Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3087
Hei, jeg har nå gått på speed i ca 10-12 dager nesten i strekk, hadde en dags pause i mellom. Så var det på'n igjenn. har kanskje sovet/duppet av noen ganger uder denne perioden. Brukte mest speed regner jeg med, men brukte også svært mange piller samtidig som en liten cocktail, da jeg ble fri for pepper.

Cocktailen inneholdt vel masse Rivotriler, Stilnoct, Valium, sobril... Og mye mere..

I går natt var jeg fri for både speed og pillere. Så da bestemte jeg meg for og røyke noe brunt i pipe.

Og fy faen i hælvete så ufattelig stein jeg ble helt syyykt! Hadde ikke røyket på lenge.

Men så dro jeg hjem senere på dagen, det var vel kanskje ca 10-11 timer etter jeg hadde røyka. Jeg hadde ikke sovet noe særlig heller.

Alt var egentlig tipp-topp følte meg i relativ god form. Men da jeg kom hjem begynte jeg og tenke på alt shitten jeg gikk igjennom da jeg var unge, alt mulige ting jeg blei utsatt for. Og da begynte jeg seriøst og gråte noe sinnsykt mye, fikk alvorlig depresjon, jeg tror ikke jeg var så jævla langt i fra og begå noe drastisk rett og slett. Noen som vet hvorfor dette skjedde?

Jeg bare følte for og skrive det, da jeg aldrig noensinne har vært borti noe liknende..
Søvn er svært viktig for menneskekroppen. Psyken blir fort skadelidende om du få for lite søvn, og det kan godt være det som har skjedd deg. Du skriver du har tatt div medikamenter og narkotika, noe som kan senke dopamin nivået i hjernen, som også kan være en grunn.

Få deg god søvn, samt litt mat, så går det nok over.
Det kalles nedtur og er helt normalt når man utsetter kropp og hode for amfetamin.
Det kan ofte virke som at jo mer man putter i seg, jo større blir nedturen!
Prøv å tenk positivt, fortell deg selv at grunnen til at du føler deg som du gjør, er fordi du er på nedtur pga. rus, ikke fordi du er et dårlig menneske!
Det går over, det beste er å sosialisere seg, selvom det kanskje ikke er det mest fristende akkurat nå så kan det faktisk gjøre underverker bare å henge noen timer med en god kompis/venninne!

Stay safe!
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Alt faenskapet kommer opp en dag. Hvis det skjer ofte eller du føler deg i generell drittform anbefaler jeg en tur til fastlegen og be om psykolog. Alt til sin tid.
Skal du kjøre i deg amf på den måten over flere dager kommer du bare til å kræsje på nytt og på nytt til du til slutt har gjort uopprettelig skade. Ro ned forbruket, og få deg søvn. To uker med sammenhengende pissprat er ikke verdt et liv i psykoser og depresjon.
What comes up, must come down. Styr unna pipa, tviler på at den medfører seg noe positivt i din tilstand.
Sitat av fetter Vis innlegg
Skal du kjøre i deg amf på den måten over flere dager kommer du bare til å kræsje på nytt og på nytt til du til slutt har gjort uopprettelig skade. Ro ned forbruket, og få deg søvn. To uker med sammenhengende pissprat er ikke verdt et liv i psykoser og depresjon.
Vis hele sitatet...
Helt enig, har selv kjørt 3 uker våken etc, og masse psykoser.

Vær jævlig forsiktig, ting fucker seg opp så mye fortere enn du har aning om. Plutselig er du helt ute å kjøre, og INGEN tror du er normal lengre, selv om du har gått nykter i 2-3 måneder.
kanskje har det vært en fortregning av hvordan du hadde som liten. Som så kom fram når nedturen startet, eller når den unormale frislippet av dopaminer opphørte? bare en tanke.
Men som det er nevnt her i posten allerede så virker det som at du har MASSE å hente på å oppsøke en psykolog, eller en samtaleterapeut. Bare husk at hvis du ikke "klikker sammen" med den psykologen eller samtaleterapeuten så be om en annen person. Veldig viktig..
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Noen som vet hvorfor dette skjedde?
Vis hele sitatet...
Speed og masse piller selvfølgelig.
[quote=weedsm0ker;2215346]Hei, jeg har nå gått på speed i ca 10-12 dager nesten i strekk...
Noen som vet hvorfor dette skjedde?
QUOTE]

