Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  156 23658
Som tittelen sier.
Kommer dere til å slutte med rusmidler?
Egentlig sikter jeg til ulovlige rusmidler siden jeg ser at folk som regel har en litt annen holdning til alkohol. Meg inkludert, selv om jeg mener alkohol ikke er et bra rusmiddel.

Når det gjelder meg så vet jeg ikke helt.
Det kommer helt an på hva situasjoner jeg kommer til å møte i livet.

Men det er stoffer som jeg føler gir meg meget lite, og det er svært få grunner til å ta dem.
Men hver person har et eget syn på hva kvaliteter et rusmiddel har, tror jeg ivertfall.

Stoffer som cola og amfetamin er ikke stoffer jeg har tatt ofte, men jeg kan forstå at folk liker dem. Selv liker jeg best cola ''kokain'' men det er noe jeg greier fint å leve uten siden det gir meg ingenting positivt. Men rusen er grei, en sjelden gang og det er morsomt og kan man si deilig å være i storform. Cola er og et dyrt stoff og ikke minst farlig, cola koster mer enn det er verdt. Man kan si at andre stoffer og er dyre, f.eks MDMA men det gir en helt annen virkning enn cola og rusen varer lengre. Alle rusmidlene er og farlige, men der taper og colaen stort i forholdt til andre stoffer.

Jeg har og prøvd heroin, jeg kan forstå at noen elsker det men det er langt ifra mitt stoff.
Heroin er ikke et stoff man skal ta ofte, man blir meget lett hekta på det og det er mange som har gått i den fella. Men jeg tror at det er personen som har problemer med livet sitt og ikke selve stoffet. Selv om det har en del og si.
Heroin er ikke noe jeg kommer til å bruke tid og krefter på å utforske.

MDMA er noe jeg ikke enda tørr og si at jeg kommer til å slutte med, jeg kommer ivertfall til å utforske dette stoffet litt til. Føler dette stoffer har mye positivt og gi meg. Men det er farlig godt!
Jeg tørr og si at MDMA er et stoff som kan gi mye positivt, men man kan gå skikkelig på tryne viss man ikke viser ''respekt.
Alle fortjener en tur på MDMA, synes virkelig synd på dem som ikke tåler dette.
Men husk LESS IS MORE eller hvordan det skrivest.
Jeg kommer ikke til å ta dette stoffet ofte, pga helse\økonomiske grunner, og mange blir ikke ruset på det pga de har tatt det for ofte. Hvorfor har jeg ikke gått hell inn i, men det er et stoff som virkelig roter med kjemien i hode.

Cannabis er jeg ikke sikker på, jeg har i bunn og grunn gått lei lei av det. Røykte mye før, men ikke ofte nå for tiden. Men en pause har alle godt av, og THC'en funker knallbra etter man har holdt seg borte en stund viss man har røykt ofte.
Men jeg kommer nok til å røyke et par rever til før jeg legger den på hylla.

Viss jeg skal slutte å ruse meg så må det være pga psyken min ikke tåler det eller helsa sjenerelt. Ytre påvirkning vil og selvfølgelig ha en del og si, kan hende jeg møter på noen situasjoner i livet mitt både positivt og negativt som gjør at jeg bestemmer meg for å slutte. Respekter rusmidlene, de kan gi mye men de kan ta alt ifra deg.

Jeg høres virkelig ut som en knarker i denne posten, men det er jeg ikke...
Prøver bare å lage et eksempel på hvordan jeg fortrekker at folk skal svare.
Men så sender jeg spørsmålet til deg.
Sist endret av sneipen; 6. juli 2007 kl. 23:07.
Jeg kommer nok ikke til å slutte med mitt moderate bruk av cannabis, som faktisk skjer så ofte som en gang hver andre måned. Kan jo såklart variere mellom hver gang, men er minimum som nevnt over.

Amfetamin har jeg prøvd en gang, det var for dårlig i forhold til dagen etter, så det har jeg lagt på hylla.

Tviler sterkt på at jeg tar meg tida til å prøve noe nytt, trives med det forholdet jeg har til hasj og alkohol.
Kommer for min del altid til å ha en facinasjon for rusmiddler.

Leser, leser, ser film om, bruker, leser, prøver..
Slik har det vært lenge.
Men på grunn av kunnskap man har samlet ved å lese mye har ihvertfall undertegnede veldig stor respekt for alt man kan ruse seg på, og gjør det kun med måte. Gjerne med måneders mellomrom. Tror personer som blir "narkomane" (heslig ord) mangler respekt for stoffene, selv om de vet at man kan bli avhengig vil de fleste se bort ifra at det skjer med dem selv.


