Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1819
Hei, jeg har lyst til å bytte ut pc skjermen min, og lurer på hvor mye man burde betale for å få en virkelig god skjerm i dag. 120 eller 144 hz er et must, men ellers har jeg ikke bestemt meg helt, har hørt at G-sync skal være bra, er det noe å gå etter? Tenker dere det er viktig med oppløsninger over 1080p i dag?

Alle svar er verdsatte da jeg er litt ute på jordet her.
En 144hz skjerm på man spenne ut rundt 2,5k.
Hvordan pc specs har du? Gsync er mest nyttig om man har en "decent" pc... Det er for å fjerne lag spikes og input lag.
Om man først skal gå for en Gsync skjerm, så bør man helst punge ut på en ganske grei Gsync skjerm, om ikke forsvinner følelsen av comfort.
Altså, det spørs helt på hva du legger i god skjerm. Jeg har en til tusen og en til to tusen, og jeg syntes begge et gode. Men nei, mer enn 1080p er ikke så viktig enda. Imho
Specs:
Gtx 770
I7 4700
16gb ram

Har foreløbig en https://www.komplett.no/product/7799...4-led-rl2455hm

Er ikke veldig fornøyd, da den bare har 60hz
https://www.komplett.no/product/7757...-led-g2460pqu#

Denne har jeg. Veldig fornøyd. Den er ganske så tung, men stødig.
Sist endret av Xernox; 6. september 2015 kl. 16:06.
Sitat av Xernox Vis innlegg
https://www.komplett.no/product/7757...-led-g2460pqu#

Denne har jeg. Veldig fornøyd. Den er ganske så tung, men stødig.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med ganske tung?

Kan vel utdype litt mer
Har lyst på en skjerm som dekker de fleste fremtidsbehov. En som fungerer topp til csgo, og nye spill som kommer ut. Hadde vært herlig å aldri måtte brukt v-sync igjen. Jeg er villig til å betale hva som helst hvis det er nødvendig, men hvis det ikke er det elsker jeg å spare penger xD
Sist endret av Sandertn; 6. september 2015 kl. 19:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ganske god skjerm det selv om noen ikke er fornøyd med AOC som merke.
Men husk BenQ, Asus har ofte overpriset gaming skjermer.

Skal du ha høyere oppløsning f.eks rog swift pg278q må du minst ha GTX 970 eller kraftigere eller f.eks GTX 980 Ti.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Hva mener du med ganske tung?

Kan vel utdype litt mer
Har lyst på en skjerm som dekker de fleste fremtidsbehov. En som fungerer topp til csgo, og nye spill som kommer ut. Hadde vært herlig å aldri måtte brukt v-sync igjen. Jeg er villig til å betale hva som helst hvis det er nødvendig, men hvis det ikke er det elsker jeg å spare penger xD
Vis hele sitatet...
Tung som i at den veier mye. Den skjermen du linket til først veier 4kg, mens AOC veier 8,3kg.
correct me if im wrong, sånn jeg har forstått det så må du ha 144 fps i et spill for å få denne 144hz effekten i spillet, så til csgo vil det jo fungere for deg, men når det er snakk om splitter nye spill så er det vell opp til hvor langt dataen din når, om du faktisk når 144 fps med den grafikken du ønsker å spille med.
Sitat av 4pekatt1 Vis innlegg
correct me if im wrong, sånn jeg har forstått det så må du ha 144 fps i et spill for å få denne 144hz effekten i spillet, så til csgo vil det jo fungere for deg, men når det er snakk om splitter nye spill så er det vell opp til hvor langt dataen din når, om du faktisk når 144 fps med den grafikken du ønsker å spille med.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde planlagt å oppgradere skjermkortet etter skjermen, resten av pcen regner jeg med at henger godt med. Jeg når pfte opp i 90-ish fps på nye spill i dag, noe som hadde vørt morsomt å ta nytte av
Mulig jeg tar feil nå, men har hørt man ikke oppfatter mer enn 30 bilder i sekundet. Og forskjellen mellom 80 og 144 fps er usynlig.. hvorfor vil alle ha 144 hz da?
http://www.144hzmonitors.com/wp-cont...ation-Game.jpg

http://www.web-cyb.org/images/lcds/6...trobing-lg.jpg

Så å si man ikke merker forskjell, er vel ikke riktig, men husk skjermkortet og spillet må være optimalisert for dette.
Det er få spill man klarer å dra opp mot 240 FPS. Med mindre man har SLI/crossfire oppsett.
Kommer helt ann på hva du skal bruke skjermen til så klart..
Skal du bruke det til redigering, gaming eller bare for å sitte å glane på netflix/viaplay

Så jeg vil se alt ifra 2k til 4-5k er god skjerm
Sitat av allibabb Vis innlegg
Mulig jeg tar feil nå, men har hørt man ikke oppfatter mer enn 30 bilder i sekundet. Og forskjellen mellom 80 og 144 fps er usynlig.. hvorfor vil alle ha 144 hz da?
Vis hele sitatet...
Øynene dine ser ikke i FPS. Det beste med høy oppdatering på skjermen er når bildet beveger seg fort, for eksempel bilspill. Da merkes det utrolig godt.
Tilleggspørsmål: Er det noe spesielt man burde tenke på i forhold til skjerm og kompatibilitet? Ser at skjermen jeg har nå reklamerer med at den virker til windows 8....
Mener at øynene ser i omtrent 80hz. Poenget er som oftest ikke at man skal se alle disse bildene. Poenget er at bildet oppleves som gjevnere med høy fps/hz, selv om ikke øyet klarer å oppfatte alle bildeoppdateringene. Det er også andre fordeler. F.eks når lcd fortsatt var den dominerende teknologien så kunne man legge inn et helt sort bilde med høy hz. På denne måten fikk man visket ut det lille av bildet som kunne "blø over" til neste.