Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3724
Er det noen andre medlemmer her på forumet som følger med på eller er interessert i den tvilsomme kulturen som omhandler replikaklokker av "høy kvalitet"? Jeg tenker da på klokker fra Noob Factory, JF og andre produsenter som diskuteres på RWI og r/RepTime.

Selv har jeg ingen slike, men syns undergrunnskulturen rundt dette fenomenet er veldig interessant.

Jeg er veldig glad i klokker, men dessverre så strekker ikke budsjettet til når det gjelder originaler fra f.eks. Rolex. Det som for et par år siden kunne se ut som en oppnåelig drøm, virker bare fjernere og fjernere etter at prisene har skutt i været og tilgangen har blitt begrenset.

Jeg har kjøpt noen ETA 2824-2-kloner fra Kina som jeg har lekt litt med, og har selv moddet en SNZH57 fra Seiko til å bli en såkalt FFF (Fifty Five Fathoms). På denne byttet jeg urskive og reim og er ganske fornøyd med resultatet.

Har vurdert å sette igang et prosjekt med en såkalt franken Rolex, og lurer i den sammenheng på om noen her inne har gjort noe liknende med en replikaklokke som base.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste replika klokkene jeg har kjøpt er juggel så nei. Hvor får man kjøpt replika i god kvalitet? Eller mener du at du modifiserer hele klokka fra reim og skive til skruer og batteri?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hey hey er klokkeinteressert of har Hatt mange ekte og uekte klokker. Har nå Rolex fra arf og sh3135 urverk. Ser og virker som en genuin Rolex. Det er uvirkelig hvor god god kvalitet som Finnes om man vet hvor man skal lete
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eneste replika klokkene jeg har kjøpt er juggel så nei. Hvor får man kjøpt replika i god kvalitet? Eller mener du at du modifiserer hele klokka fra reim og skive til skruer og batteri?
Vis hele sitatet...
Søk på perfectwatches på Google. Kjent nettside for god kvalitet
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet nøyaktig hvor man finner kvaliteten man vil ha. De koster ca 8-9000 Men inneholder alt av boks, vannmerker, garantikort, og INGEN kommer til å vite at den er fake. Har gjort eksperiment. De på rolexforum Norge legger ære i at de kan se om klokka er fake. DET KAN DE IKKE.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uten at jeg proklamerer svindel på noen måte. Men klokkene er kvalitet
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet nøyaktig hvor man finner kvaliteten man vil ha. De koster ca 8-9000 Men inneholder alt av boks, vannmerker, garantikort, og INGEN kommer til å vite at den er fake. Har gjort eksperiment. De på rolexforum Norge legger ære i at de kan se om klokka er fake. DET KAN DE IKKE.
Vis hele sitatet...
Om du ser på feks. Watchfinder & co ser du at man også kan skille mellom de aller dyreste replicaene og de ekte, du må bare ha utstyr for å gjøre dette. Men de er mer en bra nok til at ingen vil kunne skille de ved hjelp av øynene.

Noe å tenke på er at selv om noen ikke klarer å skille de, vil det være vanskelig å forsto hvorfor noen med en dyr rolex kjører en bil til under 100k. De fleste som kjøper en Rolex gjør det vel for statusen en slik klokke har, så da kan dette være problematisk.
Perfectwatches er forresten juggel. De funket for noen år siden

Handler ikke om status for min del , handler om den følelsen av kvalitet på armen. Og den lager de nå i praksis like bra i Kina.
Sist endret av GodBlanding; 12. mars 2019 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Perfectwatches er forresten juggel. De funket for noen år siden

Handler ikke om status for min del , handler om den følelsen av kvalitet på armen. Og den lager de nå i praksis like bra i Kina.
Vis hele sitatet...
Men om det handler om følelsen av kvaliteten på armen, hvorfor ikke kjøpe en tilsvarende klokke fra Kina som ikke er en Rolex replica?
Hvor mange legger merke til hvilken klokke du har på armen ? 1% kanskje. Jeg liker Rolex, elsker følelsen av en submariner på armen. At kineserne lager tilnærma samme kvalitet for 5 % av prisen tror jeg bare skjerper Rolex. Dessuten et jo dette som kunst på en måte. Ingen vil kjøpe en replica velgjort. De vil ha originalen. Foreløpig lever jeg godt med kopien
Anonym bruker
"Gul Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Hvor mange legger merke til hvilken klokke du har på armen ? 1% kanskje.
Vis hele sitatet...
Kommer sikkert litt ann på omgangskretsen din også.
Jeg vet at en fyr uten en viss klokke (og tilsvarende bil, klær osv selvsagt) ikke blir sett på som en "ordentlig mann" eller tatt seriøst av en del av mine venner og kolleger.
Litt etter den tankegangen at "dersom denne personen visste hva han pratet om så hadde han hatt mer suksess i livet".

Men når du kommer over den dørstokkslista så er det samme faen.

Har en f.eks. en Rolex Datejust II, som er relativt rimelig til luksusklokke å være.
Bytter mellom den og en Vacheron Constantin til nesten det tredobbelte -og ingen bryr seg.

