Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3591
Hei,

Jeg ønsker å kjøpe meg et nytt headsett og trenger derfor tips/råd.

Jeg ønsker det beste headsettet for 1000-3000kr (nettpriser). De jeg har klart å finne er Beats by Dre PRO:
http://beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B5616

og Sennheiser HD 25-1 II:
http://www.sennheiser.com/sennheiser...dphones_502188

Det er de 2 versjonene jeg har funnet. Men hvis dere har eller kjenner til andre headphones i den prisklassen så nevn dem gjerne.

(grunnen til at jeg skrev nettpriser er at som oftest er dem dyrere i butikk, så hvis du vet om et bra headsett men du så det i butikken for 4000 så kan du likevell nevne det, for da er den nok billigere på nett! =)

Samtidig lurer jeg på hvilken du hadde gått for, av beats by dre og sennheiser og hvorfor?

Det som spiller en rolle for meg er: komfort, kvalitet, bass og lydkvalitet, og lydstyrke.
Hva skal du bruke dem til?
Tenkte det var greit å vite, så man vet litt mer presist hva du er ute etter.
Tror ikke man får mye bedre headsett en dette
Ja sant det, jeg bør jo nevne at jeg er en musikkelsker. Dagen består av mye musikklytting, fra Ipod, fra Mobilen, og fra Mac'en, så jeg vil ikke ha noe mikrofon eller slikt, jeg ønsker best lyd; jeg snublet også over dette headsettet: http://www.hifiklubben.no/produkter/...lefon_sort.htm
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Ja sant det, jeg bør jo nevne at jeg er en musikkelsker. Dagen består av mye musikklytting, fra Ipod, fra Mobilen, og fra Mac'en, så jeg vil ikke ha noe mikrofon eller slikt, jeg ønsker best lyd; jeg snublet også over dette headsettet: http://www.hifiklubben.no/produkter/...lefon_sort.htm
Vis hele sitatet...
Hvis du bare skal koble det rett til en ipod, mac osv. så vil du bli meget skuffet. Om du da ikke har et high-end lydkort i macen din da. Headsett av den klassen trenger mer futt enn hva en ipod klarer å gi fra seg eller et gjennomsnittlig lydkort.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hvis du bare skal koble det rett til en ipod, mac osv. så vil du bli meget skuffet. Om du da ikke har et high-end lydkort i macen din da. Headsett av den klassen trenger mer futt enn hva en ipod klarer å gi fra seg eller et gjennomsnittlig lydkort.
Vis hele sitatet...
Nuvel. Motstanden er ikke så altfor stor i de hodetelefonene.
Så det burde gå greit. Men å svi av 2500 på "designhodetelefoner", når man får profesjonelle studiohodetelefoner fra 1500-2000,- skjønner jeg ikke.
Sist endret av Roundsound; 2. september 2010 kl. 21:35.
Tror nok jeg skal gå for Beats by dre ''PRO'' versjonen som snart kommer ut for salg, på mandag får jeg prøvd sennheiser HD 25-1 II så jeg kjøper ingenting før jeg har prøvd dem =) får nok ikke prøvd pro versjonene men holder å prøve beats by dre - de vanlige og ta et standpunkt =P
Sjekk ut "Bose". Det råeste mtp. lydkvalitet på markedet, etter å ha snakka med et par selgere.
Beyerdynamic DT 770 Pro Studio-kvalitet headset. Utrolig bra lyd og solid. Hvis du også trenger mikrofon så er BD DT 190 også veldig bra. Spørs jo hvor mye penger du vil bruke.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Sjekk ut "Bose". Det råeste mtp. lydkvalitet på markedet, etter å ha snakka med et par selgere.
Vis hele sitatet...
Da er du lettlurt. Det eneste Bose kan kalles er "dyrt".

Stax Omega II er det råeste på markedet.

Forøvrig ville jeg brukt halvparten av summen på hodetelefoner og den andre halvparten på en OK portabel forsterker. Gjør en enorm forskjell.
Jeg bruker Sennheiser HD25 II og er strålende fornøyd.

