Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2374
Har hålt drømmedagbok i en måned nå og lest om LD ofte. Jeg har skrevet LUCID i håndflaten min og sett på den i en uke. Ingen resulteter. Jeg husker kansje drømmene mine 1-2 ganger i uka selv om jeg har hatt drømmedagbok. Hva er det jeg gjør feil?? Prøvde også noe transe greier i en ukes tid uten resultat.
Hva om du prøver å slappe av? Altså, ikke prøv å tving deg selv til å oppleve LD, men la alt gå sin vante gang.

Jeg har selv prøvd den metoden med å notere en 'drømmedagbok', men det ga meg null resultater.
Men da jeg sluttet å tenke på dette, og ble litt mer 'avslappet' kom det plutselig av seg selv.
ZMA^^ Da får du noen meerkelige drømmer, kanskje fordi man for en gangs skyld husker de, hvem vet?
Prøvd å gni hendene mot hverandre eller snurret rundt i rommet før du legger deg?
Det er gjort studier som viser at det hjelper for ganske mange på å oppnå lucid dreaming. Så har jeg i alle fall lest.

Har hatt lavt nivå av lucid dreaming ved noen annlednigner. Alt jeg har gjort er å gni hendene mot hverandre før jeg sovner.

Skulle gjerne hatt en link å vise til, men det er en stund siden jeg leste det og finner ikke linken igjen nå. Kanksje etter litt mer googling.

Står forresten i denne http://www.consciousdreaming.com/luc...ucid-dream.htm linken at du bør belage deg på å prøve en måned til før du kan forvente resultat.
Sist endret av Kithshok; 11. februar 2010 kl. 00:54.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Vis hele sitatet...
har du testet den eller lignende?
nei, men ryktes at det hjelper.
Tror trikset egentlig ligger i og skille drømmen fra virkeligheten, være litt mer skeptisk til hva som skjer, så oppdager du kanskje at du drømmer, når du drømmer, om du forstår. Prøv å teste litt oftere om du drømmer eller ikke. Jeg tror grunnen til at du ikke husker noe særlig av drømmene dine er at de glir over i, og blander seg med virkeligheten. Du må på en måte bli mer bevist når du sover, på at du sover(drømmer).
Sist endret av Veggen; 11. februar 2010 kl. 01:11.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
nei, men ryktes at det hjelper.
Vis hele sitatet...
Hehe ok

hadde vært gøy å teste men :P 500 pund :P

har du sett et forum eller lignende som har testet eller rapportert om den du linket til?

LD's og lignende virker umulig :P
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Hehe ok

hadde vært gøy å teste men :P 500 pund :P

har du sett et forum eller lignende som har testet eller rapportert om den du linket til?

LD's og lignende virker umulig :P
Vis hele sitatet...
Hehe, kan jo ordne selv, som skal koste rundt 3 dollar her. Du kan jo google litt som jeg gjorde.
Prøv å slit deg ut i en uke med så minimal søvn som mulig. Skjer alltid med med meg da

Var tilfeldig at en ny tråd om dette dukket opp nå, satt seinest i går med en ny opplevelse av lucid. Var trøtt, men fult våken og det begynte å kile i hjernen min Akkurat samme følelse som jeg får rett før lucid drømming når jeg sover. Bleit helt euforisk og ledde for meg selv Dette skjedde litt fram og tilbake i kort tid før jeg falt i søvn og begynte å lucid drømme. Husker egentlig ikke at jeg sovna heller, men sov i noen timer. Er det noen som vet noe om dette ? Syns det var litt creepy å kunne falle i lucid tilstand når som helst. Var ikke veldig trøtt heller.


Sitat av Powlair Vis innlegg
Har hålt drømmedagbok i en måned nå og lest om LD ofte. Jeg har skrevet LUCID i håndflaten min og sett på den i en uke. Ingen resulteter. Jeg husker kansje drømmene mine 1-2 ganger i uka selv om jeg har hatt drømmedagbok. Hva er det jeg gjør feil?? Prøvde også noe transe greier i en ukes tid uten resultat.
Vis hele sitatet...
Hehe, hadde jeg hatt mulighet til det skulle du fått låne hjernen min om natta!
Da kunne jeg kanskje følt hvordan det var å bare sove for en gangs skyld.

Jeg husker som regel drømmene mine hver morgen etter at jeg har våknet og vanligvis er det ganske heftige drømmer det er snakk om også.
Dessuten sover jeg såpass tungt at jeg har ramlet ut toppen på køyesenger i søvne uten å våkne.

