Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 863
Hallo!

For ikke så lange siden kom "Rise to Remain" ut på banen med flere sanger av kvalitet (synes nå jeg).
Bandet har skikkelige musikkere, trommisen, gitaristene, vokalen som også er sønnen til Bruce Dickinson (hvor stemmene er helt ulike, original fra farens og presentasjonen er utrolig. Bare "screaming" gjør han i flere dybder.)

Men hva synes dere? Blir sønnen "større" enn faren? Fortjener dem en ekstra tilskuer når det er ute på turne? Eller ikke, og hvorfor?

Selv gleder jeg meg allerede til neste album. Har hørt rykter om at vokalisten ikke kjører 100% når han synger heller.. :P
Bruce Dickinson?
Har aldri hørt om bandet før, men gikk på youtube og hørte et par sange og kan med ganske stor sikkerhet slå fast at denne karen aldri vil bli så stor som sin far. Mye av grunnen til at Iron Maiden er så store som de er, er på grunn av at de i sin tid skapte noe ganske nytt og originalt innen musikkverden og var faktisk relativt banebrytende.

Dette bandet, Rise To Remain, spiller musikk som ikke er nevneverdig forskjellig fra musikk som blir spilt av haugevis av liknende band i dag uten å by på noe ekstra. De er vel kompetente musikere og jeg kan godt høre på musikken - tviler heller ikke på at de kan bli ganske store innen sin respektive sjanger - men at de får noen slik status som Iron Maiden og Bruce Dickinson virker nå heller tvilsomt.

Forresten, hva er det med mange av disse vokalistene som stadig popper opp nå til dags i disse metalcore og heavy metal-ish bandene? De høres jo steike meg helt like ut alle sammen, med samme minimale grad av tilstedeværelse og sjel i vokalen.
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Huff, enda ett "core" band, synes det begynner å bli nok av dem..
Syns Rise to remain er kjedelig.. finnes mye bedre i metalcore sjangeren. Og hva skjer med "remain" i hvert jævla metalcore band? Rise to remain, all that remains, still remains.. JESUS!
Har hørt noen av sangene ja, synes de er helt ok. Ikke så bra som Soilwork, All that remains etc. Men de er langt fra dårlig.

Nå er jo jeg en die hard maiden fan, å kan trygt si at sønnen blir aldri så stor som sin far :P
Sitat av King Ink Vis innlegg
Har aldri hørt om bandet før, men gikk på youtube og hørte et par sange og kan med ganske stor sikkerhet slå fast at denne karen aldri vil bli så stor som sin far. Mye av grunnen til at Iron Maiden er så store som de er, er på grunn av at de i sin tid skapte noe ganske nytt og originalt innen musikkverden og var faktisk relativt banebrytende.

...
Vis hele sitatet...
Det er sant, glømte å tenke på det.
Men, så igjen trur jeg ikke at de nye musikk elskeren tenker så mye på det nå siden den tid er forbi, om du forstår hva jeg mener.
Sier ikke at maiden kommer til å dø ut, de er jo bra!
Men kanskje at denne grunnen eventuelt forsvinner over tid.
Slik at vi får to kunkurenter, kan man nesten si...
Prikk lik alle andre core-band, ingenting spesielt.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Bandet var å spilte på lydverket på nrk1 en dag. Virket ikke spesielt oppegående han der sønnen til Bruce. Er nok et desperat forsøk på å bruk av navnet til faren for kjappe penger
Sitat av ha12d Vis innlegg
Bandet var å spilte på lydverket på nrk1 en dag. Virket ikke spesielt oppegående han der sønnen til Bruce. Er nok et desperat forsøk på å bruk av navnet til faren for kjappe penger
Vis hele sitatet...
Haha, har du noen link til dette? Kunne tenkt meg å høre
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Lydverket nett-tv: http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/54/

Husker ikke om det var siste episoden eller nest siste. Finner det der iallfall