Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 544
Er det slik, ikke at jeg nødvendigvis er interessert i den slags rus, at ekstrahering av legemidler gjøres meget enkelt ved sitt eget kjøkken?
DVS: om preparatet som ønskes ekstrahert er løselig i alkohol kan preparatet knuses, løses i blårens(isopropanol) og siles i kaffefilter? Vedkommende som snakket om dette mente også at en siste renselse med aceton kunne være av ønsket hensikt?
Vil det ikke bli tilforlatelig kjipe substanser igjen?
Ikke mitt felt i det hele tatt, men søkte litt rundt.

https://psychonautwiki.org/wiki/Extr...iller_products

Ut i fra hva jeg kan se der så må du vite hva de andre inaktive ingrediensene er før du kan ekstrahere det. Men de vanlige står der. Det er en pekepinn iallfall.

Kan jeg spørre hva hensikten er? Du nevnte ikke hva slags piller det er snakk om engang
Hensikten i mitt tilfelle er snarere en faktasjekk. Selv har jeg fått ritalin i årevis og har ingen videre forståelse av rus på dette. Vedkommende som fortalte meg dette siktet til samme medisin. Om det er et substitutt til andre stimulanter vil jeg da tro.
Det å ekstrahere ut ett enkelt stoff ut av en salig blanding er mange ganger ganske komplisert, og det kreves en del kunnskaper innen kjemi. En må finne et løsemiddel, så det stoffet du vil ha er mest løsbart i, men allikevel minst mulig løsbart for de andre stoffene. Det kan gå lang tid å søke igjennom en slik løsemiddeliste. Noen av disse løsemidlene kan det også være vanskelig å få tak i, eller de kan også være svært helseskadelige. Altså en kan ikke si, at det og det løsemidlet passer på en generell basis!
Ellers så bør en ha noen lunde ok labuststyr og ikke minst kjemikunnskaper, hvis en virkelig skal drive med dette. Enkelte løsemidler er ekstremt brannfarlige. Og det skjer, at ladningen antennes og ekploderer. Noen ganger med fatalt utfall, dette er også i proffe labratorier.

Jeg vil anbefale deg å titte over YouTube-kanalen til NileRed, han driver med praktisk kjemi. Der han bl.a. har ekstrahert diverse medisiner (bl.a. acetylsalisylsyre (globoid/dispril/aspirin) for å lage metylsalisylat, en ester brukt i munnskyllevann). Dette er egentlig en veldig interessant kanal (spør du meg), og en kan også lære en del kjemi, hvis basiskunnskapene er bra nok. Andre kanaler som er veldig bra, er NurdRage og DougsLab.