Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1479
På grunn at jeg har blitt stoppet i tollen angående smugling har røyk har politiet har tatt beslag av pcer og mobiler ( klart og blitt stoppet flere ganger) . Årets kløne? Nok om det. Nå vil politeit inndra disse mobilen og pcen. Har de rett til det? Er det noen som kan vise til dommer, der de må ha gitt tilbake dette materialet? De bruker argumentet at det er brukt i kriminelt virksomhet.
Ja, det kan de. Om de ikke finner noe på dem, får du det nok tilbake.
Trådstarter
16 0
Nei, de har sagt til min advokat at de vil ta inndragelse av dette ustyret pga det er brukt til å tjene penger på kriminell virksomhet. Synes jeg høres spesielt ut. De kan ikke ta bilen din fordi du har solgt snus igjennom bilen, eller leiligheten din? Vi lever i et spesielt land, så hvem vet. Jeg prøver å google å finne frem noen eksempler, men finner det ikke.

Dette er vel vanlige forbruksgjenstander i år 2019 som også blir brukt til å holde kontakt med venner og famile, søker på jobber osv.
Sist endret av buddy69; 19. februar 2019 kl. 19:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dem kan vell faktisk ta beslag i bilen også om dem vill. Så lenge dem kan bevise at den er blitt brukt i kriminell virksomhet.

Sitat av 5FDP Vis innlegg
Dem kan vell faktisk ta beslag i bilen også om dem vill. Så lenge dem kan bevise at den er blitt brukt i kriminell virksomhet.
Vis hele sitatet...


https://www.dagsavisen.no/innenriks/...lager-1.880371
Sist endret av 5FDP; 19. februar 2019 kl. 22:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av buddy69 Vis innlegg
Nei, de har sagt til min advokat at de vil ta inndragelse av dette ustyret pga det er brukt til å tjene penger på kriminell virksomhet. Synes jeg høres spesielt ut. De kan ikke ta bilen din fordi du har solgt snus igjennom bilen, eller leiligheten din? Vi lever i et spesielt land, så hvem vet. Jeg prøver å google å finne frem noen eksempler, men finner det ikke.

Dette er vel vanlige forbruksgjenstander i år 2019 som også blir brukt til å holde kontakt med venner og famile, søker på jobber osv.
Vis hele sitatet...
Det hjelper ikke når det potensielt ligger bevismateriale på den, om tidligere, kanskje fremtidige forsøk på smugling og informasjon om dine kriminelle kolleger.

Skrik så mye du vil på freak, men de tar datautstyret ditt. De kan ikke tvinge deg til å åpne telefon eller data, passordet kan du jo ha glemt, ikke sant?