De færreste har memorisert prislistene på alt mulig, så det handler mest om merke og en antatt luksusprisklasse.
F.eks. tviler jeg på at noen vet på strak arm om Burberryskjerfet kostet 4000,- eller 12000,-
Men er det lammeull og logoen stemmer så går det for det samme.

Jeg stoler ikke på fakes så jeg velger heller å kjøpe ekte, men om du bare vil ha "innpass" et sted så hvorfor ikke?
Hvorfor vil man ha innpass et sted der folk har så lavt selvbilde at statussymbol har betydning?
Anonym bruker
"Gul Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av BAN Vis innlegg
Hvorfor vil man ha innpass et sted der folk har så lavt selvbilde at statussymbol har betydning?
Vis hele sitatet...
Fordi disse folka er/har gjerne forbindelser som kan ha stor betydning for din videre jobb/karriere.

Må skal det poengteres at jeg aldri sa dette var mitt syn heller. Bare at jeg vet det finnes.
Anonym bruker
"God Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kommer sikkert litt ann på omgangskretsen din også.
Jeg vet at en fyr uten en viss klokke (og tilsvarende bil, klær osv selvsagt) ikke blir sett på som en "ordentlig mann" eller tatt seriøst av en del av mine venner og kolleger.
Litt etter den tankegangen at "dersom denne personen visste hva han pratet om så hadde han hatt mer suksess i livet".

Men når du kommer over den dørstokkslista så er det samme faen.

Har en f.eks. en Rolex Datejust II, som er relativt rimelig til luksusklokke å være.
Bytter mellom den og en Vacheron Constantin til nesten det tredobbelte -og ingen bryr seg.

De færreste har memorisert prislistene på alt mulig, så det handler mest om merke og en antatt luksusprisklasse.
F.eks. tviler jeg på at noen vet på strak arm om Burberryskjerfet kostet 4000,- eller 12000,-
Men er det lammeull og logoen stemmer så går det for det samme.

Jeg stoler ikke på fakes så jeg velger heller å kjøpe ekte, men om du bare vil ha "innpass" et sted så hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Kjipt å prøve å fremstå med høy status på internettet og bruke burberry som eksempel på klesmerke som har høy status.
Anonym bruker
"Gul Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjipt å prøve å fremstå med høy status på internettet og bruke burberry som eksempel på klesmerke som har høy status.
Vis hele sitatet...
Var jeg ute etter å "humblebragge" så hadde jeg vel ikke postet anonymet, eller hva?

Slik det er nå så står du (og hvem som helst andre) fritt til å "ta æren" for posten på resten av forumet.
Vær så god.

/logisk tankegang
Dersom man er interessert, så er forumet RWI (Replica Watch Info) et bra sted å starte. Jeg henter mye inspirasjon fra subredditen r/RepTime. Der poster folk bilder av klokkene de kjøper fra såkalte TDs (Trusted Dealers).

Jeg er svak for Rolex Submariner, og for tiden så er det ARF som leverer de "beste" 116610 (med dato/cyclops) og Noob som leverer de beste uten dato, 114060.
Også er litt av poenget at det er så jævla digg å bruke Rolex klokker. De skinner og glinser og kvaliteten bare oser av de. Og i Kina får du 10 av de for 50.000

Blir glad hver gsng jeg sjekker klokka
Sist endret av GodBlanding; 13. mars 2019 kl. 01:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Skepty Vis innlegg
Om du ser på feks. Watchfinder & co ser du at man også kan skille mellom de aller dyreste replicaene og de ekte, du må bare ha utstyr for å gjøre dette. Men de er mer en bra nok til at ingen vil kunne skille de ved hjelp av øynene.

Noe å tenke på er at selv om noen ikke klarer å skille de, vil det være vanskelig å forsto hvorfor noen med en dyr rolex kjører en bil til under 100k. De fleste som kjøper en Rolex gjør det vel for statusen en slik klokke har, så da kan dette være problematisk.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at det å bruke 100k+ på en klokke er sikkert noe mange kan klare. Det er i de aller fleste tilfeller ikke en god investering, gitt at de trenger service og vedlikehold og at slikt ikke er billig.

Erfaringsmessig er det slik at de som kjøper Rolex som et statussymbol har veldig lite peil på hva de faktisk kjøper. Man kan ikke kjøpe god smak. For disse er det vanskelig å se forskjell på en fake og en ekte klokke. På den andre siden så har man de som er genuint opptatt av kvaliteten og gjennomførelsen av et slikt ur. Attention to detail på disse klokkene er helt hinsides noe annet.

Når det gjelder folk med Rolex som kjører billig bil, så holder Rolexen seg bedre i verdi enn en bil. Bil er vel kanskje noe av det største tapsprosjeket som finnes, hvis man tenker rent verditap. Dessuten kunne man for noen år siden helt fint kjøpe en Rolex Submariner for rundt 50k. Folk kjøper 10 par forskjellige ski, andre kjøper karbonsykler til 100k.