Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  237 23224
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Hvis vi skulle brukt fornuft og hva som er naturlig(som vi burde gjøre henhold til hvor fucka verden er) så burde det vært fengsel straff for å forurense verden med noe så jævlig sexuelle preferanser.
Vis hele sitatet...
Ja, spesielt de perverse pingvinene. Deretter tar vi i følgende orden: bavian, bison, bonobo, brunbjørn, kattepus, hund, rotte, mus, elefant, giraff, spekkhogger. Og resten av de unaturlige dyrene som lever i synd.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Følelsene ja, har du hentet den fra kvinnehatboka? Dette var grunnen de brukte til å nekte kvinner stemmerett, eller egentlig bare en paraplyforklaring fra drittsekker for å avfeie argumenter.



Du tror ikke at det er nettopp pga slike som trådstarter, deg, personen som skjøt rundt i Oslo, de som skriver hat-meldinger til homofile, etc har hatt en innvirkning på nettopp dette? Tror du ikke det er mulig at det er vanskelig å leve et vanlig liv når så mange skal fortelle deg at "du" er feil? Familien din er "feil" og at ungen din kommer til å bli "feil"?
Vis hele sitatet...
Misforstå meg rett. Jeg støtter pride og de skeive. Jeg skal ikke fortelle noen andre hva som er rett og galt for de.

Min sønn skal feks få lov til å elske hvem han vil.

Jeg ble ikke lei meg når du sammenliknet meg med en terrorist (eller ensom ulv, inc), men det sier jo litt mer om deg enn meg.

Grunnen til den "følelse" kommentar var ikke noe mer enn at jeg ville kverrulere på utsagnet ditt.
Sitat av supercali Vis innlegg
Ja, spesielt de perverse pingvinene. Deretter tar vi i følgende orden: bavian, bison, bonobo, brunbjørn, kattepus, hund, rotte, mus, elefant, giraff, spekkhogger. Og resten av de unaturlige dyrene som lever i synd.
Vis hele sitatet...
Homo sapiens skal i utgangspunktet være det smarteste dyret her på jorda men jeg begynner å ha sterk tvil om det faktisk stemmer. Virker som IQ og slikt bare lager større problemer med noe som er veldig veldig enkelt. Alt skal endres på konstant når det bare burde være sånn som det burde være.

Jeg er ikke en homofob og flekser ikke mine meninger til de (bortsett fra nå) og synes det helt klart er nok og at pride folka bør ta seg en bolle og holde kjeft.

Jeg har faktisk vært så rebelsk at jeg i min oppvekst hengte med homoer på jobben utafor jobben uten å være bøg selv men det gidder jeg ikke lenger fordi det har gått for langt.
Sitat av supercali Vis innlegg
Har du kikket på personen bak dette studiet? Mark Regnerus har en bachelor og master i kunst, en doktorgrad i filosofi og har konvertert til katolisismen i voksen alder. Det her er langt forbi soft science, ingen med vitenskapelig bakgrunn kan ta et slikt studie seriøst.

Vis til noen seriøse metastudier!
Vis hele sitatet...
Hvis den er like svak som spørreundersøkelsene til FHI som de brukes til deres forskning om det enten er kokainbruk eller koronabivirkninger så stiller de vel like sterkt? Neida, joda.

Point taken!
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Helt idiotisk hele pride greia. De har klart å fucke opp forholdet til Qatar og snart er de sikkert igang med Afrika. Sykdommer smitter oftere gjennom anal sex og jeg har null forståelse for at folk foretrekker å stikke sin kroppsdel hvor en annen person driter og gjør fra seg. Hvis vi skulle brukt fornuft og hva som er naturlig(som vi burde gjøre henhold til hvor fucka verden er) så burde det vært fengsel straff for å forurense verden med noe så jævlig sexuelle preferanser.

Jeg er ikke perfekt og også forsøkt anal sex ved ett tilfelle men forstår ikke prides fainasjon av det.
Vis hele sitatet...
Hei, 2023 ringte for å informere om at pride ikke handler om sexuelle preferanser, kom deg ned av hathesten din 🤣
Jeg driter i hvilken legning folk har. Men må si jeg begynner å få litt nok av pride allerede, dessverre.. Håper det går rolig for seg i år.
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Hei, 2023 ringte for å informere om at pride ikke handler om sexuelle preferanser, kom deg ned av hathesten din 🤣
Vis hele sitatet...
Du har faktisk rett i det. Og jeg har aldri vært en motstander av sexuell frihet heller(innafor lovlige rammer) men jeg synes at det har gått altfor langt når dem prøver å ødelegge ett fotball VM fordi Qatar skal godta dem. Da godtar ikke jeg dem lenger.

Jeg er prispielt imot all form for propaganda imot andre land fordi vi ender opp bare som ett innelukket land til slutt med altfor mange motstandere og vi kan ikke reise til så mange land allerede innafor trygge rammer.
Jeg er homo og dette er slik jeg opplever det. Jeg kan ikke fordra hva pride har blitt. Før var det fint, da var det skeive dager, men så kom foreningen fri og tilsynelatende kapret feiringen, dro det utover en hel måned og politiserte det hele med sine standpunkt i diverse debatter der man blir stemplet som homofob/transfob/etc hvis man stiller spørsmål eller er uenig i hva de sier. Hva pride har blitt skaper bare mer intoleranse og mer polarisering nesten utelukkende takket være foreningen fri, seksualitet/kjønn/legning skal trykkes ned i halsen på deg om du vil eller ikke, og nåde deg om du stiller deg nøytral, da skal du kanselleres, ref stormen rundt Thon, samtidig kritiseres man ofte for "pink washing" om man som bedrift bare skifter logo eller flagger kun den éne måneden. Damned if you do, damned if you don't. Her har det siste pride-flagget gått i søpla.
Sist endret av bruisepristine; 9. juni 2023 kl. 08:45.
Sitat av magnet Vis innlegg
samfunnet har faktisk utviklet seg til å bli mer fordomsfri mot homofili og andre legninger, samtidig er det ikke lenger tolerert å kritisere.
Vis hele sitatet...
Det er en ganske spesiell ting å si mindre enn et år etter at folk i Norge har blitt skutt for å være homo. Skeive opplever trakassering og vold bare ved å være seg selv på en måte vi andre ikke tenker over engang.