OT:
Lite hyggelig opplevelse for 2 sekunder siden, kanskje noen kan ha det litt morsomt på min bekostning.
Har for tiden ingen vinglass, derfor drikker jeg vinen min fra vanlige halvstore melkeglass, samme type som jeg fyller 1/5 del med vann og bruker som askebeger.
Nå satt jeg og koste meg med en god italiensk rødvin og leste denne posten, da jeg til min store overaskelse fikk en ubeskrivelig grusom smak i munnen, spytter ut vinen min i glasset og oppdager at det kommer en sneip ut med det jeg trodde var vinen.

Hello toilet..
Godt med smør
Akkuratt nå har jeg ganske stor nytte av narkotika, så intill jeg virkelig ser att det kan fucke opp mitt liv kommer jeg ikke til å slutte.

Er ganske deilig å endelig få kjøpt seg et par gram med hasj når helgen har komt og voila da har du plutselig en perfekt kveld

Speed + jobb ?


Vet subliminalt på en måte att jeg kommer til å bli et vrak av det men intill jeg faktisk opplever det tror jeg ikke att noen tekstbasert informasjon kommer til å få meg til å slutte.


Jeg ser egentli ikke noen framtid uten noen reseptbelagte piller eller en framtid uten noen pipe. Det jeg kanskje kan se for meg er att jeg sier hadebra til knips når jeg ikke trenger det lenger eller noe sånt.


Jeg er jo fortsatt relativt ung og uerfaren innen narkotika bruk


Personlig mener jeg det finst bruk å misbruk av alt
Sist endret av Apeloff; 8. juli 2007 kl. 19:50.
Når livssituasjonen min endrer seg
Nei, jeg trives stort med å ruse meg.
Har som ganske mange andre ungdommer hatt mine runder med rus, selv om mitt bare dreier seg om hasj.
Og je må si at å byne med, i det hele tatt prøve, andre rusmiddler enn alkohol og hasj, er bannlyst!

Apeloff sa: "Akkuratt nå har jeg ganske stor nytte av narkotika, så intill jeg virkelig ser att det kan fucke opp mitt liv kommer jeg ikke til å slutte"

Hvordan kan du si at du har nytte av narkotika? Je veit riktignok ittenoe om deg, men stoff er itte løsning på en dritt.
Og det at du itte ser enda at det føkker opp livet ditt så kan folk rundt deg se det. Eksen til modern rusa seg på amfetamin i lange stunder, og je fikk faktisk se både opp- og nedturene fra utsiden, og det er itte vakkert. Men han hadde itte noe problem... Sa han selv...

Bundy sa: "Når livssituasjonen min endrer seg"
Hva med å jobbe for å endre den selv også? Og itte bare ruse seg?

Sier itte at dere nødvendigvis skal kaste dere til bakken og be om tilgivelse for rusinga deres, men je håper virkelig dere har et litt anna syn på det med å slutte.

Folk kan mene det dem vil om ruslovgivningen, men så lenge stoffer dere tar er imot loven, så er det itte bra for framtiden om dere skulle bli busta for det heller.

Dette er itte ment som en moralpreken (selv om det helt klart virker sånn) men en liten tankevekker.
Som je tidligere nevnte, er det itte sikkert dere ser det selv at stoffet føkker dere. Je kjenner dessverre alt for mange på egen alder som har blitt ødelagt av diverse dritt. Alt fra cola til speed til andre diverse pill og drit og møkk.

Tenk dere om. Det er gøy å ruse seg i dag. Men er det moro å føle ettereffekter om ti år?
"Hva med å jobbe for å endre den selv også? Og itte bare ruse seg?"

Så, jeg jobber ikke for å forandre den, hva baserer du det på?
Trodde selv at jeg aldri kom til å slutte helt, bare ha pauser når det kom så langt at jeg følte at det var nok.
Har hatt det slik etter perioder med mye bruk.
Men nå venter jeg og damen unge og jeg har lagt alt på hylla, jeg vil ikke risikere havne på kjøret,miste ungen eller være en av de folka som hvor de gjemmer seg for ungene. Husker en jeg pleide å kjøpe speed av, han hadde tre unger fra 4-10 års alderen og samtidig drev stor butikk på droger. Ble dårlig når jeg engang var der og han hadde ene sønnen for helgen, kan tenke meg han var 8 år eller noe og jeg ble nødt og stille meg stratetisk i veien for ham når han kom inn på kjøkkenet og faren fant frem en stor pose amfetamin som lå i steikeovnen. Kjente jeg fikk brekkningsfornemelser akkurat da.

Jeg har derfor besluttet at jeg skal legge alt på hylla, med unntak av en liten blås en sjelden gang. Eneste betenkeligheten jeg har med dette at det er en ulovelig substans og at evt reaksjoner viss jeg mot all formodning skulle bli tatt var at barneværn osv blir koblet inn. Jeg vil anta at de ser alvorlig på det selvom det kun er snakk om cannabis, iogmed at moderat til sjelden bruk av slike substanser neppe er beskrevet i literaturen de leser om narkotiske stoffer.

