Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  408 258032
Prøvde for første gang i går Amanita Muscaria som jeg plukket tidligere denne uken og bestemte meg for å lage "sun tea"

- 6 gram tørket amanita muscaria sopp (to små sopper som enda hadde rund hatt ble akkurat 6g tørket)
- Saften fra 1 sitron
- 3dl varmt vann
- 1 tesje honning
- Litt kanel

Tok det varmte vannet og hadde ingrediensene over slik som jeg pleier med vanlig te. Smaken var absolutt ikke ille slik som jeg på forhånd fryktet det skulle bli. Tørket så lukter A.Muscaria ikke akkurat godt. Tørket fisk er ikke langt unna sannheten.

Ca 50 minutter etter jeg hadde drukket teen ble jeg litt kvalm så jeg bestemte meg for å legge meg ned og se på noen kjedelige tv-show. Etter hvert gikk det til det punktet at jeg måtte jeg spy litt, men etter det følte jeg meg øyeblikkelig ganske fantastisk!

Men siden det var litt sent på kvelden og jeg var litt døsig fra før så tok det ikke lang tid før jeg sovnet. Så hele turen tilbringte jeg i grunn i drømmeland. Våknet opp ett par gange under turen og følte meg ganske euforisk og litt sedatert med hint av litt drunken feeling, og så i speilet at jeg hadde klinkis pupiller, var ganske behagelig å slappe av så tok ikke lang tid før jeg sovnet igjen. Men jeg har aldri hatt noen så fete og intense drømmer tror jeg. Er sikker på om jeg hadde vært våken så hadde jeg gått inn i meg selv og tatt opp alle vanskelige ting som man ellers unngår og tenke på. Virker som A.Muscaria har veldig sterk anti-depressiv og terapeutisk effekt. Blir nok å gjøre dette igjen, men da skal jeg først spørre soppen om jeg for lov å plukke den og så skal jeg tørke den saktere uten varme i ca en uke.
Hmm, har alltid trodd at rød fluesopp var giftig (som at man dør av å spise det...) Men etter å ha lest igjennom her, skal jeg finne noen i morgen! Har jo sett massevis av det i nærheten av der hesten min står!

Har jeg forstått rett, er det jo ganske vanskelig å "plukke feil"...
Vel, det er jo mye som "er giftig" vetu, jeg var også inndoktrinert med at rød fluesopp er giftig/dødelig. Fleinsopp er jo også "giftig" i alle (seriøse) soppguider.
Hvit/grønn fluesopp derimot...
I løpet av den siste uka har det kommet fram massevis av supermario på plenen min, i allefal 20-30 stk nam,nam
Noen som har prøvd å blande amanita muscaria i sjokolade?
Stein Ove har du lært deg nok om fluesopp før du vurderer å prøve det?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Stein Ove har du lært deg nok om fluesopp før du vurderer å prøve det?
Vis hele sitatet...
Ja, det tørr jeg å påstå. Spørsmålet mitt er om det fungerer å kverne soppen og deretter lage sjokolade med fluesopp som ingrediens? Eller om det bare er waste.
Sitat av steinove Vis innlegg
Ja, det tørr jeg å påstå. Spørsmålet mitt er om det fungerer å kverne soppen og deretter lage sjokolade med fluesopp som ingrediens? Eller om det bare er waste.
Vis hele sitatet...
virkestoffet forsvinner ikke i kværna hvis det er det du er redd for. det går for det samme så lenge du får i deg nok soppmasse.
Grunnen til at jeg maser sånn er at fluesopp skal være heftige saker.
Bare noter deg hva de svarer her:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=223271

Om det er et stoff som ikke mister potensen sin så er er det vel muskimol, du kan jo drikke urinen din etter å ha brukt den for å ta trippen på nytt.
Tok turen ut i skogen i dag, og kom over et par sopper:
http://imgur.com/a/1JsTj

Er dette rød fluesopp?
Det regnet forresten en del i går, så det kan være grunnen til manglende hvite prikker.
De hadde heller ikke noe særlig til slør av det jeg kunne se.
Sitat av h95k Vis innlegg
Tok turen ut i skogen i dag, og kom over et par sopper:
http://imgur.com/a/1JsTj

Er dette rød fluesopp?
Det regnet forresten en del i går, så det kan være grunnen til manglende hvite prikker.
De hadde heller ikke noe særlig til slør av det jeg kunne se.
Vis hele sitatet...
Nei, det er Giftkremle.
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, bruk bedre lys neste gang du tar bilde :-)
Takk! Will do, gidder du og indentifisere fleinene mine også? i den Indetifisering av fleinsopp tråden?
Spiste ca 6 gram fluesopp(caps) i går ettermiddag. Det endte i litt svimmelhet, kvalme og masse soving.

