Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5305
Hvordan kan det ha seg at jeg har brunt/mørkt hår på hele kroppen men skjegget og barten min blir orange men ingenting annet? Blir ikke orange før det blir 1-2cm langt å blir bare mer å mer orange etter det.

Beklager om postet feil/skrive leif gira + alkohol + lite søvn.

Mvh Meg:-)
Er helt naturlig med oransj-skjær i skjegget. Har det ikke selv, men vet av mange som har det. Hva det kommer av vet jeg ikke da.
Ekspert på påstander
Lurer på hvorfor mange somaliske menn i alder fra 50 + og oppover har oransje skjegg? De er ikke alkoholikere, noen av dem bruker khat, men de fleste virker religiøse og rører ikke khat, ikke andre rusmidler heller.
Sitat av IRead Vis innlegg
Lurer på hvorfor mange somaliske menn i alder fra 50 + og oppover har oransje skjegg? De er ikke alkoholikere, noen av dem bruker khat, men de fleste virker religiøse og rører ikke khat, ikke andre rusmidler heller.
Vis hele sitatet...
Det er farget med Henna
https://www.google.no/search?q=henna...IVhqpyCh2tiQg0
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det som gir naturlig rødt hår er karakterisert av høye nivåer av det rødlige fargepigmentet feomelanin og relativt lave nivåer av det mørke pigmentet eumelanin. En typisk ginger har kopier av et recessivt gen på kromosom 16 som fører til en endring i MC1R-proteinet, og dette proteinet har en innvirkning på alle trekkene gingere viser rent fysiologisk. Fenomenet med rødt sjegg og ikke ellers i kroppen er meg bekjent ikke forstått, da det er utrolig komplekse saker, men det kan tenkes at MC1R mutasjon har resultert i at visse deler av kroppshåret ikke får nok eumelanin eller får for mye feomelanin, muligens en kombinasjon. Vi vet ikke. Dersom noen har innspill vil jeg gjerne høre det. Kan være noen her med bedre forståelse.
Mente jeg hadde lest en bloggpost om dette for ikke lenge siden, linket på en eller annen avisforside, og jammen: Her.