Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3011
Finnes det noe vi misliker mer?



Her og nå tenker jeg primært på psykedeliske greier, folk som tror de er eksperter når de aldri har prøvd stoffet, og folk som ødelegger rusen for andre folk.
Denne frustrasjonen stammer selvfølgelig fra et konkret eksempel, som nærmere bestemt fant sted i natt.




Altså, vi satt fem stykker i et rom. Jeg hadde gitt noe til meg selv og tre av de andre. Sistemann turte ikke, eller som han selv sa; orket ikke. I stedet satt han og skrøt av hvor mange ganger han selv hadde tatt det, og ting han hadde sett da. Hans beskrivelser stemte overhodet ikke med hva vi andre hadde av erfaringer med stoffet, og vi satt alle bare oppgitt og hørte på alt babbelet, og var sure over hvordan all praten og den urolige oppførselen sørget for at vi ikke fikk konsentrert oss og nytt opplevelsen skikkelig.

Videre følte han for å imponere oss som sett der med sin omfattende erfaring og kunnskap om drugs. "Likte du dette, bør du prøve det og det og det stoffet liksom". Mine erfaringer med stoffene han ramset opp ga meg overhodet ikke følelser eller opplevelser som kan sammelignes.

Til slutt fant han ut at han uansett skulle prøve selv. Da tok han fem ganger så mye som nødvendig, røyket alt på en måte sånn at alle godsakene mine ble sendt ubenyttet i en røyksky ut i lufta, før han så gikk rundt og faket at han var stein. Imponerende.


Hadde jeg ikke vært dyna på det tidspunktet hadde jeg drept ham.



Hvorfor er det egentlig slik at enkelte tror de blir sett på som kjempespennende og kule mennesker hvis du skryter av hvor mye drugs de har tatt? Ikke usannsynlig et tegn på dårlig selvtillit.


*frustrasjon kanalisert vekk*
Hehe er på topp ti irritasjons lista mi når folk faker rus, "Hva prøver du og bevise liksom?"
Dem er redde og da må dem tydeligvis skryte seg ut av det xD
Sist endret av Milkshake; 30. mars 2008 kl. 14:37.
"redde"? tror jeg holder en knapp på dårlig selvtillit jeg og.
Vel. Har møtt en håndfull slike mennesker, både i og utenfor russammenheng.

Jeg vet at det stort sett har grunnlag i et behov om å vise seg fram og om å heve seg over andre fordi man har så sinnsykt elendlig selvbilde, så jeg gir som regel blaffen i dem. Én ting irriterer meg grenseløst dog, og det er at det er så ufattelig vanskelig å diskutere med disse menneskene. Det hvirker som om flertallet av de diskuterer for å konkurrere, og viser null forståelse for det du sier, men er ute etter å ta deg på de små detaljene du kanskje uttrykte upresis...

Møtte en slik igår jeg også faktisk, men da ble temaet sattanisme. Det værste med denne karen var at han alltid avbrøt meg, så tilslutt ga jeg opp, røykte meg altfor stein, og nikka litt når jeg følte det var nødvendig og kom med en liten kommentar for høflighetens skyld.
Sist endret av Potrick; 30. mars 2008 kl. 14:39.
hvorfor tror du folk sier nei eller "orker ikke" ?
Det som kanskje er enda mer eller like latterlig er folk som ser ned på andre fordi de "ikke tør" (les ikke vil/ønsker)... Kult (Y)
Sist endret av Krister; 30. mars 2008 kl. 14:43.
Sitat av Krister
Det som kanskje er enda mer eller like latterlig er folk som ser ned på andre fordi de "ikke tør" (les ikke vil/ønsker)... Kult (Y)
Vis hele sitatet...
les posten, er ikke defor.
Hvorfor er det egentlig slik at enkelte tror de blir sett på som kjempespennende og kule mennesker hvis du skryter av hvor mye drugs de har tatt?


Hehe, jeg ler av folk som skryter av det, med all respekt, herregud! Drugs er faen meg ikke mye å skryte av

Men kanskje de vil ha status, prøve å skaffe seg "respekt", et godt rykte, osv. innen miljøene?
Sist endret av Evig_liv; 30. mars 2008 kl. 14:46.
Det handler ikke å så ned på de fordi de ikke tørr. Det handler om å bli provosert for den usannsynlig drøye masken de putter på seg, og på den sleske og innpåslitne måten de kamuflerer sine utsagn og generellt måten de oppfører seg på. Har møtt nok av mennesker som har takket nei til sopp, og jeg syntes det er helt greit. Men når folk kommer med at "de ikke gidder denne helgen også"-aktige kommentarer, og bruker resten av dagen/kvelden på å skryte over hvor grenseløst "føkka" de var på flein forrige helg, og at de så rosa elefanter og ting som er pisspreik av de ytterste dimensjoner, vel: DA blir jeg en smule provosert. Men for all del, blir like provosert når folk egentlig ikke tørr, men bare knasker i seg usannsynlig dumme mengder for å hevde seg, og ender med å ligge på bakken og skjelve slik at du må bruke hele trippen din på å trøste disse menneskene...

