Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 29812
Får tak i noe bikkjebein om et par timer (ikke på resept, nei), i mangel på andre ting jeg skulle hatt. Har ikke prøvd benzo før. Hva slags forventninger burde jeg ha? Har hørt xanax begynner å funke rimelig fort. Men hva gjør det, sånn ganske spesifikt?
Funket ikke i det hele tatt de første gangene når jeg tok dem
Slo meg bare helt ut i sofaen. For meg virket det som en veldig sterk og beroligende body high på weed, uten at alt virket morsomt og veldig interessant. Comfortably numb
Jeg har prøvd både rivotril og xanor pga personelige erfaringer.

Xanor hvis du bruker det regelmessig og ikke for å ruse deg er mye bedre (for MEG).

Xanor slår kraftigere, du kan jo f.eks plugge pillene. (Blande det i vann, dra opp i en sprøyte uten nål og skyte opp i rumpa di)

Du kan jo google "xanax + plugging"
Sist endret av SkittenKanyle; 7. april 2015 kl. 18:33.
Xanor/xanax er alprazolam, som er det kraftigste (mest potent) benzoet man får på apotek i Norge. Pga den korte halveringstiden er det den der er lettest å bli avhengig av og. Påfyll hele veien. Jeg som elsker piller og itillegg har alvorlig panikk lidelser syns at alprazolam er helt genialt! Takk Pfizer! Mange foretrekker rivotril å liker den sløvende og muskelavslappende effekten og lange halveringstiden, det at du våkner dagen etterpå og er like fkd up! Om ikke mer.
Du blir mer avslappet og kanskje litt trøtt Jeg personlig blir bare mega trøtt av xanax.
Jeg merket ingenting i det hele tatt av Xanax.
Sitat av Vetz1 Vis innlegg
Jeg merket ingenting i det hele tatt av Xanax.
Vis hele sitatet...
Ikke jeg heller, men så såg jeg på kalenderen og det gikk opp for meg at jeg hadde hatt mer enn 3 døgn blackout sammenhengende.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Ikke jeg heller, men så såg jeg på kalenderen og det gikk opp for meg at jeg hadde hatt mer enn 3 døgn blackout sammenhengende.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg vet hva du mener mann.
Men jeg spiste både rivotril og xanor i bøtter og spann uten å kjenne en dritt.
Nå blir jeg helt ute av bare en stolpe.
Hvis du tar en liten dose Xanor bare for å teste vil du mest sansynlig ikke merke annet at du føler deg som deg selv. Husk at dette er medisiner som skal lindre psykiske plager. Selfølgelig kan du bli litt ekstra slapp og få sove når du vil men ikke prøv den stien når det i utgangspunktet er ubrukelig for deg.

Snakker av erfaring, benzo kan ta deg rundt lillefingeren.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Xanor 2mg, despo😁 best av alt Mn vanskelig å fåtaki.
Har et bikkjebein med xanax liggende. Har bare testa ut en halv en om gangen og ikke kjent noe som helst.. kan jeg kaste i meg hele beinet uten å bekymre meg for hefgig virkning? Noen som har erfaring med xanax sammen med alkohol eller cannabis?
Min personlige favoritt sammen med de grønne 542. Og jeg har spist min andel piller oppigjennom åra.
Første gang jeg prøvde det tok jeg et halvt ”bikjebein”. Resultatet av dette var å ligge i sengen og være utrolig lat.

Jeg finner ikke xanax som et godt rusmiddel alene, men kombinasjon med weed til eksempel fungerer litt.
Men med alkohol kan det bli veldig interessant – dog ofte på en negativ måte.
Jeg hadde spart den til når du har hangover og eventuelt fylleangst. Rusen/effekten er mye bedre når du "trenger" den.
Sitat av Jegermannen Vis innlegg
Første gang jeg prøvde det tok jeg et halvt ”bikjebein”. Resultatet av dette var å ligge i sengen og være utrolig lat.

Jeg finner ikke xanax som et godt rusmiddel alene, men kombinasjon med weed til eksempel fungerer litt.
Men med alkohol kan det bli veldig interessant – dog ofte på en negativ måte.
Vis hele sitatet...

Xanor+alkohol= blackout!!!
Sitat av ploppetiplopp Vis innlegg
Xanor+alkohol= blackout!!!
Vis hele sitatet...
Nåja. Det kommer an på dosering. Om noen har bestemt seg for å blande benzodiazepiner med alkohol, så anbefaler jeg alltid å ta benzoen først til den begynner å virke skikkelig, og så smått begynne å drikke forsiktig.

Det virker for meg. Har jeg litt benzo i systemet, så føler jeg ikke trangen til å drikke mye/for fort.

Ser at du ikke er den eneste som roper ut "benzo og alko blir blackout", men man kan faktisk få blackout og enormt svekket dømmekraft av begge delene hver for seg.
Sant det ja. Æ e ikke misbruker, men slit med panikkangst. Xanor e vidundermedisin, men legen nekte å skriv ut. Har masse rivotril, men dem funke ikke på angsten. Noen som har erfart motsatt? Ang blackout har æ fått d med 6mg xan blanda med sprit. Helt på trynet.
Sitat av ploppetiplopp Vis innlegg
Sant det ja. Æ e ikke misbruker, men slit med panikkangst. Xanor e vidundermedisin, men legen nekte å skriv ut. Har masse rivotril, men dem funke ikke på angsten. Noen som har erfart motsatt? Ang blackout har æ fått d med 6mg xan blanda med sprit. Helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Jeg synes Rivotril funker utmerket mot angst, men selvfølgelig er Xanor mer spesifikk på hypnotisk/sedativ og angstdempende effekt mens Rivotril har en gjevn og moderat sedativ, angstdempende og muskelavslappende effekt, men er mye mer spesifikk på den antikonvulsive effekten.

