Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1634
lurte på om noen kunne anbefale ei side med bra spillanmeldelser. jeg liker høyt nivå, og anmeldere som sparer på godkaraktera til det kommer spill som faktisk fortjener dem.

et poengsystem på minst 1-10 uten desimaler (d.v.s minst ti ulike karakterer), og flittig bruk av videoanmeldelser er å foretrekke. gjerne også en side som har eksistert en stund, og dermed har et godt utvalg av anmeldelser av litt eldre spill.

tidligere har jeg lest en del Gamespot, men det har tapt seg grundig. særlig de siste 4 åra.

alle forslag settes pris på!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Husker jeg fant en gang en slik bra side med masse video anmeldelser.
Og der stod release datoer på alle mulige spill.

Angrer stort på att jeg ikke la den til i favoritter for den er umulig å finne på google
Er dette kanskje noe, Angry Joe Show

Er forøverig mye annet bra på den siden
Jeg vet ikke hvor mye informasjon du faktisk kan hente ut fra denne karen, men anmeldelsene er iallefall underholdende - og såhvidt jeg vet er Portal det eneste spillet han har gitt en bra anmeldelse.

http://www.escapistmagazine.com/vide...ro-punctuation
Sist endret av Bagster; 25. august 2011 kl. 18:12.
Silent hill 1 var også bra etter Yathzee standard.
Støter Zero Punctuation helt
Shady Banana
Quix's Avatar
Yathzee har underholdende anmeldelser men de er ikke akkurat de mest saklige. Når jeg vil se reviews så er det for å få en saklig vurdering av spillet for å vite om det er bra eller dårlig, mens Yathzee synes 99% av alle spill er dårlige. Men for all del, han har morsomme videoer.
TotalBiscuit på youtube holder veldig god standard under sine anmeldelser.
Litt OT, men av norske anmeldere liker jeg Thomas Marynowski fra Itavisen.no

Disse tullanmelderene på norske nettaviser er jo for det meste udugelig når det kommer til spill og film.
Sitat av jOkKeJacKaL;2228375[url
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation[/url]
Vis hele sitatet...
han her er jeg fan av, men han bruker krasshet som et virkemiddel for aa vaere orginal og morsom. jeg vil nok helst ha et nettsted uten gimmicks. naar jeg ser paa zero punctuation saa er det like mye for humoren som for anmeldelsen.

videre, og som svar til dere andre og, vil jeg gjerne ha et nettsted med en stab av ulike mennesker. enkeltpersonsanmelding funker sjeldent, da de ofte har for rigide genrepreferanser.

noe youtube-greier er uaktuelt. sida *maa* ha en indeksert database som jeg kan soke i, og filtrere eller iallfall sortere paa score etc.

Sitat av mo3 Vis innlegg
Litt OT, men av norske anmeldere liker jeg Thomas Marynowski fra Itavisen.no

Disse tullanmelderene på norske nettaviser er jo for det meste udugelig når det kommer til spill og film.
Vis hele sitatet...
gamer liker jeg best i Norge.


takk for alle innspill saa langt!



p.s.
beklager fravaer av ae, o og aa. sitter paa gaming-maskinen min ATM. den kjorer Windows 7, saa jeg faar ikke kjort xkb-layoutet jeg har skrevet, som jeg bruker som standard.
Giantbomb.com har en stab bestående av veteraner fra spillbransjen. Siden oppsto etter Gamespot-kontroversen i 2007 hvor en ansatt ble (antagelig) sparket for å gi dårlig vurdering av et spill som sponsa siden med en større reklamekampanje.
de har bare femstjerne system, og enda magert med innhold. faa eldre spill. jeg liker dog det de har til naa, untatt ratingsystem som bare gaar fra en til fem med halver (nistegs rangering). helt aerlig foretrekker jeg 1-10 med et desimaltall, eller 0-100.

men, ja... god stab. bare litt innholdsfattig side enda. Gamespot mista en hel del med Kasavins oppsigelse, og i 2007 forlot resten av mine favoritter.
Jeg liker best reviewsa til gametrailers : )
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
TotalBiscuit

Han snakker hovedsaklig om WoW relaterte ting. Men har mange gode reviews til andre spill også Han er å finne på YouTube.

www.synicalbrit.com
Gamer.no ? IGN.com, mye video anmeldeldser der og. Gamer.no har vært lenge og er på norsk, kommer også med mye annet av spill nyheter.
Noe du ihvertfall må holde deg unna er det norske gratismagasinet Gamereactor. Verre mangel på kompetanse enn det der skal du lete lenge etter. Husker jeg leste anmeldelsen deres av Halo 3 og tenkte "hvordan i helvete har de godkjent dette?!"
Gamereactor skummer jeg, og leser overskriftene for nyhetsverdiens skyld. har lest noen lengre artikler og anmeldelser, og er særdeles lite imponert. husker ikke spesifikt hvilken anmeldelse det var, men jeg leste en hvor 80% av anmeldelsen var "jeg liker ikke denne genren, men [noe]". vanligvis er det det som kommer *før* et "men" som er irrelevant, men her var det altså omvendt, hehe.

videre er det så ekstremt mange skrivefeil at jeg får vondt i hodet av å lese Gamereactor.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg vil gå så langt som å påstå at Yahtzee ikke er noen anmelder. Han er mer en komiker. Antall spill han i det hele tatt sier noe positivt om kan antakelig telles på to hender, og selv om han er underholdende å høre på, ville jeg ikke gått dit for å finne ut hvordan et spill er.
Totalbiscuit sine videoer er for det meste first impressions og veldig få "reviews".

Men de er av veldig god kvalitet og imo er det bedre med en first impression video enn å bedømme om du vil kjøpe et spill ut ifra en score som en annen person gir et spill.

Sitat av Kognito Vis innlegg
TotalBiscuit

Han snakker hovedsaklig om WoW relaterte ting. Men har mange gode reviews til andre spill også Han er å finne på YouTube.

www.synicalbrit.com
Vis hele sitatet...
Er vel egentlig ganske lenge siden han snakket om noe wow relatert i det hele tatt.
cynicalbrit.com er forøvrig en ganske øde side i forhold til youtube channelen hans.

Han dekket gamescom utrolig godt og har mange lange videoer med gameplay hvor utviklerne er med å kommmenterer.
Sist endret av Zaim; 2. september 2011 kl. 13:52.
Norsk kandidat: Rune Olsen som jobber for vg. Det må være ett av de få oppegående mennesker de har ansatt.
http://www.gametrailers.com/ Syns de har ganske bra reviews, eneste minus er at jeg syns de er treig å lage review til nye spill.
www.gamer.no

Norsk side som har vært oppe lenge, med rimelig bra anmeldere. Har dog ingen videoanmeldelser.