Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8052
MDMA is life
Vet ikke om jeg har postet denne rett eller feil, så admin får bare flytte den isåfall.

Lurer bare på hvordan incest er skadelig, det er jo via gener og DNA?.. Har prøvd å google litt å finner ikke ut av det.

Herregud å mye rart man kan begynne å lurepå når man bare trykker seg videre og viderer i mange timer.

Tenner ikke på incest eller noe sånn piss. Vil bare finne ut av hvordan for eks mor å sønn, eller far å datter, som har sex, kan skade et evnt barn pga nære relasjoner
-infamous
Sist endret av infamous x; 19. mai 2015 kl. 04:54.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Et barn får 50% gener fra far og 50% fra mor, og når disse er temmelig likt så blir det problemer. Dette er veldig kort fortalt, men har ikke tid til å være utfyllende.
Fordi du har de samme recessive genene som din nærmeste familie, du trenger dermed et annet type gensett for å skape genetisk variasjon og for å forhindre at disse genene kommer frem.
Det har med recessive gener å gjøre. Du husker sikkert fra naturfagen at enkelte gener kommer i dominante og recessive varianter, som for eksempel for øyenfarge. Den dominante varianten overstyrer den recessive varianten, slik at så lenge du har fått den dominante fra en forelder, så er det effekten av den dominante varianten som gjør seg gjeldende over den eventuelle effekten av den recessive varianten. Du må altså ha to av den recessive varianten for at den skal komme til uttrykk. For ordens skyld kan jeg også nevne at en variant av et gen kalles et allel (hvor genet er det mer generelle: Alle har genet for øyenfarge, men vi kan ha forskjellige alleler), og dominans er ikke en iboende egenskap i et allel, men beskriver forholdet mellom to alleler.

Vi har alle mange recessive alleler i kroppen som ikke får uttrykk fordi de overstyres av dominante alternativer. Og noen av dem er svært skadelige. De gjør ingen praktisk skade for oss, selvsagt, nettopp fordi de overstyres, og det at de nesten aldri kommer til uttrykk gjør at de ikke har blitt luket fullstendig ut av evolusjonen. Og halvparten av alle genene dine blir ført videre til hvert avkom, som du sikkert vet.

Så du og jeg har begge mange slike svært skadelige, men recessive alleler i kroppen, men sjansen er veldig liten for at vi har de samme. Hadde hvert av dem vært veldig utbredt, ville de ofte kommet til uttrykk, men siden de ofte medfører alvorlige misdannelser som senker sannsynligheten for (eller umuliggjør) å spre sine gener videre, ville de derfor gjort seg selv sjeldne gjennom naturlig utvelgelse. Så om to tilfeldige personer slår sammen genmaterialet sitt til et nytt individ, er sjansen minimal for at noe galt skal skje.

Men om de to personene er i nær slekt, så er sjansen stor for at de deler mange av de farlige recessive allelene. Du deler 50% av dine gener med din mor og 50% med din far, og du deler derfor også 50% av dine farlige recessive alleler med din mor og 50% av dem med din far. Hvis du da får barn med din ene forelder vil hvert av dine recessive alleler som du deler med den forelderen ha 25% sannsynlighet for å komme til uttrykk. Hvor alvorlige konsekvenser hvert av dem har vil variere, men siden du også har mange av dem, er sjansen veldig stor for at det går galt. Effekten vil også forsterke seg for hver generasjon med innavl, noe som gjør at å få barn med sin fetter eller kusine som regel går helt fint en generasjon, men vil bli problematisk om denne tendensen fortsetter nedover i arverekken.
Sist endret av Provo; 19. mai 2015 kl. 14:50.
Grunnen til at du ikke finner noe når du google det er fordi du blander begrepene incest og innavl

Incest handler om seksuelt samkvem mellom nær familie (ikke nødvendigvis slekt), og skadene dette vil gi er først og fremst psykiske skader hos vedkommende som blir utsatt for overgrepene.

Innavl handler om parring og avkom mellom nært beslektede individer og følgene av dette. Så det du lurer på er hvorfor innavl er skadelig. Du har allerede fått gode svar når det gjelder dette, så jeg kommer ikke til å skrive så mye.

Nære slektninger har stor likhet i genetisk arvemateriale, så parring mellom nære slektninger fører til liten variasjon i avkommets arveanlegg. Innavl fører til lav genetisk variasjon.

Innavl trenger ikke nødvendigvis å være skadelig, men fordi man øker sjansen for dobling av skadelige gener er det større sjanse for at skjult sykdom vil dukke opp dersom det er der. Det vil si at recessive alleler som ikke nødvendigvis har kommet til utrykk hos foreldrene kan komme i dobbel dose hos avkommet, og dermed også komme til utrykk i avkommet.