Stor fordel: Alle delene er utbyttbare. Ryker ledningen er det bare å kjøpe ny kabel. Samme gjelder klokkene.
De er også godt tettet så fungerer godt i bråkete miljøer (derfor markedsført til DJ/kameramenn). Digg når man rocker seg bortover gata.
Sitat av compurhythm Vis innlegg
Jeg bruker Sennheiser HD25 II og er strålende fornøyd.

Stor fordel: Alle delene er utbyttbare. Ryker ledningen er det bare å kjøpe ny kabel. Samme gjelder klokkene.
De er også godt tettet så fungerer godt i bråkete miljøer (derfor markedsført til DJ/kameramenn). Digg når man rocker seg bortover gata.
Vis hele sitatet...
Ahh, høres bra ut, som sakt får testa dem på mandag skal teste de vanlige dr beats imorgen, og tar en avgjørelse etter det. Veldig fint med sennheiser sin garanti og at delene er utbyttbare, men igjen det veier ikke opp for meg hvis dem har dårligere lyd enn beats by dre PRO, så vi får se =)

Noen som har prøvd de 2 jeg nevner nå?
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Vil varmt anbefale AKG K701.

Fantastisk lyd. Helt nøytral og fin klang som masserer ørene dine i takt med musikken

Soundgarden har de på tilbud til 2500,-
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du vil nok bli ganske skuffa om du skal teste de på en ipod eller hvilken som helst vanlig mp3 spiller. Til og med på en data uten et skikkelig lydkort vil det pro settet være veldig skuffende.

Jeg har selv bestilt meg et par med disse for å bruke til produksjon på kveldstid og dj'ing, da musikken min krever en del bunnområde og må kunne spilles høyt. Men igjen så sitter jeg her med et ganske bra lydkort, og klarer å dra pro settet hele veien ut!


Om du skal bruke ipod til å høre på musikken din, så hadde jeg heller gått for beats by dre studio. Da de er aktive (drives av egne batteri), og trenger ikke strømkilden fra mp3 spilleren din!
Eller så har du 2 andre gode alternativ:
AKG K518 som koster 6-700kr
Beats by dre Tour high-res om du liker plugger, som også er mye mer egnet om man sitter mye på buss eller ute i offentlighet da de er så godt som lydløs for andre folk, men spiller helt latterlig høyt og dypt for å være plugger!


Uansett, om jeg ikke er overbevisende nok, så burde du ta en titt på denne videoen, han forklarer hvor unødvendig det er å bruke masse penger på et headsett for å så bli brukt på en iPod!
Beats by Dr. Dre Pro (Formerly Spins) Headphones - Final Review


Anyways, det er ikke mine penger som skal brukes!
Bose Quiet Comfort 15.

Need I say more?
jeg sier bare BEATS!! har dette selv og føler jeg kan annbefale det på det sterkeste!
mitt var ikke så dyrt som det du ser på pga. jeg kjøpte det i USA sist sommer!
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Gå for Sennheiser. Både Bose og Dr. Dre har kraftigere bass, men den er til gjengjeld pløsete og mindre nøyaktig. I tillegg betaler du svært mye for merkevaren framfor lydkvaliteten; hvor Sennheiser er kjent for god "bang for the buck", eller verdi i forhold til kvalitet og pris.

Angående B&W P5 har jeg et par av disse selv som jeg bruker utendørs når hvor jeg ikke har tilgang på forsterker, men det skal sies at disse ikke er 2500 kroner verd i lydkvalitet alene; du betaler mye for designet, materialene og byggekvaliteten.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Sjekk ut "Bose". Det råeste mtp. lydkvalitet på markedet, etter å ha snakka med et par selgere.
Vis hele sitatet...
Uvitne selgere.

