Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5537
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Croquis Café har tilbudt slikt i over et halvt tiår

Som med Inktober er poenget å lage noe. Bli med, også om du oppdager dette uker eller år etter at tråden startes.

Figuary Day 1 - Intro & Mindset (3min 32sek) - FIGUARY: Figure Drawing Month—DAY 1 (17min 14sek)








Spesialspisset Milan Graphite HB, og Kneadable rubber for professionals and artists - Bruynzeel design. På Dekorima Sketch Pad A3 70g woodfree paper. Figurer mellom 10cm og 13,5cm høye.

Er en del år siden jeg prøvde meg på dette sist gang. Med alle videoene jeg har sett om gesture-drawing, tegnet jeg hovedlinjene først: Hals, overkropp, bein. Brukte viskelær på bare 4 og 6. Konsentrerte meg mest på skygge når jeg hadde tid til overs.

Post: 30min 25sek
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Figuary Day 2: The Story of the Pose (4min 12sek) - FIGUARY: Figure Drawing Month—DAY 2 (18min 35sek)








Spesialspisset Milan Graphite HB, og Kneadable rubber for professionals and artists - Bruynzeel design. På Dekorima Sketch Pad A3 70g woodfree paper. Figurer mellom 10cm og 15cm høye.

Tegner fortsatt hovedlinja først. Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre med resten av tida. Særlig på 5-minutteren. Tenker jeg spisser blyanten litt. Det stikker fram 21mm med grafitt, og den er ikke så tykk som andre slike ser ut. Er fortsatt redd for spissen. Brukte viskelæret mindre enn i går.

Post: 28min 5sek
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Figuary Day 3: Using Torso Angles! (3min 40sek) - FIGUARY: Figure Drawing Month—DAY 3 (23min 49sek)












Spesialspisset Milan Graphite HB, og Kneadable rubber for professionals and artists - Bruynzeel design. På Dekorima Sketch Pad A3 70g woodfree paper. Figurer mellom 10cm og 15cm høye.

Kortet ned på blyanten. Er fortsatt ikke som jeg vil ha den. Kommer nok til å gå seg til. Fortsatt tidlig.

Glemte å bruke tegnemåten å holde blyanten på fram til #4.

Tegnet et par linjer for å dele arkene i 3 (29,7cm*14cm)

Post: 35min 40sek. Inkluderer fotografi og cropping
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew



Faktisk post kommer i morgen. Nå må jeg i seng.




Søvn!



Mer søvn!
Sist endret av Jonta; 7. februar 2019 kl. 04:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


Et par ting er viktigere enn Figuary, som for eksempel… SØVN

Fortsatte med videoene der jeg slapp. Kanskje jeg tar igjen Figuary, kanskje ikke
▼ ... noen uker senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
▼ ... noen uker senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew