Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 880
Hei, mobilskjermen min er knust og fungerer ikke (iphone 5s). Har aldri byttet skjerm selv, men hørt det er en grei sak. Ønsker å¨bytte hele fronten på mobilen...

Hvilket sett burde jeg gå for:
http://www.aliexpress.com/wholesale?...ne+5s+assembly

Ønsker ikke bruke allverdens av penger på det, men 200 - 400 kr er helt fair!
Det kan gå bra å gjøre det selv, men du burde kun gå til innkjøp av originale deler, ikke noe jalla fra kina til 30kr.

Snakker av egen erfaring. Det er surt å ha brukt lang tid på å få fikset telefonen din og så tar det en halvtime før glasset er knust igjen.
Sist jeg bytta hele fronten på min Iphone 5 kjøpte jeg denne herfra. Med prisen og frakt osv ble det ikke så mye billigere en det ville vært å få en mobilbutikk elns til å fikse det, men ville prøve det ut selv
Iphone 5-serien er relativt lett og bytte front på (glass + lcd.)
Noe har skjedd i løpet av sommeren med prisene på akkurat i5 lcd assembly, de kostet rundt 150-200.- i Kina før, og ligger nå til rundt 500.- så "billig" kina drit er det ikke akkurat.

Sikt deg innpå en produsent som leverer gode skjermer, dvs ikke kjøp den første og billigste du ser. invester heller 100.- ekstra (Det finnes graderinger innenfor dette, hvor OEM er tilnærmet originaldeler, mens du har A, A+, A-, B+, B- osv. Sikt deg inn på A eller A+ (eller OEM om du har råd) og finn en levarandør som pakker varene ordentlig så de ikke ankommer DOA.
2 skruer i bunnen av tlf, og 4-5 stk for å ta av dekslet som beskytter kontaktene.
Sett av god tid, bruk heller ett kvarter for mye enn for lite. Skal ikke mye til for å skade kontaktene inni.
Det pleier og følge med verktøy når du bestiller glass og skjerm, hvis ikke så fås dette billig rundtom.
Ta pauser underveis om du blir usikker. Bruk Youtube og "teardown" eller "replacement" videoer, så skal det nok gå bra å skifte selv.
PS: Anbefaler antistatiske armbånd (50.- på nett, sikkert billigere også.)
Hilsen en som jobber med dette