Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 8453
Ta det som det er
12 3
Trenger tips til postapokalyptiske filmer/serier. Har sett The Walking Dead, Fear the walking dead, Zombieland, Mad mad, Dawn of the dead, Disaster L.A.. Tror det var alle. Ønsker tips til lignende filmer Hvis det er noen som ikke har sett de jeg nevnte her så anbefaler jeg disse!
The Book of Eli.
Bør sjåast to gonger minst... For då legger en bedre merke til detaljane når en vet plottet...
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
The Road
Jericho
The 100
Sist endret av ArtOfHacking; 30. juni 2016 kl. 14:16.
World War Z
28 days later og 28 weeks later er blant mine favoritter.
12 monkeys. Har ikke sett den siden 90-tallet da, håper den fortsatt er bra☺
The postman? Gammel klassiker, helt ok film.
I am Legend. Personlig likte jeg den ikke, men faller jo inn under kategorien du leter etter så...

Ikke 100% post-apokalypse, men veldig nære og dystopisk:
Children of Men. Veldig episk film!
Sitat av entropi Vis innlegg
12 monkeys. Har ikke sett den siden 90-tallet da, håper den fortsatt er bra☺
Vis hele sitatet...
Forsatt en god film, etter min mening.

Kom på at Matrix kan vel også sies å være postapokalytisk, og dersom man ikke har fått med seg Matrix trilogien, er det et must.
Firefly! Hvis du kan leve med at den slutter etter første sesong.
The Road, kanskje min favoritt post-apocalypse film/bok noensinne lagd, historien er realistisk og brutal som faen. Utenom det så vil jeg anbefale Children of men, de to nyere planet of the apes filmene, Terminator 1 & 2, Escape from New York. På tv serie fronten vil jeg anbefale, The Strain (ganske lik TWD), The Leftovers (en av mine favorittserier) og The Last Man on Eath, en fin liten komiserie med en post-apokalyptisk vri.
Sist endret av asbergerboy9000; 1. juli 2016 kl. 02:57.
Om du liker the road, så kan Hell fra 2011 falle i smak http://www.imdb.com/title/tt1643222/ Den minner meg veldig om The road. Er tysk vel og merke så anbefaler å skaffe subs, om du ikke kan tysk selvsagt
Sist endret av Oshugon; 1. juli 2016 kl. 03:58.
Sitat av entropi Vis innlegg
12 monkeys. Har ikke sett den siden 90-tallet da, håper den fortsatt er bra☺
Vis hele sitatet...
12 monkeys er faktisk også en serie som begynte i 2015, regner med at de er relatert til hverandre.
Så første sesong av det iallefall å elsket det!
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
The postman? Gammel klassiker, helt ok film.
Vis hele sitatet...
Ja, den har mange problemer, men er noe ganske kult med en ikke CGI film som puster litt mer og tar litt lengre tid, jeg liker den selvom den ikke er noe spesielt bra, og sluttten er idiotisk. Will Patton er en fantastisk skuespiller, og alltid en fryd å se uansett film:
"The Romans had an expression they used to scare their children: Hannibal ad portas.. Hannibal is at the gates."
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
I am Legend. Personlig likte jeg den ikke, men faller jo inn under kategorien du leter etter så...
Vis hele sitatet...
Den har faktisk 2 forskjellige slutter. Ikke se den "Disney lykkelige". Det hjelper litt. :P
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Children of Men. Veldig episk film!
Vis hele sitatet...
Now we're talking! Faen for en film. super lange shots som drar deg inn i handlingen. Et øye for detaljer som er latterlig gjennomført. Du kan se den engang til og bare se på bakgrunnen og få med deg et extra lag av handling.
sjekk denne videon (for folk som HAR sett filmen)
Children of Men: Don't Ignore The Background

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
dersom man ikke har fått med seg Matrix trilogien, er det et must.
Vis hele sitatet...
Du klarer deg med bare den første
Sitat av entropi Vis innlegg
Firefly! Hvis du kan leve med at den slutter etter første sesong.
Vis hele sitatet...
Shiny! Serenity filmen er også en fin avslutting. Nerdy serie men ingen skriver som Joss Whedon.
Sitat av entropi Vis innlegg
12 monkeys. Har ikke sett den siden 90-tallet da, håper den fortsatt er bra☺
Vis hele sitatet...
Terry Gilliam <3. Brazil og The Zero Theorem er også ganske spaca og interesante Gilliam futuristiske filmer. 12 monkeys filmen blir bare bedre med tiden syns jeg.

Jeg kan også anbefale:
Snowpiercer (2013)
The Rover (2014)
Reign of Fire (2000)
Escape from New York (1981)
Mad Max 2: The Road Warrior (1981)
The Quiet Earth (1985)
Elysium (2013)
Dawn of the Planet of the Apes (2014)
Sist endret av Marori; 1. juli 2016 kl. 17:28.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
28 days later og 28 weeks later er blant mine favoritter.
Vis hele sitatet...
Slenger meg på den! Anbefalest på det sterkeste OP!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ta det som det er
Trådstarter
12 3
Tusen takk for svar alle sammen! Mye å velge i her Har sett World War Z og noe av The book of Eli og de gamle Mad Max filmene Visste det var noe jeg hadde glemt.. hahah Men tusen takk for tips alle sammen! Skal bruke denne tråden som inspirasjon til filmer/serier da jeg har lite å gjøre å vil se film

MVH NobodyKnows
Så en helt syk post-apokalyptisk film i går: The Survivalist. Underrated, spør du meg. Likte den svært godt, og det var en veldig spennende og intens filmopplevelse!
Jeg og madammen fullførte nettopp "Z Nation". En av de bedre seriene jeg har sett! Fikk litt følelse av et slags "Fallout"-univers, blandet med The Walking Dead. Sesong 1 ligger på Netflix. http://www.imdb.com/title/tt3843168/

Ellers er "District 9" en av mine favorittfilmer. http://www.imdb.com/title/tt1136608/?ref_=nv_sr_1
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Så en helt syk post-apokalyptisk film i går: The Survivalist. Underrated, spør du meg. Likte den svært godt, og det var en veldig spennende og intens filmopplevelse!
Vis hele sitatet...
Oj, hele 95% critic review, men bare 67% audience score på Rotten Tomatos. Dette høres ut som en film for meg > : )
Sist endret av Marori; 14. juli 2016 kl. 11:29.