Lagde te i dag med 3 gram, ble bare litt svakt euforisk, hint av kvalme. Har lagd en kveldskopp nå med 5g, så får se hvordan det går. Tar noen ukers pause etter dette tenker jeg.
Okay dette overraska meg.
fant en liten fluesopp, tok en tapetkniv og skrapte av det hvite (soppen dør vel ikke av det?) så rulla vi det i en joint på 4 personer, kan ikke ha vert mer en et halvt gram, likevel ble alle spaca. sykt :P
Har lett etter fluesopp siden midten av august nå, men jeg har ikke funnet en eneste en før i dag, men jeg vet ikke helt om den er sikker å spise siden det var bare hatten jeg fant, ingen stilk. Den var også begynt å bli spist på av makk.

Er det trygt å spise fluesopp som har falt av stilken?
Og er den noen andre i Vest agder som har problemer med å finne sopp i år.
Er det muligens siden det har vært en meget tørr sommer?
Sitat av Skadeson Vis innlegg
Har lett etter fluesopp siden midten av august nå, men jeg har ikke funnet en eneste en før i dag, men jeg vet ikke helt om den er sikker å spise siden det var bare hatten jeg fant, ingen stilk. Den var også begynt å bli spist på av makk.

Er det trygt å spise fluesopp som har falt av stilken?
Og er den noen andre i Vest agder som har problemer med å finne sopp i år.
Er det muligens siden det har vært en meget tørr sommer?
Vis hele sitatet...
Last opp bilde.
Det er for varmt for fleinsopp i vest-Agder ennå, men fluesopp er det mye av.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Last opp bilde.
Det er for varmt for fleinsopp i vest-Agder ennå, men fluesopp er det mye av.
Vis hele sitatet...
Er fluesopp jeg leita etter. Som sagt, har bare funnet en eneste siden midten av august, å det er denne markspiste tingen.
Det gjør ikke noe om den er litt markspist.
Jeg har i hvertfall funnet mye fluesopp i vest-Agder.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Det gjør ikke noe om den er litt markspist.
Jeg har i hvertfall funnet mye fluesopp i vest-Agder.
Vis hele sitatet...
Er mer det at den ikke hvar på stilken jeg lurte på om var sikkert eller ikke. Siden hatten bare lå på bakken.
Må man tørke med ovn selvom man kun skal røyke soppen? Og er ibotensyre giftig hvis man røyker det? Høres kanskje dumt ut, men det kunne vært en sjanse at de ble inaktivt hvis det blir brent etc.
Nick, folk pleier å røyke skinnet til fluesoppen. Dette er ikke farlig.
Blande med MJ fungerer veldig bra
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Må man tørke med ovn selvom man kun skal røyke soppen? Og er ibotensyre giftig hvis man røyker det? Høres kanskje dumt ut, men det kunne vært en sjanse at de ble inaktivt hvis det blir brent etc.
Vis hele sitatet...
Når man brenner soppen så skjer det vel egentlig det samme som når man tørker den i ovnen med ibotensyren. Så vil tro det går greit å røyke den rå. Eneste forskjellen er vel at det blir dårligere fyr.

Dette er jo egentlig det samme som skjer når man røyker cannabis og hvorfor man ikke får så bra effekt av å spise den rå, siden det er veldig mye THCA (ikke virkestoff) som blir gjort om (dekarboksylerer, samme som skjer med ibotensyren til muskimol) til THC under oppvarming.
Takk for svar, har nå tatt det rød skinnet av
Jeg hadde tenkt til å teste dette ikveld, men jeg har drukket brus tidligere idag, circa 4-5 timer siden, er det farlig?
Og siden skinnet ikke er helt tørt, hvor mye burde jeg røyke ( i .gram)?
Siste ting, blir man kvalm og oppkast etc. av å røyke? kan forestille meg at det kun skjer ved spising, men jeg er ingen ekspert
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Takk for svar, har nå tatt det rød skinnet av
Jeg hadde tenkt til å teste dette ikveld, men jeg har drukket brus tidligere idag, circa 4-5 timer siden, er det farlig?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan det å drikke brus påvirke dette? Bare lurer på hva som får deg til å lure på det? :P
Sitat av wutsup Vis innlegg
Hvordan kan det å drikke brus påvirke dette? Bare lurer på hva som får deg til å lure på det? :P
Vis hele sitatet...
Hvis du har lest tråden, når du drikker kullsyre omdannes muscimol til Ibotensyre, så da lurte jeg på om dette hadde noe å si, siden jeg drakk det for 4-5 timer siden.
Fluesopp + brus = livet i grus
Sitat av frø Vis innlegg
Fluesopp + brus = livet i grus
Vis hele sitatet...
Hehe, vil ikke risikere noe, men mindre noen har ett konkret svar om det er farlig siden det er så lenge etter inntak av brus.
Uten å ha så altfor mye kunnskap om emnet er jeg rimelig sikker på at det skal gå greit etter 5 timer altså
Sitat av frø Vis innlegg
Uten å ha så altfor mye kunnskap om emnet er jeg rimelig sikker på at det skal gå greit etter 5 timer altså
Vis hele sitatet...
Venter til imorra jeg, tar ingen sjanser takk for svar
Kanskje det lureste (y)
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Venter til imorra jeg, tar ingen sjanser takk for svar
Vis hele sitatet...
Bedre å være på den sikre siden , men så lenge det er snakk om å røyke soppen, tror jeg ikke kullsyre er noe du må ta hensyn til, tror det kun er hvis du skal spiser soppen eller drikker fluesopp-te.
Slik tolker hverfall jeg advarselen fra denne tråden:

