Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5938
Det er nok en del av dere her på forumet som mener legalisering av cannabis har mange forskjellige positive konsekvenser. Og jeg her helt enig, men det jeg lurer på er hvordan folk tenker legalisering vil ha invirkninger på finnanskrisa som vi har hørt så meget om. Jeg ville være overrasket om det hadde vært løsningen på suppa, men jeg tror det definitivt vil hjelpe.

Det er millioner i europa som røyker cannabis, og det er snakk om en ganske stor pengeflom som er svart. Og visst jeg kjenner norge rett, så ville det blitt mer enn nok avgifter på cannabis ved en eventuell legalisering her til lands.
En annen sak er skattepengene våre som går til bekjemping av cannabis, som heller kunne gått til mer fornuftige saker. Politiet sliter vel litt for tiden.

Om norge hadde vært først ute med en legalisering, har jo dette også innvirkning på turismen, som er ganske laber. Det var ikke van tresko som var grunnen til at jeg reiste til amsterdam i alle fall!

Vet ikke om dette har vært diskutert her tidligere, men jeg er uannsett nysgjerrige på hva folk tenker om dette.
Utrolig morsom og spenende vinkling på to problemer! Jeg tror du er inne på noe her jeg, men hva er det negative med dette? Det er også noe som må diskuteres!
Det er vel derfor denne staten i USA (kommer ikke på hvilken det var fortløpende) har vurdert det. Grunnet det enorme forbruket av cannabis, og av det igjen, penger.
Hvor vidt det ville hjulpet på finanskrisen, mtp at det rommer et relativt stort spekter, er jo usikkert.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Utrolig morsom og spenende vinkling på to problemer! Jeg tror du er inne på noe her jeg, men hva er det negative med dette? Det er også noe som må diskuteres!
Vis hele sitatet...
La det nå for all del ikke flyte over i en debatt om cannabis er skadeligt eller ikke. Det har ganske lite med saken gjøre. Men OM det vil bli en positiv effekt? tja, det er vel lett å svare på. Flere arbeidsplasser = mer omsetning = bedre økonomi.

Spørsmålet burde heller være; "er den økonomiske effekten som skapes legaliseringsprikken over den O så berømte I`en?"
Tror ikke finanaskrise er en god nok grunn for norske myndigheter til å legalisere kcannabis, da det er ganske finnes ganske mye andre stoffer og gjerninger som hadde skaffet staten mer penger, f.eks kokain. Men at det muligens hadde hatt en positiv innvirkning på både økonimien og turismen på kort sikt har jeg lite tvil om. På lang sikt derimot.....
Trådstarter
11 8
Sitat av murloc Vis innlegg
Spørsmålet burde heller være; "er den økonomiske effekten som skapes legaliseringsprikken over den O så berømte I`en?"
Vis hele sitatet...
det kan det gjerne også være
Har liten tro på at dette ville skjedd og heller ikke hjulpet noe særlig. Staten bruker jo en del ressurser på å få fjernet tobakken i landet så hvorfor skulle de da legalisere cannabis som en slags ridder i skinnende rustning i denne finanskrisen?
Det ville dog vært et artig syn.
California vurderer jo å legalisere for å tjene penger.
For meg er det helt uforståelig at cannabis fortsatt er ulovlig, vi snakker om mangfoldige millioner, bare i lille norge, som kunne gått til gode formål, men istedet går til menneskehandel, heroinsalg etc.
Lurer på når makten i landet skal forstå at folk liker å røyke hasj, og gjør det selv om det er ulovlig. Når skal de innse fakta, når skal de gjøre noe med cannabispolitikkken, er på høy overtidtid at de begynner å få fingrene ut av anus.
Forbudet er så uforståelig for meg på så mange forskjellige nivåer at jeg nesten gir opp å bry meg om saken.

Det er rett og slett en skandale at det er ulovlig, cannabis er en plante designet for mennesker, det er en fantastisk plante. Og det mener jeg ikke på gutt(15) som nettopp har røyket sin første joint måten.
Mener innerst inne fra hjerteroten, og har ingen tvil i mitt sinn, at om cannabis hadde vært lovlig hadde væreden vært et bedre sted for alle.

Vet dette ikke er en legaliseringsdebatt, så slett posten om det er ønskelig. Måtte bare få ut litt fustrasjon.
Sitat av Mcmak Vis innlegg
Det er vel derfor denne staten i USA (kommer ikke på hvilken det var fortløpende) har vurdert det. Grunnet det enorme forbruket av cannabis, og av det igjen, penger.
Hvor vidt det ville hjulpet på finanskrisen, mtp at det rommer et relativt stort spekter, er jo usikkert.
Vis hele sitatet...
Det var California, og i San Fransisco får man allerede kjøpt det lovlig. Bare søk "Cannabis San fransisco" på google så kommer man frem til en cannabisbutikk (de sender ikke i post såklart).

Selv tror jeg dette hadde hjulpet VELDIG på finanskrisen, og fått ned kriminalitetstallene veldig!
Sitat av Dumpventil Vis innlegg
Har liten tro på at dette ville skjedd og heller ikke hjulpet noe særlig. Staten bruker jo en del ressurser på å få fjernet tobakken i landet så hvorfor skulle de da legalisere cannabis som en slags ridder i skinnende rustning i denne finanskrisen?
Det ville dog vært et artig syn.
Vis hele sitatet...
Ja, men tobakken er et samfunnsproblem. Det fleste blir syke av tobakk, imotsetning til cannabis. Og for å ikke snakke om alle problemene som blir borte via en legalisering av cannabis.
Sist endret av Mexxy; 6. mars 2009 kl. 23:25.
Hvis cannabis blir like utbredt som sigaretter; altså 5-20 jointer om dagen. Kommer dette til å bli et STORT samfunnsproblem. Slutt å sammenlikne disse tingene.

Hvis man røyker like mye hasj som man idag røyker tobakk kommer hverdagen til og bli meget lat! Så selv om det ikke er like skadeligt som tobakk, vil det føre med seg mange problemer. Og ikke kom og si an ikke blir lat av hasj. Jeg ville iallefall ikke vært komfortabel med å røyke på jobben til daglig. Og jeg er sikker på at jeg ville blitt mindre produktiv.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
Hvis cannabis blir like utbredt som sigaretter; altså 5-20 jointer om dagen. Kommer dette til å bli et STORT samfunnsproblem. Slutt å sammenlikne disse tingene.