Det er feil å ikke aktivt støtte lgbtq, det oppfattes som fientlighet og undertrykkelse.
Vis hele sitatet...
Ja, det oppfattes som fiendtlig å ikke støtte grunnleggende menneskerettigheter. Ingen tvinger deg til å støtte eet aktivt ved å gå i tog eller noe, men ja, det er sosialt forventet at man ikke er "nøytral" til menneskerettigheter.

Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Hvis vi skulle brukt fornuft og hva som er naturlig(som vi burde gjøre henhold til hvor fucka verden er) så burde det vært fengsel straff for å forurense verden med noe så jævlig sexuelle preferanser.
Vis hele sitatet...
Ja, for et fornuftsbasert sexliv og et godt utbygd fengselssystem er jo to viktige kjennetegn ved naturen. Ikke at jeg synes naturen er en god rettesnor i moralske spørsmål uansett. Foregår mye rart der ute.

Sitat av Wassam Vis innlegg
Men hvorfor måtte Thon "begrunne" noe som helst? Hvorfor får de et spørsmål om hvorfor de ikke flagger med pride-flagget?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvorfor det kom opp, men registrerer at de fleste bedrifter ikke flagger, og har ikke sett at det har ført til skandale.

Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Alt skal endres på konstant når det bare burde være sånn som det burde være.
Vis hele sitatet...
Uslåelig argument.

Sitat av neiass Vis innlegg
Problemet i dagens menneskesamfunn er spørsmålet om identitet. Folk er alt for dypt knyttet til sin "identitet", enten det er hudfarge, religion, etnisitet eller seksualitet. Jeg ser ingen forskjell i det å være stolt over sin seksualitet, som det å være stolt over sin hudfarge. Jeg synes samfunnet bør fokusere mindre på slike identitetsspørsmål, ikke mer. Vær heller stolt over dine handlinger, enn å være stolt over din oppdiktet identitet. All identitet er ego, noe som er oppdikted i ditt eget hode. Det finnes ingen homofile, heterofile, kristne eller hvite mennesker. All identitet er falskt og flytende. Fokusering på dette vil bare øke splittelsen i samfunnet, og det vil øke det egoistiske samfunnet.
Vis hele sitatet...
Dette er sånt som er utrolig lett å si når man aldri trenger å forsvare identiteten sin. Litt som å si at jeg ikke skjønner hvorfor man skal gjøre et stort nummer av at luft er så jævla viktig, er det ikke bare å puste, liksom? Jeg tenker ikke over at jeg gjør det engang! Vel, hvis du stadig blir hindret i å puste så tenker du over det.
Sist endret av *pi; 9. juni 2023 kl. 08:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er en ganske spesiell ting å si mindre enn et år etter at folk i Norge har blitt skutt for å være homo. Skeive opplever trakassering og vold bare ved å være seg selv på en måte vi andre ikke tenker over engang.


Ja, det oppfattes som fiendtlig å ikke støtte grunnleggende menneskerettigheter. Ingen tvinger deg til å støtte eet aktivt ved å gå i tog eller noe, men ja, det er sosialt forventet at man ikke er "nøytral" til menneskerettigheter.


Ja, for et fornuftsbasert sexliv og et godt utbygd fengselssystem er jo to viktige kjennetegn ved naturen. Ikke at jeg synes naturen er en god rettesnor i moralske spørsmål uansett. Foregår mye rart der ute.



Jeg vet ikke hvorfor det kom opp, men registrerer at de fleste bedrifter ikke flagger, og har ikke sett at det har ført til skandale.


Uslåelig argument.

Dette er sånt som er utrolig lett å si når man aldri trenger å forsvare identiteten sin. Litt som å si at jeg ikke skjønner hvorfor man skal gjøre et stort nummer av at luft er så jævla viktig, er det ikke bare å puste, liksom? Jeg tenker ikke over at jeg gjør det engang! Vel, hvis du stadig blir hindret i å puste så tenker du over det.
Vis hele sitatet...
Samfunnet er voldelig og det er farlig å leve og alle skal vi dø.

Menneskerettigheter er vi flinke til å prate om men i realiteten så blir det helt feil å si at vi er verdensmestere på det. Ta en titt på psykiatriske vi har og papirarbeidet demms og hvor fucka alt er og det går ikke kun på seksualitet. Er klar over at mange har blitt stemplet som psyke, mye pga legning og man burde begynne å ta betalt fra de som legger folk inn men alt skal jo være gratis i Norge og man skal høre på de som ikke har en dårlig historikk eller som har venner.

Ta betalt for all psykiatrisk behandling så er mye rundt menneske rettigheter rettet opp. Så ikke alle kan oppføre seg som milliardærer og få folk unna.

Hadde ikke så mye mer å komme med ang Pride men ikke bare meg som dro dette over på menneskerettigheter som ikke burde være noe homofilt.
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Du har faktisk rett i det. Og jeg har aldri vært en motstander av sexuell frihet heller(innafor lovlige rammer) men jeg synes at det har gått altfor langt når dem prøver å ødelegge ett fotball VM fordi Qatar skal godta dem. Da godtar ikke jeg dem lenger.

