Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4120
Hei.
Har en kiste stående her, tror det kansje kan være litt verdi i den siden den er gammel, og har masse utskjeringer.

Så enkelt og greit, lurer bare på om noen her har noen forslag til hvor jeg kan finne ut verdi på den? Gidder ikke selge den for 200 om den er verdt noen tusen.
Er etter besteforeldre eller oldeforeldre, så er ikke på noen måte nå, + pluss at jeg har null interesse av den og trenger pengene mer.

Kan forresten legge ut bilde så noen kansje har noen meninger, men det skjer desverre ikke i kveld da jeg ikke har den her, eller kamera tillgjengelig
Sist endret av KjellFresh; 15. februar 2014 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er den håndlagd av noen av forfedra dine så kan du iallfall få mye peng for det Hør med familen hvor den kommer fra...Ellers så veit jeg ikke.

Spørr på en antikk butikk kanksje?
Hei.

Jeg har en ting som enten er 30 eller 100 år gammel. Hva kan jeg få for den?

Folk er ikke synske. Uten å se bilde eller vite hvor gammel den er - hvordan tror du at folk skal gjette hvor mye den er verdt??
Sist endret av Freakaholic; 16. februar 2014 kl. 07:57.
Her er en fra 1841, 500kr
finn.no
uten at kisten har noen spess historie tror jeg ikke det er mye å tjene på noe sånt...
Freakaholic: Nå ber han ikke oss om å gjette verdien. Han ber om tips til hvor han kan finne ut verdien...

KjellFresh: Hør eventuelt med noen i familien om de sitter med noe historie om kisten. Kanskje det kan gjøre det litt lettere og finne tilsvarende. Prøv eventuelt på museer, gjenbruksbutikker eller liknende. Gamle greier kan alltids være greit å få sjekket ut før man selger til langt under verdien.
Takker for svar, og somsagt så ba jeg ingen gjette prisen
Skal prøve få hørt med noen i familien, men er desverre fra den siden av familien jeg har så og si null kontakt med :/
Vent litt...

Her er en side på FB som kan gi deg noen svar, forhåpentligvis. Les gjennom reglene nøye når du har blitt godkjent. Masse styr med mapper du må laste opp bilder til osv.
Sist endret av shittrønder; 16. februar 2014 kl. 23:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takker Kansje jeg skal høre er, må bare få lastet opp noen bilder, noe som desverre ikke er mulig nå
KjellFresh.

Last opp noen bilder her. Kan være et interessant objekt du har der!
Skal jeg gjøre så fort jeg har mulighet!
Vi har en kiste på hytta som nesten er identisk denne; https://www.google.no/search?q=kiste...%3B1600%3B1527

Bare at den er fra 1774 og i mye bedre stand og nesten ingen slitasje på malig og fungerende lås med nøkkel.

Den er ikke verdt så mye som man skulle tro, tross at den nesten er 250år gammel. Max 10 000kr.
Sist endret av A-tillah; 20. februar 2014 kl. 23:53.
1. Prøv å finne ut mest mulig om kista
2. Ta kontakt med en velrenomert antikvitetsforhandler, eks. Blomquist, Eek eller Christiania.
3. Det finnes egne bøker og kataloger om prisfastsettelse av antikviteter - biblioteker har gjerne slikt.
4. Finn ut om den emosjonelle eller kapitalistiske verdien er høyest - behold eller selg den.