At pappa tar seg en blås lørdagskveld istedenfor et par pils burde ikke være stor forskjell viss man ser bort fra det rent juridiske.

Jeg har også lovet samboeren å slutte med testorsteronpreparater,anabole steroider og andre vekstfaktorer som IGF1-LR3 og MGF. Ihvertfall for en god stund, ihvertfall kutte helt ut høyanadrogene steroider som har en tendens til å gi meg humørsvingninger og økt agressivitet noe som ikke er noe særlig med en liten sneip som skriker kontinuerlig.
Sist endret av InTrance; 9. juli 2007 kl. 05:41.
Godt med smør
Arghman sa :Hvordan kan du si at du har nytte av narkotika? Je veit riktignok ittenoe om deg, men stoff er itte løsning på en dritt.



Bedre humør, samtidig jobber jeg mye mye mye bedre en når jeg er edru.

Så har nytte av det
Sist endret av Apeloff; 9. juli 2007 kl. 08:27.
Sitat av InTrance
Trodde selv at jeg aldri kom til å slutte helt, bare ha pauser når det kom så langt at jeg følte at det var nok.
Har hatt det slik etter perioder med mye bruk.
Men nå venter jeg og damen unge og jeg har lagt alt på hylla, jeg vil ikke risikere havne på kjøret,miste ungen eller være en av de folka som hvor de gjemmer seg for ungene. Husker en jeg pleide å kjøpe speed av, han hadde tre unger fra 4-10 års alderen og samtidig drev stor butikk på droger. Ble dårlig når jeg engang var der og han hadde ene sønnen for helgen, kan tenke meg han var 8 år eller noe og jeg ble nødt og stille meg stratetisk i veien for ham når han kom inn på kjøkkenet og faren fant frem en stor pose amfetamin som lå i steikeovnen. Kjente jeg fikk brekkningsfornemelser akkurat da.

Jeg har derfor besluttet at jeg skal legge alt på hylla, med unntak av en liten blås en sjelden gang. Eneste betenkeligheten jeg har med dette at det er en ulovelig substans og at evt reaksjoner viss jeg mot all formodning skulle bli tatt var at barneværn osv blir koblet inn. Jeg vil anta at de ser alvorlig på det selvom det kun er snakk om cannabis, iogmed at moderat til sjelden bruk av slike substanser neppe er beskrevet i literaturen de leser om narkotiske stoffer.

At pappa tar seg en blås lørdagskveld istedenfor et par pils burde ikke være stor forskjell viss man ser bort fra det rent juridiske.

Jeg har også lovet samboeren å slutte med testorsteronpreparater,anabole steroider og andre vekstfaktorer som IGF1-LR3 og MGF. Ihvertfall for en god stund, ihvertfall kutte helt ut høyanadrogene steroider som har en tendens til å gi meg humørsvingninger og økt agressivitet noe som ikke er noe særlig med en liten sneip som skriker kontinuerlig.
Vis hele sitatet...
Hey man !

kjenner meg igjen der... har selv en sønn nå, på 7 mnd. eneste forskjellen her er at hele familien min vet at før barnet ble unnfanget så røykte jeg daglig og solgte også en del så alt er lagt på hylla for en god stund, iallefall helt til minsten er sikkert over 15 år, og lurer på diverse ting om rus.
Stå på, pass opp for barnevernet, de er ei vond blemme på ræva
Godt med smør
Har nylig realisert, de dagene, timene jeg jobber effektivt, perfekt, å er så sinnsykt gla er faen ikke verdt de få få få dagene/timene jeg ikke får tak i noe.

Får litt endret syn når jeg ikke er under påvirkning av noe som helst. Det sier seg selv att noe som kan få deg til å føle som kongen av fuckings Verden i noen timer, derreter litt senere har du lyst å skyte deg selv, eller rett og slett sove, til noen plutselig vekker deg å har motivasjon i pilleform klar til deg

Jeg er redd for å ikke bli likt, elsket, tør ikke å vere noe særlig sosial lenger, hører jeg noen kompiser som er ute en kveld og koser seg, brøler eller hva de nå enn gjør, så sier jeg til meg selv, nei må opp tidlig å jobbe. Og dropper hele greia, men alt i alt vet jeg att det er ikke jeg som vil inn å sove, hadde det vært meg hadde jeg vært ute og koset meg. Jeg tør ikke å ha det kjekt uten noen form for rus noe som jeg mener er altfor gale for min alder


Og ikke faen om jeg gidder å slutte heller, jeg er så deppa for tiden, og er så lat att jeg ikke klarer dager/uker med deppresjoner, selv om det er en fin pris når jeg endelig er ferdig, som å vere glad uten piller.