Jeg er prispielt imot all form for propaganda imot andre land fordi vi ender opp bare som ett innelukket land til slutt med altfor mange motstandere og vi kan ikke reise til så mange land allerede innafor trygge rammer.
Vis hele sitatet...
Ironien her er jo at FIFA er en korrupt drittorganisasjon som driter en lang faen i menneskerettigheter, de har millioner av liv og mye blod på hendene.. bare for at folk liker å se folk sparke en ball.
Brenn FIFA til grunnen er nå min mening.
Sist endret av Expialidocious; 9. juni 2023 kl. 09:45.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Da godtar ikke jeg dem lenger.
Vis hele sitatet...
Dette er en trist dag for alle skeive, men de får ta litt selvkritikk for å ha gjort en dårlig vurdering her syns jeg for det blir for
dumt å miste deg bare på grunn av fotball, du var tross alt en av de beste.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Dette er en trist dag for alle skeive, men de får ta litt selvkritikk for å ha gjort en dårlig vurdering her syns jeg for det blir for
dumt å miste deg bare på grunn av fotball, du var tross alt en av de beste.
Vis hele sitatet...
Jeg er nok litt påvirket av å måtte bo i utlandet og at forrige gang jeg prøvde å bo og jobbe i mitt land så hadde de gjort om den lokale baren til en homsebar eller at jeg så at det var veldig mange som hadde blitt homofile. Jeg mener at det er valg og tilvenning og sett det i andre land også at folk har byttet legning pga sine egne greier.
Jeg hadde t.o.m ett familie medlem som forsøkte å strikke meg homo over lang tid og jeg endte opp med å klikke noe helt forferdelig for mitt liv skulle handle om alt mulig bortsett fra sex som jeg hadde fått mye av en stund.

Pga dritt som det der så måtte jeg ha ny dame når jeg egentlig skulle holde på med noe mer fornuftig.
18 timer siden
Kaster kanskje inn en brannfakkel her. Men jeg mener i alle fall at dette PRIDE-opplegget har gått for langt. Folk går i tog, media går av hengslene, logoer til bedrifter og organisajoner endres, benker, males, flagg heises i flaggstenger, overgangsfelt kommer i pridefarger, barn i barnehager får tilpassede opplegg, osv. Med tanke på det siste, så føler jeg at dette kan være ganske skummelt for ett stakkars barnesinn. Barn som i den alderen har mer enn nok med seg selv og sin egen legning og seksualitet, får dette pådyttet over en lav sko. De må lage tegninger, får besøk av menn som danser rundt med fargesprakende skjørt og ringer både her og der. Sikkert veldig kjekt for barn, men samtidig så er ikke unger dumme. De er også i stand til å stille kritiske spørsmål. Som ett barnebarn sa: «Emilie i barnehagen har to pappaer – hvordan ble hun laget da frøet ble sådd»? Da prøver man å forklare så godt det lar seg gjøre at det ikke går an å lage barn hverken med to pappaer eller to mammaer. Men kanskje hun ble hentet hos to andre mammaer og pappaer? Eller at hun ble til i ett avlangt glass med frø og ett egg oppi. Så sitter barnet der som ett stakkars spørsmåltegn med stadige kritiske spørsmål. «Ble ikke mammaen og pappaen lei seg når de måtte gi Emilie fra seg»? Hvordan får ett egg plass oppi ett slikt glass? Og så videre. Undervisning om dette får de ikke i barnhagen, men jepp, besøk av skeive får de.
Det er mulig jeg begynner å bli gammel og ikke skjønner bæret av dette med Pride.
Vis hele sitatet...
Det er jo mennesker som deg blant annet som både viser at nei det er ikke for mye pride og hvorfor pride er viktig - fordi folk trenger voksenopplæring og korrigering.

Pride og det pride representerer er ikke et problem for barn. Barn blåser i om Trine har 2 fedre eller 2 mødre, alene forelder eller trines mor og far er gifte eller lever i synd.

Skytingen i Oslo viser vel også at folk ennå trenger å lære seg aksept.

Du blir ikke skeiv om du snakker med skeive mennesker. Det er ikke smittsomt. Om barnet ditt har spørsmål du ikke klarer svare på kan du ta opp spørsmålet hos helsesøster så tegner og forklarer de for barnet. Barnet ditt blir heller ikke smittet av homo eller trans om en gutt i barnehagen går i kjole.

Hvem andre mennesker spiser middag sammen med og hvor de handler undertøyet sitt trenger ikke du og jeg å bry oss veldig mye med. La folk være den er, og forsøk å akseptere de uansett hvem de velger å dra på søndagstur med og spise julemiddag sammen med. Deres valg og legning påvirker jo ikke ditt liv, det skaper ikke problemer for deg.
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Jeg er nok litt påvirket av å måtte bo i utlandet og at forrige gang jeg prøvde å bo og jobbe i mitt land så hadde de gjort om den lokale baren til en homsebar eller at jeg så at det var veldig mange som hadde blitt homofile. Jeg mener at det er valg og tilvenning og sett det i andre land også at folk har byttet legning pga sine egne greier.
Jeg hadde t.o.m ett familie medlem som forsøkte å strikke meg homo over lang tid og jeg endte opp med å klikke noe helt forferdelig for mitt liv skulle handle om alt mulig bortsett fra sex som jeg hadde fått mye av en stund.

Pga dritt som det der så måtte jeg ha ny dame når jeg egentlig skulle holde på med noe mer fornuftig.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe man velger, ferdig snakket. Det er ikke behov for å diskutere det ytterligere.

Dessuten så medfører det ingen logikk at noen skulle «valgt å være homo». Hvem vil velge å bli mobbet, diskriminert og kanskje miste båndet til familien sin hvis de bare kunne latt være?