Vel til t-starter.. Du linker till mye designheadset ser jeg. Hmmm, både B&W og Dr. Dre er oppskrytte, overprisede produkter. Det kan ingen si noe imot. Du betaler MYE for merket altså. Jeg sier ikke at det er DÅRLIGE headsets men prisen i faktisk for høy. Også Bose vil jeg si er, ja, overpriset mtp lydkvalitet. Hifiklubben som du linket til har noen gode tilbud på Denon! Sjekk ut dette. Du har også Grado, men jeg må si du sier SVÆRT lite om hva du er ute etter. Nå vet ikke jeg om du sitter mye på tog, buss eller lignende, men Grado lekker svært mye. Lydkvaliteten er uslåelig.
Shure er også et alternativ, shre sine modeller er dog meg litt store (ca på størrelse med Denon), hvis ikke størrelse har så mye å si kan du sjekke ut disse også.
Selv har jeg skaffet meg noen billigere headset, fra AKG. AKG K450 er svært gode til prisen. Rundt 8-900 er LITE mtp på lydkvalitet, størrelse og det at den har en svært god mellomtone og klang. - Først tenkte jeg (kanskje det samme som deg) at jo større jo bedre, men disse rimelig små hodertelefonene leverer lydkvalitet av svært god kvalitet. Selv syns jeg det er viktig at hodetelefonen er LUKKET. Les litt om det før du kjøper.

Selv anbefaler jeg deg å gå i butikken og PRØVER noen headset før du kjøper dem. Anbefaler nettopp hifiklubben (nær karl johan) og stereofil. Begge butikker med GOD service som det også er verdt å betale noen lapper ekstra for spør du meg. Som sagt, at de passer på hodet og føles komfertable ut er viktig. Kanskje du ombestemmer deg helt i butikken? Pris og lydkvalitet, ER viktig, men det er også komfort

- Stehal
Sitat av flexd Vis innlegg
Beyerdynamic DT 770 Pro Studio-kvalitet headset. Utrolig bra lyd og solid. Hvis du også trenger mikrofon så er BD DT 190 også veldig bra. Spørs jo hvor mye penger du vil bruke.
Vis hele sitatet...
I second this. Knall headset, og om jeg husker rett, ikke så veldig dyrt i forhold til Beats by Dr. Dre

Ellers er det en del gode headset på Hifiklubben
Sitat av stehal Vis innlegg
Uvitne selgere.

Vel til t-starter.. Du linker till mye designheadset ser jeg. Hmmm, både B&W og Dr. Dre er oppskrytte, overprisede produkter. Det kan ingen si noe imot. Du betaler MYE for merket altså. Jeg sier ikke at det er DÅRLIGE headsets men prisen i faktisk for høy. Også Bose vil jeg si er, ja, overpriset mtp lydkvalitet. Hifiklubben som du linket til har noen gode tilbud på Denon! Sjekk ut dette. Du har også Grado, men jeg må si du sier SVÆRT lite om hva du er ute etter. Nå vet ikke jeg om du sitter mye på tog, buss eller lignende, men Grado lekker svært mye. Lydkvaliteten er uslåelig.
Shure er også et alternativ, shre sine modeller er dog meg litt store (ca på størrelse med Denon), hvis ikke størrelse har så mye å si kan du sjekke ut disse også.
Selv har jeg skaffet meg noen billigere headset, fra AKG. AKG K450 er svært gode til prisen. Rundt 8-900 er LITE mtp på lydkvalitet, størrelse og det at den har en svært god mellomtone og klang. - Først tenkte jeg (kanskje det samme som deg) at jo større jo bedre, men disse rimelig små hodertelefonene leverer lydkvalitet av svært god kvalitet. Selv syns jeg det er viktig at hodetelefonen er LUKKET. Les litt om det før du kjøper.

Selv anbefaler jeg deg å gå i butikken og PRØVER noen headset før du kjøper dem. Anbefaler nettopp hifiklubben (nær karl johan) og stereofil. Begge butikker med GOD service som det også er verdt å betale noen lapper ekstra for spør du meg. Som sagt, at de passer på hodet og føles komfertable ut er viktig. Kanskje du ombestemmer deg helt i butikken? Pris og lydkvalitet, ER viktig, men det er også komfort

- Stehal
Vis hele sitatet...
OMG, Mye skrivefeil. Men håper du skjønner hva jeg mener Bare spør om noen modeller om du er litt i tvil. Akkurat nå nevnte jeg bare anerkjente merker, så og si!

