Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2188
Jeg kjøpte ett par Sony ørepropper i 2015 hos Komplett og nå er det blitt brudd i ledningen helt nederst ved kontakten inn til PCen. Så er nødt å røre på ledningen for at jeg skal få lyd i høyre øre.


Vil komplett gi meg ett nytt par ørepropper/reparere eller er dette min egen skyld? Har brukt øreproppene helt normalt. Stort sett kun stått i laptopen forutenom de gangene jeg har vært ute og reist, da har jeg koblet ut øreproppene fra PCen..


Mener å ha hørt det er spesielle regler for ørepropper etc. ved reklamasjon... Har jeg rett på reklamasjon her?
Er vel 2 år reklamasjonsrett :-)
Som regel 1 års garanti på småelektronikk produkter, men man har fem års reklamasjonsrett. Så hvis produkter koster under 1000kr kan jeg nesten garantere at det går som "LC(Lowcost)", som da vil si at du gjerne får et nytt produkt med en gang. En del av yrket mitt innebærer å håndtere reklamasjoner, og har selv reklamert på et produkt 4 år etter jeg kjøpte det, og fikk til sendt nytt med en gang.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Komplett si reklamasjonsavdeling er veldig dyktige. Send inn kva som har skjedd, så vil dei vurdere det. Eg har aldri vore ueinig i deira vurderinger av ting eg har reklamert på for å sei det sånn. Og eg har hatt min fair andel av regelrette krangler med andre butikker...

Nyleg reklamerte eg på to 16GiB SD-kort som ikkje tok writes. Fekk kreditert beløpet uten diskusjon eller innsending av vara.
Sist endret av vidarlo; 4. august 2017 kl. 22:25.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nyleg reklamerte eg på to 16GiB SD-kort som ikkje tok writes. Fekk kreditert beløpet uten diskusjon eller innsending av vara.
Vis hele sitatet...
Dette skjedde også med meg, men da var det snakk om en fotmassasje til tusen lappen.

Som sagt - Går det under LowCost regelen som alle disse bedriftene har så betyr det rett og slett at produktet skal ikke brukes tid og ressurser på.

Hva som går under LC varier, men som regel alt under 1000kr.