Dersom du ikke visste at du ville få en nedtur etter 2 uker på speed i strek, så er det nesten skremmende at du tar speed med så lite kunnskap om stoffet.
Sitat av Nebulas Vis innlegg
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Hei, jeg har nå gått på speed i ca 10-12 dager nesten i strekk...
Noen som vet hvorfor dette skjedde?
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke visste at du ville få en nedtur etter 2 uker på speed i strek, så er det nesten skremmende at du tar speed med så lite kunnskap om stoffet.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig viste jeg det, men jeg trodde da vel for svarten ikke at jeg kom til og få depresjoner. Jeg hadde forberedt meg på en fysisk nedtur, hvor jeg lå i sengen og spydde litt og var dårlig.
Sist endret av Mullah; 16. august 2011 kl. 12:18.
En nedtur og plutselig deprisjon går ganske hånd i hånd. Men de er som regel kortvarige da. Det går over.
Har det ikke gått over i løpet av 2 uker, så ville jeg oppsøkt en lege. (gjør du det MÅ du være ærlig, det er for å få best mulig hjelp)
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Selvfølgelig viste jeg det, men jeg trodde da vel for svarten ikke at jeg kom til og få depresjoner. Jeg hadde forberedt meg på en fysisk nedtur, hvor jeg lå i sengen og spydde litt og var dårlig.
Vis hele sitatet...
Depresjoner er en helt normal reaksjon når du har kjørt deg selv så i grøfta som det du gjorde.. Du har forhåpentligvis lært noe av dette?
Sist endret av Mullah; 16. august 2011 kl. 12:17. Grunn: Fikset quote-tag
Jeg blir deprimert av å være alene... Hvertfall om det er like etter jeg har vert med venner å koset meg i dagesvis og pluttselig blir sittende alene. Jeg sliter jo med deprisjon til vanlig så jeg trenger ikke ha rusa meg for å få deprisjon på nedtur. Men hvis du har hatt det morro og koselig så mange dager, å så blei det pluttselig stille til å tenke så kan sånt snike seg på uten bruk av noe. Men følelsene blir kanskje litt forsterket siden du hadde brukt så lenge i strekk. Man får jo ikke fysike nedturer på amf, det går på det psykiske... De kan være reelle de også, men hjernen blir lurt til å tro du er dårlig. Merker forskjellen selv på amf å benzo preparater. Hvis jeg var på nedtur av benzoer var jeg så dårlig at jeg ikke klarte noe! Det klarte jeg ikke lure bort. Men nedtur på amf kan jeg lure bort hvis jeg bare finner på noe morro med venner og ikke tenker på det.
skal ikke legges skjul på at bønner, spess da om den er god er ett relativt kraftig psykoaktivt stoff som også setter tankene i spinn og er ikke sinnstilstanden helt på topp (noe jeg tviler på din var etter ett heftig makkers og pillekjør) så er det fort gjort å sette seg fast i nedtur tanker og bare la det bygge seg opp derfra til et heftig tankehelvette spess da om man sitter alene og ikke har noe spess mer impulser enn sitt eget hue og en tv med noen kjipe programmer på.

Nedtur/dårlige følelser pluss bønner = katastrååf ( noen ganger )
Hei,

Tenkte jeg skulle dele litt av min historie , muligens det kan hjelpe deg eller andre.

Pga ting fra barndommen så fikk jeg problemer med depresjon i en ung alder.
Jeg levde med disse problemene i 2-3 år før de til min lykke, plutselig forsvant. Kanskje jeg fortrengte barndommen eller lignende. Men uansett så kom depresjonen tilbake etter 5 år -hvor bakgrunnen for dette fortsatt var barndommen.
Problemet var at depresjonen var blitt mye verre og alvorlig.
Hver eneste dag var en stor kamp for meg,


Jeg gikk ikke akkurat til psykolog, men jeg benyttet meg av de gratis tjenestene på nettet og via telefon.
Dette ga meg muligheten til å ” lufte ” tankene på en måte hvor jeg var helt anonym og fikk en god trygghetsfølelse.
Dessuten så tok det overraskende kort tid å bli frisk.
Men det viktigste er at du jobber med deg selv. Depresjon er noe som andre mennesker kan påføre deg, men det kun du selv som kan få bukt med slike problemer.