Jeg er altfor ung, og altfor lite utviklet mentalt til å drive med dop. Uansett hva problem

nå ble jo dette innlegget ganske trist, langt, å ubrukelig, men jeg poster det uansett

Noen tips på hvordan å slutte?
Sist endret av Apeloff; 11. juli 2007 kl. 01:10.
jeg bare røyker gress og trives med det, men hva er MDMA? er det meth-amf eller no? hørtes faen ikke trygt ut som alt det andre kjemiske dritet du nevner over

jeg vil ikke slutte med mindre jeg begynner med så mye dritt du har kjørt i kroppen. da hadde jeg stoppet for lengst. klarer meg med børst og paffings, men sistnevnte er sunnere
o shit waddup
http://en.wikipedia.org/wiki/Mdma
Også kjent som knips, ecstasy m. fl.
Kjært barn har tydeligvis mange navn.

Beklager "meningsløs" post, men svarer ganske enkelt på spm. over.
Sist endret av ulldott; 13. juli 2007 kl. 17:11.
^^ mdma er det ecstasy skal være.

Du er selvfølgelig klar over at et thc-molekyl er like mye kjemisk som et mdma-molekyl? Om molekylet ble framstilt i naturen eller i et laboratorium spiller ingen rolle, det er hvordan kroppen din reagerer på det som har noe å si.
Trives godt med å ruse meg, men kan også bli lei i perioder, og da lar jeg være en stund.
Erfaringsmessig begrenses inntaket av seg selv om jeg er i et forhold, det er jeg ikke for øyeblikket.
Jeg ser ikke noe galt i å bruke dop sporadisk selv om man har barn, men det er svært galt å være påvirket i nærheten av dem.
En av mine verste opplevelser var en gang jeg skulle hente et "slags pulver" hos en kvinne som også hadde en datter, kanske tre-fire år den gangen. Jeg kommer inn i leiligheten og slår meg ned, tar en titt på "pulveret" og alt er såre vel.
Så begynner datteren i rommet ved siden av å hylskrike, og hvordan reagerer mor? Jo, hun går inn på rommet og kjefter og smeller og ber sin datter om å holde kjeft - fordi hun har gjester og fordi hun skulle sovet for lenge siden.
Jeg ble så perpleks at jeg ikke fikk meg til å kritisere moren, men ble en liten stund til av "høflighet" før jeg smatt avgårde. En ubehagelig episode.
Nei. Jeg har rusa meg siden jeg var 14, og kommer til å fortsette til jeg dør. Nå får jeg lovlig rus også, metadon, men jeg sper på med litt flere rusmidler også så klart!
Hehehe...... Lovlig rus.. Fett det... Men ikke frekt ment? Dette kan vel henge sammen med misbruk av narkotika fra din side?

Vi må huske dette folkens... Er forksjell på bruk og misbruk, og også forksjeller av definisjon av misbruk.. Jeg bruker rusmidler, og dette er noe jeg vil fortsette med så lenge jeg ser at det ikke blir problematisk... Noe det ikke blir med de substansene og måtehold av de substansene jeg bruker...

Kommer til å bruke narkotika så lenge jeg lever tror jeg, med mindre jeg blir streit eller hva faen jeg skal kalle det... For min del holder jeg meg unna alkohol, men tar meg en rev nrå jeg blir invitert på fest, funker dritbra for min del, og nå som alle mine nære venner respekterer dette, så funker det bare ennå bedre!
I pensjonist alderen vil jeg nok slutte med det meste, det eneste er nok noen flasker vin til jul.
Nei, av den enkle grunn at det alltid vil være tilgjengelig. Dog nyter jeg bare marihjuana.
Sist endret av Onkel Smågodt; 14. juli 2007 kl. 03:52.
Jeg driver bare litt med hasj her og der noen ganger i måneden, og det slutter jeg med så fort jeg kommer meg ut av miljøet/blir mer voksen (skaffer meg jobb, osv) vil jeg tro
Jeg kan i dag si (akkurat på dagen) at jeg har sluttet med alt annet enn alkohol (mulig jeg tar en tur i ny og ne, kun for selvinnsikt).

