Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 302366
Hva går spillet ut på
Hvilken plattform
2D/3D?
Når spillte du det sist?

Spillet går ut på at du er en trollmann, med grønne klær og grønn lue om jeg husker riktig..
Spillte det på min onkels Commodore (64?)..
2D mener jeg..................
Når jeg var 5-6-7 ca ca.. Er 25år nå så er lett 20+ år siden..

Mener å huske det hadde noe med epler og gjøre og, har alvorlige gode minner fra dette spillet og min onkel har ingen anelse, så all hjelp hadde vært ufattelig godt tatt imot =D
Hva går spillet ut på
Hvilken plattform
2D/3D?
Når spillte du det sist?

Man styrer en grønn hare med våpen som skal kjempe seg gjennom forskjellige kart.
Windows
2D
12 år siden.
Sitat av Dirolex Vis innlegg
Hva går spillet ut på
Hvilken plattform
2D/3D?
Når spillte du det sist?

Man styrer en grønn hare med våpen som skal kjempe seg gjennom forskjellige kart.
Windows
2D
12 år siden.
Vis hele sitatet...
Faen eller tenkte på det samma spillet her om dagen trur jeg men aner ikke hva det heter spilte det på W98
Sitat av Dirolex Vis innlegg
Hva går spillet ut på
Hvilken plattform
2D/3D?
Når spillte du det sist?

Man styrer en grønn hare med våpen som skal kjempe seg gjennom forskjellige kart.
Windows
2D
12 år siden.
Vis hele sitatet...
Jazz Jackrabbit 1 eller 2
http://en.wikipedia.org/wiki/Jazz_Ja...994_video_game)
http://en.wikipedia.org/wiki/Jazz_Jackrabbit_2
Sist endret av olechrw; 11. juni 2010 kl. 01:26.
Sitat av olechrw Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk, det var det jeg leita etter
Sitat av Chilltrolig Vis innlegg
Hva går spillet ut på
Hvilken plattform
2D/3D?
Når spillte du det sist?

Spillet går ut på at du er en trollmann, med grønne klær og grønn lue om jeg husker riktig..
Spillte det på min onkels Commodore (64?)..
2D mener jeg..................
Når jeg var 5-6-7 ca ca.. Er 25år nå så er lett 20+ år siden..

Mener å huske det hadde noe med epler og gjøre og, har alvorlige gode minner fra dette spillet og min onkel har ingen anelse, så all hjelp hadde vært ufattelig godt tatt imot =D
Vis hele sitatet...
Kan prøve å se denne, kanskje du ser noe kjent.
http://www.youtube.com/watch?v=eY2gK1MPgh8
Sitat av Chilltrolig Vis innlegg
Hva går spillet ut på
Hvilken plattform
2D/3D?
Når spillte du det sist?

Spillet går ut på at du er en trollmann, med grønne klær og grønn lue om jeg husker riktig..
Spillte det på min onkels Commodore (64?)..
2D mener jeg..................
Når jeg var 5-6-7 ca ca.. Er 25år nå så er lett 20+ år siden..

Mener å huske det hadde noe med epler og gjøre og, har alvorlige gode minner fra dette spillet og min onkel har ingen anelse, så all hjelp hadde vært ufattelig godt tatt imot =D
Vis hele sitatet...

Forbidden forest?
Ser etter et spilt jeg spilte som 6-7 åring på SFO, på den gamle pcen, uten windows.
Du er en militær kar( såvidt jeg husker) som har blitt fanget og skal prøve og komme deg fri, 2D, første brett er blått såvidt jeg kan huske. Etterhvert får du også tilgang på våpen.
Sitat av olechrw Vis innlegg
Kan prøve å se denne, kanskje du ser noe kjent.
http://www.youtube.com/watch?v=eY2gK1MPgh8
Vis hele sitatet...
=( ingen av de desverre
Leter etter et "kina" orientert RTS spill der du lagde fikk ressurser av farmer og gruver, du startet med en mur som lignet på den kinesiske muren og du kunne sette units oppå. Du kunne lage "feudal lords" units husker jeg.
Leter etter ett spill der man styrte en dykker. Der man skulle komme seg fra A til B ved hjelp av å svømme. Man måtte unngå haier. Dette er ett eldre type spill. Som jeg spilte i rundt 2000-2003. Mere husker jeg ikke.
Sitat av Chilltrolig Vis innlegg
Hva går spillet ut på
Hvilken plattform
2D/3D?
Når spillte du det sist?