Dette skal visst være arvelig har jeg hørt/lest og det stemmer nok også ettersom flere personer på min fars side av familien var meget aktive i sovende tilstand, inkludert min far.
Selv både drømmer jeg som besatt og går regelmessig i søvne.

Men det blir ennå mer voldsomt når jeg er stresset eller virkelig utmattet.
Under et fengselsopphold gikk jeg i søvne netter på rad, men da skal det sies at jeg hadde litt for mye å tenke på om dagene.
Kosttilskuddet ZMA påvirker meg også til å drømme mer voldsomt og livaktig.
Spiser jeg rett før leggetid er det nesten garantert at jeg går i søvne i løpet av natta.

Kanskje dette kan være tips som kan hjelpe deg i gang?
Eller så er det mulig at du rett og slett "ikke har anlegg for det" også?
Har du sjekket ut denne tråden freak.no-lucid
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hangaround Vis innlegg
Prøvd å gni hendene mot hverandre eller snurret rundt i rommet før du legger deg?
Det er gjort studier som viser at det hjelper for ganske mange på å oppnå lucid dreaming. Så har jeg i alle fall lest.

Har hatt lavt nivå av lucid dreaming ved noen annlednigner. Alt jeg har gjort er å gni hendene mot hverandre før jeg sovner.

Skulle gjerne hatt en link å vise til, men det er en stund siden jeg leste det og finner ikke linken igjen nå. Kanksje etter litt mer googling.

Står forresten i denne http://www.consciousdreaming.com/luc...ucid-dream.htm linken at du bør belage deg på å prøve en måned til før du kan forvente resultat.
Vis hele sitatet...
Så du bare knir hendene dine mot hverandre før du legger deg så opplever du en LD??
Har du prøvd å sette vekkerklokken slik at du får 5-6 timers søvn? Når du våkner kan du tenke på og evt. lese om lucid dreams, og etter en halvtime til en times tid i våken tilstand kan du prøve å oppnå lucidity ved bruk av WILD-teknikken. (Wake Initiated Lucid Dream) Du finner den beskrevet på google. Dette skal være den måten folk flest har oppnådd suksess med ifølge flere steder jeg har lest. Dette har noe med at etter 5-6 timers søvn intreffer REM-fasen for fullt.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Så du bare knir hendene dine mot hverandre før du legger deg så opplever du en LD??
Vis hele sitatet...
Det er den eneste efforten jeg har putta i det i alle fall. Det og at jeg tenker en del over drømmene mine, trekker streker til ting som har skjedd i det siste(som regel kan jeg binde de fleste drømmer til noe som har skjedd den siste uka) men det er så klart ikke like bra som en drømme dagbok.
Nå kan jeg jo ikke garantere for at det har vært en LD. Det har liksom bare plutselig falt meg inn "hei, dette er ikke ekte. Jeg drømmer" Eneste jeg minnes å ha kunnet utrette var sist gang når jeg spurte noen jeg satt i en bil med om det var en drøm, snarer kommanderte de til å fortelle meg egentlig.
Glem ikke at troen har mye og si...

Skal utdype meg: Om du er trygg/bevisst på at du får en LD og lar det ligge i underbevisstheten så kan man egentlig gjøre hva som helst. Om du gnir deg i hendene, løper rundt deg selv, legger ett ark under hodeputa med LUCID på, eller drikker 2 glass med vann. Spiller liten rolle. Så lenge du klarer å "lure" hjernen din til å tro at du fult og helt kommer til å få en LD.

Mitt eksempel: Jeg pleier å legge meg med full viten om at jeg kommer til å ha en LD. Selv om jeg ikke skulle få LD (eller huske det) den natten så legger jeg meg like sikker dagen etterpå. Jeg har LD sånn ca. de nettene jeg ønsker og litt til

Og stå opp etter 5 timer, lese en halvtime og gjøre LD relaterte ting for så og legge seg igjen, funker også bra. Da får man gjerne WILD.

Er også vitkig at du ikke stresser med å få LD.

Alle kan få til LD, ALLE. Det handler bare om tid og teknikk.