Hvis man røyker like mye hasj som man idag røyker tobakk kommer hverdagen til og bli meget lat! Så selv om det ikke er like skadeligt som tobakk, vil det føre med seg mange problemer. Og ikke kom og si an ikke blir lat av hasj. Jeg ville iallefall ikke vært komfortabel med å røyke på jobben til daglig. Og jeg er sikker på at jeg ville blitt mindre produktiv.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo ikke til å bli påbudt å komme stein på jobb, utsalget vil bare bli flyttet fra gata til ordentlige butikker. Hvis du vet at du ikke kan kombinere rus og jobb er det vel bare å la være?
Cannabis ville vel ikke vært avkriminalisert visse stedet så lenge som det har vært det hvis det hadde vært et stort samfunnsproblem? I dag stammer de aller fleste samfunnsproblemene rundt cannabis fra at det er ulovlig. De eneste problemene vi vil stå igjen med er de som stammer fra selve rusen. De har vært her lenge, er her nå og kommer til å være her så lenge cannabis finnes.

Jeg glemte helt økonomivinklingen i denne tråden. Jeg tror Norge AS kan tjene godt på cannabis hvis politiet slipper å gå etter brukerne på slutten av kjeden og heller kan konsentrere seg om de som smugler stoffer ulovlig. For det første slipper politiet å hive penger i dass for at en eller annen kis ikke skal få ruse seg, for det andre kan de legge til avgifter i prisen som vil dra inn noen kroner til Halvorsens bankkonto. Overgangen vil sikkert bli rotete og ikke perfekt, men over tid tipper jeg det vil normalisere seg, og brukerne kan fortsette bruken sin samtidig som avholdsmenneskene slipper gatesalg og at skattekronene brukes på den evig tapte kampen mot narkotika.
Sist endret av Mr. Meow; 6. mars 2009 kl. 23:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å si at det er en evig tapt kamp mot narkotika synes jeg er litt og ta i. Ja det flommer over av narkotika i landet og markedet vokser daglig, men hadde de gått inn for å knuse det så tror jeg over tid det hadde vært mulig å fjerne det.
Men Norge + Politi + Ressurser = Ikke sant så sånn som det er nå er det kanskje en "tapt kamp".

Jeg ønsker på ingen måte et fullstendig narkotikafritt land, da jeg selv nyter litt av hvert, men med den håpløse regjeringen som sitter så får man verken pose eller sekk, da det ikke skal være lov med noen form for rusmidler utenom tobakk og alkohol men det er ikke akkurat første prioritet og opprettholde disse lovene heller.
Litt OT men.
Sitat av Dumpventil Vis innlegg
Å si at det er en evig tapt kamp mot narkotika synes jeg er litt og ta i. Ja det flommer over av narkotika i landet og markedet vokser daglig, men hadde de gått inn for å knuse det så tror jeg over tid det hadde vært mulig å fjerne det.
Men Norge + Politi + Ressurser = Ikke sant så sånn som det er nå er det kanskje en "tapt kamp".
Vis hele sitatet...
Der tror jeg du tar skrekkelig feil, det blir det å si at vi kan ha et samfunn uten kriminalitet. Psykoaktive substanser har kommet her for å bli, punktum.
Sist endret av Sky; 7. mars 2009 kl. 00:12.
Sitat av Sky Vis innlegg
Der tror jeg du tar skrekkelig feil, det blir det å si at vi kan ha et samfunn uten kriminalitet. Psykoaktive substanser har kommet her for å bli, punktum.
Vis hele sitatet...
Får håpe du har rett da :P

Hadde bare litt lyst å vise et snev av patriotisme til et land som snart ikke er verdt å feire på 17 mai en gang.
Sitat av murloc Vis innlegg
Hvis cannabis blir like utbredt som sigaretter; altså 5-20 jointer om dagen. Kommer dette til å bli et STORT samfunnsproblem. Slutt å sammenlikne disse tingene.

Hvis man røyker like mye hasj som man idag røyker tobakk kommer hverdagen til og bli meget lat! Så selv om det ikke er like skadeligt som tobakk, vil det føre med seg mange problemer. Og ikke kom og si an ikke blir lat av hasj. Jeg ville iallefall ikke vært komfortabel med å røyke på jobben til daglig. Og jeg er sikker på at jeg ville blitt mindre produktiv.
Vis hele sitatet...
Cannabis og sigaretter kan ikke sammenlignes. "Rusen" til cannabis er sikkert 100 ganger sterkere enn "rusen" av nikotin. Nikotin er et rusmiddel du kan bruke i de fleste yrker, iogmed at det ikke gir en veldig merkbar rus. Dette blir jo folk å forstå, og det blir jo å være ulovlig å være stein på jobb og når man kjører. Selv om alkohol er lovlig så drikker jo ikke (alle) før de drar på jobb, eller før de kjører.
Sitat av Patkomplat Vis innlegg
Tror ikke finanaskrise er en god nok grunn for norske myndigheter til å legalisere kcannabis, da det er ganske finnes ganske mye andre stoffer og gjerninger som hadde skaffet staten mer penger, f.eks kokain. Men at det muligens hadde hatt en positiv innvirkning på både økonimien og turismen på kort sikt har jeg lite tvil om. På lang sikt derimot.....
Vis hele sitatet...

nå kan ikke jeg mye om det her osv, men er ikke kokain farligere enn hasj ?

Sitat av murloc Vis innlegg
Hvis cannabis blir like utbredt som sigaretter; altså 5-20 jointer om dagen. Kommer dette til å bli et STORT samfunnsproblem. Slutt å sammenlikne disse tingene.

Hvis man røyker like mye hasj som man idag røyker tobakk kommer hverdagen til og bli meget lat! Så selv om det ikke er like skadeligt som tobakk, vil det føre med seg mange problemer. Og ikke kom og si an ikke blir lat av hasj. Jeg ville iallefall ikke vært komfortabel med å røyke på jobben til daglig. Og jeg er sikker på at jeg ville blitt mindre produktiv.
Vis hele sitatet...
nederland er jo lovlig ? der er det vell lov og ha på seg 10g. norge blir sikkert 5. men saken er jo at det blir vell sikkert sånn att bruket blir begrenset pga lover. nei jeg tror ikke de fleste blir og følge noe sånt. men da er det jo en lov om det :P
Sist endret av sun-mais; 7. mars 2009 kl. 01:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Det kommer jo ikke til å bli påbudt å komme stein på jobb, utsalget vil bare bli flyttet fra gata til ordentlige butikker. Hvis du vet at du ikke kan kombinere rus og jobb er det vel bare å la være?
Cannabis ville vel ikke vært avkriminalisert visse stedet så lenge som det har vært det hvis det hadde vært et stort samfunnsproblem? I dag stammer de aller fleste samfunnsproblemene rundt cannabis fra at det er ulovlig. De eneste problemene vi vil stå igjen med er de som stammer fra selve rusen. De har vært her lenge, er her nå og kommer til å være her så lenge cannabis finnes.
Vis hele sitatet...
Nei men når du skal sammenlikne økonomisk må du ta høyde for enten like hyppig bruk eller at inntjening blir det samme. Og du vet ikke hvordan en lovliggjøring av cannabis vil påvirke samfunnet. Jeg tror det vil bli mye lettere å komme ruset på jobb for mange hvis det blir et lovlig rusmiddel. Og man kan lettere merke på noen om de er ruset på alkohol kontra cannabis. Og man kan lett avfeie cannabis rusen på jobben som "jeg er bare trøtt".

