Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1595
Vurderer å selge PC som er brukt i litt under ett år.

Hva kan dette være verdt?

http://www.prisjakt.no/list.php?l=199355&view=m
Det er verdt salgsprisen, altså prisen du får solgt det for, hva andre er villige å betale for det, gitt da at den personen trenger/behøver alt du skal selge. Start med så høy pris som mulig om du vil så senker du den om du ikke får noe særlig respons. Ca verdi får du om du tar nypris minus 20-30%, men her ligger også brukt 6600k, ddr4++ på akkurat samme prisnivå, som er nyere og bedre så du må nok regne med en god del under der igjen. Har du tenkt å legge den ut på finn.no eller lignende så har det litt å si hvor mye som befinner seg for salg i den kanten av landet også.

Som sagt, den er verdt prisen du får solgt den for
legg deg på 4 - 5000,- på finn og du får kanskje solgt den, personlig mener jeg at den ikke er vert mer en 2000.- da den er brukt
Sitat av knutazz Vis innlegg
legg deg på 4 - 5000,- på finn og du får kanskje solgt den, personlig mener jeg at den ikke er vert mer en 2000.- da den er brukt
Vis hele sitatet...
Ikke hør på dette tullet der. Det er en ganske solid gaming pc enn så lenge, og holder godt frem til spill faktisk krever mer enn 970 for å kjøre bra (noe de ikke vil gjøre i nærmeste fremtid).

Jeg ville lagt den ut for 7000 med relativt god samvittighet. De som kjøper den er mest sannsynlig ute etter noe som kan kjøre spill på høy, men ikke ultra, og som vil holde en stund i fremtiden.
Sist endret av The Riddler; 12. juli 2016 kl. 00:51.
Holder med han som maksa på 5000,-

Mus, tastatur, høyttalere osv. bør du bare slenge med som bonus eller fjerne helt.
Det er ting som folk gjerne har fra før, eller har preferanser for så det som "følger med" ikke blir
brukt uansett og ingen vil betale for.

At et 970 "holder i mange år" kommer helt ann på brukeren.
Hadde jeg skulle sitte med et 970 nå så hadde jeg droppa alt som heter data i ren frustrasjon.
Hva ville dere kjøpt for 5000 kr i stedet med eller uten skjerm?

La oss si at den er verdt 5000 kr totalt som enkelte mener. Da kjøper jeg den glatt selv. Legger jeg ut skjermen til 1000 kr, 970 kortet til 1000-1500 kr og høytalere til 500 kr på finn.no. Da har jeg bare betalt 2-2500 kr for psu,hk,minne,cpu,kjøler,kabinett,Windows,ssd,hdd. Dette gir en snittpris pr.del på kr 277.77 kr. 277 kroner for 4690k stemmer vel ikke helt? Eneste som kan dette så langt ned i pris er vel kabinettet, selv minnet og kjøleren får en 300 kr for brukt.

Da er det bare å "løpe" til komplett å bestille seg ett slikt https://www.komplett.no/product/8946...-windforce-oc#
Det er helt udiskutabelt at en maskin med nytt 1070 kort, og ellers de gode komponentene ikke er verdt mer enn 6500kr

Da burde heller folk anbefale deg å selge i deler om det gir deg bedre totalsum i stedet for å droppe prisene til null og ingenting.. At ingen vil betale for mus har ingenting med at en 4690k skal selges for under 300kr
Sist endret av Jens1; 12. juli 2016 kl. 12:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vell du sier at deler har en reduksjon på 30% per år, hvis dette stemmer så er jo den maskinen ikke vert noen ting da dette er gamle deler både Z97 chipssetet og 4690K ble sluppet i Q2-2014 og da er 5000,- ganske generøst siden dette er brukt og over 2år gammelt hardware og vi har ingen garantier på at dette er "pent" brukt engang.

Selvfølgelig er mulighetene for å få mer for maskinen av de som ikke vet helt hva dem kjøper, men utgangspunktet i 18000,- fra prisjakt er helt urealistisk, hvis man betalte i nærheten av dette for dette oppsette har man rett på og føle seg lurt
Med tanke på at 970 kortene fortsatt ikke er veldig billige, og det har veldig liten betydning at dette kortet er brukt så ville jeg ikke si at du kan slå av 1500 kroner på 1 års bruk. Det er lett verdt 1500 kroner (og mer). Vi kan også se på det slik at ytterst få spill nå nytter seg av 4k gaming (selv de nyeste), så det lønner seg nå å skaffe et kort som kjører spill i god kvalitet frem til de nyere kortene synker litt i pris.

Jeg syntes det å si at disse delene skal falle såpass mye i pris er urealistisk. Det å bruke argumentet "2 år gammel hardware" når du snakker om en CPU designet for å overklokkes blir litt meningsløst. Spesielt med god kjøling som den har nå vil man ikke trenge å bytte ut denne på lang tid - og de nyere CPU'ene er ikke så mye bedre.
- Vil si meg enig i at han ikke burde betalt 18000 for alt sammen, men pc'en i seg selv nå er verdt mer enn 5k
Sist endret av The Riddler; 12. juli 2016 kl. 13:55.
hadde nok tippet att du kan få igjen mellom 7-9k. Har ikke skjedd noe på cpu fronten på de siste årene, men hardware faller jo som sagt i pris. Hvis en som kjøper ikke har noe fra før og får denne setupen til 8k så er det meget rimelig. Hadde jeg skulle anbefalt noen å kjøpe en pc med skjerm, tastatur osv så kunne jeg fint anbefalt denne builden for 7-9k brukt
Sitat av knutazz Vis innlegg
Vell du sier at deler har en reduksjon på 30% per år
Vis hele sitatet...
Kan ikke se noen har påstått dette her i tråden.

Jeg har ingen problem med å si at delene er verdt:

cpu 1250 kr
windows 300 kr
psu 600 kr
hdd 300 kr
ssd 600 kr
D15 3-400 kr
970 1000-1500
HK 400
Minne 300 kr
Kabinett 200

Tar en 300 kr for D15 og 1000 kr for 970 blir dette totalt 5250 kr. Synes ikke jeg har tatt noe for mye priset for delene her. Gi gjerne tilbakemelding hva som er så ille priset slik at det ikke er verdt det.

1000 kr for skjermen og 500 lappen for høytalerne og resterende synes jeg heller ikke er så ille pris. Maskinen er verdt og er salgbar for 7000 kr. Vis meg gjerne hva du heller ville kjøpt for samme beløpet...
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Jeg har ingen problem med å si at delene er verdt:

cpu 1250 kr
windows 300 kr
psu 600 kr
hdd 300 kr
ssd 600 kr
D15 3-400 kr
970 1000-1500
HK 400
Minne 300 kr
Kabinett 200

Tar en 300 kr for D15 og 1000 kr for 970 blir dette totalt 5250 kr. Synes ikke jeg har tatt noe for mye priset for delene her. Gi gjerne tilbakemelding hva som er så ille priset slik at det ikke er verdt det.
Vis hele sitatet...
Er veldig enig i dette - For å være ærlig så er den verdt mer. Du kan lett ta deg 900-1000 kroner for SSD'en etter å ha overskrevet disken. Prisen på disse delene er tilnærmet minsteprisen jeg ville solgt delene for (bortsett fra windows, som jeg ikke ville tatt betalt for). Jeg vil si 7000 er det aller minste jeg ville lagt den pc'en ut for.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
3 3
Takk for tilbakemeldinger.
Endte opp med å få 9000,- for den uten høytalere.