Sitat av 3nki
ADVARSEL:
Ikke konsumer (innta/drikk) øl, brus, etc før eller etter konsum av den tørkede Livets Urt.
Det ser ut til at Muskimol re-konverterer til Ibotensyre i tilstedeværelse av kullsyreholdige drikkevarer.
Vis hele sitatet...
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Hvis du har lest tråden, når du drikker kullsyre omdannes muscimol til Ibotensyre, så da lurte jeg på om dette hadde noe å si, siden jeg drakk det for 4-5 timer siden.
Vis hele sitatet...
Okei, takk skal du ha. Dette hadde nok jeg gått på en smell på hadde jeg ikke funnet ut av det nå :P
Sitat av wutsup Vis innlegg
Okei, takk skal du ha. Dette hadde nok jeg gått på en smell på hadde jeg ikke funnet ut av det nå :P
Vis hele sitatet...
Isåfall, gjør deg selv en tjeneste å ligg unna diverse russtoffer før du har lest deg opp på dem. Bare velment.
Har kjøpt litt fluesopp på nettet. Den var varmebehandlet før den ble sendt, men den er visst fortsatt ikke helt tørr, altså som kjeks. Hvordan burde jeg få de helt kjekstørre uten å miste virkestoff? Oven min har ikke vifte/varmluft desverre.
Sitat av Lurvur Vis innlegg
Har kjøpt litt fluesopp på nettet. Den var varmebehandlet før den ble sendt, men den er visst fortsatt ikke helt tørr, altså som kjeks. Hvordan burde jeg få de helt kjekstørre uten å miste virkestoff? Oven min har ikke vifte/varmluft desverre.
Vis hele sitatet...

Det holder med bare vifte.
Bare la dem stå med vifte til de er tørre nok slik du vil ha dem.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Det holder med bare vifte.
Bare la dem stå med vifte til de er tørre nok slik du vil ha dem.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg har er kjøkkenvifte, men det funker kanskje?
Sitat av Lurvur Vis innlegg
Det eneste jeg har er kjøkkenvifte, men det funker kanskje?
Vis hele sitatet...
Det holder å legge den i vinduskarmen med mye sol, kjøkken vifte funker også.

Sopp tørker uansett bare det er tørt i rommet.
Fant et par tre fluesopper i skogen i dag og i går.

http://imgur.com/a/jR6jh

Den første er allerede tørket og klar til å inntas, og de to andre holder på å tørkes nå.
Trenger forsikring om at nummer 2 faktisk er rød fluesopp.. er 90% sikker selv. Den har hvite prikker (delvis avskylt av regn) og tydelig slør, den mangler bare den klare blodrøde fargen.
Og til den nummer 3 lurer jeg på om det er innenfor å spise den når den ser så "slitt" ut. Fant bare hatten ligge løst på bakken uten stilk.