Og selv om jeg vet at dette er et individuelt ansvar, kommer nok mange til og missbruke dette. Og mange gjør det idag. Jeg er ikke generelt imot legalisering, men å avfeie potensielle problemer så lett som du gjør når dette ikke har blitt testet i praksis er for lettvint.

Sitat av Defqon Vis innlegg
Cannabis og sigaretter kan ikke sammenlignes. "Rusen" til cannabis er sikkert 100 ganger sterkere enn "rusen" av nikotin. Nikotin er et rusmiddel du kan bruke i de fleste yrker, iogmed at det ikke gir en veldig merkbar rus. Dette blir jo folk å forstå, og det blir jo å være ulovlig å være stein på jobb og når man kjører. Selv om alkohol er lovlig så drikker jo ikke (alle) før de drar på jobb, eller før de kjører.
Vis hele sitatet...
Nei nettopp? Argumenter du for eller imot innlegget mitt her?

Sitat av sun-mais Vis innlegg
nå kan ikke jeg mye om det her osv, men er ikke kokain farligere enn hasj ?

nederland er jo lovlig ? der er det vell lov og ha på seg 10g. norge blir sikkert 5. men saken er jo at det blir vell sikkert sånn att bruket blir begrenset pga lover. nei jeg tror ikke de fleste blir og følge noe sånt. men da er det jo en lov om det :P
Vis hele sitatet...
1. Ja missbruk av kokain er mye skumlere en cannabis, hovedsaklig på grunn av avhengighets graden og langtidsvirkningene. Men en å annen stripe er nok ikke sunt, men neppe livsfarlig med mindre du er spesielt disponert for det. Evt. tar en MEGA stripe - overdose.

Men kokainen i seg selv er bare et derivat(riktig ord?) av koka planten. Og bønder tygger stort sett kokablader hele dagen for og holde seg våken. Så vi snakker nok dosering her.

2. Tror vi ser en avkriminalisering før legalisering. Og imo. er det veien å gå. Det er mye verre å gå tilbake fra en vedtatt lov en avkriminalisering om "shit hits the fan."

Og hvordan skal du begrense cannabis bruk ved hjelp av lover?
Sitat av murloc Vis innlegg
Hvis cannabis blir like utbredt som sigaretter; altså 5-20 jointer om dagen. Kommer dette til å bli et STORT samfunnsproblem. Slutt å sammenlikne disse tingene.

Hvis man røyker like mye hasj som man idag røyker tobakk kommer hverdagen til og bli meget lat! Så selv om det ikke er like skadeligt som tobakk, vil det føre med seg mange problemer. Og ikke kom og si an ikke blir lat av hasj. Jeg ville iallefall ikke vært komfortabel med å røyke på jobben til daglig. Og jeg er sikker på at jeg ville blitt mindre produktiv.
Vis hele sitatet...
Om cannabis hadde blitt like utbredt som tobakk, så hadde ikke folk røkt 5-20 jointer om dagen. Hvorfor? Fordi det ikke er lov å kommet ruset på jobb og heller ikke når man kjører bil. Og rusen varer såpåss lenge at man trenger ikke mer enn 2-4 jointer i løpet av 12 timer hvis man skal være konstant ruset. Så der tar du feil.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Om cannabis hadde blitt like utbredt som tobakk, så hadde ikke folk røkt 5-20 jointer om dagen. Hvorfor? Fordi det ikke er lov å kommet ruset på jobb og heller ikke når man kjører bil. Og rusen varer såpåss lenge at man trenger ikke mer enn 2-4 jointer i løpet av 12 timer hvis man skal være konstant ruset. Så der tar du feil.
Vis hele sitatet...
Men kom igjen da.. nå har jeg svart på dette i posten over. JEG SKJØNNER DETTE. Men når du skal SAMMENLIKNE disse to - ØKONOMISK i forhold til inntjening og gevinst i form av avgifter må du tenke at de blir like mye brukt.

Og poenget mitt er at du derfor IKKE kan sammenlikne disse.

Jeg skjønner UTMERKET godt at man ikke trenger 5-20 om dagen - nødvendigvis, selv om det er fint mulig.

Er dette virkelig så forståelig?? Jeg snakker ikke om å sammenlikne ruseffekten. Men økonomisk gevinst - som er topic. Nå gidder jeg ikke forklare dette mer.
Murloc; Det jeg mente er at rusmiddelet er såpass kraftig at folk mest sannsynelig ikke blir å bruke det andre ganger enn i helgene, og en sjelden gang i uka. Jeg mistenker at det blir cirka det samme som med alkohol, og ikke sigaretter. Selv hadde jeg ikke brukt det mere enn 2 ganger i måneden hvis det hadde vært lovlig.
En ting som slo meg.
Hvis dette blir legalisert i Norge, vil det vel antageligvis bli solgt på autoriserte utesteder/apoteker e.l med en stor avgift på som går til staten.
Og jeg vil ikke tro at en som vil kose seg litt kjøper noe fra staten til f.eks. 200kr/gram istedenfor å snakke med en kompis og få akkuratt samme vare til halve prisen.

Angående utspredning så ville mitt forslag vært en viss "kvote" iløpet av uken/måneden, selv om dette ville blitt utrolig vanskelig å kontrollere.
Vil regne med at det blir mer kjøring i beruset tilstand og at flere kommer ruset på jobb, noe som kan føre til problemer,
Selv om jeg tror at innføring av dopingtester på jobben og narkometer vil få litt kontroll over dette.

Ved legalisering vil det jo antageligvis oppstå noen samfunnsproblemer, men jeg har troen på at dette vil stabilisere seg etterhvert, vet ikke hvordan situasjonen er i amster, men det er vel ikke fullt anarki og helvete der nede?