Men som nevnt, ikke stress med det, ikke la det tynge deg ned at du enda ikke har fått LD. Prøv å ta en pause fra å prøve på f.eks 1-2 uker.. Kan nesten garantere at du kommer til å få LD i denne pausen. Men som sagt da må du gå inn for pause uten å forvente LD

Håper noe av dette hjelper. Ikke mist håpet eller troen
Sist endret av Vandringsmann; 12. februar 2010 kl. 02:08. Grunn: Pynting av tekst
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Vil dette fungere som lese-stoff etter at jeg våkner etter ca. 5-6 timer? Siden jeg skal prøve WILD metoden.

http://www.dreamviews.com/community/...ead.php?t=9806
Sitat av Powlair Vis innlegg
Vil dette fungere som lese-stoff etter at jeg våkner etter ca. 5-6 timer? Siden jeg skal prøve WILD metoden.

http://www.dreamviews.com/community/...ead.php?t=9806
Vis hele sitatet...
Den burde fungere bra den
http://www.dreamviews.com/

Veldig koselig side ^^,

Denne typen drømming kan være medfødt, så det er vel litt urett for oss "Dødlige" som ikke ble født med en søvlskje i rectum..

Det tar tid, du trenger ikke noe hokuspokus og du må for all del ikke "Tvinge" det .. gikk nesten 4 måneder før jeg en gang greide og huske alle drømmene mine, men jeg hadde ikke en sånn fancy dagbok da.

Jeg har den vanen at jeg klyper meg selv hele tiden, så jeg gjør også dette i drømmer .. så det er slik jeg havner i denne .. ehh .. tilstanden av bevisthet, men for meg skjer det ikke særlig ofte, til tross for at jeg drømmer konstant.

Dette handler BARE om tålmodighet. og DNA... -.-"
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turak Vis innlegg
http://www.dreamviews.com/

Veldig koselig side ^^,

Denne typen drømming kan være medfødt, så det er vel litt urett for oss "Dødlige" som ikke ble født med en søvlskje i rectum..

Det tar tid, du trenger ikke noe hokuspokus og du må for all del ikke "Tvinge" det .. gikk nesten 4 måneder før jeg en gang greide og huske alle drømmene mine, men jeg hadde ikke en sånn fancy dagbok da.

Jeg har den vanen at jeg klyper meg selv hele tiden, så jeg gjør også dette i drømmer .. så det er slik jeg havner i denne .. ehh .. tilstanden av bevisthet, men for meg skjer det ikke særlig ofte, til tross for at jeg drømmer konstant.

Dette handler BARE om tålmodighet. og DNA... -.-"
Vis hele sitatet...
ehehe Har prøvd å sette vekkerklokka på i 5 tida i helgene men jeg kommer meg ikke ut av senga. Kroppen lystrer ikke. Jeg VVVIIILLL!!! Men det går bare ikke å stå opp da
Sitat av Powlair Vis innlegg
ehehe Har prøvd å sette vekkerklokka på i 5 tida i helgene men jeg kommer meg ikke ut av senga. Kroppen lystrer ikke. Jeg VVVIIILLL!!! Men det går bare ikke å stå opp da
Vis hele sitatet...
Da burde du la alarmen stå på 5 og bare ligge i sengen og prøve WILD.

Og bare for å gjenta meg selv og andre; du ha tålmodighet.

Er også viktig å ikke ville det for mye. Da burde du heller tatt en pause fra å prøve.

Ellers så er det viktig at du ikke gir opp og gjentar alt hele tiden (med mindre du tar pause). Alt fra drømmedagbok til hyppige RC's.

Virker som om du prøver for hardt. Virker også som om du ikke fult ut bruker de rådene som du har fått som f.eks drømmedagbok og hyppige RC's hver dag. (Jeg dømmer ikke, men det virker litt slik)
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Da burde du la alarmen stå på 5 og bare ligge i sengen og prøve WILD.

Og bare for å gjenta meg selv og andre; du ha tålmodighet.

Er også viktig å ikke ville det for mye. Da burde du heller tatt en pause fra å prøve.

Ellers så er det viktig at du ikke gir opp og gjentar alt hele tiden (med mindre du tar pause). Alt fra drømmedagbok til hyppige RC's.

Virker som om du prøver for hardt. Virker også som om du ikke fult ut bruker de rådene som du har fått som f.eks drømmedagbok og hyppige RC's hver dag. (Jeg dømmer ikke, men det virker litt slik)
Vis hele sitatet...

