Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5761
Hallo!
Har fått opp denne meldingen når jeg tracker pakken.

Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret

Hva menes med det??
Bestilte en iPad. Pris 4800kr med frakt.
Må jeg betale mer for den da??
Og hvor lang tid vil det ta før jeg får den?
Blir nok fortollet, så du må regne med Moms nå.
- Du må i alle fall betale toll og mva (25% av varens verdi).
- Hvor lang tid det tar før du får den er veldig vanskelig å svare på. Kommer an på hvor lang tid de bruker på å fortolle den.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Står det ingen årask?

Jeg ser for meg at den ligger inne for vurdering av pris, om det ikke står oppgitt, eller om den er for lav.

Toll/Moms kan du regne med å betale...

Edit: Følg med på sporingen, hva det står, vet du om senderen oppga noe pris på pakka? Du kan få beskjed om å fremlegge en kvittering
Sist endret av Fleff; 31. august 2010 kl. 18:21.
robbi13's Avatar
Trådstarter
Vet ikke hva senderen oppgav på pakken. Men regner med at han oppgav normal pris.
Håper jeg slipper moms, er det mulig?
Er veldig dumt i forhold til at jeg sa til pappa at det ikke ville forekomme :S
Sitat av robbi13 Vis innlegg
Vet ikke hva senderen oppgav på pakken. Men regner med at han oppgav normal pris.
Håper jeg slipper moms, er det mulig?
Er veldig dumt i forhold til at jeg sa til pappa at det ikke ville forekomme :S
Vis hele sitatet...
Hva fikk deg til å tro at du ikke må betale moms?
robbi13's Avatar
Trådstarter
Sitat av compurhythm Vis innlegg
Hva fikk deg til å tro at du ikke må betale moms?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke. Men pappa sa ikke noe om det...
Visste heller ikke at man måtte det siden vi har bestilt mange andre ting fra utlandet og sluppet å betale moms på dyre ting.
Sitat av robbi13 Vis innlegg
Det vet jeg ikke. Men pappa sa ikke noe om det...
Visste heller ikke at man måtte det siden vi har bestilt mange andre ting fra utlandet og sluppet å betale moms på dyre ting.
Vis hele sitatet...

At Dere har fått igjennom andre ting tidligere er ikke dermed sagt at Dere er like heldige hver gang.

Toll som noen nevner er det ikke på elektronikk.
robbi13's Avatar
Trådstarter
Så teit. Da vil den jo plutselig komme opp i 6000kr. Får håpe jeg slipper å betale siden jeg ikke har så mye.
Men er det helt sikkert at jeg må betale moms? Det er vel mulig at den bare går gjennom.
Siden plata di er under importbehandling så ser det stygt ut spør du meg. Hadde den gått igjennom kontrollen så hadde den vel ikke vært stoppet?
Sannsynligvis må du nok betale moms siden den er til importbehandling. Hadde den sluppet igjennom ville den ikke vært til importbehandling
robbi13's Avatar
Trådstarter
Håper pappa vil betale det siden han også har lyst på ipad :P
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Moms skal alltid betales ved import.
Du vil om noen dager få et brev hvor de ber om at du sender de en kopi av faktura, eller på annen måte bevis for at du har betalt det som står oppgitt på pakken. Du må også oppgi personnummer for at de skal få fullmakt til å åpne pakken for å se at alt stemmer overens. Siden ting kan ta tid med posten så er det lurest å sende dette på en mail (adressen står nederst på brevet du får), og be om å få et svar når informasjonen er mottatt og registrert. Får du ikke svar innen 1-2 virkedager så ringer du og spør hva som skjer.
Sist endret av gulunderstrek; 31. august 2010 kl. 20:04.
robbi13's Avatar
Trådstarter
Har ingen spesiell faktura :S Vil jeg kanskje ikke få den?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du må jo ha fått en ordebekreftelse hvor det står spesifisert hva du har kjøpt og hva det koster?
robbi13's Avatar
Trådstarter
Er handlet fra ebay. Ahh. Jo, det har jeg xD Tenkte ikke helt klart der.
Blir toll på deg gitt
Sitat av dundasen Vis innlegg
Blir toll på deg gitt
Vis hele sitatet...
toll blir det ikke, men .mva derimot.....