Sliter man med alvorlig angst/panikk angst, så er Xanor det beste valget. Rivotril passer bedre for dem som sliter med middels angst og uro/kramper/skjelvninger.
Sitat av ploppetiplopp Vis innlegg
Xanor+alkohol= blackout!!!
Vis hele sitatet...
Ja, det var jo det jeg mente med å skrive "dog ofte på en negativ måte".
Ser at mange stiller spørsmål om hva de kan forvente av legemiddelgruppen benzodiazepiner om det så måtte være Clonazepam, Diazepam eller annet. For å begynne helt fra starten; Benzodiazepiner er altså en gruppe kjemisk beslektede "psykotrope medikamenter". Psykotrope medikamenter er et kjemisk stoff som i hovedsak virker på sentralnervesystemet. Tar man disse vil det blant annet forandre hjernens funksjon, og føre til midlertidige endringer i persepsjon, humør, bevissthet, eller adferd. Noen av disse er mer potente enn andre, selvfølgelig, og har noen små ulikheter. Medikamentene brukes først og fremst mot epilepsianfall, virker angstdempende, muskelavslappende (Muskelrelaksantium) samt søvninduserende med sedativ virkning. Nitrazepam er et hypnotikum og brukes derfor mot innsovningsvansker og andre former for søvnforstyrrelser med sine angstdempende, muskelavslappende og krampedempende egenskaper. Rivotril/Clonazepam på sin side er et antileptikum og brukes mest hyppig mot behandling av typiske absenser (petit mal) og atypiske absenser, myokloniske anfall og atoniske anfall, Xanor mot behandling av panikksyndrom, Valium for Nevroser og psykosomatiske tilstander preget av angst, fobier, uro, spenning, aggresjon og så videre. Det man kan forvente seg av disse blir nesten så og si det samme, med andre ord. Klassikere ved bruk av legemiddelet:

Nevrologiske sedasjon, døsighet, svekket hukommelse, svimmelhet, balanseforstyrrelse, koordinasjonsvansker, konsentrasjonsproblemer, desorientering, humørendringer, intellektuell påvirkning, uheldig påvirkning av atferd, aggressivitet (ikke alltid, så klart), fiendtlighet, unormal tankegang for å nevne noe. Noen av disse kommer også an på person til person, dosering samt toleranse for stoffet. Ikke minst om man misbruker eller bruker det på en fornuftig måte. Benzodiazepiner virker i likhet med barbiturater ved binding til [COLOR="DarkRed"]GABAA-reseptorer[/COLOR] i sentralnervesystemet og bidrar til økt effekt ved interaksjon mellom GABA og GABAA-reseptor. Z-medikamenter som zopiklon og zolpidem er riktignok nært beslektet med benzodiazepinene ettersom de også virker ved binding til GABAA-reseptoren, men gir ikke denne antiepileptiske og muskelavslappende effekten. Det jeg finner interessant er konsekvensene av tilvenning. Ved abstinens vil brukere føle uro, angst, skjelving og rastløshet for å nevne noe. Dette kalles «backlash» reaksjon som er langt verre enn pasienten ville vært ubehandlet. Reaksjonen forsvinner på kort tid om personen tar en ny dose(!) logisk nok. Disse plagsomme reaksjonene kommer jo når det er lenge siden siste dose er tatt. En rask "premiering" av å ta ny dose kan derfor sammenlignes med den psykologiske effekten av hundedressur (!!) og er årsaken til den store tilvenningsfaren/avhengigheten som gjerne oppstår.

[COLOR="DarkRed"]Potenthetsskala for Benzodiazepiner i Norge[/COLOR]
Dette er en liste over potentheten av Benzodiazepinene som man kan få utskrevet på resept i Norge.

POTENTHET
Flunitrazepam (Rohypnol) - er utgått, men kan fås på spesialresept. Dette er nå et A-preparat (Narkotisk preparat)
Alprazolam (Xanor) - B-preparat.
Klonazepam (Rivotril) -
Midazolam (Buccolam, Midazolam) - B-preparat
Nitrazepam (Apodorm, Mogadon) - B-preparat
Diazepam (Valium, Vival, Stesolid) - B-preparat
Oxazepam (Sobril) - B-preparat

Har selv tatt alle disse med unntak av Midazolam, og snakker derfor av sjubjektiv erfaring når det kommer til opplevelsen av medikamentene. For meg har denne mest å si når det kommer til styrkegraden av pillene. Rohypnol er nok det jeg har merket mest til. Nå har jeg dog en del toleranse etter en del år på nakken med medisinering, riktig nok. Hvis du er klåfingret på pillebrettet uten noen tilvenning kan du nok vente deg søvnighet, nedsatt hukommelse og et aldri så lite indusert hukommelsestap ("blackout"). Noe en god del lurer på er "normalt". Ja, slikt er i høyeste grad normalt.

Håper det hjalp litt.

[COLOR="DarkRed"]Mvh
Lucy[/COLOR]
Sist endret av Lucy In The Sky; 30. april 2015 kl. 16:08.
Avhenger veldig av dosering.

Terapautiske doser: Mindre nervøs, mer åpen ovenfor andre mennesker, rolig, takler bekymringer lettere

I store doser: Hvordan xanax-rusen er avhenger naturlig nok av dose, men også om du blander det med andre rusmidler og hvilken situasjon du er i. Typisk er at man føler seg veldig bra og ovenpå, men oppfattes av andre som brautende, frekk, truende, kynisk, selvmedliden, manipulerende, selvhøytidelig, uforutsigbar, rotete, respektløs, usympatisk osv osv. Ikke alle som blir like ille når de er "grønne", men har til gode å møte et pillehue på kjøret som er sympatisk.