Spillet går ut på at du er en trollmann, med grønne klær og grønn lue om jeg husker riktig..
Spillte det på min onkels Commodore (64?)..
2D mener jeg..................
Når jeg var 5-6-7 ca ca.. Er 25år nå så er lett 20+ år siden..

Mener å huske det hadde noe med epler og gjøre og, har alvorlige gode minner fra dette spillet og min onkel har ingen anelse, så all hjelp hadde vært ufattelig godt tatt imot =D
Vis hele sitatet...
kan det være Simon the sorcerer ?

http://www.youtube.com/watch?v=HGyPtnEQ8gw
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Leter etter ett spill der man styrte en dykker. Der man skulle komme seg fra A til B ved hjelp av å svømme. Man måtte unngå haier. Dette er ett eldre type spill. Som jeg spilte i rundt 2000-2003. Mere husker jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Hvilken platform?
Jeg sliter virkelig, har prøvd i 1 års tid å finne det men ikke noe hell. Det er nes,snes eller sega. Du er en robotaktig figur som kaster magneter som våpen, magnetene kommer tilbake til armen. Det er horisontalt skrollende arcadespill. Brettene er relativt rett frem og en av de første bossene har magneter akkurat som hovedfiguren.
Sitat av nobels Vis innlegg
Husker ett spill jeg spilte når jeg var veldig ung, handler om en gutt som drømmer og du spiller i den drømmeverden. Spillet er i 2D og på NES eller SNES. Eneste jeg husker er at gutten har på seg en pyjamas.
Vis hele sitatet...
Heart of darkness?
Leter etter PC-spill!
Det er et 2D-spill der du styrer en mann med sverd, som sloss mot andre personer :P (haha xD)
Husker at det var noen dører, og noen pigger man ikke skulle lande på....
Spilte det sist for 10-12 år siden:P
Neutral Good
Mith's Avatar
Prince of persia, Vargas.
Youtube.
Jee takker, Mith
Sitat av Basement Vis innlegg
Hvilken platform?
Vis hele sitatet...
PC (titegn)
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Leter etter ett spill der man styrte en dykker. Der man skulle komme seg fra A til B ved hjelp av å svømme. Man måtte unngå haier. Dette er ett eldre type spill. Som jeg spilte i rundt 2000-2003. Mere husker jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Endless ocean?
Sitat av kimmag Vis innlegg
Endless ocean?
Vis hele sitatet...
Er nok ikke så nytt spill. Jeg mener det var i 2D.
Gammelt ps1 spill.

Du spiller en jungelgutt med rosa hår som skal redde verden for onde griser.
I løpet av spillet møter du gamle vise menn som du får nøkler til forskjellige kister av.

Any1 ?
Shady Banana
Quix's Avatar
Platform: PS1

3D

Husker ikke mye, men mener at man var en gutt som hadde en slags laser/alien pistol. Han var i en borg? Tror at ''fienden'' var en doktor/proffesor...

Vet det er lite info men jeg husker nesten ingenting.

Sitat av Bugz Vis innlegg
Gammelt ps1 spill.

Du spiller en jungelgutt med rosa hår som skal redde verden for onde griser.
I løpet av spillet møter du gamle vise menn som du får nøkler til forskjellige kister av.

Any1 ?
Vis hele sitatet...
Tomba 1 eller 2.
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
kan det være Simon the sorcerer ?

http://www.youtube.com/watch?v=HGyPtnEQ8gw
Vis hele sitatet...
Desverre ikke, men takk for forsøket! =D
Leter etter et gammelt spill til Windows. Spillet er nok ganske gammelt, men har 3d grafikk. Husker ikke så veldig mye av det, men det var en slaks simulator. Du kunne først velge en type fly, helikopter eller UFO tror jeg, så skulle du fly rundt om kring og skyte på ting. Tror ufoene var utstyrt med laser. Noen som har en anelse på hvilke spill dette kan være?
Sitat av fredeve Vis innlegg
Leter etter et gammelt spill til Windows. Spillet er nok ganske gammelt, men har 3d grafikk. Husker ikke så veldig mye av det, men det var en slaks simulator. Du kunne først velge en type fly, helikopter eller UFO tror jeg, så skulle du fly rundt om kring og skyte på ting. Tror ufoene var utstyrt med laser. Noen som har en anelse på hvilke spill dette kan være?
Vis hele sitatet...
"Incoming" ??
http://www.youtube.com/watch?v=W8h2f...eature=related
Shady Banana
Quix's Avatar
Leter etter et bilspill til vanlig Xbox. Det startet med at du og kompisen din kjøpte et lokale hvor dere skulle produsere biler. Etter hvert som du vant flere løp så kunne du lage flere modeller og bruke dem i løp. Man kunne gå rundt i lokalet å se på Blueprints og hvor de lagde bilene osv.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Leter etter et bilspill til vanlig Xbox. Det startet med at du og kompisen din kjøpte et lokale hvor dere skulle produsere biler. Etter hvert som du vant flere løp så kunne du lage flere modeller og bruke dem i løp. Man kunne gå rundt i lokalet å se på Blueprints og hvor de lagde bilene osv.
Vis hele sitatet...
Her finner du en liste over alle Xbox (classic) racing spill.