Jeg tror heller ikke noen av de du refererer til på denne baren har «blitt homo» fordi det har kommet en bar for skeive.

Du forenkler dessuten dette «valget» å være overraskende enkelt.

Det blir på samme måte som å gå inn på et sykehus og fortelle en med kreft at han kan jo bare bli frisk.
Her må jeg nok bare gi meg med å si at jeg er uenig med mange av dere.

Jeg er egentlig ikke en person som angriper grupperinger, heller en som står opp og hjelper svake. Men jeg må si meg ganske så dritt lei at kamper skal fortsette når alle rettigheter er på plass da skal det i utgangspunktet bare være å leve, samme gjelder kvinnekampen for min del. Hvis dere ønsker å endre andre land så bør dere være tøffe nok til å reise til det landet dere ønsker å arbeide i.
Kanskje vi skal gi ordet til dem som er en del av denne menneskegruppen?
https://vm.tiktok.com/ZGJQ2Pboq/
Kanskje du skulle forsøke å forstå og akseptere pride og alt det pride representerer? For kanskje er barnet ditt skeiv, eller transperson? Hvordan du omtaler pride og rundt deg kan faktisk smitte over på dine barn. Om du utviser toleranse er det gode sjanser for at barna dine gjør det samme.
Sist endret av _abc_; 9. juni 2023 kl. 11:12.
Jeg kan godt legge til at jeg støttet og hang sammen med folk fra andre legninger i Filippinene uten at det handlet om sex overhodet.

Her hvor jeg er nå kommer jeg aldri til å gjøre det. I deler av denne verdensdelen så blir man drept for å være homofil.

Jeg støtter ikke det men jeg har garantert misforstått hele pride greia for det har aldri interessert meg.

Dere står sikkert for mange flotte meninger men jeg mener at vi ikke skal gå på andre land med en mentalitet om at vi er bedre enn dem. De jobber for endringer på egenhånd og burde være i fred for våre bomber som vi synes er greit pga menneskerettigheter.

De driver ikke med menneskerettigheter i andre land og det synes jeg er helt greit å leve med.

Vi krasja under fotball VM og da gir jeg meg der.
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Jeg kan godt legge til at jeg støttet og hang sammen med folk fra andre legninger i Filippinene uten at det handlet om sex overhodet.

Her hvor jeg er nå kommer jeg aldri til å gjøre det. I deler av denne verdensdelen så blir man drept for å være homofil.

Jeg støtter ikke det men jeg har garantert misforstått hele pride greia for det har aldri interessert meg.

Dere står sikkert for mange flotte meninger men jeg mener at vi ikke skal gå på andre land med en mentalitet om at vi er bedre enn dem. De jobber for endringer på egenhånd og burde være i fred for våre bomber som vi synes er greit pga menneskerettigheter.

De driver ikke med menneskerettigheter i andre land og det synes jeg er helt greit å leve med.

Vi krasja under fotball VM og da gir jeg meg der.
Vis hele sitatet...
Akkurat på dette punktet har du et godt poeng.

Det kan fremstå veldig arrogant at vestlige land kritiserer land i østen når vi selv også kriminaliserte homofili for få tiår siden.

Men at vi legger utenrikspolitisk press på andre land er helt innafor. F.eks at vi ikke gir bistand og/eller boikotter slike land.
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Her må jeg nok bare gi meg med å si at jeg er uenig med mange av dere.

Jeg er egentlig ikke en person som angriper grupperinger, heller en som står opp og hjelper svake. Men jeg må si meg ganske så dritt lei at kamper skal fortsette når alle rettigheter er på plass da skal det i utgangspunktet bare være å leve, samme gjelder kvinnekampen for min del. Hvis dere ønsker å endre andre land så bør dere være tøffe nok til å reise til det landet dere ønsker å arbeide i.
Vis hele sitatet...
Ser kanskje mer om hvor komfortabelt livet ditt er og hvor lite evne du har til å høre og/eller sette deg inn i andres problemer.
Rettighetene er jo der, men disse trådene, samt ting som skjer i sosiale medier viser jo at det ikke er noe gull og grønne skoger å være skeiv i dag heller.
Det blir bare for mye generalisering hvis vi skal holde på med at hele land er slemme, det har aldri vært riktig.

Folk lever normalt over hele verden. Ett eksempel var en god venn som hadde en politifamilie og han var helt akseptert uten noen problemer.

Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med at folk prøver seg men det kan bli for mye av det og jeg synes det blir veldig rart om mannfolk gjør det over tid.
Men jeg har ikke noe problem med at folk viser interesse.

Til og med nå så er det en mann som prøver seg, jeg er forsåvidt kun hyggelig mot han men det er litt mere skummelt at en 2 meter høy afrikaner prøver seg enn normal høy Filippiner.

Men jeg har ikke noen formening om homofilitet og står på mitt at de fleste av oss klarer og styre sin egen seksualitet.

Igjen, mulig jeg har misforstått hele pride opplegget, jeg trodde at det handlet om homofile men det har blitt så stort så nå handler det også om fotball, menneskerettigheter og paraden blir også brukt til angripe enkelte land.

Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Ser kanskje mer om hvor komfortabelt livet ditt er og hvor lite evne du har til å høre og/eller sette deg inn i andres problemer.
Rettighetene er jo der, men disse trådene, samt ting som skjer i sosiale medier viser jo at det ikke er noe gull og grønne skoger å være skeiv i dag heller.
Vis hele sitatet...
Det har du nok helt rett i. Og jeg har langt ifra vært perfekt på den fronten jeg heller men verst i klassen har jeg ikke vært.

