Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1259
Lok n00b her. Er litt forvirra, og håper noen her innehar kunnskapen så jeg slipper å bruke masse tid på å sette meg inn i dette.

Jeg gikk gjennom laptopen min (win7) for å slette overflødige filer, og kom over C: \Windows\System32\spool\PRINTERS\00003.SPL som på min maskin er 1,84 GB stor. Pchihi.com påstår at filen er malware:

00003.spl is one of the malware newly detected that is largely affecting the computer systems. It makes use of tactics to show various fake ads on the compromised machine so as to cheat the users. It is designed in a way to allow remote attackers to have full control over the system and further steals user’s confidential information. In addition, records all the Internet activities performed by the users and also occupy important system resources.
Vis hele sitatet...
...og vil at jeg skal laste ned SpyHunter fra samme side for å fjerne filen, mens andre sider sier ting som "00003.spl files are a group of small programs which is called by large programs in the system."

...Mens andre igjen sier det har med printere å gjøre (så i siste liten at de to siste her er gamle sider). Jeg har ingen printer, men har brukt Nitro PDF Creator og Snagit (som begge dukker opp under printers and faxes på kontrollpanel). Ingen av dem har pending print jobs, og ingen av dem har noe problem (prøvde å troubleshoote begge).

Kjører Avast til daglig og gjennomførte nettopp en scan, ingen problemer funnet. Har heller ingen av de problemene Pchihi.com lister.

Hva er fasiten her? Skal filen være så stor? Er Pchihi.com juks?

PS. 00003.SPL er den eneste filen i C: \Windows\System32\spool\PRINTERS
Sist endret av kallisti; 19. april 2016 kl. 10:41.
Jeg tror det største problemet du har er at du trodde pchihi var en "ekte" side. Alt den siden er til for er for å få folk til å laste ned programmet SpyHunter.

En spl fil er en utskriftsfil (de skal automagisk slettes, men avogtil skjer ikke det) og du kan helt trygt slette den.
Sist endret av lumbricus; 19. april 2016 kl. 12:43.
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Aight, takk. Sløvt av meg. Flaut.