Du får bla deg gjennom listen og se om noe ser kjent ut.
Div. syke og twisted mini-games (massevis), minst 8-12 år siden. Dystert, mørkt og intelligent spill til PC (2D).
  • Hva går spillet ut på
  • Hvilken plattform
  • 2D/3D?
  • Når spillte du det sist?

Du er en løve og kan gå på jakt etter dyr og mennesker (tror jeg)
PC
Tror det var 3-D
Siste halvdel av barneskolen dvs: 2000-2004

Mest sannsynlig det denne karen leiter etter
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Så, jeg satt og så på animal planet der det gikk et program om hvordan løver og lignende jakter osv..
så kom jeg til å tenke - åå, hvor kult ahdde det ikke vært å lagd et spill der man er inne i løven, jakter, drikker vann, lister seg innpå og hersker over løveterritoriet!

Så kom jeg på... DEt finnes jo! fikk et flashback av et vagt minne av 90 tallet, og et dos spill som min eldre bror installerte fra en av disse windows 95 platene, som innholdte spill. og fikk veldig lyst til å spille dette igjen!

Nå har jeg søkt på google, men får bare frem spill som heter Lion og Wolf. og dette er "sim" type spill, men det jeg husker spilte man løven fra 1 persons view.

Om noen kunna fisket opp ett navn eller noe til meg? skal jeg bende over... Heeelt over D:
Vis hele sitatet...
Sist endret av EoN; 4. juli 2010 kl. 06:19.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For noen år tilbake spillte jeg ett strategi spill, jeg husker ikke så mye fra det, men jeg TROR det var slik at på hovedmenyen at det var en mann med maske, også kunne man velge forskjellige tider i historien. Noen ting jeg husker fra det var: man kan lage bombefly, de kan bli skutt ned, skutt litt på = kjører og styrter i fks. din base, det som er i spreng radiussen av flyet blir ødelagt, (hvis atombome, da har du kødda mye opp) Jeg husker også at man kan lage forskjellige vakttårn: Ett av varkttårnene (tror det var sånn det var, røft tegnet)

Det var også mulig å skaffe mat fra gresskafelt, (ikke store) også TROR jeg det var mulig å få penger fra gull / sølv felt (heller ikke store, likt som i Age of Empires 3). Spiller ligner veldig på Age of empires 3, men det er ikke det.

Spill oversikt:

Type: Strategi
Ressurser: Gull (penger, er ikke sikker), tre og jern (kan være flere)
Plattform: data
Hva går spillet ut på: Drepe motstander(e)
Type: Husker ikke, men tror det var 3D
Når spilte du det sist: for 3-7 år siden (kan være mer) Trenger dere alderen min?

Jeg er 14 og ett halvt.

Takk.
Sist endret av Rain Man; 20. juli 2010 kl. 00:16.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
For noen år tilbake spillte jeg ett strategi spill, jeg husker ikke så mye fra det, men jeg TROR det var slik at på hovedmenyen at det var en mann med maske, også kunne man velge forskjellige tider i historien. Noen ting jeg husker fra det var: man kan lage bombefly, de kan bli skutt ned, skutt litt på = kjører og styrter i fks. din base, det som er i spreng radiussen av flyet blir ødelagt, (hvis atombome, da har du kødda mye opp) Jeg husker også at man kan lage forskjellige vakttårn: Ett av varkttårnene (tror det var sånn det var, røft tegnet)

Det var også mulig å skaffe mat fra gresskafelt, (ikke store) også TROR jeg det var mulig å få penger fra gull / sølv felt (heller ikke store, likt som i Age of Empires 3). Spiller ligner veldig på Age of empires 3, men det er ikke det.