Jeg opplevde også ett slikt utbrudd som du selv beskriver trådstarter. Dette var en utrolig skremmende og ekkel følelse og ikke noe jeg selv unner min mest forhatte onkel..

Mine symptomer:
- Følelse av å være veldig trist og nedstemt
- Ikke lyst til å gjøre de tingene som jeg engang brente for.
- Utrolig slapp
- Manglende initiativ
- Skyldfølelse
- Jeg våknet alltid mye tidligere enn vanlig, selv i helgene hvor jeg hadde maximalt inntak av alkohol og våknet 3. timer etter at jeg hadde lagt meg.


Hvordan jeg ble ” frisk”

- Det hjelper utrolig mye om du har noen du kan ” lufte ” tankene med.
- DOP = råder deg til kutte rolig ned på mengden og så slutt! Jeg fikk bare større problemer ved bruk.
- Prøv og kom deg litt ut med venner ( event. Ta kontakt med gamle venner og prøv å finn på noe )
- Dagelige rutiner ( for eks Jobb )
- Prøv å få gjort unna alle de tingene som du har tenkt på så lenge ( Rydde i garasjen, fikse bilen, male kjøkkenet O.S.V )

Jeg skal se om jeg finner frem tlf nr til den gratis tjenesten som jeg refererer til. Kan være en god ting å ha med seg hvis du skulle få ett ” Utbrudd ”

Ta kontakt på Pm hvis du trenger råd eller lurte på noe. Eventuelt snakke.
Jeg har selv slete med slite problemer og vet hvordan det er.
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Hei,

Tenkte jeg skulle dele litt av min historie , muligens det kan hjelpe deg eller andre.

Pga ting fra barndommen så fikk jeg problemer med depresjon i en ung alder.
Jeg levde med disse problemene i 2-3 år før de til min lykke, plutselig forsvant. Kanskje jeg fortrengte barndommen eller lignende. Men uansett så kom depresjonen tilbake etter 5 år -hvor bakgrunnen for dette fortsatt var barndommen.
Problemet var at depresjonen var blitt mye verre og alvorlig.
Hver eneste dag var en stor kamp for meg,


Jeg gikk ikke akkurat til psykolog, men jeg benyttet meg av de gratis tjenestene på nettet og via telefon.
Dette ga meg muligheten til å ” lufte ” tankene på en måte hvor jeg var helt anonym og fikk en god trygghetsfølelse.
Dessuten så tok det overraskende kort tid å bli frisk.
Men det viktigste er at du jobber med deg selv. Depresjon er noe som andre mennesker kan påføre deg, men det kun du selv som kan få bukt med slike problemer.

Jeg opplevde også ett slikt utbrudd som du selv beskriver trådstarter. Dette var en utrolig skremmende og ekkel følelse og ikke noe jeg selv unner min mest forhatte onkel..

Mine symptomer:
- Følelse av å være veldig trist og nedstemt
- Ikke lyst til å gjøre de tingene som jeg engang brente for.
- Utrolig slapp
- Manglende initiativ
- Skyldfølelse
- Jeg våknet alltid mye tidligere enn vanlig, selv i helgene hvor jeg hadde maximalt inntak av alkohol og våknet 3. timer etter at jeg hadde lagt meg.


Hvordan jeg ble ” frisk”

- Det hjelper utrolig mye om du har noen du kan ” lufte ” tankene med.
- DOP = råder deg til kutte rolig ned på mengden og så slutt! Jeg fikk bare større problemer ved bruk.
- Prøv og kom deg litt ut med venner ( event. Ta kontakt med gamle venner og prøv å finn på noe )
- Dagelige rutiner ( for eks Jobb )
- Prøv å få gjort unna alle de tingene som du har tenkt på så lenge ( Rydde i garasjen, fikse bilen, male kjøkkenet O.S.V )

Jeg skal se om jeg finner frem tlf nr til den gratis tjenesten som jeg refererer til. Kan være en god ting å ha med seg hvis du skulle få ett ” Utbrudd ”

Ta kontakt på Pm hvis du trenger råd eller lurte på noe. Eventuelt snakke.
Jeg har selv slete med slite problemer og vet hvordan det er.
Vis hele sitatet...
Takk takk. Det er deg vell unt og kjempe bra at du kom deg ut av denne situasjonen. Ønsker deg all lykke i fremtiden.