Bruker RC i timene på skolen og slik men da sier bare lærern at jeg skal slutte og klype meg eller telle fingrene min fordi det distraherer andre elever. + har et par ''tards'' i klassen som synes at det er skikkelig morsomt og stjele lappen min. Drømmedagbok bruker jeg i de få tilfellene jeg drømmer.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Bruker RC i timene på skolen og slik men da sier bare lærern at jeg skal slutte og klype meg eller telle fingrene min fordi det distraherer andre elever. + har et par ''tards'' i klassen som synes at det er skikkelig morsomt og stjele lappen min. Drømmedagbok bruker jeg i de få tilfellene jeg drømmer.
Vis hele sitatet...
Er jo bra det da. Du kan jo prøve og bare ta RC'er etter skoletid så slipper du kjipe medelever som sliter med å være normale.

En lett RC som du kan ta på skolen er rett og slett og bare se på handa og se om den ser normal ut, og tenke; "er dette en drøm? hvordan kom jeg hit? hva gjorde jeg før jeg kom hit".Finner du logiske svar så er det neppe en drøm. For i drømmen vil mange av disse spørsmålene være uten logiske svar.

Du kna også ta RC bare ved å se rundt deg og vurdere om det er logisk at alt er som det er.

Ikke noe vits i å trekke opp lapp fra lomma på skolen når man har medelever som ikke eier respekt.

Og hvis du har få drømmer så burde du kanskje heller legge mer fokus på å huske drømmene først.. Når du klarer å huske minst 1 drøm hver natt så kan du kanskje tenke på å ta ett skritt videre og prøve ut LD.

Man lærer å gå før man lærer å springe
▼ ... over en uke senere ... ▼
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Nå er jo helga begynt og vi her oppe i nord har vinterferie denne uka, og de siste dagen har jeg ikke lagt meg før i 2-3 tia. Har merket at jeg husker mye flere drømmer hvis jeg legger meg sent.
Du må lære deg aktiv meditasjon før du kan håpe å slå gjennom i en lucid drømmetilstand. Fokuser ved øynene hele tiden. Pass på at du hele tiden går tilbake til fokus ved øynene når du automatisk lar deg dra med i tankeprosesser.

Pust dypt med magen.


Ikke feig ut når det virker som om hele kroppen bare "sløkker", dette er bare kroppen som holder på å sovne mens du bevisst kan følge med på hva som skjer, noe du sikkert ikke er vandt til. Hold fokus, fortsett å puste dypt, og fortsett å fokusere ved øynene med øynene lukket. Til slutt slår du gjennom.
Har lest en del om LD i det siste, slutta å lese, og det gikk litt i glemmeboka, så plutselig, her for et par dager siden opplevde jeg min første Lucid på maaange år
Har veldig kraftig LD ofte, fører av og til til søvn paralyse, noe som er helt forferdelig. La heller hjernen vandre fritt uten å kontrollere den.

Har hatt dette siden jeg var liten, men blir stadig verre søvn paralyse, speseilt etter en hard helg.
Du burde heller la deg imponere av hvor mye fantastisk du drømmer om.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av mahogn Vis innlegg
Du må lære deg aktiv meditasjon før du kan håpe å slå gjennom i en lucid drømmetilstand. Fokuser ved øynene hele tiden. Pass på at du hele tiden går tilbake til fokus ved øynene når du automatisk lar deg dra med i tankeprosesser.

Pust dypt med magen.


Ikke feig ut når det virker som om hele kroppen bare "sløkker", dette er bare kroppen som holder på å sovne mens du bevisst kan følge med på hva som skjer, noe du sikkert ikke er vandt til. Hold fokus, fortsett å puste dypt, og fortsett å fokusere ved øynene med øynene lukket. Til slutt slår du gjennom.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med fokuser ved øynene?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Nå husker jeg som oftest 1 drøm hver dag og jeg husker alle uten noe ''dagbok'' nå. Kan huske de fleste drømmene i ca 1-2 uker. Men jeg oppnår fremdeles ikke resultat.

Har foresten ikke tenkt på LD på sikkert et par måneder og da husket jeg flere drømmer.
Jeg holder selv på med et slags treningsprogram, laget av en kar på LD4all forumet.
Har ikke fått noen Lucid Dreams enda, men jeg har jo bare holdt på i to dager
Ta en titt:
http://www.ld4all.com/forum/viewtopic.php?t=33619
Sist endret av Cyan; 4. mai 2010 kl. 21:46.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Har lastet ned The Goods. Skal jeg ha mer eller kun den? Og have skal jeg gjøre? Sto ikke mye info.