Folk blåser ut de rareste ting i de rareste rettninger, og mange av oss er veldig feige iforhold til hvor og når vi har utblåsninger. Litt som dyr som sirkler ut noe svakt og gå på.
Sist endret av Natrajk72; 9. juni 2023 kl. 12:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Kanskje vi skal gi ordet til dem som er en del av denne menneskegruppen?
https://vm.tiktok.com/ZGJQ2Pboq/
Vis hele sitatet...
"Menneskegruppa" du refererer er nok ikke 100% enige innad heller.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
"Menneskegruppa" du refererer er nok ikke 100% enige innad heller.
Vis hele sitatet...
Neida, men jeg som heterofil mann har jo ingenting jeg skulle ha sagt ifølge mange av disse i LGBT-miljøet, så da kan jeg vise til at også homsene er luta lei
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Jeg er nok litt påvirket av å måtte bo i utlandet og at forrige gang jeg prøvde å bo og jobbe i mitt land så hadde de gjort om den lokale baren til en homsebar eller at jeg så at det var veldig mange som hadde blitt homofile. Jeg mener at det er valg og tilvenning og sett det i andre land også at folk har byttet legning pga sine egne greier.
Jeg hadde t.o.m ett familie medlem som forsøkte å strikke meg homo over lang tid og jeg endte opp med å klikke noe helt forferdelig for mitt liv skulle handle om alt mulig bortsett fra sex som jeg hadde fått mye av en stund.

Pga dritt som det der så måtte jeg ha ny dame når jeg egentlig skulle holde på med noe mer fornuftig.
Vis hele sitatet...

Hvordan strikker man homo?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Hvordan strikker man homo?
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål men jeg er fortsatt glad i den personen men fått strikketøyet opp etter halsen. Så jeg lar det ligge akkurat hva som skjedde.

Mulig det er en Fredrikstad greie hvor de eldre har det litt for morsomt med strikketøyet sitt.

Er ikke så nøye.

For mye tid og lite å finne på.

Istedet for å prate om noe som jeg ofte bruker telefonen kanskje, men jeg snakker veldig sjelden om rykter eller andre mennesker for mye. Kun når jeg må.

Jeg fortjente litt juling men fyfaen det er greit å ligge unna folks seksualitet så lenge det ikke er noe kriminelt som pågår da.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Neida, men jeg som heterofil mann har jo ingenting jeg skulle ha sagt ifølge mange av disse i LGBT-miljøet, så da kan jeg vise til at også homsene er luta lei
Vis hele sitatet...
Litt spesielt at du blir opplyst om at homofile deler seksualiteten men kanskje ikke mye annet, for å så generalisere de som en gruppe igjen.

Det blir jo litt samme som å si at alle med mørk hud deler samme syn, bare fordi noen deler et trekk, være det seg hudfarge eller seksualitet betyr ikke at de deler alle andre egenskaper/meninger.
Sist endret av Expialidocious; 9. juni 2023 kl. 13:40.
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Jeg hadde t.o.m ett familie medlem som forsøkte å strikke meg homo over lang tid og jeg endte opp med å klikke noe helt forferdelig for mitt liv skulle handle om alt mulig bortsett fra sex som jeg hadde fått mye av en stund.
Vis hele sitatet...
Trist å høre at du har blitt forsøkt presset inn i en legning som ikke er deg. Det mener jeg helt på ekte, uten ironi. Også litt trist at du ikke ser parallellen til det du kritiserer.
Sitat av *pi Vis innlegg
Trist å høre at du har blitt forsøkt presset inn i en legning som ikke er deg. Det mener jeg helt på ekte, uten ironi. Også litt trist at du ikke ser parallellen til det du kritiserer.
Vis hele sitatet...
Ja jeg har ikke satt meg inn i pride men fått med meg at de får med seg de fleste.

Jeg er ikke var på min egen legning så det går helt fint. Hadde jeg bare hatt gutte alternativer oppigjennom så hadde det sikkert gjort noe med meg men at jeg da er attraktiv for begge kjønn kan man også bruke til noe positivt.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Litt spesielt at du blir opplyst om at homofile deler seksualiteten men kanskje ikke mye annet, for å så generalisere de som en gruppe igjen.

Det blir jo litt samme som å si at alle med mørk hud deler samme syn, bare fordi noen deler et trekk, være det seg hudfarge eller seksualitet betyr ikke at de deler alle andre egenskaper/meninger.
Vis hele sitatet...
Du putter ord i munn min, jeg sier ikke engang at jeg er lei (joda, jeg er det) men alt jeg sa var at kanskje vi skal høre med noen som har lov til å kritisere denne bevegelsen også.
For jeg får et inntrykk av at det er stor overvekt av heterofile folk her inne som slikker LGBT oppetter ryggen og det er det jeg skjønner minst. For meg virker det veldig påtatt denne elsken for homofile, folk virker som de er fan av folk fordi de blir tiltrukket av det samme kjønn eller fordi de var født i feil kropp. Utenifra ser det nesten ut som en sekt.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Litt spesielt at du blir opplyst om at homofile deler seksualiteten men kanskje ikke mye annet, for å så generalisere de som en gruppe igjen.

Det blir jo litt samme som å si at alle med mørk hud deler samme syn, bare fordi noen deler et trekk, være det seg hudfarge eller seksualitet betyr ikke at de deler alle andre egenskaper/meninger.
Vis hele sitatet...
Jeg har muligens blitt litt idiot i hodet til tider pga egen generalisering å ha Asiatisk kone før og vært i fengsel og vært på psykiatriske. Ja jeg burde da ha forstått og lært noe men slik fungerer det ikke.

Er litt begrenset hvor mye man kan prøve og være bedre enn andre så jeg har nå begynt å vise motstand mot en egen gruppe/bås.