Samme gjelder forsåvidt all rus; er ikke kult å sitte barnevakt for en dude som er usannsynlig dritings, og bruke hele frikvelden din på det?
Jeg og en kompis prøvde salvia sammen. Vi hadde fått tak i noe ekstrakt og skulle prøve.
Han hevdet han hadde masse erfaring med dette så jeg skulle gå først.
Du aner ikke hvor irriterende det er når en person babler i vei mens du selv sitter i salvia land og prøver og nyte opplevelsen. Det ble et så forstyrrende element til de grader.
Da turen kom til han så satte han selfølgeig igang og røyke salviaen. En normal tur varer i ca 20 minutter fra eller til. Etter 4 fuckings timer mener han fortsatt at han er stein. Dog er han igang med de helt store forflytninger og slår ting ned fra bord osv. Jeg prøver og fortelle han at det er ikke sånn rusen arter seg og den ikke varer så lenge. Men joda for han gjorde det det. Til slutt ble jeg så irritert at jeg gaffa teipet han fast i stuebordet og lot han sitte der til neste morgen.... merkelig var han plutselig blitt normal igjen da når jeg spurte om han skulle være snill gutt nå eller sitte noen timer til.
Har selv lagt merke til dette når jeg røyket salvia med noen kompiser. Han måtte absolut påstå at han fikk blackout,var nådd nivå 5, og hadde den mest intense trippen av oss alle. Fy faen hvor jævli lei man var av å høre på kisen til slutt, hvis noen prøvde å fortelle noe fra sin tripp så hoppet han inn med noe som måtte overgå det vi sa + han endret historien sin hver gang vi kom med noe nytt som han ikke hadde opplevd, da fant på noe random sykt som liksom overgikk. Jeg tror vi dro fra han tilslutt, men hukommelsen er litt fucka de første minuttene etter trippen.
Sitat av mp34567
Til slutt ble jeg så irritert at jeg gaffa teipet han fast i stuebordet og lot han sitte der til neste morgen.... merkelig var han plutselig blitt normal igjen da når jeg spurte om han skulle være snill gutt nå eller sitte noen timer til.
Vis hele sitatet...
HAHAHA

Jaja; Action speaks louder than words er det noe som heter
Vill!'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Potrick
Vel. Har møtt en håndfull slike mennesker, både i og utenfor russammenheng.

Jeg vet at det stort sett har grunnlag i et behov om å vise seg fram og om å heve seg over andre fordi man har så sinnsykt elendlig selvbilde, så jeg gir som regel blaffen i dem. Én ting irriterer meg grenseløst dog, og det er at det er så ufattelig vanskelig å diskutere med disse menneskene. Det hvirker som om flertallet av de diskuterer for å konkurrere, og viser null forståelse for det du sier, men er ute etter å ta deg på de små detaljene du kanskje uttrykte upresis...

Møtte en slik igår jeg også faktisk, men da ble temaet sattanisme. Det værste med denne karen var at han alltid avbrøt meg, så tilslutt ga jeg opp, røykte meg altfor stein, og nikka litt når jeg følte det var nødvendig og kom med en liten kommentar for høflighetens skyld.
Vis hele sitatet...
Kjenner til dette. Verden er fyllt til randen av ignorante idioter. Eksprimenterer du med rus, er glad i alternativ musikk, eller er generelt ikke altfor mainstream i livet ditt, møter du mange sånne folk.


Forøvrig vil jeg si at dop er kult med tanke på hva du ser, opplever og føler deg. Ikke i en sosial sammenheng.
Sitat av Vill!
Kjenner til dette. Verden er fyllt til randen av ignorante idioter. Eksprimenterer du med rus, er glad i alternativ musikk, eller er generelt ikke altfor mainstream i livet ditt, møter du mange sånne folk.


Forøvrig vil jeg si at dop er kult med tanke på hva du ser, opplever og føler deg. Ikke i en sosial sammenheng.
Vis hele sitatet...
Tja. Nå føler jeg det er viktig å ikke dømme disse menneskene som ignorante, selv om de lett kan oppfattes slik. Men er i stor grad enig i masse av det du sier.