Jeg satt i bilen til en kompis som er sterkt imot rusmidler pga. at alle ex-vennene hans har til en viss grad (eller en STOR) dritet seg ut på det. Han la det frem på en ganske direkte måte: Hvorfor tar jeg dop? Jeg tenkte en stund på det helt til jeg stotra meg til svaret "Fordi det er gøy." Kompisen min svarte med et nytt spørsmål: "Hvorfor er det gøy?".. Jeg tenkte lenge gjennom dette. "Fordi jeg blir ekstremt glad og får ekstremt god selvtillit og ALT bare "flyter". "Men hvorfor må du ha et stoff i deg for at alt skal flyte perfekt?" - dette spørsmålet målbandt meg. Jeg visste svaret innerst inne, men turte rett og slett ikke å si det til ham - "Fordi f.eks. MDMA og Cola får meg til å føle ekstrem selvtillit, og jeg føler RO i skjela!". Hvorfor har jeg ikke ro i skjela? Hva er det egentlig dette pulveret gjør med meg?" - Jo, det får meg til å føle meg ekstremt glad og frempå. Men jeg har da mange venner som ikke driver med dop som har det like gøy som meg, selv om de ikke har dytta i seg en substans annet enn alkohol.

Jeg har slitt/sliter forstatt litt med dårlig selvtillit, selvom jeg lett gjemmer dette bak en fasade av total selvsikkerhet. Jeg har hatt en del problemer med psykedelia (lett for å havne på GAL tankegang) men på Roskilde hadde jeg en del bra turing som fikk meg til å se så og si ALT fra et annet perspektiv (bla. av 2-c-b og MDMA). Jeg vil våge og påstå at jeg har lært meg å slappe av mer, og ikke tenke for mye på hva andre tenker (kalkulering/paranoia). Jeg var på fylla i kveld og følte at jeg rett og slett hadde det 100% digg, noe jeg skjeldent (kanskje aldri) har følt før. Jeg var HELT og 100% meg selv og ingen komplikasjoner oppsto, snarere tvert imot. Jeg følte at jeg hadde kontroll og hva andre syntes om meg betydde ingen ting. Jeg snakket med nye folk uten å fokusere på å være "kul" eller ditten og datten og dette var en EKSTREMT frigivende følelse, mer inntens enn noe jeg noen gang har hatt. Jeg slappet virkelig av.. Jeg tenkte ikke at ditten og datte kunne gjort kvelden kulere, jeg tenkte rett og slett at "DETTE VAR HELT KANON".

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut. Deilig å på en måte ha "funnet seg selv". Jeg tror mange tar dop av grunner som usikkerhet osv. og det er lett å havne på kjøret. Jeg har vært så heldig at jeg er i et miljø der fornuft er plassert over alt annet, men det er desverre mange som havner i et miljø uten grenser. Om akkurat DU er i et slik miljø håper jeg du vil innse hvem du er før det er for sent. Du er DEG! DEG DEG DEG! Slutt å hige etter det du vil ha, og prøv å se hva du har i stedet. Dette høres sikkert ut som en helvetes dum moral-preken, men det får så være. Det var ikke slik ment. Jeg håper bare andre kan oppleve det samme som meg!
Flott skrevet nilsen!

Du viser meget god selvinnsikt, i måten du forteller på. Det er som du sier, hardt å måtte bite det sure eple, og innse at det er kun en selv som kan løse sine egne problemer. Ofte vanskelig å innse den virkelige grunnen til at en driver på med sentralstimulerende stoffer.

En må på en måte "ha funnet seg selv", før en kan gjøre som du beskriver i siste del av innlegget ditt; være seg selv, upåvirket av den tidligere trangen til å passe inn, bli godtatt osv osv.


Props til deg nilsern!
Var nok ikke helt edru da jeg skrev dette, så formulerte meg kanskje litt uklart. Var ikke meningen å dra alle under en kam. Mente at jeg tror det er mange som tar partydop pga. usikkerhet, men selvfølgelig mange som tar det på annet grunnlag og. Takk for responsen!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det er vanskelig å si, det er vanskelig å vite hva framtida bringer.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Selv om jeg til tider har vært litt utpå, vil jeg ikke si at jeg har et rusproblem. Holdt meg vekke fra all form for rus i nesten et helt år, og tar det nå ganske rolig. Har spist sopp ved et par anledninger, tatt noen helger på mdma, og eksperimentert litt med RC's. For meg er det ikke aktuelt å være total avholds resten av livet, så jeg kommer nok ikke til å slutte helt med rusmidler. Jeg har ingen planer om å gå tilbake dit jeg var for et par år siden, og prøver å heller ha et mer moderat forhold til rusmidler, noe som ser ut til å funke bra.
Kommer dere noen gang til å slutte med rusmidler?

- Aint gonna happen , rusforbruket mitt er veldig moderat fortia.. Røyker tjall 5 ganger i uka og drikker 1 gang i uka. Har planer om å kutte cannabis forbruket til kun i helgene.
Men selvom hasj og øl er det eneste jeg får i meg akkurat nå fortia, betyr ikke det at de alltid kommer til å være slik. Jeg kommer ikke til å slutte å eksprimentere før jeg er gift med barn.

