Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1840
Hei. Skal fylle ut noe, på internett. De spør hvilken tids-sone jeg har. Alt står på engelsk.

Hvis jeg velger "Central European Time".
Blir det riktig?
Nei, bare google det.

3:56 PM
Thursday, May 10, 2018
Central European Time (CET)

Vi er CET (+1), også kalt UTC Coordinated Universal Time
Om sommeren kaller vi som har sommertid det gjerne for CEST (Central European Summer Time). Det er altså GMT+2, mens vintertid er GMT+1.
Sitat av Best og værst Vis innlegg
Nei, bare google det.

3:56 PM
Thursday, May 10, 2018
Central European Time (CET)

Vi er CET (+1), også kalt UTC Coordinated Universal Time
Vis hele sitatet...
Når jeg sjekker UTC ligger jo den tidssonen to timer bak oss?
https://www.timeanddate.com/worldclock/timezone/utc

Som steili sier er vi på CEST om sommeren, og CET om vinteren.
Ser en del på amerikansk TV og CEST er lik tiden i Norge.
Ofte er det bare oppgitt ET og PT (Eastern Time og Pacific Time) Vi ligger 6 timer foran ET og 9 timer foran PT.
Sitat av steili Vis innlegg
Om sommeren kaller vi som har sommertid det gjerne for CEST (Central European Summer Time). Det er altså GMT+2, mens vintertid er GMT+1.
Vis hele sitatet...
Helt presist så er det UTC+1 og UTC+2. UTC er tidsstandarden, GMT er en tidssone (i praksis har det ikke noe å si, men er det en ting jeg har lært om tid så er det at det er viktig å være presis ...).
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Ser en del på amerikansk TV og CEST er lik tiden i Norge.
Ofte er det bare oppgitt ET og PT (Eastern Time og Pacific Time) Vi ligger 6 timer foran ET og 9 timer foran PT.
Vis hele sitatet...
Amerikansk TV har også sommertid, men siden de ikke begynner sin sommertid samtidig med oss så er det du sier i beste fall en halvsannhet.