Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1274
Hey, får ikke til å laste ned torrenter med Utorrent. Jeg bare går inn på pb, setter på download, men så så vil den ikke starte å laste ned. Det funker helt fint å laste ned torrenter med torrentklienten som følger med i Ubuntu, men jeg vil ikke ha på Ubuntu hele tiden. Hva skal jeg gjøre?
Om jeg trenger en ny torrentnedlaster, hva anbefaler dere?
Første tanken som slår meg er Windows Firewall.
Samme her, men når jeg går inn på listen av programmer som den har godkjent, så er er UTorrent der. Har den blocka selve filen da eller?
Har du noe virusprogram på PC'en? Prøv å slå av alt av brannmur / antivirus (noen antiviruser har også innebygd brannmur)
Siste versjonen av Utorrent er veldig kresen på innstillingene i forhold til hvilken båndbredde du har.

Jeg hadde samme problem og måtte restarte programmet flere ganger før den begynte å laste ned.
Noen ganger ville dem ikke begynne å laste ned i det hele tatt. Da tok jeg å fjernet alle torrentene jeg hadde på listen som stod å seedet eller var stoppet og da funket det knirkefritt.
Sist endret av skolms; 18. januar 2010 kl. 22:12.
Har du "knotet" med portene får du det problemet, har skjedd med meg før.
Glemte også å si at jeg leste tidligere på forumet at mange har dette problemet med nyeste versjon av µTorrent, du kan jo prøve å installere en gamlere build.
Sitat av skolms Vis innlegg
Siste versjonen av Utorrent er veldig kresen på innstillingene i forhold til hvilken båndbredde du har.

Jeg hadde samme problem og måtte restarte programmet flere ganger før den begynte å laste ned.
Noen ganger ville dem ikke begynne å laste ned i det hele tatt. Da tok jeg å fjernet alle torrentene jeg hadde på listen som stod å seedet eller var stoppet og da funket det knirkefritt.
Vis hele sitatet...
For teste re-start noen ganger og eventuelt en re-instalering da, aner ikke om det hjelper, men verdt et forsøk.

Jeg har ikke knotet med noen porter.

Om jeg må ha en eldre versjon for å få det til å fungere, burde jeg da bare laste ned en annen torrentnedlasterklientthingy, eller funker de eldre versjonene bra også?
Sist endret av lolidude; 19. januar 2010 kl. 00:06.
på den nederste linja i programmet, der det står info om nedlastning/opp. ...

der er det et grønt icon, gul varseltrekant, eller rød rundt utropstegn.
klikk på iconet, og endre båndbredden til riktig, mest nøyaktig..

hadde samme problem, men riktig båndbredde løser alt
kan nesten garantere det er riktig!

for å finne riktig bredbånddekning:
http://www.itavisen.no/speedometeret/

for å finne riktig bredbånddekning:
http://www.itavisen.no/speedometeret/
viktig med riktig bredbånddekning i utorrent instillinger!
Sist endret av zvxsone; 20. januar 2010 kl. 16:03.
Jeg har og samme problemet nesten.Når jeg skal laste ned noe så plutselig laster det ikke ned i det heile tatt.

Jeg har prøvd alt jeg kan tenke på, sjekket brann murene å sjekket linje som skal væra det mest riktige.

Men neida ikkje i det hele tatt om det fungerer fint.

Hva er det jeg kan gjøre da?
sjekka om routeren har åpen port?

hvis ikke porten er åpen, vil det mest sansynlig ikke funke som det skal..
mer om å åpne porter på portforward.com