Men når det kommer til Mary Jane som jeg elsker så for jævlig, HIGH TILL I DIE
Sist endret av ZionRoad; 23. juni 2008 kl. 21:57.
kommer jeg noen gang til å begynne er mitt spørsmål..?
Jeg håper jo at jeg en dag ikke kommer til å føle det minste behov for rusmidler. Det er slitsomt i lengden når alt plutselig bare dreier seg om rusmidler og hvordan og hvor man skal få tak i sin neste tur.
Sist endret av mrscox; 23. juni 2008 kl. 22:37.
Jeg har funnet ut at rusmidler bare gjør vondt verre (jeg har ikke funnet ut det før nå, nei) Da snakker jeg om for min egen del. Ser jo at noen greier å begrense seg til en gang iblant, og at dette er greit for vedkommende. Jeg har et yrke som er 100% motstridende med rusbruk, og da jeg sist skulle prøve noen striper pepper så fant jeg ut at det ikke er verdt risken jeg tar. Jeg blir kanskje mer våken av det, men that's it! Jeg fant jeg ut at jeg faktisk ikke vil mer! Fint for meg

Har derimot ikke prøvd knips på noen måneder, og vil gjerne prøve dette en gang eller tre før jeg legger joggeskoene på hylla Men at jeg vil slutte kommer av at gevinsten er så utrolig liten i forhold til risikoen for å bli tatt. Man må prioritere i livet, jeg prioriterer definitivt yrket!
Så lenge det finnes mennesker så vil det finnes avhengighet.
Det er blant våres ur-instinkter å ruse oss.
Og jeg må ærlig talt si at det å ruse seg ikke er en fæl ting.
Så lenge folk har kontroll på ting så why not?
Tror jeg kjenner flere koselige folk som ruser seg, enn de som ikke gjør det.
Straighte folk har en tendens til å være litt "uptight" og edgy..
Antagelig. Jeg kommer nok ikke til å fortsette med dop for alltid, tror jeg, man finner vel ut at det ikke er verdt det på et tidspunkt. Alkohol kommer jeg vel aldri til å begynne med. Sigaretter kommer jeg aldri til å slutte med. May God smite me down if I do
Har vært borti langt fler stoffer enn en gjennomsnittsperson har hørt om. Har lagt all min nyskjerrighet på hylla. Holder meg til hasj og alkohol.

Har slitt meg gjennom perioder over år der suget på piller og sentralstimulerende var stort hver dag. Skal ikke havne i en slik situasjon igjen.
Hmmm.. slutte? tror nok ikke det, kommer nok til å fortsette å drikke, vanlig røyk mer eller mindre kutte ut helt, mens en god vannpipe med fruktobakk og noko attåt kommer jeg aldri til å slutte med, kokain og pepper er jeg allerede så åsi ferdig med mens ectasy kommer kanskje til å bli en eller tre turer til føre tøflene blir parkert, samt at at jeg skal prøve LSD en eller annen gang, men er fortsatt ikke klar til det.
Det er en eld gammel skikk å ruse seg med alkohol her til lands. Lurer på hvilke rusmidler som hadde blitt lovlig hvis man skulle vurdert alle og lovliggjort noen?

Alkoholrusen er værtfall ikke ufarlig, da utrolig mange dødsfall og ulykker er forbindet med alkohol. Min opplevelse med rusmidler er at man respondrer forskjellig fra person til person på rusmidler. Noen liker rusmidler som chiller ned eks. hasj, alkohol. Andre liker bedre rusmidler som får en opp, bli mer gira: cola, pepper, mdma ol.

Jeg liker best sistnevnte rus. Derfor liker jeg å ta eks. cola når jeg er ute å drikker. Blir ikke så sliten og trøtt, men mer humørfylt... Men jeg kan også bare drikke, noe som jeg gjør oftest. Men er jeg litt sliten eller blir litt trøtt utover kvelden må jeg si cola gjør susen.

Når kommer jeg til å slutte med det her? Har forsovet sluttet å ekspremitere eks. med ecstasy (noe jeg er enig at alle burde oppleve). Ble utrolig forelsket i dette dopet, men alt til sin tid. Kan ikke sitte tura sammen strighte venner...

