Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 18292
Jeg vet det er en tilsvarende for trondheim, men nå i disse studentdager er det mange som skal til Oslo.

Så jeg lurer på det beste stedet i oslo. Kanskje også hvor man bør styre unna.

Pris og beliggenhet hadde vært fint å få med!
Husker ikke pris, men Bislett's kebab. Mmmmmmmmmmmmm....
Arena Pizza ved Hovseter Torg selger en kebab med mye kjøtt for 35 kroner. De har også verdens diggeste dressing.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Spiste tilbudskebab til 50,- en plass i Oslo, tror det var i nærheten av Teknikkmagasinet eller Burger King på Karljohan. Den plassen er ikke til å anbefale.
Sist endret av wavezor; 17. august 2011 kl. 00:04.
Bislet har jeg smakt flere ganger.. Både på sjappa og på tryvann. Den er oppskrytt!
bislett er supert på pris, mengde drikke og hvor fort du får maten. men de lager så mye kjøtt av gangen at jeg føler det blir noe kokt :<
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Folkets kebab! Ligger litt langt fra sentrum, men kan sies det er i Oslo-området. Ellers så er Dronningens kebab også god, litt dyr, men med ekte kylling-kjøtt. Midt i sentrum

http://oslopuls.aftenposten.no/resta...icle154604.ece
Bislett ved Bjerke videregående skole er sykt god, de bruker en spessiell dressing tror jeg for de andre bislett kebabene er ikke like gode.
Sist endret av iMoan; 17. august 2011 kl. 00:09.
Sitat av brann370 Vis innlegg
bislett er supert på pris, mengde drikke og hvor fort du får maten. men de lager så mye kjøtt av gangen at jeg føler det blir noe kokt :<
Vis hele sitatet...
Helt enig. Enda er problem er det at de slenger på alt for mye dressing ofte ettersom kebaben blir laget i et voldsomt tempo.

Kokt kjøtt med mye dressen er rett og slett til å kaste opp av, men som regel er den god da
Den ekte Bislett kebab ingen over, ingen ved siden.
Charlies kebab Thorsov

Har spist på Bislett kebab også, smakte godt det Dog spiste jeg kebab uten kjøtt, så kan ikke si noe om kjøttkvaliteten da..
Kebabfabrikken på bislett er best og langt billigere enn konkurentene.
Snakker vi 30-40kr?
Sitat av sali Vis innlegg
Charlies kebab Thorsov

Har spist på Bislett kebab også, smakte godt det Dog spiste jeg kebab uten kjøtt, så kan ikke si noe om kjøttkvaliteten da..
Vis hele sitatet...
Hva er en kebab uten kjøtt?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Den ekte Bislett kebab ingen over, ingen ved siden.
Vis hele sitatet...
ekte bislett kebab? de andre er falske da?
har smakt "bislett" både fra carl berner,løkka og bislett, samme greie.



kan vel anbefale noen jeg og.

New vinnys, biff kebab der.

lett og mett, ned gata, lett-saus der hvis du er på slankern.
Balkan i Pilestredet. De har ekte kebab, ikke MUK.

Styr unna Bislett Kebab.
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Hva er en kebab uten kjøtt?
Vis hele sitatet...
Pitabrød med grønnsaker og saus?
Sitat av Dalaras Vis innlegg
ekte bislett kebab? de andre er falske da?
har smakt "bislett" både fra carl berner,løkka og bislett, samme greie.
Vis hele sitatet...
Er en som heter bislett kebab og så er det flere som heter bislett kebab house


Er bislett kebab house de fleste tenker på når de snakker om "ekte" bislett kebab.
Dumbas kebab ved bøler er digg og ganske billig.
Stikk til Torggata og du vil finne masse gode ekte kebab, anbefaler mediteranean

Ellers er New Vinnies god, Balkan og den kebab sjappa som er rett ved siden av spaceworld pA storgata, ganske god
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Er en som heter bislett kebab og så er det flere som heter bislett kebab house


Er bislett kebab house de fleste tenker på når de snakker om "ekte" bislett kebab.
Vis hele sitatet...
okay, så det er en sjappe som heter "bislett kebab", men som ikke er en del av bislett kebab house bedriften?
Sitat av sali Vis innlegg
Pitabrød med grønnsaker og saus?
Vis hele sitatet...
Åhåhå!

Balkan og Beirut for me. Med kjøtt, takk!
Noen steder hvor man fremdeles får kjøpt ekte sish kebab, kjøtt grillet på åpne flammer? Var en slik en på Grønland for 5-6 år siden, var det Meriditian tro?
Jeg syns egentlig ikke det gjør noe om det ikke er "ekte kebab". Bare sausen og kjøttet er god.
Helt enig i at Bislett er oppskrytt til helvete.
De beste kebabene i Oslo finner du på Sultan i Gamlebyen (litt dyrt, men ordentlig mat og kjøtt), Habibi Take-Away i Storgata, Operapassasjen (55 for kyllingrullen med poteter i. mmm), Mevlana på Birkelunden (rundt 50 kr, ordentlig godt sjølbakt pitabrød) og Balkan i Pilestredet som allerede er nevnt her
Du har smak må jeg si, det er de beste stedene i Oslo.