Angående Norge og å tjene penger på salg. Vil tro at dette tar over for noe/mye av alkoholsalget og dermed i verste fall ende med at inntjeningen går i 0.
Sist endret av otimate; 7. mars 2009 kl. 15:42.
Optimate:

Hvorfor skal prisen bli 200kr per gram? Prisen blir nok lavere enn den er nå.

Hvis staten eller private personer skal dyrke, i Norge, går det jo ikke gjennom 20 mellomledd. Feks slik det er i dag, hvis hasjen blir produsert i.. tja.. Afghanistan, så må den først smuglest gjennom flere land osv før den kommer til brukeren. Prisen bonden først selger shiten for, i de landene som produserer, er enormt lav. Kanskje 10 kroner grammet. Så når det blir produsert her, blir prisen lik eller lavere enn det den er i dag.

Den kvoten er en god ide. Man kan ha en slags database, der det registreres hvor mye personer kjøper. 50 gram i måneden må vel være passelig.

Hvorfor skal det bli mer kjøring i beruset tilstand? ser ingen grunn til det. Bruken kommer ikke til å eksplodere selv om det blir legalisert. Dessuten, med mindre man er helt kake og vært på bongen for mange ganger, er det ufarlig å kjøre etter å ha blazet - selv om det ikke er anbefalt.

Hva slags samfunnsproblemer? Nederland er et mye mer fredelig land enn norge. jeg hørte om en nederlender som flyttet til USA. Alle var helt "Oh my God, you have legal weed there, right!?" og nederlenderen skjønte ikke helt hvorfor det var en "big deal". Cannabis er ikke en del av hverdagen til den gjennomsnittelige nederlender.

Jeg tror personlig det er store penger å tjene på å legalisere. Men det er lite vi kan gjøre her i Norge. Er mer spennende å følge med på legaliseringsdebatten i California. Det skal stemmes på legalisering og utsalg til personer over 21 år snart. Les mer her: http://news.google.no/news?ned=no_no...390+california



USA vil bli den første nasjonen til å legalisere, stat for stat, og europa og resten av verden vil følge etter. Det er min spådom.
Sist endret av Bonggass; 7. mars 2009 kl. 16:49.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Murloc; Det jeg mente er at rusmiddelet er såpass kraftig at folk mest sannsynelig ikke blir å bruke det andre ganger enn i helgene, og en sjelden gang i uka. Jeg mistenker at det blir cirka det samme som med alkohol, og ikke sigaretter. Selv hadde jeg ikke brukt det mere enn 2 ganger i måneden hvis det hadde vært lovlig.
Vis hele sitatet...
Men når du siterer meg går jeg utifra at du argumenter på det som om du argumenter mot det som blir sitert.

Sitat av otimate Vis innlegg

Angående utspredning så ville mitt forslag vært en viss "kvote" iløpet av uken/måneden, selv om dette ville blitt utrolig vanskelig å kontrollere.
Vil regne med at det blir mer kjøring i beruset tilstand og at flere kommer ruset på jobb, noe som kan føre til problemer,
Selv om jeg tror at innføring av dopingtester på jobben og narkometer vil få litt kontroll over dette.
Vis hele sitatet...
Kvote vil nok funke dårlig, vil bare føre til at man går på gaten når kvoten er brukt opp. Og jeg ville aldri ha jobbet en plass med narkotesting.

Pluss at det ikke funke i praksis da cannabis kan i ytterste konsekvens gi utslag 3 mnd. etter siste bruk. Men dette er ved langvarig bruk. Så med dagens tester vil man ikke kunne skille nøyaktig når rusmidlet er inntatt.

Sitat av otimate Vis innlegg
Ved legalisering vil det jo antageligvis oppstå noen samfunnsproblemer, men jeg har troen på at dette vil stabilisere seg etterhvert, vet ikke hvordan situasjonen er i amster, men det er vel ikke fullt anarki og helvete der nede?

Angående Norge og å tjene penger på salg. Vil tro at dette tar over for noe/mye av alkoholsalget og dermed i verste fall ende med at inntjeningen går i 0.
Vis hele sitatet...
I Nederland er heroinbuken gått ned. Men man kan vel enda ikke bevise at det er i direkte sammenheng med avkriminaliseringen av cannabis.

Det sies også at det stort sett er turister som benytter coffeshopene, og de som røyker fast kjøper det billigere av folk som dyrker - uten å gå igjennom coffeshopene. Da dette er billigere.
Det er faktisk lettere å se om man er stein enn om man er brisen/full. Store pupiller og blodsprengte øyne er ikke så vanskelig å oppdage.
Sist endret av Mexxy; 7. mars 2009 kl. 18:08.
Store pupiller av cannabis? Ikke jeg iallefall. Blodsprengte øyne, ja da skal jeg jaggu være bra stein. Jeg røyker til vanlig og ser ikke noen av disse tegnene på mine frender som røyker endel. Da såklart når vi snakker om vanlige mengder,som er subjektive for alle.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er faktisk lettere å se om man er stein enn om man er brisen/full. Store pupiller og blodsprengte øyne er ikke så vanskelig å oppdage.
Vis hele sitatet...
Det er jeg ganske uenig i. Har vært stein på mange forskjellige steder i flere sammenhenger uten at noen har merket en dritt.
http://www.youtube.com/watch?v=73zHCTu85cg

Arild Knutsen, leder i Foreningen for human narkotikapolitikk har interessante argumenter for legalisering. Jeg gidder ikke å gjenta det han sier, så se filmen.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det brukes store ressurser på å straffeforfølge folk som har dyrket cannabis. Ved å legalisere kan man frigjøre disse til andre ting.
I follo er politiet allerede underbemannet, og det blir ikke bedre av at det trengs folk til å passe på en rettssak: http://www.oblad.no/article/20090305/SKI/784809918
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Optimate:

Hvorfor skal prisen bli 200kr per gram? Prisen blir nok lavere enn den er nå.

Hvis staten eller private personer skal dyrke, i Norge, går det jo ikke gjennom 20 mellomledd. Feks slik det er i dag, hvis hasjen blir produsert i.. tja.. Afghanistan, så må den først smuglest gjennom flere land osv før den kommer til brukeren. Prisen bonden først selger shiten for, i de landene som produserer, er enormt lav. Kanskje 10 kroner grammet. Så når det blir produsert her, blir prisen lik eller lavere enn det den er i dag.
Vis hele sitatet...