Men jeg ønsker ikke å skade noen men når man får mye motstand fra ett samfunn så er det like godt å bli en som gir meget med motstand akkurat hvor det finner meg påpasselig som de fleste andre gjør.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er en ganske spesiell ting å si mindre enn et år etter at folk i Norge har blitt skutt for å være homo. Skeive opplever trakassering og vold bare ved å være seg selv på en måte vi andre ikke tenker over engang.
Vis hele sitatet...
nei hvorfor det?
holdningen til homofile har endret seg betydelig over tid.
norge var også det første landet i verden med en lov som beskytter homofile mot diskriminering.
Norge ble det fjerde landet i Europa til å vedta en lov som tillater endring av kjønn for transpersoner.
I 1993 ble partnerskapsloven vedtatt.
ble senere utvidet, og i 2009 ble ekteskapsloven endret for å tillate homofile par å gifte seg, adoptere barn, og for lesbiske par å ha rett til assistert befruktning.

https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Norway
https://en.wikipedia.org/wiki/Same-s...iage_in_Norway

En Ipsos undersøkelse fra 2007 viste at 61% av nordmenn støttet ekteskap mellom samme kjønn.
i 2017 viste en annen at 72% av nordmenn støttet ekteskap mellom samme kjønn.

finner ikke norge i ipsos nyeste undersøkelse fra 2023
men viss vi antar en lineær utvikling kan vi estimere at rundt 78,6% av nordmenn ville støtte ekteskap mellom samme kjønn i 2023.
sverige ligger på 75% så det er kanskje ikke så dumt estimat.
Noe som plasserer Norge blant de mest aksepterende landene i verden når det kommer til homofili.


har du sett profilen til terroristen forresten?

flyktning fra ett land hvor homofili er strengt forbudt og kan straffes med døden
https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Iran

diagnostisert med paranoid schizofreni.
narkotika, vold, avfyrt skudd, tatt med kniv. knivstikking.

skal du la han definere norges holdning til homofile?
å med det forhindre diskusjon som setter ett å annet spørsmålstegn ved pride?


Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, det oppfattes som fiendtlig å ikke støtte grunnleggende menneskerettigheter. Ingen tvinger deg til å støtte eet aktivt ved å gå i tog eller noe, men ja, det er sosialt forventet at man ikke er "nøytral" til menneskerettigheter.
Vis hele sitatet...
eh... jaja man trenger ikke være en aktivist, vi er enig.
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Jeg er ikke perfekt og også forsøkt anal sex ved ett tilfelle men forstår ikke prides fainasjon av det.
Vis hele sitatet...
Kan ikke si at jeg sitter igjen med det inntrykket av pride, så dette var nytt for meg.

Du får det jo til å høres ut som hele pride består av menn som har sex med menn. Det er nok mange der som driver med det, men det er vell ikke det som er hjertesaken?
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Mulig det er en Fredrikstad greie hvor de eldre har det litt for morsomt med strikketøyet sitt.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte det. Her i Fredrikstad Strikkeklubb har vi omvendt homoterapi. Her omvender vi streitinger til den skeive siden. Utrolig hva makt strikkepinnene har..

Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Ja jeg har ikke satt meg inn i pride men fått med meg at de får med seg de fleste.
Vis hele sitatet...
Kan være greit å sette seg inn i hva man vil diskutere/kritisere. Ellers vil motparten knuse deg i diskusjonen.

Sitat av CannaLars Vis innlegg
For jeg får et inntrykk av at det er stor overvekt av heterofile folk her inne som slikker LGBT oppetter ryggen og det er det jeg skjønner minst.
Vis hele sitatet...
Vil tippe det er en sosialistisk greie (Eller tør jeg våge å skrive Rødt(?)). Det vil si å hjelpe minoritetene opp til baseline. Ellers så kjenner de kanskje en eller flere som har vært gjennom mye dritt.

Sitat av CannaLars Vis innlegg
Utenifra ser det nesten ut som en sekt.
Vis hele sitatet...
Pride har blitt en religion for mange..
Sist endret av Superspurv; 9. juni 2023 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Vil tippe det er en sosialistisk greie (Eller tør jeg våge å skrive Rødt(?)). Det vil si å hjelpe minoritetene opp til baseline. Ellers så kjenner de kanskje en eller flere som har vært gjennom mye dritt.
Vis hele sitatet...
Jada, jeg er for at alle skal ha like rettigheter, men når er like rettigheter nok? Kan virke som det ikke er nok før de får fordeler.. Det er mange mennesker der ute som er skikkelig dritt, jeg har selv gått igjennom masse fælt, men det betyr ikke at dem ikke har alle rettighetene vi andre har, de kan stemme, de kan gifte seg, få barn og stort sett gjøre som de vil. Ja de kan gå nedover gata helt fredelig å få kommentarer etter seg eller bli offer for blind vold, men det er et samfunnsproblem, ikke et LGBT problem. Har selv blitt mobbet, slått, sparket og til og med blitt stukket med kniv (i låret heldigvis) for ting jeg ikke kan noe for, det er grusomt, men det kan skje hvem som helst.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Kan ikke si at jeg sitter igjen med det inntrykket av pride, så dette var nytt for meg.

Du får det jo til å høres ut som hele pride består av menn som har sex med menn. Det er nok mange der som driver med det, men det er vell ikke det som er hjertesaken?
Vis hele sitatet...
Det var en provoserende start fra meg og jeg kan beklage den uttalelsen.

Men det forandrer ikke mitt syn om hvordan 2 menn kan leve i ett forhold men det er en privat sak og skulle ikke forundre meg noe særlig.