Spill oversikt:

Type: Strategi
Ressurser: Gull (penger, er ikke sikker), tre og jern (kan være flere)
Plattform: data
Hva går spillet ut på: Drepe motstander(e)
Type: Husker ikke, men tror det var 3D
Når spilte du det sist: for 3-7 år siden (kan være mer) Trenger dere alderen min?

Jeg er 14 og ett halvt.

Takk.
Vis hele sitatet...
Empire Earth?
Der kan du begynne i steinalderen og jobbe deg oppover gjennom mange forskjellige tidsaldere, t.o.m ut i fremtiden.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Empire Earth?
Der kan du begynne i steinalderen og jobbe deg oppover gjennom mange forskjellige tidsaldere, t.o.m ut i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Ja, TUSEN takk

Hallo, jeg lurer på ett spill jeg som smått prøvde for noen år siden, det er 3D, det eneste jeg husker fra det var at når man skulle bygge noe så kom det bulldosere til arbeidsplassen og begynte å bygge. Jeg tror også at soldatene kunne gjemme seg i brakker rundt omkring. Det var med tanks i byer ogsånt.

ikke red alert
For veldig mange år siden da vår familien og en annen besøkte Junkerdal kroa hadde de en arcade-maskin i kjelleren,men jeg husker ikke hvilket spill det var
Det jeg husker av detaljer er som følger:
-Det er et fighter spill der man banker fiender på vei mot slutten, altså ikke et 1 vs. 1 spill.
-Man kunne spille opp til 2 spillere
-Jeg husker 3 karakterer, en i blåe klær,en i grønne klær og en i rød klær.
-Det var ikke vendetta!

Takk på forhånd til den som kan hjelpe meg med å løse mysteriet
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Ja, TUSEN takk

Hallo, jeg lurer på ett spill jeg som smått prøvde for noen år siden, det er 3D, det eneste jeg husker fra det var at når man skulle bygge noe så kom det bulldosere til arbeidsplassen og begynte å bygge. Jeg tror også at soldatene kunne gjemme seg i brakker rundt omkring. Det var med tanks i byer ogsånt.

ikke red alert
Vis hele sitatet...
C&C Generals?
http://www.gamespot.com/pc/strategy/...als/index.html

evt.
Act Of War
http://www.gamespot.com/pc/strategy/..._summary;title
Sist endret av olechrw; 20. juli 2010 kl. 01:46.
Ligner litt på: Act Of War, skal laste det ned å sjekke det ut.

TUSEN takk
Vet ikke om det blir riktig tråd å poste et slikt spørsmål, men uansett..

Vet dere av noen spill som kan minne om den lengste reisen eller drømmefall?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Leter etter et gammelt NES spill hvor du styrer en ridder som slår med sverd. Er sidescroller spill med fiender og man hopper oppover, langt oppover i trær og annet piss.
Noen ide hva det kan være? Tror det var greit populært.
Sitat av princess- Vis innlegg
Vet ikke om det blir riktig tråd å poste et slikt spørsmål, men uansett..

Vet dere av noen spill som kan minne om den lengste reisen eller drømmefall?
Vis hele sitatet...
Prøv å skaff deg en nintendo 64, og The legend of Zelda: ocarina of time, Jet force gemeni. Disse er begge gullkorn, hvis ikke hele gruver
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Prøv å skaff deg en nintendo 64, og The legend of Zelda: ocarina of time, Jet force gemeni. Disse er begge gullkorn, hvis ikke hele gruver
Vis hele sitatet...
Trenger ikke selve Nintendo'en. Du kan laste ned zelda osv til pc, og kjøre det via en emulator. Funker for alt av Nintendo og Amiga spill.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Trenger ikke selve Nintendo'en. Du kan laste ned zelda osv til pc, og kjøre det via en emulator. Funker for alt av Nintendo og Amiga spill.
Vis hele sitatet...
Ja men blir ikke samme følelsen Hvis man skal bruke emulator for 64 så bruk for guds skyld ikke noe annet enn P64!
Sitat av princess- Vis innlegg
Vet ikke om det blir riktig tråd å poste et slikt spørsmål, men uansett..