Joda, godt poeng med mellomledd osv. Men det blir vel en god del dyrere å produsere dette i Norge. Såvidt jeg har forstått er det en del jobb å produsere, drivhus, strøm, vann, frø, og gartnere som tar en del i timeslønn.
Hvis de i tillegg skal skatte dette ihjel bil jeg tro det blir ganske dyrt?
Vi hadde en morsom fyr på den gamle jobben min som røyket hver dag, morgen som kveld. Han var en av de beste selgerne vi hadde og var høyt og lavt hele dagen,så det er fullt mulig og ha en aktiv livstil allikevel. Trikset er bare å ikke mure seg inne i stua foran idiotkassa ol.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg skjønner ikke hvorfor legalisering skulle hjulpet finanskrisen eller bidratt til flere arbeidsplasser.

Disse nye arbeidsplassene er det jo folk som jobber på allerede, bare ulovlig og ikke oppført i noen statistikker
over arbeidsledighet. De tjener ofte masse penger svart, og av erfaring ser jeg at typen folk som gror weed f.eks er ganske flinke til å bruke opp alt de har etter hver nye høsting. Penger som blir spyttet direkte inn i økonomien vår der vi trengern mest, til butikkeieren og de butikkansatte, ikke rett til statskassa.

Vi hadde faktisk mistet endel arbeidsplasser om vi hadde legalisert, la oss si en av disse "krimmisene" som gror planter
hadde blitt busta, kanskje av en divisjon av politiet som jobber kun opp mot narkotika hvor man ser gang på gang at de fleste sakene de tar seg av er ikke-voldelige plante-ulovligheter. Så må man dra inn dommere, advokater, fengselsvesen på banen. Jeg kan ikke dokumentere det men jeg er rimelig sikker på at det sitter altfor mange folk i fengsel i norge grunnet cannabis. Vi kunne også halvert arbeidsstyrken til tollerne, sier ikke at man ikke trenger tollere lenger om vi legaliserer cannabis, men det går lassevis av tid med på å stoppe cannabis innførsel nå i dag. Når man da også tar bort arbeidsplassene til de som allerede driver med produksjon/distribusjon/salg/ av weed fra før av så kan jeg ikke skjønne hvordan dette skulle gitt mer arbeidsplasser eller bidratt til finanskrisen i noen som helst positiv retning.

Misforstå meg rett, jeg synes narkotikapolitikken per i dag er riv ruskende gal, men jeg klarer ikke å se at legalisering er en løsning på finanskrisen.
Nei selvfølgelig er ikke en legalisering løsningen i seg selv, men hvordan du ikke ser at det ville hjulpet på økonomien er for meg uforståelig.
Det ville jo også hjulpet til med arbeidsplasser? Produksjon, vedlikehold, høsting, ta bestillinger, utkjøring, utsalgssteder, drifting, regnskap, vaskehjelp+++++

Sitat av Lonnie Mack Vis innlegg
Disse nye arbeidsplassene er det jo folk som jobber på allerede, bare ulovlig og ikke oppført i noen statistikker over arbeidsledighet.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare hva du tenkte på her?

Sitat av Lonnie Mack Vis innlegg
De tjener ofte masse penger svart, og av erfaring ser jeg at typen folk som gror weed f.eks er ganske flinke til å bruke opp alt de har etter hver nye høsting. Penger som blir spyttet direkte inn i økonomien vår der vi trengern mest, til butikkeieren og de butikkansatte, ikke rett til statskassa.
Vis hele sitatet...
Hvor er argumentet for at det ikke lønner seg økonomisk for Norge å legalisere med det utsagnet her?
Du påpeker at vi trenger penger til butikkeiere, butikkansatte og ikke statskassa. Du vet at de tre leddene henger sammen i alle bedrifter i hele Norge? Hvordan mener du, du har et poeng i at ”stoners” bruker opp pengene etter høsting? Det er i dag svarte penger og svarte penger kan man ikke sette inn i banken. Det er penger som må brukes… Men det har du kanskje ikke tenkt på? Kan heller ikke investere i noe som helst med svarte penger. Hva er poenget ditt egentlig?
Og ja jeg vet du KAN gjøre det, men de fleste vet hvordan det går og de fleste har jo sett hvordan det gikk med Rasool.

Sitat av Lonnie Mack Vis innlegg
Vi hadde faktisk mistet endel arbeidsplasser om vi hadde legalisert, la oss si en av disse "krimmisene" som gror planter
hadde blitt busta, kanskje av en divisjon av politiet som jobber kun opp mot narkotika hvor man ser gang på gang at de fleste sakene de tar seg av er ikke-voldelige plante-ulovligheter. Så må man dra inn dommere, advokater, fengselsvesen på banen. Jeg kan ikke dokumentere det men jeg er rimelig sikker på at det sitter altfor mange folk i fengsel i norge grunnet cannabis.
Vis hele sitatet...
Igjen lurer jeg på hvordan du tenker. Er det ikke mye bedre om politiet, dommere, advokater, og fengselsvesen hadde hatt med andre mennesker å gjøre enn hasjplantere og hasjrøykere?
Ville det ikke vært bedre om tollerne hadde mer tid til å stoppe personer som smugler: våpen, mennesker, harddrugs, alkohol, kjøtt(?), tobakk, varer fra svartebørsen +++? Enn at de gang på gang stopper en person med ”100g hasj”. Sier ikke at de ikke skal stoppe han også, selv ved en legalisering (selvfølgelig er det ulovlig å smugle) Men det hadde blitt litt mindre smugling av mj inn til landet.
Politiet kunne begynt å konsentrere seg om og bruke ressurser på andre områder enn det de gjør i dag.
Fengselsvesenet hadde passet på kriminelle istedenfor ”kriminelle”. Fengsels køene hadde blitt redusert betraktelig, ville jeg trodd. Oppfølgingen i fengsler over hele landet kan bedres betraktelig.
Advokater trengs hele tiden. Dommere trengs hele tiden. Det finnes nok av syke mennesker i verden og Norge, til at politiet ville hatt nok å gjøre i mange generasjoner fram over.
Mener du at man kan halvere brannvesenet hvis det ikke har vært noen storbrann på flere år for eksempel?