Her hvor jeg er så har det nettopp vært en stor sak hvor noen homofile drepte en straight person fordi han sa nei til dem. Jeg tror at det ikke kun er legning som gjør at andre land må forholde seg slik de gjør til dette men det er lang historikk som de har levd selv og må få lov til å utvikle sine representative land som de vil. Det var kun min mening som jeg ville ha frem, at Pride burde ikke lage kamper på tvers av landegrensene.
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Det var en provoserende start fra meg og jeg kan beklage den uttalelsen.

Men det forandrer ikke mitt syn om hvordan 2 menn kan leve i ett forhold men det er en privat sak og skulle ikke forundre meg noe særlig.

Her hvor jeg er så har det nettopp vært en stor sak hvor noen homofile drepte en straight person fordi han sa nei til dem. Jeg tror at det ikke kun er legning som gjør at andre land må forholde seg slik de gjør til dette men det er lang historikk som de har levd selv og må få lov til å utvikle sine representative land som de vil. Det var kun min mening som jeg ville ha frem, at Pride burde ikke lage kamper på tvers av landegrensene.
Vis hele sitatet...
Kan du henvise til saken med kilder? Link?
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Helt idiotisk hele pride greia. De har klart å fucke opp forholdet til Qatar og snart er de sikkert igang med Afrika. Sykdommer smitter oftere gjennom anal sex og jeg har null forståelse for at folk foretrekker å stikke sin kroppsdel hvor en annen person driter og gjør fra seg. Hvis vi skulle brukt fornuft og hva som er naturlig(som vi burde gjøre henhold til hvor fucka verden er) så burde det vært fengsel straff for å forurense verden med noe så jævlig sexuelle preferanser.

Jeg er ikke perfekt og også forsøkt anal sex ved ett tilfelle men forstår ikke prides fainasjon av det.
Vis hele sitatet...
Du trenger virkelig terapi om dette ikke er satire. Helt seriøst. Selvfølgelig vil du ikke ha sex med en gutt når du ikke er homofil? Tror du verden er basert utfra dine preferanser? Faen å fiks egoet ditt, du er helt lost.
Sitat av Natrajk72 Vis innlegg
Helt idiotisk hele pride greia. De har klart å fucke opp forholdet til Qatar og snart er de sikkert igang med Afrika. Sykdommer smitter oftere gjennom anal sex og jeg har null forståelse for at folk foretrekker å stikke sin kroppsdel hvor en annen person driter og gjør fra seg. Hvis vi skulle brukt fornuft og hva som er naturlig(som vi burde gjøre henhold til hvor fucka verden er) så burde det vært fengsel straff for å forurense verden med noe så jævlig sexuelle preferanser.

Jeg er ikke perfekt og også forsøkt anal sex ved ett tilfelle men forstår ikke prides fainasjon av det.
Vis hele sitatet...
Dette er grovt skrevet og er et tydelig signal på at du har misforstått grunnleggende hva pride handler om.

Hele diskusjonen taper seg fullstendig og du fremstår som lost case å skulle forsøke å opplyse.
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Du trenger virkelig terapi om dette ikke er satire. Helt seriøst. Selvfølgelig vil du ikke ha sex med en gutt når du ikke er homofil? Tror du verden er basert utfra dine preferanser? Faen å fiks egoet ditt, du er helt lost.
Vis hele sitatet...
Ja jeg er helt borte iforhold til hva du kan kalle norsk men jeg har mye folk over hele verden som vil ha en bit av meg men det er ikke hva mitt liv handler om.

Hvorfor blir alt linket til sykdom over der hos dere? Helt tragisk og stoppe opp alt innimellom for å anklage om psykiatri. Kun fordi dere ikke får til hva dere ønsker og alle skal stå samlet tror jeg er en gjenganger.

Litt utagering, im beyond fixable men har heldigvis folk jeg kan snakke med og trenger ikke behandlere lenger.

Valgte faktisk zambisk sykdom behandling istedenfor norsk for litt siden. Kanskje derfor det har gått til helvete

Lykke til med priden deres uten min støtte.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Misforstå meg rett. Jeg støtter pride og de skeive. Jeg skal ikke fortelle noen andre hva som er rett og galt for de.

Min sønn skal feks få lov til å elske hvem han vil.

Jeg ble ikke lei meg når du sammenliknet meg med en terrorist (eller ensom ulv, inc), men det sier jo litt mer om deg enn meg.

Grunnen til den "følelse" kommentar var ikke noe mer enn at jeg ville kverrulere på utsagnet ditt.
Vis hele sitatet...
Men likevel har du gjort deg opp en mening om at barn med homofile foreldre har det ille, ikke på grunn av eksterne faktorer som sjiknering og forskjellsbehandling, men pga de er homofile? Eller har jeg missforstått deg?

Hva sier det om deg at du bruker forskning som er utført feil? Og at to senere studier ikke konkluderer det samme som New Family Structure Studies gjør?
Two subsequent studies published in Social Science Research[25] and Sociological Science[26] claimed that when methodological flaws were removed from data used in Regnerus study, the conclusions were opposite.
Vis hele sitatet...
Studie 1 og 2.

Kanskje du må holde litt mer styr på dine egne følelser?
Sist endret av Expialidocious; 9. juni 2023 kl. 15:26.
Mennesker har ulike meninger, verdier og tro, så det er ikke nødvendigvis trangsynt å være imot transeksualitet. En demokratisk samfunn fungerer fordi vi kan utfordre hverandre med ulike meninger. Selv om jeg tidligere var skeptisk til pride, har jeg nå lært mye om det og støtter pride for hva pride "var/kinda er".