Sitat av kongs1 Vis innlegg
Stikk til Torggata og du vil finne masse gode ekte kebab, anbefaler mediteranean

Ellers er New Vinnies god, Balkan og den kebab sjappa som er rett ved siden av spaceworld pA storgata, ganske god
Vis hele sitatet...
Kyllingshawarma på Marmaris Kebab ved Anker studentboliger. Uten tvil
Bislet kebab er ganske så ræva... Mye kjøtt og mye mat for pengene, men alt annet enn digg å spise.
Dronningens kebab er ganske så rotten egentlig, men hyggelig fyr som jobber der, og er ganske sterk i forhold til resten. Var uheldig med kjøttet der sist, da var det ganske så tørt (siste del av rullen).

Må si Folkets kebab er den beste kebaben jeg har spist på sinnsykt lenge. Bare synd den ligger på CB, og ikke mer sentralt her i byen.

Men alt er jo farse-kjøtt...

Noen som vet om brukbar biff-kjøtt-kebab?
hvert fall styr unna Bjørndal Pizza og Kebab hvis du er der, matforgifter deg med en gang..
Grytelokket derimot, god kebab og sausen er veldig god.
Den desidert beste babben er på Balkan ved "gamle" bislett kebab. Lager pitabrødet av deig mens du ser på. Men relativt dyr 60-70 kr
Sikkerhetsklarert
Ingen som har nevnt kebab-biten ? God, lages kjapt og billig (49kr ink 0,5 brus)
Pilestredet og Carl berner.

Ellers så kan jeg jo signere på at Balkan og Folkets er trygge valg.
Hørt at en fant larver i kebaben sin på Vinnys ved Oslo S! Har ikke noe sikker kilde for dette, men hold deg unna likevel, for sikkerhets skyld!

Edit!: Sto i kommentarfeltet på denne videoen! http://www.youtube.com/watch?v=wrO3mCoXVQw

''genialt!!! men hør folkens
aldri spis på denne kebabsjappen (oslo s vinny)
Lover dere spiste fast der i 2 år og en gang kjøpte jeg der og fikk en hvit feit larve i salaten (ikkekødd!) dra heller på new vinnys eller bislettt mye bedre ; ) 5/5''
Sist endret av Knäppgök; 17. august 2011 kl. 02:08.
Besten kebab. Kirkerista i Oslo, den bitte lille kabba sjappen i rundingen der. Har du lest tester i Dagbadet og andre aviser? "Mair" fra Istrael har tingene på stell, som person kjempe ok også. Du må smake, og får du velge alt hva du vil ha på ...aldri angre sier de fleste. Han selger ikke farse men bare ekte kjøtt.
Sitat av oggen Vis innlegg
Besten kebab. Kirkerista i Oslo, den bitte lille kabba sjappen i rundingen der. Har du lest tester i Dagbadet og andre aviser? "Mair" fra Istrael har tingene på stell, som person kjempe ok også. Du må smake, og får du velge alt hva du vil ha på ...aldri angre sier de fleste. Han selger ikke farse men bare ekte kjøtt.
Vis hele sitatet...

Tror du tenker på dronningens kebab. Smakt den sjæl, er god den altså! Kan ikke forklare helt hvor det ligger, siden jeg er veldig lite kjent i oslo.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av Duun Vis innlegg
Tror du tenker på dronningens kebab. Smakt den sjæl, er god den altså! Kan ikke forklare helt hvor det ligger, siden jeg er veldig lite kjent i oslo.
Vis hele sitatet...
Dronningens kebab ligger i Dronningens gate
Hiver meg på og støtter både Dronningens og Folkets.

Folkets har Oslo's beste kylling rull. 89kr med 0,5l brus.
Jeg vil også anbefale Balkan Kebab, ligger en like ved Bislet Kebab, på Bislett.
- Synes selv Bislet kebab er ganske oppskrytt. Men om man er mææd sulten, så er faktisk "Döner kebabtallerken" veldig god. Og Da slipper du det forbanna farse/MUK kjøttet. Om man ikke liker farse kjøttet, så let etter kebebrestauranter som sier/reklamerer for "Döner" kebab, da får du bedre kjøtt
Løvenstad kebab er uten tvil den beste kebaben jeg har spist. den ligger litt i utkant av oslo. Den ligger på løvenstad rett ved siden av Coop prix. Jeg har smakt de fleste kebabene i oslo, og den på løvenstad er uten tvil den beste jeg har smakt
Grytelokket i Storgata har kanon kebab, særlig kyllingen. Prøv også kyllingkebabmeny, da får du pommes under og salat ved siden av, men det hender du må be om å få med pitabrød. En annen genial sak er at du kan ringe og bestille, så er den klar når du kommer.
Kan nevnes at du ofte møter politipatruljer som handler der, alltid et godt tegn.

