Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 702
Hei, har i det siste blitt litt interessert i mikrodosering av LSD, og har prøvd det en to ganger allerede. Forrige gang tok jeg en dose på rundt 20 mikrogram (reklamert som 40), og la merke til at når jeg skrev sanger ble resultatet merkbart bedre enn når jeg skriver til vanlig. Skal prøve meg på 40ug i morgen. Er det noen her som har erfaring med mikrodosering av LSD for produktivitet og kreativitet? Hvilken dose fungerte best for dere, hvor ofte doserte dere, og hvordan var resultatene deres? Takk
Lager selv musikk og har prøvd ca en mnd med mikrodosering.
Kjørte da 10-20ug (jobbet meg oppover) hver 3. dag. Synes rundt 15ug gir best virkning (økt bevissthet og tilstedeværelse, uten merkbare "trippe-vibes").

Jeg tror det som er key for mikrodosering er å ikke ha forventninger om økt produktivitet og kreativitet, da en mikrodose ofte vil røpe hva som foregår "under panseret". På dager med lite søvn, dårlig kosthold og stress pga jobb, kunne jeg bli mer negativ av å mikrodosere. Det positive i det var økt bevissthet rundt de psykologiske prosessene jeg gikkgjennom, og hvordan jeg responderte til forskjellige aspekter av livsstil.

Ved å ha bastante forventninger om positive effekter tror jeg man fort kan bli frustrert. For meg hjalp det å se på det som et redskap for selv-utvikling - litt på samme måte som meditasjon.

Jeg vil anbefale deg å holde deg under 20ug, da doser over dette (for de fleste) vil gi merkbare virkninger. Dette kan føre til litt for tydelige personlighetsendringer - og jeg vil tro det kan øke farene på lang sikt. Det finnes lite forskning på mikrodosering, og jeg mener selv at less is more. Hold et par dager i mellom hver økt, og ikke bli "greedy" på de positive virkningene - en psykologisk avhengighet av syre er nok ikke lurt å påta seg..
Er enig med det du skriver om å ikke ha forventninger om positive effekter (litt usikker på hva "bastant" betyr, men tro jeg skjønner haha). Har litt lyst til å utforske hva div. doser gjør for meg, men tenker også at 20ug er en bra dose for ihvertfall langtids dosering. Har du merket om mikrodosering har hatt noen effekt på musikken din?
20mic er vel ikke egentlig som en mikrodose å regne, men heller en mini dose.

Du skal ikke ha nevneverdig merkbar effekt når du mikrodoserer.
Selv "driver jeg med musikk", men etter at jeg sluttet og røyke for mange år siden gidder jeg knapt løfte opp et instrument. Jeg betviler ikke at mikrodosering kan ha en kreativ boostende effekt. Ikke for og avspore, men om jeg skulle finne på dette selv så lurer jeg kjapt på hvordan dere måler dere frem til dosen? LSD sprayes jo ofte på et papirak og hvor gjevnt dosen er utover arket vil jeg tro er noe uvist.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Selv "driver jeg med musikk", men etter at jeg sluttet og røyke for mange år siden gidder jeg knapt løfte opp et instrument. Jeg betviler ikke at mikrodosering kan ha en kreativ boostende effekt. Ikke for og avspore, men om jeg skulle finne på dette selv så lurer jeg kjapt på hvordan dere måler dere frem til dosen? LSD sprayes jo ofte på et papirak og hvor gjevnt dosen er utover arket vil jeg tro er noe uvist.
Vis hele sitatet...
Selv bare deler jeg opp lappen i 8 deler, men jeg vet at det kan være ganske unøyaktig. Den beste måten å gjøre det på er å blande det ut i destillert vann eller alkohol. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan det gjøres, men det trengs kun et kjapt google-søk.