Sitat av Lonnie Mack Vis innlegg
Når man da også tar bort arbeidsplassene til de som allerede driver med produksjon/distribusjon/salg/ av weed fra før av så kan jeg ikke skjønne hvordan dette skulle gitt mer arbeidsplasser eller bidratt til finanskrisen i noen som helst positiv retning.
Vis hele sitatet...
Vi to må bruke hjernen vår på to helt forskjellige måter.[…]
Du tar bort arbeidsplassene til hvem da? De nede i ”jungelen”? Tror du at ved en legalisering i Norge så kommer folk i Afghanistan til å miste jobben sin?
Tipper du tenker på de som har plantasjer i Norge. Du tror at de ikke er oppført som arbeidsledig, har en jobb på si eller lignende? Er du sikker på at de oppholder seg lovlig i landet i det heletatt?
Du vil beskytte disse ved å ikke legalisere fordi da mister de jobben? De kan jo alltids finne seg en ny jobb. Vi trenger hele tiden nye arbeidsplasser.

Hvis det hadde skjedd slik du sier, at politiet, fengselsvesen, tollere, dommere, advokater hadde mistet jobbene sine fordi legalisering av hasj ble en virkelighet så hadde ingen ting vært bedre! Det hadde betydd at Norge hadde tatt ti steg fram i riktig retning.
Da ville det også blitt en vekst på andre områder i næringslivet, siden regjeringen måtte finne nye løsninger for å holde arbeidsledigheten nede.

Sitat av Lonnie Mack Vis innlegg
Misforstå meg rett, jeg synes narkotikapolitikken per i dag er riv ruskende gal, men jeg klarer ikke å se at legalisering er en løsning på finanskrisen.
Vis hele sitatet...
Har du et forslag til en bedre narkotikapolitikk da?
Du misforsto meg i det minste

First things first, det jeg mente med det første poenget mitt er rett og slett at det er mange som jobber med dyrking, salg og distribusjon mm. allerede, det er en ulovlig arbeidsgruppe som er ekstremt risky da det er ulovlig men det er fortsatt folk som jobber med det. Folk som ikke hadde hatt noe å gjøre om det var legalisert. Greit, noen av dem har jobber ved siden av etc, men det er mer enn nok av de (yes, her i norge også) som lever kun av cannabis. Enten via gro-operasjoner eller kjøp og salg. Og, ja.. produksjon, vedlikehold, høsting, ta bestillinger, utkjøring, utsalgssteder er ting som faller inn under denne kategorien. Det er mange ledd som jobber med kjøp og salg av cannabis, folk jobber ikke gratis.

At det er svarte penger som ikke blir investert i aksjer og fond eller går til statskassen men går ut til butikker og samfunnet generelt sett gjør ikke finanskrisen noe verre. Jeg er 100% enig i at hasjrøykere ikke hører hjemme i verken en rettsal, fengselsvesen eller som en stigmatisert kriminell gruppe, pointet er at per dags dato så er det sånn det funker, og i en finanskrise hadde det ikke løst noe som helst å fjerne arbeidsgrupper som jobber mot cannabis. Legge andre ressurser andre steder er jeg også 100% for men å gjøre det i en finanskrise tror jeg er mildt sagt problematisk.

Selvfølgelig det er bedre at tollere stopper folk som smugler våpen enn folk som smugler ett uskyldig rusmiddel som ikke burde vært ulovlig i utgangspunktet, diskusjonen dreier seg vel ikke om legalisering av cannabis, men hvorvidt det hadde hjulpet finanskrisen eller ikke.

Jeg snakker ikke om folk i "jungelen" heller, jeg snakker om folk her i landet som kjøper av folk som kjenner folk som kjenner folk i "jungelen", eller folk som produserer selv, etc etc, det er en stor business veitu
Og litt av poenget er at det er big business i begge ender, både hos de som jobber for og imot.

Og bare så det er sagt, jeg føler at du misforstår greit når du sier ting som "du vil beskytte disse ved å ikke legalisere", åpn opp øya dine, jeg mener ikke personlig at det hadde vært fint fordi da beholder de jobbene sine, jeg mener bare at det er urealistisk å tro at å legalisere midt i en finanskrise ville forbedret ting på 1,2,3. Jeg tror vi ville endt opp med enda kjipere tider enn vi allerede har i startsfasen. Det kan godt hende det ville hjulpet økonomien vår på lang sikt men det er vel mest timinga jeg ikke er helt enig i

Forslag til en bedre narkotikapolitikk: Statlig reguler alt med riktig og utfyllende informasjon om alle substanser.
(Beklager om jeg glemte noen av punktene dine, følte bare at det blei litt repetitivt og jeg tapte slåsskampen mot quote funksjonen)
Sist endret av Lonnie Mack; 20. mars 2009 kl. 15:38.
advarsel: posten inneholder mye spekulasjoner, men det gjelder jo alle postene i denne tråden. jeg har resonert litt rundt utnyttelse av kompetansen som finnes i det ulovlige markedet, slik at disse personene beholder sin kjøpekraft.

du overser markedet som skapes, og erfaringene som kan utnyttes i dette markedet.

jeg ser ikke problemet med at det illegale markedet forsvinner, slik du beskriver ovenfor. at cannabis legaliseres, og illegale plantasjer og salg ikke lenger blir lønnsomt, gjør kansje at de som har illegale plantasjer i norge må gi opp, men det skapes derimot et nytt marked. glem ikke at dette er personer med erfaring innen dyrking av planten. hva forhindrer vedkommende i å relokalisere seg og starte dyrkingen i ordnede former? dette vil tjene alle. vedkommende har ikke lenger noen risiko for å bli tatt, og kan derfor etablere sin plantasje i drivhus eller andre egnede arealer, istedenfor en kjeller i en enebolig. dyrkeren bruker sin erfaring, og kan fortsette sin bedrift lovlig. dette gir skatteinntekter da vedkommende selvfølgelig må betale skatt av sin fortjeneste.

jeg ser for meg mulighet for coffeeshops og lignende. om legalisering betyr salg med restriksjoner, som feks salg på polet, så vil cannabis her dele utsalgsted med alkohol (eventuelt ha en tilsvarende ordning ved annet utsalgssted). om en bar får lov å selge et produkt fra vinmonopolet burde vel en coffeeshop ha samme rettigheter? og, ja, nå kommer jeg endelig til saken, og nok en gang viser jeg til kompetanse. mange på det illegale markedet, både av røykere og dealere besitter mengder med kompetanse om forskjellige produkter, og deres effekter (eksempelvis har vi flere måter å røyke cannabisprodukter som "cigarett", henholdvis blunt, joint, spliff osv). om jeg vil ha en drink vil jeg ha en god bartender som lager drinken skikkelig. om jeg vil ha en joint vil jeg også ha et godt produkt. jeg vil ha en godt rullet joint, med et produkt som gir effekten jeg ønsker den dagen (for de som ikke kjenner til det er det stor forskjell på typer marijuhana, og selv om de har mange fellestrekk, gir de forskjellig effekt, avhengig av art (sativa, indika, hybrid, +andre ulikheter i stoffinnholdene mellom foskjellige planter) og hvor godt planten er "cured". når jeg går til coffeeshopen vil jeg møte en annsatt som kan gi meg god informasjon, og hjelpe meg å velge rett, samt etterpå gi meg en godt rullet joint. hvem er vel bedre til å hjelpe meg enn personer med erfaring, en skikkelig stoner eller erfaren dealer skulle lett fått rulle jointen min!!!!