Et annet aspekt kan være dette med det alternative; grunnen til at man kanskje møter flere av disse i slike settinger kan godt henge sammen med at folk som har et sterkere behov for å hevde seg, ofte ikke helt har funnet seg selv på en måte de trives med, og gjerne prøver det ut på alle måter; alternativ musikk, alternativ klesstil, alternative rusmidler... Hvertfall slik jeg oppfatter mange av disse menneskene, og jeg trøster meg som oftest med at de nok en dag finner en i speilet, og en oppi hodet de trives med å være, om det er det som er problemet deres.

"DOP" er en ganske mangfoldig beskrivelse; men narkotika per juridisk definisjon er jo generellt spennende, og ofte fascinerende. Bare tenk på handlingen i seg selv: man inntar en substanse som skaper kjemiske reaksjoner i kroppen din og som får deg til annerledes enn "vanlig", noe jeg syns er litt morsomt å tenke over når jeg er rusa på et eller annet
Sist endret av Potrick; 30. mars 2008 kl. 16:03.
Sitat av Elemental
Har selv lagt merke til dette når jeg røyket salvia med noen kompiser. Han måtte absolut påstå at han fikk blackout,var nådd nivå 5, og hadde den mest intense trippen av oss alle. Fy faen hvor jævli lei man var av å høre på kisen til slutt, hvis noen prøvde å fortelle noe fra sin tripp så hoppet han inn med noe som måtte overgå det vi sa + han endret historien sin hver gang vi kom med noe nytt som han ikke hadde opplevd, da fant på noe random sykt som liksom overgikk. Jeg tror vi dro fra han tilslutt, men hukommelsen er litt fucka de første minuttene etter trippen.
Vis hele sitatet...
Jeg FIKK blackout og var på nivå 5 etter skalaene jeg hadde sett. Jeg har ikke peil på om jeg hadde den mest intense trippen men jeg hadde hvertfall den mest intense badtrippen. Grunnen til at jeg snakka så mye om det var at jeg ikke klarte å få inn i hodet hva som hadde skjedd, og huska nye og nye detaljer fra trippen hele tida. Nei dere dro ikke fra meg, dere fulgte meg hjem fordi jeg var drittredd for at trippen skulle begynne igjen.
Sist endret av Dodecha; 2. april 2008 kl. 14:48. Grunn: fjernet unødvendig banning
Værste jeg vet er edru folk som ser på når du turer som F, og ler høyt, og sier ting som: "han er ikke på denne planeten lenger"...
Man blir ikke særlig redd da, nei...
Sitat av freaker911
Fuck off, jeg FIKK blackout og var på nivå 5 etter skalaene jeg hadde sett. Jeg har ikke peil på om jeg hadde den mest intense trippen men jeg hadde hvertfall den mest intense badtrippen. Grunnen til at jeg snakka så mye om det var at jeg ikke klarte å få inn i hodet hva som hadde skjedd, og huska nye og nye detaljer fra trippen hele tida. Nei dere dro ikke fra meg, dere fulgte meg hjem fordi jeg var drittredd for at trippen skulle begynne igjen.
Vis hele sitatet...
Vi fulgte deg ikke hjem, fordi første gangen jeg kom hjem til deg var når vi mekket filmen, eller en gang før, men ikke når vi tok salvia. Besides, du var helt tilstedet hele tiden, du fikk ingen halliser, og ikke rart du trodde du hadde det mest intenst, du prata jo konstant og lot ikke andre få ordet.

Btw, Kan dette likestilles med fjortisfylla?
Sist endret av Elemental; 30. mars 2008 kl. 17:21.
Man finner idioter innenfor alt.

Skulle man laget en tråd for hver idiot man møter hadde verden gått under. Styr unna mennesker som plager deg, pleier å funke.
Hold personlige krangler utenfor forumet takk. Dere kjenner hverandre og kan sikkert fortsette denne spesifikke diskusjonen i en privat setting, der den hører hjemme.

Elemental og freaker911 that is..
En av mine tidligere, meget gode venner var slik at han latet som han hadde tatt rusmidler pga at meg og resten av gjengen gjorde det. Han gikk heldigvis ikke rundt å bablet om sine opplevelser, men han fortalte noen ganger ting som hadde hendt han under rusen/trippen som var helt annerledes enn det noen av oss andre hadde vært borti. Dette grunnet jo i at han aldri hadde tatt disse drogene han snakket om.

