Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1058
Hei,

Noen som vet om flyselskapene pleier å veie håndbagasje koffertene?
Ser ut som jeg kommer overstige den 7kg grensa, og vil helst unngå å betale for det.
Med tanke på at det er en thai flyplass blir du nok skutt på stedet når de finner ut at du har med for mye vekt.
vil du unngå betale for overvekt, så lar du vær ta med deg overvekt. alle har da en vekt. thai airways også vil eg tro.
Er vel billigere å få seg en ny bag og betale for et ekstra kolli, enn å betale mange kilo overvekt.
Kommer nok an på hvor du flyr fra. Aldri opplevd at de veier håndbagasje hverken på Gardermoen eller i Bangkok når jeg har flydd med Thai.
da jeg har flydd med thai så har dem ikke veid hondbagarsen
Sitat av knutazz Vis innlegg
da jeg har flydd med thai så har dem ikke veid hondbagarsen
Vis hele sitatet...
Ikke når jeg har tatt dem heller (mange ganer), tror det viktigste er å ikke overstige lovlig størrelse.
Ikke at jeg har noe erfaring med det, men så lenge håndbagasjen er innenfor lovlig størrelse bør det går bra. Har selv hatt overvekt i håndbagasjen uten at jeg har måtte veid. Men pass på å ikke ha såpass med vekt så det ser ut som om du går og drar på en svintung håndbagasje.. Legg blyloddet på 30 kilo hjemme :P
Av de 30+ gangene jeg har flydd langdistanse, har jeg aldri èn eneste gang opplevd at håndbagasjen blir veid. Så lenge det ikke ser ut dom du løfer et blylodd, så skal det nok gå fint.