Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3145
Hei!

Er russ i år som mange andre og brukte ørepropper som reduserte 25 db og har piping som faen i øra etter siste helg på Tryvann...................Skjønner ingen ting, at jeg har fått så sterk piping ettersom jeg satte de inn riktig og følte de dempet bra.......For bare håpe det går vekk etterhvert

Men det jeg lurerer på er om det er noe som demper mer enn 30 DB siden lyden fort kommer opp i over 110DB, spurte vakte og lovlig grense var 109. Jeg bryr meg ikke om proppene fjerner alt, jeg er der for å ha det morro og ha hørslen i behold!

Hvis det finnes propper som tar 30-40 eller mer så hadde jeg satt pris på noen tips, pris er det samme. 50 eller 2000 kroner bryr jeg meg ikke om

Takker for svar
Hvis du har ørepropper som reduserer 25 dB, så skal dette være nok til å få nivået ned på et sunt nivå og vel så det. Sikker på at du bruker dem riktig?

*Edit: Ser du svarer sånn halvveis på det jeg spør om. Sannsynligvis har de falt ut et sårbart sekund eller ti mens du danset rett foran høytaler-toppene!
Sist endret av Lootfisk; 27. april 2010 kl. 19:44.
På Trance energy i år brukte jeg Quiet plugger. De fjernet nesten all lyd, så jeg hadde ikke noe problem med å stå helt opptil høytalerene. Eneste jeg kan klage på er at de fjernet for mye lyd, men heller det enn øresus
Sist endret av exuz; 27. april 2010 kl. 19:50.
nei hadde dem i hele tiden! det er derfor jeg er så frustrert, men er veldig var for lyd og det skal ikke mye til før det begynner å pipe. Har vært flere ganger på byen å det ha pipi da og, men det gir seg dagen etter. Men det er forsatt like ille. For håpe det brenner ut, skal jeg egentlig ikke ha fått noe livsvarig skade hvis jeg brukte dem hele tiden.

Men finnes det propper som tar opp mot 40 eller demper alt ute?
Sitat av transam Vis innlegg
kanskje noe her?

ikke prøvd da

http://www.medus.no/page/products/120032/
Vis hele sitatet...
Hmmm, skal sende en mail, dumt det ikke står DB nivå på de

Vil gjerne kunne forsette festinga uten å tenkte på livsvarig skade, så håper jeg finner noe
Hva er et russeparty uten lyd?


Det skal jo være MYE lyd
ja, men det er vel fortsatt greit slippe å ha konstant piping/rasling i øra resten av livet, bare på grunn av russetida?
Jeg husker fra tiden i garden at de i musikk- og signaltropp hadde noen fancy ørepropper som støpes fra et avtrykk. Disse hadde utskiftbare filtre, og dempet ganske så heftig. Var visstnok veldig dyre, og jeg husker ikke hva produsenten het. Men de var norske, og holdt til i Oslo.
http://www.gnresound.no/vaare_produk...d_lybildet.htm

Noe sånt?
Sist endret av vonS; 27. april 2010 kl. 20:50.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Gå ned til din nærmeste musikksjappe og si du skal ha noen gode øreplugger, er det noen som tar vare på ørene sine så er det musikere. Jeg vet ikke hva mine heter, men de er modifiserbare for DB og demper frekvensene likt og ser ut som mange paraplyer inni hverandre
Sitat av Sio Vis innlegg
Gå ned til din nærmeste musikksjappe og si du skal ha noen gode øreplugger, er det noen som tar vare på ørene sine så er det musikere. Jeg vet ikke hva mine heter, men de er modifiserbare for DB og demper frekvensene likt og ser ut som mange paraplyer inni hverandre
Vis hele sitatet...
http://www.uvprocess.com/products%5CSAFETY%20PRODUCTS.A4.HEARING%20PROTECTION.HEARING%5CTRIPLE%20FLANGE%20EAR%20PLUGS.HEARING%20%20F%5CHEARING%20%20F_primary_WebPic1.JPG


Er vel ikke de du har? Har samme selv, og de greie nok de, selvom de kan dette lett ut. Koster vel omrking 200kr veil.

Det aller beste er jo å få formstøpte plugger som man kan bytte filter på avhengig av dB, slik at lydene høres naturlige ut. Det koster vel i overkant av 2000kr, men man kan ha de livet ut.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Roundsound Vis innlegg

Er vel ikke de du har? Har samme selv, og de greie nok de, selvom de kan dette lett ut. Koster vel omrking 200kr veil.

Det aller beste er jo å få formstøpte plugger som man kan bytte filter på avhengig av dB, slik at lydene høres naturlige ut. Det koster vel i overkant av 2000kr, men man kan ha de livet ut.
Vis hele sitatet...
Nei, men gitaristen min har slike. Min kommer i en liten eske og har slike hul du stapper inn noe greier for å dempe eller "løsne" på lyden.
hørte med noen av de produsentene som støpte propper og det kunne ta opptil 3 uker og innen da er russetida over. Så tenker vel på en løsning fortest mulig........Om lyden forsvinner så er det samme, så lenge jeg unslipper piping
Var på tryvann denne helga sjæl, og jeg brukte ikke ørepropper:P Piping når jeg kom hjem og litt øresus dagen etterpå men ga seg ganske så fort. Prøvde jo ut de man fikk der, og de så ut til å være ganske så bra imo.
Vær så god: http://lillebyaudio.no/

Dine bønner er hørt!
Sitat av Sio Vis innlegg
Gå ned til din nærmeste musikksjappe og si du skal ha noen gode øreplugger, er det noen som tar vare på ørene sine så er det musikere.
Vis hele sitatet...
Musikere drar ikke på tryvann.

Selv har jeg tinnitus og er ekstremt varsom for lyd etter å ha vært uforsiktig litt for mange ganger når jeg spilte. Det startet med å pipe i noen dager som de fleste ser på som "vanlig". Etterhvert er det faktisk sånn at LYDEN GÅR IKKE VEKK! Tinnitus i så høy grad som jeg har fører til at jeg unngår fester med høy musikk og mye folk og andre settinger med lyd. De gangene jeg er i rom med lyd bruker jeg ørepropper, men hvis det er for høy lyd er jeg allikevel "fyllesjuk" minst en dag.

Jeg bruker gnresound med 25 db demping som det ble linka til. De fungerer akkurat som de skal, men hvis man er på f.eks. tryvanntreffene er lyden så sterk at det uansett er skadelig. Hvis du først skal dit (noe jeg må droppe selvom jeg er russ) bør du holde deg et godt stykke unna høytalerne. Hvis du bruker sånne propper du får rundt omkring (de demper ofte mer enn 25 db, men ujevnt over frekvensene) og skikkelige klokker burde du klare deg.
Utenom det er det håpløst hvis du vil være i nærheten av høytalerne.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg anbefaler å kontakte HANTEK. De kan garantert hjelpe deg med produktene sine. De er utrolig kjent for kvalitet og service på alt de leverer og er utrolig flinke. hjemmesiden dems er www.hantek.no

De har også en rekke profesjonelle monitoringer fra ACS som er kjente for å levere til flere store artister.

De produserer alt selv og dermed er service og eventuelle justeringer om det skulle oppstå lett å fikse