Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3578
har blitt tatt inn til skole til høsten, så skal belønne meg selv med ny arbeidshest. Hadde vært fint om noen kunne se over om de ser noen åpenbare store feil eller ting som ikke er kompatibelt, da jeg har begrenset med peiling på dette feltet. Aimer mot å kunne spille ting som overwatch på 144fps, men har ikke noe behov for ultra settings. https://pcpartpicker.com/list/3DWbgL
Limited edition
Moff's Avatar
Alt ser ut til å passe sammen. Om jeg skulle ha endret på noe, så ville jeg ha gått for en skjerm med 1440p-oppløsning. 27 tommer er fint, men når du bare har 1080p på den, så synes jeg det blir veldig kornete. 1080p er fint for en 24-tommer, men ikke noe større - mener jeg. Dette gir også en veldig mye bedre opplevelse av både spill og film. I tillegg synes jeg skjermkortet er litt svakt i forhold til resten av maskina. Du har 3000 Mhz minne, noe som er relativt high-end. Du vil imidlertid få mye mer for pengene om du velger billig minne og dyrere skjermkort. Jeg har ikke hatt 1060 eller 1070 selv, men benchmarks på nett viser at begge disse har bedre ytelse enn 1050 Ti. Skjermkort er den plassen du bør legge mest penger når du skal spille.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Moff Vis innlegg
Alt ser ut til å passe sammen. Om jeg skulle ha endret på noe, så ville jeg ha gått for en skjerm med 1440p-oppløsning. 27 tommer er fint, men når du bare har 1080p på den, så synes jeg det blir veldig kornete. 1080p er fint for en 24-tommer, men ikke noe større - mener jeg. Dette gir også en veldig mye bedre opplevelse av både spill og film. I tillegg synes jeg skjermkortet er litt svakt i forhold til resten av maskina. Du har 3000 Mhz minne, noe som er relativt high-end. Du vil imidlertid få mye mer for pengene om du velger billig minne og dyrere skjermkort. Jeg har ikke hatt 1060 eller 1070 selv, men benchmarks på nett viser at begge disse har bedre ytelse enn 1050 Ti. Skjermkort er den plassen du bør legge mest penger når du skal spille.
Vis hele sitatet...

Verdt å merke at skjermen er ein 144hz modell, som er mykje dyrare om ein går opp til 1440p om eg hugsar riktig.

Ang CPU/RAM/GPU, mtp skjermvalg og CPU/RAM/GPU virkar det som den er retta mot spel som CSGO/Overwatch/"competetive" spel. Veit vertfall at CSGO og andre spel i den kategorien er veldig cpu dependant og når ryzen cpuane drar nytte av rask ram er det godt mulig at det vil påvirke fps meir en eit 1060 (uten å sei noko sikkert), vertfall i CSGO sit tilfelle(einaste relevante eg har erfaring med)
Anbefaler deg å sture unna Asus når det kommer til hovedkort, særlig på ryzen plattformen. Har selv et B350 prime som ikke lar meg installere Win 7 (måtte gå til innkjøp av W10) og i tilræegg funker ikke viftekontrollen - de har også en rimelig begrenset liste over minnemoduler de støtter om du vil ha 3200 mhz ram.

Selvfølgelig mulig at mitt kort er defekt og at modellen du har valgt ikke vil ha noen problemer som dette, men har sett poster fra folk med samme problemet. Samtale med Asus samt komtakt via mail har vist meg at de ikke bryr seg mye om kundene sine og jeg kan ikke med god samvittighet anbefale de.
Sist endret av Goyhest; 31. juli 2017 kl. 19:35.