Personlig er jeg ikke noe kjempefan av Dronningens (ligger i Kirkeristen btw, Dronningens gate er ganske lang), men vet mange liker den.

Folkets Kebab er god, men ligger som flere sier litt usentralt.

I Torggata må man bare prøve, men de fleste der synes jeg er bra.
Gyroskebab på baris pizza er min favoritt, ligger rett bak sentrum scene
Sitat av Pewpew Vis innlegg
Husker ikke pris, men Bislett's kebab. Mmmmmmmmmmmmm....
Vis hele sitatet...
For F***! hvis målet ditt var å la freakere spise søppel, kan du gjøre det på diskusjon.no

Hvis dere tar dere bryet å gå 2 gater oppover fra bislett kebab kommer dere til balkan kebab. Det ligger ut mot pilestredet, man burde være istand til å se stedet om du går langs skolen. Der lages pitaen fra bunn og blir stekt i ovnen rettt før den serveres med smakfullt kebab kjøtt og et herlig forhold med saus og grønnsaker til deg!
Er det bare jeg som har forferdelige minner fra sånn hver Kebab sjappe i Oslo?

Kan ikke huske sist jeg spiste en Kebab der og ikke dreit vann i 6 timer..
Utifra de få helgene jeg har bodd av og på i oslo hos en kompis, har vi (iallefall jeg) prøvd 4 stykker.

1. Jeg TROR den het Marina <et eller annet>. Smakte greit! (Er 2-3 år siden da.)

2. New Beirut Kebab - Denne ble en favoritt blandt oss to, vi dro dit fast! Kjempegod kebab!

3. Etter han fikk et rammeparty etter å ha spist på New Beirut, så valgte vi å prøve et annet sted. Se for deg youngstorget mot New Beirut Kebab, men istedenfor å gå videre så går du nedover mot regjeringsbyggene tror jeg. Jeg har ikke anelse om hva den heter. Smakte godt!
4. Så fant vi Bislett Kebab House. Beste kebaben jeg har smakt imo (relativt lik noen andre though.) Ubeskrivelig god kebab, og helt sykt lave priser! Favoritten nå.

(5. Har spist på en av kebabsjappene i Notodden i "storgata" eller hva det heter. Husker ikke hva den het, men den ligger på plass nummer 2 på min liste. Kompisen min synes forsvåvidt den er bedre enn Bislett. Gode priser, og veldig god kebab!
NB: Er to kebabsjapper i Notodden tror jeg.)
Dere som mener at Bislett kebab er den beste bør virkelig tenke på å utvide kebabhorisonten sin. Kebaben der er jo rett og slett dritt! Standard kjøtt (faktisk kokt!), standard saus, standard pitabrød. Spør man en fjortiss fra byen hvor man finner den beste kebaben, så sier dem Bislett (oppskrytt hei?)


Mine favoritter: Balkan, Dronningen, også en eller annen sjappe på Grønland jeg har glemt navnet på.

Anbefaler å sjekke ut denne siden!
ps: man blir dritsulten av å lese der..
Har enda ikke funnet en kebab i oslo som er over "standard"
Standard kebab funker bra på fylla men når du er edru er det ikke akkurat en smaksopplevelse, mere vomfyll. Beste kebaben jeg har smakt var i en liten bygd i sør-trøndelag (fannrem) hvor det var hjemmelaget brød og biffstrimler
Kebab i Norge er bare tragisk generelt. Får ikke en skikkelig döner en eneste plass, synd.
Nå er det 10+ anbefalinger på Balkan her, ta et hint! Dette er den beste kebaben i Oslo!
Tre anbefalinger:

Folkets kebab er helt grei om man farter rundt på jobb og skal ha lunch. De spesialiserer seg tydeligvis på lunchkjøret og håndtverkere. Jeg har hvertfall aldri sett 7 mann lage kebab til så mange folk så fort som i lunchrushet på folkets.

Marino Grill i Torggata har den beste shishen i byen. Såvidt jeg vet så er det lammekjøtt og det stekes på spyd over åpen flamme. De har også god humus og falafel. Det er den beste "hjem fra byen"-babben, selv om det alltid er kø der i helgene.

Habibi ligger i storgata og er en grei avveksling fra de to andre. Den serveres med pommes frites, som kanskje er litt rart for noen. Restauranten med samme navn som ligger vegg i vegg har også deilig palestinsk mat.

Når det kommer til tester har alle disse tre stedene vunnet forskjellige priser i aftenposten oppgjennom årene.
Sist endret av Mith; 17. august 2011 kl. 12:36.
Spiser ofte baben fra folkets kebab på ved v
alle hovin og blir aldri skuffa der