Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4010
Hei alle Freaks,

Tatt steget med å endelig slutte med hasj grunnet skolegang. Jeg beklager eventuell usamenhengende tekst. Har nå vært frit fra hasj i 7 dager, mitt problem er søvn. Jeg har ikke sovet siden jeg sluttet med hasj, er redd jeg er så innrøyket at kroppen sliter med å omstille seg i forhol til innsovning. Jeg er nå som sagt på døgn nummer 7. uten søvn og begynner å bli ganske bekymret. Jeg ligger i sengen og vrir meg til morgene uten at jeg føler at jeg får noe søvn. Har selv en teori om at rem fasene som potensielt har blitt ødelagt av nattingser hver kveld i alt for mange år er nå blitt til tankeloops før jeg legger meg. Som igjen resultere i at jeg ikke sover. Er nå inne i en ganske så halvpsykotisk fase og lurer på om det er andre som har erfaring med samme problemet. Og om dette eventuelt kan være skadelig i lengden. Har lest... om potensielle varige men ved mangel på søvn over en lengre periode. Setter pris på svar fra andre som har vært gjennom det samme/ er på vei gjennom det samme. Jeg ønsker ikke å starte å røyke igjen grunnet min nye karriere vei, men begynner å bli så desperat etter søvn at jeg vet strengt talt ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd alkohol før leggetid uten virkning og vil ikke ta noe sterkere enn dette da jeg føler dette blir feil med tanke på at jeg vil slutte med dette rusmiddelet.

Kan nevne at jeg har sluttet før får quote Mark Twain. “Giving up smoking is the easiest thing in the world. I know because I've done it thousands of times.” Men tidligere har jeg sovnet etter 2-3 døgn.
Sist endret av Oppskrytt; 6. november 2015 kl. 23:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Døgn 7 uten søvn ? Høres ut som en god gammel dags skrøn!
Har selv røyket hasj i 4 år med bøtta VÆR VÆR dag, 2 bøtte hits før jobb, Og fyrt hele dagen etter jobb nå i 4 år, uten en eneste pause! Lengste periodene uten fyrrings er maks 6-7 dager der det ikke har vært mulighet og fikse hasj pga tørke. Bestemte meg får 1 mnd siden og ta en god pause, og har ikke hatt noe problemer med verken søvn eller noe lignende, eneste jeg merker er mye svetting om nettene.

Its all in your head!
Har selv sluttet med marijuana etter kronisk bruk. I begynnelsen kan det være veldig vanskelig å sovne. Det kan ha litt med weeden å gjør, men det meste er bare i hodet ditt. Det er det at du tenker at "nå kommer jeg ikke til å få sove", og da får du heller ikke sove med det første. Det kan jeg sammenligne med når jeg har noe viktig dagen etterpå og begynner å stresse med å sove og begynner å tenke at jeg ikke får sove, da får jeg aldri sove. Det er snakk om når jeg ikke har røyka på dritlenge, men bare er stressa med å få sove.

For meg hjalp det å sovne med serie på pc skjermen med lav lysstyrke og lyd. Det hjalp fordi da fokuserte jeg på de som snakket på serien og ikke tankene. Kan gjerne hjelpe med lydbok, eller andre ting som får tankene på andre ting. Det hjelper også veldig på at man ligger veldig behagelig med stor, god og luftig pute.

Lykke til videre med sluttingen! Det tar litt tid før man blir "normal" og chill igjen, men når weeden er ute av systemet kommer du til å føle deg mye freshere, mer opplagt og mer fokusert på det du ønsker å fokusere på.
Du overtenker dette her veldig.. Det er i hodet ditt problemet er.. Få i deg noe antipsykotika om du har det (f.eks quetiapin) eller allergitabletter, evt annet snacks om du har tilgang på dette. Søvn er utrolig viktig og du er nødt til å få deg noen solide timer med shut-eye.