Vet dere av noen spill som kan minne om den lengste reisen eller drømmefall?
Vis hele sitatet...
Syberia er det nærmeste jeg har kommet. Det er forøvrig bra.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Leter etter et gammelt NES spill hvor du styrer en ridder som slår med sverd. Er sidescroller spill med fiender og man hopper oppover, langt oppover i trær og annet piss.
Noen ide hva det kan være? Tror det var greit populært.
Vis hele sitatet...
Wizard & Warriors
http://www.youtube.com/watch?v=L5uZk5qwgjI
Klasse spill
Sist endret av random16454; 7. august 2010 kl. 22:53.
Sitat av RetroDude Vis innlegg
For veldig mange år siden da vår familien og en annen besøkte Junkerdal kroa hadde de en arcade-maskin i kjelleren,men jeg husker ikke hvilket spill det var
Det jeg husker av detaljer er som følger:
-Det er et fighter spill der man banker fiender på vei mot slutten, altså ikke et 1 vs. 1 spill.
-Man kunne spille opp til 2 spillere
-Jeg husker 3 karakterer, en i blåe klær,en i grønne klær og en i rød klær.
-Det var ikke vendetta!

Takk på forhånd til den som kan hjelpe meg med å løse mysteriet
Vis hele sitatet...
Kan ikke skjønne annet enn at dette er Turtles
Sitat av dracz Vis innlegg
Wizard & Warriors
http://www.youtube.com/watch?v=L5uZk5qwgjI
Klasse spill
Vis hele sitatet...
Der ja, takk takk. For et episk spill med en kongelåt også

Sitat av RetroDude Vis innlegg
For veldig mange år siden da vår familien og en annen besøkte Junkerdal kroa hadde de en arcade-maskin i kjelleren,men jeg husker ikke hvilket spill det var
Det jeg husker av detaljer er som følger:
-Det er et fighter spill der man banker fiender på vei mot slutten, altså ikke et 1 vs. 1 spill.
-Man kunne spille opp til 2 spillere
-Jeg husker 3 karakterer, en i blåe klær,en i grønne klær og en i rød klær.
-Det var ikke vendetta!

Takk på forhånd til den som kan hjelpe meg med å løse mysteriet
Vis hele sitatet...
Er det final fight?
http://www.youtube.com/watch?v=_1Pcs...eature=related
Sitat av bragilicious Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tusen takk! har lett etter det i over 5 år!
Dette er et spill jeg har letet lenge etter. Altså:
Type: Bilspill
Plattform: Data (Win95/98))
Hva går spillet ut på: Kjøre rundt og ta røde/blå flagg. Jeg tror det var murvegger og.
Type: Dårlig 3D, tror jeg.
Når spilte du det sist: 7-10 år siden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av RetroDude Vis innlegg
For veldig mange år siden da vår familien og en annen besøkte Junkerdal kroa hadde de en arcade-maskin i kjelleren,men jeg husker ikke hvilket spill det var
Det jeg husker av detaljer er som følger:
-Det er et fighter spill der man banker fiender på vei mot slutten, altså ikke et 1 vs. 1 spill.
-Man kunne spille opp til 2 spillere
-Jeg husker 3 karakterer, en i blåe klær,en i grønne klær og en i rød klær.
-Det var ikke vendetta!

Takk på forhånd til den som kan hjelpe meg med å løse mysteriet
Vis hele sitatet...
FINAL FIGHT: Double impact!! Drit bra arcade spill
Sist endret av maxphone; 3. september 2010 kl. 19:44. Grunn: Leif
Husker et spill fra barndommen som min onkel Leif hadde på datamaskinen sin. Husker veldig lite av det, men hadde vært kult å spille det igjen. Problemet er bare at jeg ikke husker tittelen.

Spillet starter med at romskipet/flyet ditt kræsjer på en planet, oppi noen fjell. Første level er å komme seg ned fra fjellene, spillet er 3D. Hvis jeg husker rett er hele kluet i spillet å finne tilbake til kompisen sin som forsvannt i flykræsjet. Den andre levelen er at man skal løpe rundt på en slette og slakte noen dyr. Spillet er litt sci-fi, med aliens og diverse. Mer husker jeg ikke. Og kan godt hende at jeg ikke husker alt helt rett heller.

Spillet er fra 2000-2004, 3D, og plattformen er PC.

Utrolig kult om noen vet hva slags data spill dette dreier seg om, skulle likt å visst det. På forhånd takk.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Potrick, hva slags "type" spill var det? FPS? platformspill? tredjepersons skytespill eller hva?