Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1504
Nå stiller jeg meg meget kritisk til å stille dette spørsmålet på dette forumet, men har ikke funnet noen bedre svar andre plasser.

Hvor, og i hvilken temperatur burde benzodiazepiner oppbevares? Det eneste som står i pakningsvedlegget er at det ikke burde oppbevares over 25 grader celcius. Mister medisinen effekt ved lav temperatur? Hva er det optimale?

Ikke svar om du ikke er sikker.

x-ce-me

Edit: Medisinen det er snakk om er Valium Roche fra norsk apotek.
Sist endret av x-ce-me; 25. oktober 2011 kl. 12:21.
Utilgjengelig for barn, vanlig romtemperatur, ikke over 25grader. Du svarer jo på ditt eget spørsmål.
Hadde du skulle oppbevart det i kjøleskap eller fryser så hadde det stått det.
For å snu litt på spørsmålet, hadde du spist tablettene hvis du tror informasjonen som følger med er feil?
Sist endret av Mith; 25. oktober 2011 kl. 12:33.
Ikke ha det i baderomsskapet.... Oppbevar det kjølig/romtemperatur, helst mørkt. Og som Mith sier, utilgjengelig for barn og alle andre som ikke har noe med medisinen å gjøre.
Sørlending
Trådstarter
Vel... Jeg får utdype litt til. Vil medisinen få nedsatt virkning om den blir oppbevart kaldt(ikke minusgrader, såklart), men ikke "romtemperatur" som jeg vil si er 18-23 grader celcius. Vil f.eks medisinen miste effekt ved å oppbevares kaldt, mørkt, i en kjeller f.eks?
Nei, du kan fint oppbevare det kjølig
Sørlending
Trådstarter
Takk for svar. Satser på at du er helt sikker på at medisinen ikke mister effekt ved kjølig temp da.
Kalt og mørkt men ikke under null er gjerne den beste måten å oppbevare alt mulig av medisiner på. Aldri hørt om noe som ville tatt skade av det.
Det står: ikke over 25 grader celcius. da kan du oppbevare de kjølig. Men ikke hvor det er fuktig.
Sitat av x-ce-me Vis innlegg
Nå stiller jeg meg meget kritisk til å stille dette spørsmålet på dette forumet, men har ikke funnet noen bedre svar andre plasser.

Hvor, og i hvilken temperatur burde benzodiazepiner oppbevares? Det eneste som står i pakningsvedlegget er at det ikke burde oppbevares over 25 grader celcius. Mister medisinen effekt ved lav temperatur? Hva er det optimale?

Ikke svar om du ikke er sikker.

x-ce-me

Edit: Medisinen det er snakk om er Valium Roche fra norsk apotek.
Vis hele sitatet...
naturlig nok et sted det er minst fuktig