Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5064
Husker at jeg fikk skrevet ut noe rivotril i går, 100x2mg, deretter at jeg nok 3 rivotril, drakk 6 øl, spiste et par bromazepam, konsumerte ca. 2 gram hasj, kjøpte flere øl, og så begynner hukommelsen min å svikte, for jeg er usikker på om jeg spiste 3 clonazepam til og drakk flere øl, for jeg har hvertfall kjøpt flere, men vet ikke om den halvtomme sekspakningen indikerer at jeg har drukket 3 eller flere for det står bare 1 tom øl her. vet at jeg hadde 700 i lommeboken, men finner ikke noe som tyder på at jeg bare skal ha noen 20-kroninger igjen. Er også vanskelig å huske noe som helst om det aller meste av hva som skjedde på forskjellige tidspunktene før jeg kom hjem og la meg.

Noen som har opplevd lignende situasjoner og vet hva de skal gjøre for å huske bedre?
Ikke kombiner benzo og alkohol. Det er ikke ukjent at det fører til blackout å kombinere dette =)
Sist endret av shitrich; 22. juni 2010 kl. 13:09.
En god start vil være å ikke blande benzoer og alkohol. Den kombinasjonen er nok kilden til mang en blackout.
Det er en gylden huskeregel og ikke konsumere rivotril og alkohol hvis du vil huske noe fra dagen derpå.
Så nå kan du jo heller tenke tanken "Er det like greit at jeg ikke husker noe"? Det er nok svært lite du kan gjøre for og få tilbake hukommelsen.

kjøpte flere øl, og så begynner hukommelsen min å svikte
- Skal ikke så mye til vet du..
Trådstarter
Jo, godt poeng, jeg burde bruke mindre alkohol. Men lurer på om 15 år cannabis bruk kan begynne å slite litt på hukommelse også.
Noen ganger kan man huske ting man har gjort i rus hvis man ruser seg igjen, fordi du er i den samme tilstanden. Ville ikke anbefale deg å gjøre dette, da det virker som om du hiver i deg usunne mengder med ulike stoffer.
Ikke tenk på å huske det. Gjør som Sluzzz sier, det funker ofte.
Ruser du deg igjen husker du det mest sannsynlig.
Trådstarter
Har selvsagt tatt noen piller fra den fristende pakken som tilfeldigvis stop på skrivebordet når jeg våknet opp, og det ligger jo fulle øl rundt meg, til og med og en halvliter, og en liten bit hasj som jeg har prøvesmakt på. Så da er det jo å se om hukommelsen blir bedre lol
Sitat av Librium Vis innlegg
Jo, godt poeng, jeg burde bruke mindre alkohol. Men lurer på om 15 år cannabis bruk kan begynne å slite litt på hukommelse også.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor mye cannabis du har inntatt iløpet av disse årene, men en undersøkelse foretatt i 2008 viser at cannabisbrukere som røyker over lange tidsperioder (oppover mot 20 år) og inntar i hvert fall en fem joints hver dag har fått størrelsen på hippocampus og amygdala redusert med 12- og 7%. Begge disse delene av hjernen har funksjoner innenfor hukommelsen.
Trådstarter
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor mye cannabis du har inntatt iløpet av disse årene, men en undersøkelse foretatt i 2008 viser at cannabisbrukere som røyker over lange tidsperioder (oppover mot 20 år) og inntar i hvert fall en fem joints hver dag har fått størrelsen på hippocampus og amygdala redusert med 12- og 7%. Begge disse delene av hjernen har funksjoner innenfor hukommelsen.
Vis hele sitatet...
Intressant.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor mye cannabis du har inntatt iløpet av disse årene, men en undersøkelse foretatt i 2008 viser at cannabisbrukere som røyker over lange tidsperioder (oppover mot 20 år) og inntar i hvert fall en fem joints hver dag har fått størrelsen på hippocampus og amygdala redusert med 12- og 7%. Begge disse delene av hjernen har funksjoner innenfor hukommelsen.
Vis hele sitatet...
Kan du komme med kilder til denne undersøkelsen?
Sitat av Rektal Vis innlegg
Kan du komme med kilder til denne undersøkelsen?
Vis hele sitatet...
http://archpsyc.ama-assn.org/cgi/con...tract/65/6/694
Sitat av Librium Vis innlegg
Noen som har opplevd lignende situasjoner og vet hva de skal gjøre for å huske bedre?
Vis hele sitatet...
Når man blander alkohol, hasj og piller på denne måten er det helt normalt å våkne opp uten minner, alkohol, hasj, piller og penger. Ikke bestreb deg etter å huske, du vil sannsynligvis ikke huske noe. Sånn går det, nå lærte du forhåpentligvis noe.
Av egen erfaring husker jeg små deler av hva som har skjedd i senere tid, og/eller vis du gjennopplever det samme. F. eks vis du er på samme sted som du var rusa, kan det hende det dukker opp noen minner
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Nå har jeg bare erfaring med alkohol-hukkomelsetap og eneste som hjelper er å ringe de du var med :P