Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1641
Er det noen her som har erfart å måtte betale moms på importerte varer dersom disse bare overstiger denne grensen med noen få kroner?
Jeg gikk et par kroner over engang da jeg bestilte brennere til ecigg, det gikk fint. Men ville ikke stolt på det, antar at det kommer ann på tolleren.
Jeg tror det går på flaks. Fikk 250 kr roughly på et kjøp på 356,- så om personen som håndterer det bryr seg / oppdager det /valuttakurs osv..
Opplevd å betale 8kr over grensen, og måtte betale 160kr i fortollingsgebyrer om jeg husker rett.
Det er svart/hvitt akkurat på kronen når netto vareverdi+frakt overstiger 350,-

Det er imidlertid litt mer jobb å foreta en forenklet fortolling enn å la pakken passere tollfritt, så er nok en del som velger å overse de ekstra kronene utover 350,-

Det er forresten ingen pakker som ikke behandles i det hele tatt, men ofte er det bare vareverdi som står på deklarasjonen på utsiden av pakken. Hvis denne verdien er <350kr vil nok de færreste ta seg bryderiet med å åpne pakken for å se etter faktura hvor frakten også står oppført.
Sist endret av Pope; 30. mai 2018 kl. 18:30.
Har bestil sikkert 100 ting som er over grensa. Aldrig måtte betale
Ha i bakhodet at tollen benytter egne kurser. https://www.toll.no/no/verktoy/valutakurser/ . De regner som regel ikke med frakt selv om de egentlig skal det.