Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 962
Jeg er på jakt etter en gaming PC som er grei til både gaming og streaming (twitch).
Jeg er 15 år og har ikke mye peiling på specs, hva som er bra, eller bygging. Så jeg håper på litt hjelp.
Jeg ser for meg en PC til rundt 13/14 000kr.
Hvordan spill er det snak om at du skal spille
Trådstarter
2 0
Sitat av knutazz Vis innlegg
Hvordan spill er det snak om at du skal spille
Vis hele sitatet...
Tenker på spill som "ARK" blant annet. Jeg har også skjerm, mus og tastatur
Til den typen bruk det høres ut som du er ute etter så burde det holde i fleng med noe slikt:

https://www.komplett.no/product/7836...-4790-gtx-970#

Bruk overskuddet til på en grei skjerm og en ekstra SSD/HDD for generell lagringsplass så er du i gang.
Også veldig enkelt (og rimelig) å slenge inn et ekstra 970-kort hvis du skulle trenge bedre grafikkytelse etterhvert.
Den burde holde, men kan få den enda billigere ved å sette den sammen selv
Det kan han sikkert, men som han sier selv så har han ikke peiling.
Den pakken der er allerede "byggesett" men i det minste er han sikker på at alt passer sammen.
Skal han plukke deler selv må han begynne å tenke detaljer.

Tror uansett ikke det er så innmari mye å spare inn på 4790-builds at det gjør noe. 5820k og 6700k har jo dumpa prisen på den noe grasalt allerede,
til tross for at gaming-ytelsen fortsatt er top line.