Det jeg har imot pride er at det fokuserer mye på trangsynthet. Sjelden har jeg møtt folk som er dedikerte til pride å samtidig forstår at andre kan ha andre meninger rundt temaet trans, uten at de blir automatisk stemplet som transfobiske.
Sist endret av justastonedhuman; 9. juni 2023 kl. 16:12.
"Hvis du ikke liker pride trenger du ikke bli med"
"Hvis du ikke støtter pride er du homofob"
Hva skal det være?
Sitat av Myrmann Vis innlegg
"Hvis du ikke liker pride trenger du ikke bli med"
"Hvis du ikke støtter pride er du homofob"
Hva skal det være?
Vis hele sitatet...
Jeg har inntrykk av at de færreste mener det.

Jeg kjenner homofile mennesker som tar avstand fra pride av forskjellige grunner. Personlig synes jeg det kan bli litt vel mye, men samtidig ser jeg også hvor mye det betyr for skeive mennesker og hvis de føler på inkludering, samhold og aksept pga pride så er det en fin ting.

Men det at bedrifter blir hengt ut og boikottet fordi de ikke heiser pride flagget blir feil.
Sist endret av Revklo; 9. juni 2023 kl. 17:16.
Sitat av Revklo Vis innlegg
Jeg har inntrykk av at de færreste mener det.

Jeg kjenner homofile mennesker som tar avstand fra pride av forskjellige grunner. Personlig synes jeg det kan bli litt vel mye, men samtidig ser jeg også hvor mye det betyr for skeive mennesker og hvis de føler på inkludering, samhold og aksept pga pride så er det en fin ting.

Men det at bedrifter blir hengt ut og boikottet fordi de ikke heiser pride flagget blir feil.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg, men uheldigvis er det ikke de stemmene som får styre debatten.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Mennesker har ulike meninger, verdier og tro, så det er ikke nødvendigvis trangsynt å være imot transeksualitet.
Vis hele sitatet...
Flott med ulike meninger. Det er bare det å være homofil eller trans ikke er en mening eller en verdi eller en tro. Blir litt som å si "du er mørkhudet, jeg er rasist, let's agree to disagree". De prøver liksom ikke å diskutere, men eksistere.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Men likevel har du gjort deg opp en mening om at barn med homofile foreldre har det ille, ikke på grunn av eksterne faktorer som sjiknering og forskjellsbehandling, men pga de er homofile? Eller har jeg missforstått deg?

Hva sier det om deg at du bruker forskning som er utført feil? Og at to senere studier ikke konkluderer det samme som New Family Structure Studies gjør?


Studie 1 og 2.

Kanskje du må holde litt mer styr på dine egne følelser?
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig har jeg gjort meg opp min mening og det har jeg fullt lov til. Om min mening kan avkreftes av andre så fint for de. Jeg har det like godt uavhengig av utfallet om likekjønnede foreldre er bedre, like gode, eller dårligere enn hetrofile foreldre.

Hva det sier om meg? At jeg er raskt ute med å copy paste ""forskning"" fra andre steder uten å sjekke om det faktisk er forskning eller ikke.

Mine følelser har jeg greit under kontroll. Det er umulig for meg å bli trigga av noe jeg diskuterer eller leser på diskusjonsforum (mens jeg er edru vel og merke).

Kan jeg spørre hvorfor dette tema er så viktig for deg? Du trenger ikke å svare altså
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, selvfølgelig har jeg gjort meg opp min mening og det har jeg fullt lov til. Om min mening kan avkreftes av andre så fint for de. Jeg har det like godt uavhengig av utfallet om likekjønnede foreldre er bedre, like gode, eller dårligere enn hetrofile foreldre.
Vis hele sitatet...
Joda, alle har rett på sin mening.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hva det sier om meg? At jeg er raskt ute med å copy paste ""forskning"" fra andre steder uten å sjekke om det faktisk er forskning eller ikke.
Vis hele sitatet...
Vet du hva, det er så få folk som kan ta selvkritikk, det svaret her er et friskt pust.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Mine følelser har jeg greit under kontroll. Det er umulig for meg å bli trigga av noe jeg diskuterer eller leser på diskusjonsforum (mens jeg er edru vel og merke).
Vis hele sitatet...
Men, om jeg da kan foreslå noe: at du kanskje dropper å prøve å trigge andre da? Det blir litt vanskelig å diskutere ting når folk skal være spydige i tillegg. For en som ikke har investert noe i temaet så skjønner jeg jo at det kan være morro, men man kan kanskje se an stemninga litt rundt seg.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Kan jeg spørre hvorfor dette tema er så viktig for deg? Du trenger ikke å svare altså
Vis hele sitatet...
Mest er det at jeg kjenner folk som har tatt livet sitt pga hatet de har fått slengt etter seg pga legningen sin, det stikker ganske dypt når folk mener at de har det så ille når de blir "cancelled" eller fryst ut, sensurert, hva de nå enn plages av å ikke få si at de ikke liker/er ikke enige/synes det er ekkelt når den andre parten har det så ille at de tar livet sitt.

Med det sagt så ser jeg forskjell på kritikk av pride og hets av folk med annen seksuell legning, men i tråden her har man jo diskutert begge deler.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Som homofil kan jeg si meg enig at jeg er ganske lei pride selv.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Wassam Vis innlegg
Men hvorfor måtte Thon "begrunne" noe som helst? Hvorfor får de et spørsmål om hvorfor de ikke flagger med pride-flagget?
Vis hele sitatet...
Konserndirektør måtte begrunne forbudet mot å henge opp pride-flagg fordi hotellene allerede hadde gått til innkjøp av flaggene og de ansatte var forberedt på å henge de opp. Forbudet var en kontramelding som overrasket tillitsvalgte, også fordi helomvendingen ikke en gang var tatt opp i konsernets samarbeidsutvalg. Forklaringen han kom med var også, som nevnt tidligere i tråden, et urovekkende signal om prioriteringer.