Når det gjelder den tapte kjøpekraften til personer involvert i dagens smugling, så er vel denne kompetansen ikke like godt overførbar til import, om ikke vedkommende sitter med kontakter i et tidlig ledd av smuglingen. tror ikke smuglekontakter fra østeuropa eller lignende kan brukes til import. men om en derimot har direkte kontakt med produksjonslandet, så kan vel dette muligens overføres til import? likevel er det usikkert om de mindre skjulte kvantaene ved smugling krever samme kvalifikasjoner som åpenlys import. men uansett, så tror jeg ikke størsteparten av pengene tjent ved smugling havner i norske hender, og derfor ikke i norske butikker.

alle disse ledd vil jo gi intjeninger i moms, skatter og avgifter. men kjøpskraften til ola nordmann øker ikke. jeg tror ikke mannen i gata sitter med ekstra penger hver mnd som han plutselig relokerer til cannabisprodukter ved legalisering. tror derimot at røykerne vil være de samme som før, eventuelt vil et fåtall bruke mindre penger på andre utgifter, for å kjøpe cannabisprodukter. men siden cannabisprodukter sannsynligvis vil ha avgift langt høyere enn feks dagligvarer, slik som alkohol og tobakk er nå, så vil jo andelen andelen av kjøpssummen som går til staten være større.

siden kjøpekraften til ola normann sannsynligvis er er samme som før, så vil den sannsynligvis bare flyttes fra et illegalt til et legalt marked, med de intjeningene det fører med seg. for at brukere skal velge det lovlige alternativet må prisene derfor ikke være mye høyere enn dagens priser. kan jo ikke snakke for alle her, men jeg vet at jeg selv ville betalt litt mer for å gå til et utsalsted og kjøpe produktet. for meg ville det vært mindre jobb også. det er enklere å gå innom polet en dag enn å ringe 3-4 personer, for så å oppsøke dealeren som har tid/har produkt. dette vil såklart variere fra person til person, hvor gode kontakter personen besitter, og hvor langt fra utsalgsstedet vedkommende bor. men man ser jo hvor lite markedet for smuglet alkohol. hvis prisen ikke er mye høyere ville jeg valgt det lovlige alternativet. kvaliteten vil også sannsynligvis være bedre, så jeg ville akseptert en prisøkning på kansje så mye som 30-40% fra det illegale markedet. det beste hadde selvfølgelig vært et likt prisnivå slik at det ikke blir noe spørsmål om valget.

ja, og ikke glem de virkelig store fordelene: turisme og frigjøring av politiresurser! turister strømmer til nederland fra hele verden, og uten å ha noen konkrete tall, vil jeg anta at en veldig stor del av turismen til nederland skyldes nettopp at cannabisprodukter er lovlig. Dette kan skape gode inntekter og arbeidsplasser, både statlig og privat. og ergumentet om tapte arbeidsplasser i politi, toll osv er helt ubegrunnet. det finnes MANGE andre ting disse kan ta seg av
Sitat av lykketrollet Vis innlegg
vil jeg anta at en veldig stor del av turismen til nederland skyldes nettopp at cannabisprodukter er lovlig.
Vis hele sitatet...
Bare så det er sagt så er ikke Cannabis lovlig i Nederland. Ellers et bra innlegg som jeg selvfølgelig stiller meg bak.
du har selvfølgelig helt rett ninja. takk.
Sitat av jOkKeJacKaL Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=73zHCTu85cg