Generelt vil innavl føre til nedgang i vekst, levedyktighet og fruktbarhet - innavlsdepresjon. Gepard og fjellrev er arter som sliter på grunn av lav genetisk variasjon.

I norge er høyeste tillatte innavlsgrad 6.25% noe som tilsvarer avkom etter fetter/kusine.
MDMA is life
Trådstarter
Tusen takk randomize og provo

Skremmende hva man kan begynne å lure på etter x antall timer med klikking på internett haha.
Sitat av infamous x Vis innlegg
Tusen takk randomize og provo

Skremmende hva man kan begynne å lure på etter x antall timer med klikking på internett haha.
Vis hele sitatet...
Ingen grunn og forsvare seg. Du er på Freak, her er det ingen som dømmer deg

Vil foreslå at du leser deg opp mot naturlig utvalg og, naturlig seleksjon om du synes samspillet mellom bestander, og evolusjonslære er spennende
MDMA is life
Trådstarter
Sitat av Zarni Vis innlegg
Vil foreslå at du leser deg opp mot naturlig utvalg og, naturlig seleksjon om du synes samspillet mellom bestander, og evolusjonslære er spennende
Vis hele sitatet...
Kan du forklare nærmere da jeg forstod null å niks av det der?

Har en "speed hjerne" tilvanelig sporer av hvert min å inntreserer meg for di særeste ting(somregel kun når jeg gnomer på kvelden alene haha) skjønner heller ikke hvorfor jeg skriver dette.. (Og jeg er nykter nå)
Sitat av infamous x Vis innlegg
Kan du forklare nærmere da jeg forstod null å niks av det der?
Vis hele sitatet...
Naturlig utvalg og naturlig seleksjon er bare to forskjellige begrep for akkurat det samme. Det er mekanismen som ligger til grunn for biologisk evolusjon. Helt enkelt innebærer det at enkelte individer er marginalt bedre enn andre til å få mange og gode avkom, og de vil da spre sine gener mer, på bekostning av de som ikke er så gode. På den måten vil positive endringer i arvematerialet samle seg opp, mens de negative blir luket ut.

Hvis du vil ha en veldig grunnleggende bok om evolusjon som ikke forutsetter noe som helst kunnskap om biologi, kan jeg anbefale "The Blind Watchmaker" av Richard Dawkins.
For å legge til, så er det viktig når en tenker på evolusjon at en ikke går i fella og tilegner den en form for "bevissthet" med mål om å gjøre folk sterkere,smartere eller høyere, som er typiske karakteristikker som vi mennesker ville sett på som positive. Evolusjon går ut på overlevelse av den mest tilpassningsdyktige. Evolusjon gir totalt faen i hva vi mennesker regner som styrker og svakheter.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hatred: det trodde jeg det bare var kreasjonistidioter som lot som de gjorde for å "diskreditere" hele opplegget.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det var en artikkel i A-magasinet for noen år siden om en familie i Pakistan der ingen av barna kunne føle smerte. De beit av tunga si, fikk brannsår osv, flere døde. Pga inngifte.
Annet konkret eksempel er "rottebarn". Jeg har sett slike barn i Oslo også.
Og så er det naturligvis de kongelige i Europa, særlig Habsburgerne.
Nå har de hvertfall fått inn noe nytt blod.

http://www.islam-watch.org/home/73-b...ty-part-3.html

http://www.habsburger.net/en/chapter...anish-habsburg

Det å se sånne rottebarn som hellige tror jeg har vært en skikk i området Midt-østen - india i flere tusen år, hvertfall leste jeg et sted om hvordan ekteskap far-datter /søsken måtte forbys omigjen og omigjen og legges vekt på, noe kongen ikke ville ha vært nødt til om ingen gjorde det.

Både Frp og Arbeiderpartiet har forbud mot søskenbarnekteskap på programmet, men det ser ikke ut til at de klarer å gjennomføre det. De er sikkert redde for å bli kalt rasister. Men det er virkelig ikke bra. Første generasjon fetter og kusine som gifter seg går ofte bra, men neste generasjon har jo enda flere like gener osv.

jeg har skrevet til Frp men kanskje hvis noen fler skriver til dem? Ap og Frp har nesten flertall på Stortinget, omtrent halve salen, så hvis de får med noen fler fra andre partier, Sp kanskje? Og Høyre burde jo være vitenskapelige nok?
Sitat av Toove Vis innlegg
Det å se sånne rottebarn som hellige tror jeg har vært en skikk i området Midt-østen
Vis hele sitatet...
I Gujrat blir de nokk sett på som alltvitende og ha helbredende evner.
Dette kommer ikke til slutte sålenge de har de h**etes kasterordningen.
Med andre ord aldri. Kasteordningen er like sterk om ikke sterkere i Norge blant Pakistanere her.
Fordi meste parten er fra Gujrat.
Sist endret av Weedwacker; 1. august 2015 kl. 19:25.