Enig med fler som nevner barn. Da har man mer forpliktelser. Det går rett og slett litt på å være på riktig side av loven. Ikke det at jeg mener hasj eller cola gjør så immari mer skade. Tror ikke barnet dagen derpå hadde merket om jeg var klein etter alko eller blanding av alko og cola. Men generelt ser jeg for meg at jeg vil ro ned festinga når jeg får barn. Ser for meg at det heller blir litt rødvinskos i sofaen enn bytur med full fart.
Alkoholisert gamer
Nå sier jeg dette uten å ha lest hele tråden enda:

Jeg har stor tro på at de fleste her inne som bare røyker cannabis o.l. kommer til å slutte når de blir eldre... Jeg har snakket med en som nå er litt over 40 år.. Han røyket mye weed når han var yngre.. Han startet når han var 15 år, og sluttet når han ble litt uti 20årene fordi han ikke lenger så vitsen... Han endret helt synet på rusmidler..
De er vanskelig å si om man kommer til å slutte, livet er jo utrolig langt. De fleste drikker vel alkohol hele livet. Angående cannabis tror jeg at jeg kommer til å fortsette med det, og alltid sette det foran alkohol. Men som jeg sa, så er livet utrolig langt, og mye kan forandre seg. En ting er sikkert, jeg som mange andre kommer kanskje til å slutte pga evt. livsledsagere som ikke liker det.
Så lenge det vokser i skogen eller brygges i kjelleren tror jeg ikke at jeg slutter før jeg er sengeliggende eller rett og slett ikke orker mer.
Til ekoli:

Noen slutter, og de andre fortsetter. Jeg, for min del, har trappet ned fra daglig-røyking til sporadisk røyking. Det virker som jo mindre energi jeg legger i stressing og røyking, dess mer overskudd har jeg til andre ting.

Røyking er liksom ikke "nødvendig" lengre, slik som det var før. Jeg begynte da jeg var 16, og nå er jeg 22. Jeg ser likevel ikke problemet i å ta seg ei pipe sammen med gamle kamerater, hvis sjansen skulle by seg! :-)
Jeg drikker så å si hver helg, blannet med noen vival evt blå valium. Røyker kanskje hasj 2-3 ganger i mnd. Fortiden er jeg veeldig glad i diazepam+alkohol rusen. Og jeg vet at i sommerferien kommer det nok til å bli mye av det. Men når skolen begynner igjen kommer jeg nok til å roe ned. Om jeg slutter, har jeg ingen anelse om. Men hvis jeg noen gang får barn kommer jeg nok til å legge det meste bort.
Nei. Enkelt og greit. Den dagen jeg slutter, er den dagen jeg er død
Godt med smør
Tja, jeg skrev sist i topicen Åttende juli, den datoen nermer seg igjen, ett år har gått, og jeg tror fortsatt det samme.

Kommer ikke til å slutte, men jeg bør.

Blitt bustet 3 ganger i løpet av året bare de siste 6 månedene riktig nok. Begynte rett på igjen de to første gangene, Etter siste razzia'en og etter å måtte se på mine foreldres hjerte blitt knust var det på tide å gi seg å ikke blande dem inni dette møkket her.

Men neida, har ikke planer om å slutte, skal bare flytte på hybel, skal respektere deres regler under deres tak

Jeg er fortsatt to delt når det kommer til rusbruket mitt. Meh, jeg gikk ut med karakterer over det norske snitt, er fortsatt rimelig atletisk, men i huleste helvete hva i helvete gjør en nybakt 16 åring med pepper uansett?

Har ikke brukt NOE rusmiddel på 3 måneder (inkludert alkohol) kuttet ut røykingen (tobakk for en måned siden)

Men, kommer lysten min noensinne til å forsvinne?, våkner ikke opp og tenker på å speede eller loke, men når det er bare noen timer igjen på jobb og all motivasjon er vekke tenker jeg automatisk "gud dette hadde vært MYE lettere vist jeg var litt gira"

Nå sitter jeg her med dillemma om å bare utsette rusbruket mer, (evt bruke senere og bli bustet) eller flytte på hybel, men da taper jeg plassen min på fotball laget, men får friheten min.

Nei fyfaen, jeg kunne sikkert ha "typet" en side eller to til, men. Kommer fortsatt bare fram til, jeg vet ikke.
Vet ikke jeg. Jeg sitter inne med noen av de samme tankene selv.

Er i militæret, og har vært unna alt av stoffer (unntatt én joint på fylla, og én blåvalium (som jeg utrolig nok fikk på rullebladet)) i et år nå. Før jeg gikk inn røyket jeg jonas daglig, og tok meg en stripe innimellom. Men etter å ha vært "nyktern" i et år, nærmer jeg meg nå dimmisjon. Og jeg VET at jeg kommer til å ta en skikkelig kule fra og med den dagen jeg dimmer. Men er det virkelig verdt det? Jeg mener, jeg har sett frem til den dagen i ett helt forbanna år. Den dagen jeg kan sitte med bongen min igjen. Den dagen jeg kan ta meg en liten stripe. Den dagen jeg være tilbake til "the good old days".