Arild Knutsen, leder i Foreningen for human narkotikapolitikk har interessante argumenter for legalisering. Jeg gidder ikke å gjenta det han sier, så se filmen.
Vis hele sitatet...
Sett den før. Arild Knutsen har peiling og det blir nesten pinlig å se representanten fra ungdom mot narkotika argumentere for sine standpunkter.
arild knutsen er genial. om det er det klippet jeg tror det er så er hun fra ungdom mot narkotika sjanseløs i diskusjonen. knutsen kan snakke for seg!!! vi trenger flere som han
Etter å ha (skum)lest denne tråden stiller jeg meg ett spørsmål: Er det virkelig ingen som tenker over at Cannabis har flere nytteområder enn bare som rusmiddel? Vi snakker om et ugress som kan bidra til produksjon av enorme mengder papir og tekstil her også, og dette er storindustri som vil være minst like pengeinnbringende som å selge det på "polet" for rekreasjonell bruk. Jeg tror helt ærlig at satsing på Cannabis industrielt vil være ethvert land til gode, spesielt Norge som legger alle eggene i én kurv og satser offshore.
viktig poeng bjølg! hemp-planten kan brukes til alt fra klær og papir, til bio-drivstoff (!). arealene som kreves for å lage stoff av hemp er langt mindre enn for bommullsproduksjon, og siden hemp er en avling som kan høstes år etter år, sparer vi skogen. industriell hemp har som regel lav thc, og kan ikke røykes. vet at noen land oppererer med at der er lovlig å dyrke hemp med en lav thc-verdi. noen som vet hva det nåværende regelværket for slik hempproduksjon er i norge??
Sist endret av lykketrollet; 20. mars 2009 kl. 20:34.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av lykketrollet Vis innlegg
noen som vet hva det nåværende regelværket for slik hempproduksjon er i norge??
Vis hele sitatet...
Alt som har med cannabis planten å gjøre er ulovlig i Norge. Om du vil vite hvorfor, så får du spørre de som sitter på stortinget. For det kan verken jeg eller noen andre svare på.
Sist endret av Mexxy; 21. mars 2009 kl. 21:42.
Hvis Norge hadde legalisert cannabis, hadde de blitt sett på som et tulleland blandt alle andre land. Idag er vi kjent som landet med de store naturresursene. De fleste rundt om i verden tenker på "fjords and fjells" når de hører Norge. Vi har brunost, 17. mai, ostehøvelen, OL -94, bunaden og idrettshelter som Kjetil Andre Aamodt, Bjørn Wirkola og Bjørn Dæhlie. Hadde vi legalisert cannabis ville alle de tingene bli glemt. Vi ville blitt tullelandet med masse høye ungdom rundt i gatene. De fleste som røyker hasj er vel venstreorienterte (ingen stigmatisering), og vil dere virkelig selge landets identitet mot at dere skal få lov av staten til å røyke? Røyk ulovlig, ikke bli tatt, og starter resten av verden med legalisering (tviler), kan vi følge etter.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av homer666 Vis innlegg
Hvis Norge hadde legalisert cannabis, hadde de blitt sett på som et tulleland blandt alle andre land. Idag er vi kjent som landet med de store naturresursene. De fleste rundt om i verden tenker på "fjords and fjells" når de hører Norge. Vi har brunost, 17. mai, ostehøvelen, OL -94, bunaden og idrettshelter som Kjetil Andre Aamodt, Bjørn Wirkola og Bjørn Dæhlie. Hadde vi legalisert cannabis ville alle de tingene bli glemt. Vi ville blitt tullelandet med masse høye ungdom rundt i gatene. De fleste som røyker hasj er vel venstreorienterte (ingen stigmatisering), og vil dere virkelig selge landets identitet mot at dere skal få lov av staten til å røyke? Røyk ulovlig, ikke bli tatt, og starter resten av verden med legalisering (tviler), kan vi følge etter.
Vis hele sitatet...
Så det er grunnen din til å la over 1.000.000 nordmenn bli stemplet som kriminelle fordi de har røkt en plante?
Sist endret av Mexxy; 21. mars 2009 kl. 22:33.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Så det er grunnen din til å la over 1.000.000 nordmenn bli stemplet som kriminelle fordi de har røkt en plante?
Vis hele sitatet...
Hvor tar du det tallet fra? Høres urimelig høyt ut på meg.
Sitat av homer666 Vis innlegg
Hvis Norge hadde legalisert cannabis, hadde de blitt sett på som et tulleland blandt alle andre land. Idag er vi kjent som landet med de store naturresursene. De fleste rundt om i verden tenker på "fjords and fjells" når de hører Norge. Vi har brunost, 17. mai, ostehøvelen, OL -94, bunaden og idrettshelter som Kjetil Andre Aamodt, Bjørn Wirkola og Bjørn Dæhlie. Hadde vi legalisert cannabis ville alle de tingene bli glemt. Vi ville blitt tullelandet med masse høye ungdom rundt i gatene. De fleste som røyker hasj er vel venstreorienterte (ingen stigmatisering), og vil dere virkelig selge landets identitet mot at dere skal få lov av staten til å røyke? Røyk ulovlig, ikke bli tatt, og starter resten av verden med legalisering (tviler), kan vi følge etter.
Vis hele sitatet...
Det hadde jo vært en katastrofe om Norge for en gangs skyld hadde vært et av de landene som tok første steget.

At vi hadde fått internasjonal oppmerksomhet om vi legaliserte cannabis (og evt andre stoffer/psykadelika) er det ikke tvil om - men personlig tviler jeg sterkt på at dette ville gitt vårt land status som "tullelandet".
Våre kjære oppfinnelser, sportsidoler og andre nasjonalikoner ville bestått skal du se ;-)
Nå skal det sies, homer666, at de fleste i den yngre generasjon driter langt i at landet assosieres med skiturer og fjell fordi dette er eldgamle stereotyper på Norge som jeg og andre strengt tatt ikke merker i hverdagen. Sure, vi har fin natur og det er en del folk som faktisk kan å gå på ski her i landet, men når du sier at det å ta et steg i retningen av et mer moderne og liberalt samfunn må vike for Norges "image" begynner jeg nesten å lure på hva du har røyka...

Ser du på California som en tullestat fordi medisinsk marijuana er lov, eller har du som de fleste andre mennesker ikke tenkt så mye på det?
Sist endret av Hedges; 23. mars 2009 kl. 17:13.
hvis cannabis blir ligalisert i norge,så ville de gå som alcoholen.. ikkje som tobbakk hvist dere sjønner. tar deg en joint eller ei pilz...samma de lissom...
men nor du ser hvor mye som sjer med folk som drikker seg sørpa dritings,da blir de fylla bråk osv. om en gjeng sitter å røyker seg sjeive, så kommer dei sansynlig vis ikkje til å herje ute i gatene å slost å bråke herje. så de eg mener er de at cannabis er bedre for samfunne en alcoholen... å så må vi ikkje glømme at norge er griske på skattepenger, tenk å få alle dei svarte pengane som går i miljøa inn til skattevesene? da burde dei jo bli fornøgde.... så kjære norske myndigheter,bruk hue.....
Om jeg ser på California som en tullestat eller ikke, er en annen sak, men Nederland assosierer jeg kun med hasj, horer og sopp, ikke deres tresko osv. Jeg personlig er ikke i mot tanken om legalisering, men tror ikke det er riktig på nåværende tidspunkt. Det er en klar trend som nærmer seg legalisering i flere land nå (California, og litt mer OT Heroin-prosjektet i Sveits), men jeg tror ikke noen flere land ville blitt påvirka av hva Norge hadde valgt å gjøre. Mulig jeg er eneste nasjonalist blant dagens ungdom, men jeg er stolt av arven, og må si at hva "de fleste ungdom idag" driter i og ikke driter i er likegyldig i en sånn diskusjon. De fleste ungdom idag stemmer også FRP og tror Barack Obama er en kjent skuespiller i USA! Regna ikke med å få support for tankene mine på et rusmiddelforum, men tenkte jeg uansett kunne lufte mine tanker for folk som ikke er enige med meg.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av blovland Vis innlegg
hvis cannabis blir ligalisert i norge,så ville de gå som alcoholen.. ikkje som tobbakk hvist dere sjønner. tar deg en joint eller ei pilz...samma de lissom...
men nor du ser hvor mye som sjer med folk som drikker seg sørpa dritings,da blir de fylla bråk osv. om en gjeng sitter å røyker seg sjeive, så kommer dei sansynlig vis ikkje til å herje ute i gatene å slost å bråke herje. så de eg mener er de at cannabis er bedre for samfunne en alcoholen... å så må vi ikkje glømme at norge er griske på skattepenger, tenk å få alle dei svarte pengane som går i miljøa inn til skattevesene? da burde dei jo bli fornøgde.... så kjære norske myndigheter,bruk hue.....
Vis hele sitatet...
Gramatikken din er forferdelig, men du har et poeng. Selv om det er både logisk og sant.