Sist endret av bronsky; 8. september 2015 kl. 13:13.
[quote=SoppVandrerne;3254709]
Sitat av Rundstykke Vis innlegg

Du missforstår
Vis hele sitatet...
Haha.. Leste igjennom en gang til nå! Da forsto jeg hva du mente )
Sitat av iduamit Vis innlegg
Haha.. Leste igjennom en gang til nå! Da forsto jeg hva du mente )
Vis hele sitatet...
Haha, ja jeg ble skikkelig forvirret selv når jeg leste svaret mitt nå Det skulle være sitert fra Rundstykke og ikke deg, men ser at det var han som tulla det til i starten
Når jeg tar pepper spiser jeg godt før turen å får i meg mat på nedturen å plent av drikke.. Har gått ned 5kg på det meste siden jeg begynnte på pepper å jeg holder på å gå ned i vekt fra før av. Jeg tar ikke flere dager uten søvn heller.

Men er veldig mange som driter i mat før under og etter turen å tar flere dager da er det lett å gå ned i vekt...

For å finne ut sånn ca hvor ofte han tar pepper kandu tvinge han til å spise litt av noe som helst mat.. Jeg får bare ned suppe... Eller 5min per skive.

Du blir FORT MEGET fort glad i pepper ikke undervurder det fantastiske dog farlige rusmiddelet.
Føler det nærmest er sånn i disse miljøene er at du nærmest blir sett ned på om du ikke bruker/begynner med sprøyte,er det noen som er mer disponert for å begynne med sprøyter en andre ? Hadde mitt første møte med amfetamin for over 10 år siden men har aldri falt meg inn å begynne med nåla..
Kjenner flere personer ifra slike miljøer, dem ser IKKE ned på oss som ikke bruker sprøyter. Di advarer derimot imot å starte med nåla.

Edit: om man har disiplin nok, kan man fint være med folk som bruker pepper daglig, man blir ikke sett ned på av den grunn.

Jeg har faktisk fått mye skryt for at jeg bare bruker engang i blant.
Sist endret av king123; 9. september 2015 kl. 21:50.
Ja sånn sett på miljøet så er det ingen der som er ute etter å dra folk ned i dritten. folk kommer gjerne med to eller tre advarsler og noen kontrollspørsmål + eventuelle lurespørsmål for å teste om du er skikket til å få i deg dette her.

største faren egentlig er små vennegjenger som presser hverandre, gjerne folk som er alt for gode venner