For min del jeg er 19 år og har blitt utsatt for ting som rett og slett bare er uhelbredelig.. Jeg opplevde nok også mere en veldig mange andre har i fra en svært ung alder. Livet mitt er søppel det er rett og slett totalt ødelagt, så jeg trenger ingen psykolog jeg trenger heller ikke lufte noe som helst da det overhode ikke vil ha noe og si dessværre.
Sist endret av weedsm0ker; 15. august 2011 kl. 23:18.
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Takk takk. Det er deg vell unt og kjempe bra at du kom deg ut av denne situasjonen. Ønsker deg all lykke i fremtiden.

For min del jeg er 19 år og har blitt utsatt for ting som rett og slett bare er uhelbredelig.. Jeg opplevde nok også mere en veldig mange andre har i fra en svært ung alder. Livet mitt er søppel det er rett og slett totalt ødelagt, så jeg trenger ingen psykolog jeg trenger heller ikke lufte noe som helst da det overhode ikke vil ha noe og si dessværre.
Vis hele sitatet...
Takker for det og samme til deg.

Jeg er også 19. år, men uansett jeg prøvde å fortelle litt om hvordan jeg hadde det i håp om at det kan hjelpe andre. Desvvere så forstår jeg at det ikke var så mye til nytte i ditt tilfelle.

Ikke ta dette negativt.
Lurer litt på hvordan har du tenkt å " rette opp skaden " Hvis du ikke tror at psykolog eller å snakke om problemene hjelper ? Jeg bare lurer på om det er en bedre måte som jeg selv ikke har tenkt på.

Jeg kjenner ikke til din bakgrunn og jeg forstår godt at du ikke øsnker å langer ut om den her på forumet, men jeg ønsker å fortelle deg at det er flere og flere barn som blir voldtatt slik som meg og det er utrolig vanskelig. Gjorde mitt liv til boss og nå sitter jeg her og føler at jeg har mistet hele livet mitt som barn. Jeg følger med på de gamle 90'talls seriene som gikk på tv og det hender at jeg fyrer på en barnesang som jeg faktisk har gode minner ifra...

Men som sakt, jeg ønsker deg lykke til videre og håper at alt blir bra tilslutt.

Edit: Beklager, prøvde å sette mitt problem i lyset, er fult klarover at det er i bunn og grunn veldig lite som skal til for å få livet snudd opp ned.
How to survive? Be badass and ignore your basic needs and feelings


-g20


Funker som faen for meg.
Selvfølgelig kommer du til å merke noe etter sånt bruk.

Jeg skjønner ikke meg på folk lenger, dette er ikke personlig til deg, men jeg har sett så mange poster jeg blir bare helt slått ut av, denne innkludert.

Er folk virkelig så naiv at de ikke skjønner at sånt bruk gjør skade på psyken? God damn, våkn opp folkens!

Nå skal jeg ikke sitte her på mine høye hest å dømme, men jeg blir rett og slett oppgitt.
Håper det går bedre med deg, å videre. Ta vare på deg selv, kompis. Det er ingen andre som gjør det for deg!
Sist endret av eRixn; 16. august 2011 kl. 00:06.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=190566 Ikke for å være spydig eller noe, men det er til ettertanke for folk som var der du var for et par måneder siden. Av og til er veien kort når det gjelder amfetamin.
Røykings etter lang tid, å på nedtur, gir somregel noen dårlige opplevelser. Enten man er dreven i gamet eller ikke. Veit om folk som har gått på speed ( å piller for den saks skyld ) ofte opplever å få seg en på tryne.

Eneste er at mange velger å fortsette å knaske piller som gale for å ignorere hele greia, men alle kommer til et punkt der det ikke går lenger, enten det er et opphold, eller om de velger å kutte alt.
Men håper det ordner seg for deg!