Fant dessuten ut at fluesoppene liker seg best i nærheten av granskog, helst så tett som mulig. Det var i slikt terreng jeg fant disse tre, og det var ikke spor av sopp ellers (bjørk o.l).
Sitat av h95k Vis innlegg
Den første er allerede tørket og klar til å inntas, og de to andre holder på å tørkes nå.
Trenger forsikring om at nummer 2 faktisk er rød fluesopp.. er 90% sikker selv. Den har hvite prikker (delvis avskylt av regn) og tydelig slør, den mangler bare den klare blodrøde fargen.
Fant dessuten ut at fluesoppene liker seg best i nærheten av granskog, helst så tett som mulig. Det var i slikt terreng jeg fant disse tre, og det var ikke spor av sopp ellers (bjørk o.l).
Vis hele sitatet...
Det ser ut som fluesopp, men av sikkerhetsmessige årsaker burde du alltid kaste sopp som ikke kan verifiseres med 100 % sikkerhet.
Fluesopp trenger ikke nødvendigvis å ha denne blodrøde fargen heller. Den varierer mellom rød, oransj og gul.

Selv var jeg nylig ute på tur, men jeg observerte kun et par eksemplarer i granskog, mens det var flere titalls under bjørkeskog i kulturlandskap.
Sitat av Knask Vis innlegg
Det ser ut som fluesopp, men av sikkerhetsmessige årsaker burde du alltid kaste sopp som ikke kan verifiseres med 100 % sikkerhet.
Fluesopp trenger ikke nødvendigvis å ha denne blodrøde fargen heller. Den varierer mellom rød, oransj og gul.
Vis hele sitatet...
Da beholder jeg den. Det eneste som gjorde meg litt usikker var fargen. Og muligens størrelsen.. Den virket litt liten til å ha så utslått hatt?
Sitat av h95k Vis innlegg
Da beholder jeg den. Det eneste som gjorde meg litt usikker var fargen. Og muligens størrelsen.. Den virket litt liten til å ha så utslått hatt?
Vis hele sitatet...
Jeg kan dessverre ikke uttale meg med sikkerhet om hvorfor hatten er så liten, men jeg har lagt merke til det samme her i Farsund.
Mulig det er pga. sesongen begynte en smule tregt i år?
Soppen begynte først å poppe opp for fullt rundt omkring for halvannen uke siden her og det er sent sammenlignet med sesongen i 2010 f.eks.
Da fant jeg store eksemplarer så tidlig som i slutten av august.

Ellers vil jeg anbefale folk som tørker soppen i stekovn å tørke soppen med stilken pekende oppover.
På denne måten vil virkestoffene hovedsaklig samles opp på undersiden av hatten fremfor å lekke utover stekebrettet.

Soppen tørker litt saktere, men det er verdt det!
Sist endret av Knask; 29. september 2013 kl. 21:47. Grunn: Frekke Leif kom på besøk...
Ikke for å spore av tråden, men leste at trevlesopper og gifttraktsopp (lumsk traktsopp) inneholdt mer muskarin enn rød fluesopp
Hopper inn med et spørsmål her - hvordan er det med te på Amanita Muscaria? Har lest en del rapporter fra Erowid og lignende, og det virker knall. Men jeg vil begynne i det små. (Har tidligere bare røkt det) Lurer på hva som vil være riktig dose for en mild trip? Jeg tenker rundt 3 g, men håpte på å høre fra noen med erfaring...
Sitat av Masclet Vis innlegg
Ikke for å spore av tråden, men leste at trevlesopper og gifttraktsopp (lumsk traktsopp) inneholdt mer muskarin enn rød fluesopp
Vis hele sitatet...
Hvis man skal ta selvmord så passer nok dette bra, men jeg håper da at størsteparten her er ute etter muskimol, og da er nok amanita muscaria et bedre valg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøpte litt fluesopp(caps) tidlig i høst og mistenker at de har litt lavt innhold av muskimol. Det merkelige er at første gangen tok jeg ca 4g og ble svimmel, kvalm og trøtt, noe som jeg ikke har opplevd de andre gangene. Har vel tatt ca 8g på det meste uten å kjenne stort etter det. Virker nesten som om kroppen har opparbeidet seg en slags toleranse for ibotensyre etter den første gangen. Noen som har hørt om dette?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noe vits i å gå på leting etter soppen nå i Juni?
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Sitat av RandomNykter Vis innlegg
Noe vits i å gå på leting etter soppen nå i Juni?
Vis hele sitatet...
Tviler ganske sterkt, jeg pleier alltid å se dusinvis av sopp når jeg går hjem fra skolen. Ikke en eneste ennå, men de er her nok i juli skal du se
▼ ... over en måned senere ... ▼
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Er det noen med peiling som vet om livets urt kan gi hppd?
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Er det noen med peiling som vet om livets urt kan gi hppd?
Vis hele sitatet...
Ikke super-peiling. Men regner med det. Alle psykedelika kan i teorien gi HPPD. Tror heller man bør bekymre seg over psykose om man gir seg hen på doser som gir delir.