Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1496
Søkte litt og fant ingen tråder som handlet om alt jeg lurer på, så jeg lager en ny en.

Hva slags pakker er det de egentlig stopper i tollen? Alle? Alle over en viss størrelse? Tenkte å bestille noe som ikke får plass i en konvolutt, så blir nok en liten pakke eller kanskje sånn boblekonvolutt. Men er det noe man kan få de til å skrive på pakka for å få den lettere gjennom tollen? F.eks at det koster $30 dollar eller noe sånn at det ikke er mer enn 200 kroner, og/eller en beskrivelse av hva pakken inneholder som også burde gå lett gjennom tollen (hva er en fin beskrivelse isåfall)? Er det større sjanse for at en pakke kommer gjennom tollen eller ikke?

Hvis den blir stoppa, da må de ha klare beviser for å dømme meg? Hvis jeg f.eks betaler gjennom paypal og nekter å avgi forklaring kan de vel ikke gjøre annet enn å henlegge saken? Eller kan de gå inn i paypal og se hva jeg har betalt?

Hvis noen kan svare på alt setter jeg stor pris på det.
Jeg pleier å spørre om dem kan gjøre følgende:

1. Forandre verdien på pakken til under 30$
2. Merke pakken som en Gave(gift).
3. Fjerne at jeg skrev dette, har skjedd at det står på kviteringen
at jeg ber dem fjerne div og slikt :P

Dette bruker jeg når jeg handler fra HK shops, ofte fra ebay eller lignende.
Også mange som har et comments felt, bruker å legge inn beskjeder der.
De fleste følger dem.
Sist endret av Stigern; 12. november 2007 kl. 02:55.
Det jeg har erfart er at det er langt større sjekkprosent på varer som sendes som rekommandert brev enn vanlige brev. Dessuten har jeg også sett at varer som er merket GIFT blir sjekket oftere enn andre. Siden du skriver tråden i rusmiddelforumet antar jeg at det er det du skal bestille. Da anbefaler jeg heller at det står en for lav verdi på pakken, men ikke gift.

Har også hørt om rusmiddelwebshops som pakker alt rusmiddelet inne i små bamser eller lommelykter. På den måten gjør det ikke noe om det sjekkes siden alt tollerne ser er en liten ting som sikkert kan ha den verdien som står på pakken.

Uansett oppfordrer jeg deg ikke til å bestille ulovlige stoffer...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
1. De søker helt tilfeldig, akkurat hva slags pakke/konvolutt og hvilken verdi den har er totalt likegyldig, dette bekreftes fra flere hold.

2. Om de dømmer deg kommer helt an på hva som er i den, noen har sluppet unna med bot, andre har fått razzia.

3. Denne tråden skrider på kanten av reglene, men siden du ikke har nevnt ulovlige substanser og formulert deg på en vanlig måte, lar jeg tråden stå for nå.