Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4794
Jeg vet ikke om jeg er i riktig underforum, håper det.

Hva kan jeg regne med at boten på besittelse av 2 gram hasj kommer på? Det ble tatt urinprøve, ikke blod. Tatt en gang tidligere for samme mengde for over 10 år siden, ellers ingen kontakt med politiet.

Når kan jeg regne med at boten kommer i posten? Hvilke konsekvenser kan jeg regne med at det har for førerretten?

Ingen kan vel vite dette nøyaktig, men om noen kan si litt om hva de tror hadde det vært fint.
Sist endret av KjemikalieX; 14. november 2019 kl. 10:44. Grunn: Flyttet til riktig underforum
har du godtatt bot..? såfall sist de prøvde få meg til å godta var den på 5000, og har blitt tatt for små narko greier før det.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
har du godtatt bot..? såfall sist de prøvde få meg til å godta var den på 5000, og har blitt tatt for små narko greier før det.
Vis hele sitatet...
De sa ingenting om bot, så derfor har jeg regnet med at jeg får den i posten etterhvert.

5000,- kan jeg tåle nå før jul.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk 3000 for 5 gram weed.
Kjenner en som fikk 10k i en litt større by, for en 2.
Kan vel spille en rolle hvor du bor
Sikkert 5000, er vanlig med 2000 for bruk
Sitat av freebird Vis innlegg
Sikkert 5000, er vanlig med 2000 for bruk
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
Fått bot 2 ganger, begge gangene var det 1g eller mindre og bota var på 2000kr begge ganger.

Politiet er ikke så flinke til å måle og kan fort få 0.5 til å bli 5g.
Du skal ikke se bort i fra at de vil ta lappen din.
Hold oss gjerne oppdatert
Sitat av freebird Vis innlegg
Sikkert 5000, er vanlig med 2000 for bruk
Vis hele sitatet...
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Du skal ikke se bort i fra at de vil ta lappen din.
Hold oss gjerne oppdatert
Vis hele sitatet...
Ok, skjønner, takk.

Ja, jeg går egentlig ut i fra det. Men jeg verken kjører eller har bil, så det er ikke en krise for meg.

Ja, jeg kan legge inn her hva det ble til. Det kan være interessant for neste person som havner i dette.
Kan som det blir nevnt være at de vil prøve å ta lappen fra deg, dette samtykker du selvsagt ikke til, har vært mange oppslag om dette og delte meninger om denne praksisen, anbefaler deg å begynne å levere rene pisseprøver med en gang hos fastlegen din for sikkerhetsskyld
Boten kommer til å komme på 4000kr
Den gangen jeg ble tatt rett etter en hotboks fikk jeg 3k i bot, hadde ca 2g på meg.
De sa at vis jeg ikke hadde hatt noe på meg hadde det bare blitt 2k for bruk av "narkotika"

Å 3 av 4 stk hadde lappen btw, han som ikke hadde førerkort fikk utsettelse i 1år haha
Sist endret av knaskellerknep; 15. november 2019 kl. 01:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av freebird Vis innlegg
Kan som det blir nevnt være at de vil prøve å ta lappen fra deg, dette samtykker du selvsagt ikke til, har vært mange oppslag om dette og delte meninger om denne praksisen, anbefaler deg å begynne å levere rene pisseprøver med en gang hos fastlegen din for sikkerhetsskyld
Vis hele sitatet...
Før jeg har fått en avgjørelse i posten? Jeg må innrømme jeg synes det hele er så kleint at jeg vil bare lukke øynene og la det hele gå sin gang.

Sitat av Potski Vis innlegg
Boten kommer til å komme på 4000kr
Vis hele sitatet...
Er det det som er mest vanlig?

Jeg sitter og håper på at den ikke blir på mer enn 5000,-. Alt under det skaper ikke alt for store konsekvenser.

Sitat av knaskellerknep Vis innlegg
Den gangen jeg ble tatt rett etter en hotboks fikk jeg 3k i bot, hadde ca 2g på meg.
De sa at vis jeg ikke hadde hatt noe på meg hadde det bare blitt 2k for bruk av "narkotika"

Å 3 av 4 stk hadde lappen btw, han som ikke hadde førerkort fikk utsettelse i 1år haha
Vis hele sitatet...
Hva er en hotboks? Men ditt eksempel er likt som mitt.
Sist endret av Amflora; 15. november 2019 kl. 12:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Advokaten min kjeftet på meg pga jeg godtok en bot på 3k for 2g weed. Han sa man aldri skal godta over 2000,- for bruk og besittelse av brukerdoser
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Advokaten min kjeftet på meg pga jeg godtok en bot på 3k for 2g weed. Han sa man aldri skal godta over 2000,- for bruk og besittelse av brukerdoser
Vis hele sitatet...
Men en advokat koster vel penger?
Hotboks / hotbox er når du røyker i bil med lukket vindu, blir fjern som fææn

Tviler på at det blir så mye som 5k, men husk å ikke røyk osv når du kjører bil eller noe, vis du blir stoppa i ettertid kan jeg love deg at de tar sånn facka røyke test på deg
Sist endret av knaskellerknep; 16. november 2019 kl. 05:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Amflora Vis innlegg
Men en advokat koster vel penger?
Vis hele sitatet...
Søk opp fri rettshjelp.
Sitat av knaskellerknep Vis innlegg
Hotboks / hotbox er når du røyker i bil med lukket vindu, blir fjern som fææn

Tviler på at det blir så mye som 5k, men husk å ikke røyk osv når du kjører bil eller noe, vis du blir stoppa i ettertid kan jeg love deg at de tar sånn facka røyke test på deg
Vis hele sitatet...
Ah, nettopp!

Nei, det har jeg aldri gjort, og det skal jeg aldri gjøre heller. Jeg røyker egentlig ikke så mye, kun når jeg har vært syk (MS) ca hvert femte år eller noe. Jeg føler meg maks uheldig.
3500 ble det.
Sitat av Amflora Vis innlegg
3500 ble det.
Vis hele sitatet...
Den er større neste gang, tro meg
Sitat av Alge Vis innlegg
Den er større neste gang, tro meg
Vis hele sitatet...
Det blir ingen neste gang, jeg sier meg helt ferdig med dette, og ber om Sativex hos nevrolog i i stedet ikke gøy å sitte på glattcelle, huff!