Men er det verdt det? Før eller siden får jeg familie med kids og hele pakken, og da tror jeg nok jeg vil kutte ut alt, med unntak av alkohol selvfølgelig (burde ikke vært en selvfølge, men vi bor jo tross alt i Norge). Det jeg har lært er at så lenge man har en motivasjon til å la være, så klarer man det hvis man vil. Men den dagen den motivasjonen forsvinner, så skal det lite til før man er tilbake til gamle takter. But thats the life we choose to live!
Godt med smør
Sitat av minigolf
Vet ikke jeg. Jeg sitter inne med noen av de samme tankene selv.

Men er det verdt det? Før eller siden får jeg familie med kids og hele pakken, og da tror jeg nok jeg vil kutte ut alt, med unntak av alkohol selvfølgelig (burde ikke vært en selvfølge, men vi bor jo tross alt i Norge). Det jeg har lært er at så lenge man har en motivasjon til å la være, så klarer man det hvis man vil. Men den dagen den motivasjonen forsvinner, så skal det lite til før man er tilbake til gamle takter. But thats the life we choose to live!
Vis hele sitatet...
Det jeg og du trenger pandejo, er ett paradigme

Har holdt oss nyktern i en god stund, joda er ikke problem, eller "abstinenser" for å si det sånn, men, lenger fortsatt tilbake, og kommer til å gjøre det igjen

ett paradigme injisert via ett eller annet form for ansvar evt. noen annen motivasjon. Jeg må ha en ekstra god grunn for å holde meg rusfri, du har militæret, jeg har fotball og jobb :P
om jeg kommer til å slutte å drikke alkohol? aldri. om jeg kommer til å slutte å røyke cannabis? kommer helt ann på om partneren har noe mot det. men noe sterkere stoffer vil jeg nok ikke drive noe særlig med.
Sier til meg selv hver gang det skjer noe veldig ille pga jeg er rusa,at jeg skal slutte osv!sier det til vennene mine,men det blir jo bare løgn på løgn hver gang!så..men nei,tror ikke jeg kommer til og slutte helt!
Javisst... Jeg vil være såpass til herre over meg selv at jeg kan slutte når jeg føler for dett. Og jeg vil også være såpass til herre over meg selv at jeg begynner igjen når tiden er moden for det. :P
Sist endret av Fleinar; 28. juni 2008 kl. 20:35.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Slutte ja! Jeg har ruset meg myye i 12 år. Jeg er 29 i dag, har prøvd sinnsykt mange måter for å slutte. NA redda livet mitt. Det ender alltid med fengsler, instutisjoner eller død. Jeg har sykdomen rusavhengig. Jeg kan aldri bruke igjen. ikke alko heller. Synes det er synd dere som er rundt 20 år driver å leker med stoff. Jeg også begynte å tenne meg på hasj av og til. poff hadde jeg prøvd alt på narkolisten. amf var dagligdags dop for å fungere. Så ble jeg pillevrak , spiste rundt 30-40 rohypnoler pr. dag i noen år. Å jada, grønne fantes en gang i tida. Slutt å utfordre sjebnen!! jeg ødala mitt eget liv og alle andres livt nær meg.
Fuck drugs!!!
Sitat av pardice
Slutte ja! Jeg har ruset meg myye i 12 år. Jeg er 29 i dag, har prøvd sinnsykt mange måter for å slutte. NA redda livet mitt. Det ender alltid med fengsler, instutisjoner eller død. Jeg har sykdomen rusavhengig. Jeg kan aldri bruke igjen. ikke alko heller. Synes det er synd dere som er rundt 20 år driver å leker med stoff. Jeg også begynte å tenne meg på hasj av og til. poff hadde jeg prøvd alt på narkolisten. amf var dagligdags dop for å fungere. Så ble jeg pillevrak , spiste rundt 30-40 rohypnoler pr. dag i noen år. Å jada, grønne fantes en gang i tida. Slutt å utfordre sjebnen!! jeg ødala mitt eget liv og alle andres livt nær meg.
Fuck drugs!!!
Vis hele sitatet...
Det finnes plenty med folk som nyter cannabis, alkohol, tryptaminer, piller for selvmedisinering og ikke ender opp som vrak.

Jeg synes det er synd det gikk sånn med deg. jeg synes det er veldig bra du holder deg unna det. Men å drive å moralisere og prate piss når det er fakta det er flere som bruker sporadisk og IKKE vraker livet sitt enn de som gjør det, er det feil.


Du kan ikke sammenligne ditt liv med den A4 "narkomane" som vi så pent kalles.

Lykke til videre
Har ikke sjanse til å ta deg seriøst engang Pardice
Rusavhengig er ingen "sykdom".
"tenne meg på hasj"->*POFF*->"prøvd alt på narkolisten" : WTF kis, hva tenkte du da?
Ser veeeeldig ut som klassisk gateway-drug teori men..

Jeg kommer nok aldri til å legge bort jazztobakken helt, uavhengig av kjerring,unger,hus,stasjonsvogn og hund eller hva som måtte komme...