Lykke til!
Jeg stiller meg også bak anbefalingen av Beyerdynamic DT-770 Pro. Jeg kjøpte 80 ohmsversjonen, og det er lenge siden jeg har vært fornøyd med et produkt som jeg er med det.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Men lekker de Beyerdynamic lyd? Hvor mye? Jeg er ute etter noe som kan slakte beats by dre, sånn at jeg kan le av folk som betaler for merke og design. Samtidig vil jeg ikke se ut som en klovn heller. Har AKG k450 nå, har brukt de i 2-3 år og de er sprengt. Hører på hip hop, så ønsker noe som passer til slik musikk. God bass, og gjerne en kraftig en. Pris opp til 3000. Ønsker å bruke dem på buss og vil ha full volum med minimal støy for andre.

Må jo vurdere å kjøpe en portabel forsterker. Skal bruke til HTC Desire 1G. Vil dere anbefale en her også? Og funker det å kjøpe lydkort til mac man plugger i USB?
Ja, jeg leste masse at de var anbefalt. Jeg får vel bare gjøre det eneste rette, nemlig å ta en tur innom Hi-Fi-klubben. Noen som vet om en god nettbutikk som er billig? Ellers tenkte jeg egentlig å kjøpe fra eBay (USA), noen erfaringer med dette?
Du finner ingen SKIKKELIGE headphones (lukkede) i Norge, hvis du gjør det er de overpriset til tusen.

Ta deg en titt på dette forumet: http://www.head-fi.org/forum/
Jeg har beats by dre. De har god lyd, men til gjengjeld en elendig byggekvalitet. Delene detter av i hytt og gevær, noe som jeg synes er veldig synd ettersom de kostet meg 1800,-. Må understreke at jeg har fjorårets modell, men vil alikevel anbefale deg å ta en ekstra titt på andre alternativer.
Jeg ville også gått for Beyerdynamic DT-770 Pro, og eventuelt et eksternt lydkort når du bruker det til pcen.

Brukererfaringene på prisguiden sier sitt: http://prisguide.hardware.no/produkt...293/erfaringer

Aldri sett et annet produkt få 25x full score, og ingenting lavere.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Eg har planer om å få meg akg k450, trur dokke eg trenger nokke bedre enn en ipod då?
Sist endret av smm1; 1. desember 2011 kl. 21:19.
Sitat av smm1 Vis innlegg
Eg har planer om å få meg akg k450, trur dokke eg trenger nokke bedre enn en ipod då?
Vis hele sitatet...
erfaringen min med iphone og k450 er hvert fall god, dog fikk jeg bare låne dem en times tid men ja, fungerte greit med håndholdte enheter, og god lyd i forhold til prisen
Jeg gjentar som jeg har sagt i andre tråder tidligere, Audio-Technica ATH-ANC7 er et lite stykke kunst. Kom også over det til den prisen som er linket til over, og synest ikke det er noe å lure på en gang.

Det eier lett mitt Beats Studio headset, anyday.

Vil også påpeke at Beats headsetene er overpriset. Du betaler mye for merket. De ser dog drit fet ut, men med et headset er det jo lyden du først og fremst betaler for.
Jeg endte opp med å kjøpe Beyerdynamic DT 770 Pro. Er storfornøyd. Eneste er at det ble veldig tamt iforhold til AKG-450, beats, bose etc. Veldig ren og klar lyd. Bruker equalizer for å få frem masse bass, og da gir de skikkelig god bass. Mine 32ohm fungerer også på HTC Desire 1G, men da bruker jeg PowerAMP for å tvinge lyden opp litt.

Må også legge til at du får AKG-450 til 500 kr på eBay, og for den prisen tror jeg det er ingenting som kan slå dem. Kjøper du Beats, så tenker du hvertfall ikke på lydkvalitet, og de passer bare hvis du skal høre på hip hop da beats-effekten for det meste er en equalizer.
Sist endret av Chronic420; 1. desember 2011 kl. 21:40.