Han var faktisk den galeste av oss, sånn kriminellt messig, men dop det turte han ikke drive med.
Årsakene til at han ikke tørte å prøve tror jeg kan være at han virket svært langt nede psykisk, man merket han hadde lav selvtillit, vanskelig i heimen etc. Kan jo også rett og slett hende han er svært motstander av droger uten å si det i reddsel for å miste oss som venner, noe han absolut ikke hadde gjort. Dette er høyst usannsynelig ettersom pils er yndligs drikken hans den dag i dag.

Og jeg skjønner han godt at når hans "image" var å være "syk" i huet så latet han som han hadde testet diverse droger. Han kunne ikke være noe "dårligere" enn oss selvom han i realiteten var mye bedre når det kommer til det punktet.

En gang vi hadde hentet råopium kunne han ikke være noe dårligere og da vi spurte om han ville ha så sa han "nei, jeg tok nesten akkurat to knips og litt kola i sta". Jeg tok frem lyset på mobilen og tittet på hans små puppiler og skjønte godt at dette var bare svada. Men på grunn av at jeg kjente han så godt, meget god venn, visste han ikke hadde det lett og mest sannsynelig så opp til oss pga dop, ja, så opp til oss, så sa jeg absolut ingen ting og lot han leve i troen om at vi trodde på han.

Men uansett, til trådstarter, skjønner at du blir irritert av at han sløste litt av dine saker, men ikke tenk på det. Han ville nok bare ikke være noe "dårligere" enn dere og like "tøffe" som dere er i hans øyne. Svært mange sliter med psyken og er svært usikkre på hvordan de skal te seg i andres nærvær. Selv har jeg merket at folk med lav selvtillit, psykiske problemer osv blir faktisk rett og slett rare og vanskelig å like, men det er ikke alltid de kan noe for det.
Sist endret av Trippa; 30. mars 2008 kl. 17:56.
Sitat av mentalmelt
Hold personlige krangler utenfor forumet takk. Dere kjenner hverandre og kan sikkert fortsette denne spesifikke diskusjonen i en privat setting, der den hører hjemme.

Elemental og freaker911 that is..
Vis hele sitatet...

Off, er jo underholdningsmateriale til tusen på en kjedelig søndags formiddag.
Godt med smør
Hvor fucka er idioter som skryter om sånt?

enten det gjelder, sjokolade, kaffi, kola, hasj, øl eller bensin så er det temmelig fucka opp att folk i det hele tatt kan skryte om hvordan de forgifter kroppen sin.

"Øhh føø faaan jeg drakk så jævla masse att jeg ikke husker drittn azz"

"Jeg var faaan azz sikkert dobbelt så stein som jeg og du var sist gang"

Og nabber som faktisk tror att det er noe ære eller respekt å få innen rusmiddel.


Vi er mennesker som egentlig skal leve sunt, og greit ruse seg inn i mellom, men når vi begynner å lange ut historier om hvor jævla kraftig vi forgiftet kroppen våres den gangen og den andre gangen blablabla det viser hvor jævla idiotisk tankegangen til enkelte folk er.


For the record, er rusmiddel fun, såklart, men når vi skryter om hvor stort inntak og erfaring vi har med det, da er vi rimelig patetisk (til de som gjør det)

Jeg vil vertfall alti respektere en person som er rusfri og respekterer att andre ruser seg TUSEN ganger mere enn en person som har psyko erfaring med droger
Erm den med "var så drita i går ass!" det er vel ikke akkurat skryting, er mer en slags unnskyldning, tilfelle du ikke helt husker hva du sa eller gjorde.
Sitat av Knowledge
Off, er jo underholdningsmateriale til tusen på en kjedelig søndags formiddag.
Vis hele sitatet...
Beklager, men jeg ser i krystallkulen min at den diskusjonen der ikke kommer til å utvikle seg til noe interessant eller tilføre forumet noe konstruktivt om den får fortsette.

"Jeg VAR jo tura!"
"Nei, det var du ikke det."


Snakk om barnehage =)
Dette forumet kan som sagt (mange ganger før) ikke benyttes som en IRC-kanal av åpenlyse årsaker. Til det har vi #nffhomelien, EFnet.
Sist endret av mentalmelt; 30. mars 2008 kl. 18:31.
Godt med smør
Sitat av Knowledge
Erm den med "var så drita i går ass!" det er vel ikke akkurat skryting, er mer en slags unnskyldning, tilfelle du ikke helt husker hva du sa eller gjorde.
Vis hele sitatet...
Er ikke det?

Det fungerer jo begge veier

"Hey du xx var du på festen i går?"

"Ja fyfaen jeg var så drita i går ass"