Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1138
https://soundcloud.com/frenchmusic/o...preview-out-on

Hei Freaks! Sjekk ut previewen til den nye låta mi "Orange", som kommer ut neste uke.

Det er en deep-house låt som passer veldig fint i overgangen til høsten, med en groovy basslinje, eksotiske perkusjoner og et mimrende akustisk gitar riff. I siste del introduseres veldig emosjonelle strykere og spaca synther for å underbygge det melankolske preget enda mer.

Det kan virke litt lite interessant med en preview, men jeg vil oppdatere denne tråden med link til hele låta + "purchase link" straks låta blir utgitt. Jeg håper dere freaks vil støtte en annen musikkfreak neste uke! Dette er en låt jeg har jobbet veldig mye med. Totalt er det 67 elementer i låta, og den varer i 7:40!

Låta blir utgitt på nettbutikken Traxsource den 25. september gjennom Maxilla Recordings.

Stay tuned, håper dere liker det dere hører så langt!

- French
Digger atmosfæren du skaper! Stå på French!
Låta er ute nå! Si gjerne hva du synes, og kjøp gjerne hvis du liker det du hører

http://www.traxsource.com/track/1323...e-original-mix

- French
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Er dette deg
Vis hele sitatet...
Ja. titegn

Liten bump her. Vil bare dele med dere at låta nå er ute på soundcloud, så dere trenger ikke å kjøpe den for å høre den, selv om jeg jo setter veldig stor pris på det

https://soundcloud.com/frenchmusic/o...preview-out-on
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Da må du lage en lengre versjon av nevnt sang
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Da må du lage en lengre versjon av nevnt sang
Vis hele sitatet...
Shiiet! Det er mange som har sagt akkurat det der, jeg tar det som et kompliment! Desverre kan jeg ikke extende den ettersom at jeg mangler mange av filene jeg brukte i den..

MEN!

Jeg jobber for tiden med en EP, hvor åpningslåta heter Origins Of Time. Samme konsept og struktur som i Origins Of Life, bare at i stedet for at fokuset ligger på å få til noe "levende", så prøver jeg å fortelle historien om en dag, samtidig som at taktmønsteret er så og si ikke eksisterende (for å forklare tidens relativitet).. hele greia er pyntet med 1 million forskjellige klokkelyder Kan forsåvidt PMe deg den hvis du er interessert
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Shiiet! Det er mange som har sagt akkurat det der, jeg tar det som et kompliment! Desverre kan jeg ikke extende den ettersom at jeg mangler mange av filene jeg brukte i den..

MEN!

Jeg jobber for tiden med en EP, hvor åpningslåta heter Origins Of Time. Samme konsept og struktur som i Origins Of Life, bare at i stedet for at fokuset ligger på å få til noe "levende", så prøver jeg å fortelle historien om en dag, samtidig som at taktmønsteret er så og si ikke eksisterende (for å forklare tidens relativitet).. hele greia er pyntet med 1 million forskjellige klokkelyder Kan forsåvidt PMe deg den hvis du er interessert
Vis hele sitatet...
Nedtur, den er så herlig =D

Tar gjerne en lytt jeg, du har absolutt peiling på det du driver med.
Fet låt! Liker basslinja og lyden veldig godt, den har en veldig fin groove over seg som jeg vil påstå er sjeldent nå tildags. Er det noe jeg kunne ønske er det litt variasjon i basslinja. F.eks et parti hvor bassen "utrykker" seg litt ekstra, men det er vel bare personlig preferanse.

Overgangen til siste takeoff var veldig utradisjonell og funket veldig bra, måtte høre den flere ganger!
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
du har absolutt peiling på det du driver med.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Vier livet mitt til dette så setter pris på at du sier dette

Sitat av Acie Vis innlegg
F.eks et parti hvor bassen "utrykker" seg litt ekstra, men det er vel bare personlig preferanse.
Vis hele sitatet...
Vel, halveis inn i første drop kommer det jo en liten ekstra artikulasjon, men kunne kanskje variert den mer..

Sitat av Acie Vis innlegg
Overgangen til siste takeoff var veldig utradisjonell og funket veldig bra, måtte høre den flere ganger!
Vis hele sitatet...
Enig, personlig er jeg veldig fornøyd med den overgangen. Den er kanskje litt spessiell, men et av mine prinsipper er å kombinere gode gamle "formler" med nytenkning. Gyllen middelvei ftw
Denne låta og konseptet hører til under rusmidler!

Jævlig fett, gleder meg til å høre mer! Har du en soundcloud side???

!!!

Og haha by the way, vært på forumet lenge og luska, men måtte registrere meg kun for å skrive feed på denne! #feitlåt!