Noen døgn med et par timer så skal du være tilbake til normalen. Lykke til
Jeg skulle ønske det var en gammeldags skrøn... Som sagt har hatt pause tidligere er noen år siden nå, og da har det vanligvis stabilisert seg etter 2-3 dager og så har søvn syklusen gått normalt. Denne gangen er det derimot anderledes, har vært daglig røyker med den faste nattingsen i 5 år nå uten og skippe en dag. Er ikke veldig lenge egentlig, men tror nok det kan være mange andre psykiske faktorer som spiller inn.
Tror nok det er som du sier monoxide at det er i hodet mitt, sluttingen er bare toppen av isfjellet denne gangen. Og er egentlig værst mulig tidspunkt å slutte på, men pga mange faktorer så kan jeg desverre ikke vente 3-6 månedere til andre ting stabiliserer seg.
Jeg ønsker ikke å subsidiere hasjen med andre stoffer og går cold turkey denne gangen. Er ikke så redd for om jeg klarer å slutte er mer bekymret for hvordan psyken min blir om dette pågår over for lang tid (søvnmangel).
Første prio for deg er å få deg noen gode timer på puta, god mat og en gåtur iblandt. Rutine, ikke ligge å slumre i senga til langt på dag, opp og ut. Jeg snakker ikke om å bytte ut hasjen med noe annet, jeg snakker om å knocke deg ut så du får noen timer med søvn. Bare en natt kan gjøre underverker Ta deg en såperunk og gå å legg deg!
Hvis du har gått 7 dager uten søvn så viille jeg tatt meg en tur til legen så fort som mulig. Å substidiere med noe annet for å få sove er bedre enn å ikke sove imho.
Du skal ikke legge all skylden i cannabisen her. Dette er slettes ingen vanlig reaksjon. Enten er det noe kraftig fysiologisk feil med deg, eller så har du alvorlige psykiske problemer, gjerne forsterket eller oppdaget i stor grad ved endt cannabisbruk. Jeg ville dratt til lege i morgen dersom du ikke får sove ikveld. Hold deg unna skjerm, evt. ha skjermen på lav styrke mens du setter på et program. Lys vil destruere søvnhormonet melatonin i kroppen din. Nå lukk øynene og hør på programet på lavt volum, bare hør og følg med hele natten dersom det trengs. Plutselig sovner du uten at du merker det. Det er ganske avslappende også. Jeg kan garantere deg at nattings hver kveld er langt mindre helseskadelig en alkoholmisbruk og alvorlig søvnmangel, da dette har påvist sterke negative fysiske og psykiske virkninger. Selv ville jeg ikke ha røyket cannabis ikveld, da dette kan resultere i psykose på grunn av det lange fraværet søvn. Alkohol gjør at sentralnervesystemet ditt jobber på fullgir og det vil dermed ikke kunne sende deg inn i de korrekte rem fasene, i tillegg vil du være veldig mottakelig for angst og ironisk nok med det søvnproblemer kvelden etter også. Med andre ord få gode grunner til å drikke seg i søvn. Nå skal du ikke trenge å røyke cannabis hver kveld for å kunne sove.

I bakhodet har jeg en følelse av at du har hatt litt dårlige netter mtp. søvn og kanskje ligget mye uten å sove og tolket dette som ingen søvn i det hele tatt, tenkt mer og mer på det og trodd at du ikke har sovet på en uke. Husk at det å ligge med øynene lukket og slappe av øker funksjonaliteten rent kognitivt dagen etter mer en dersom du skulle være våken.
Hør på relevant du!

Om det så hadde vært tilfelle at du ikke har sovet på 7 dager så hadde du reagert med hallusinasjoner og paranoia.

Ikke drikk deg til søvn! Ta en joggetur, bli fysisk sliten. Det hjelper!.

Men dra til legen i morgen!
C preparat som vallergan funker, da sovner du enten om du vil eller ei.

(vallergan er faktisk bare allergimedisin).
Hei, liten update. Har i natt endelig fått sovet i 4 timer ca. og føler meg mye bedre enn tidligere. Har fremdeles litt fysiologiske symptomer på søvnmangel men jeg tror kanskje jeg er over kneika nå. Jeg satser på en full natts søvn i dag. Hvis ikke så blir det å oppsøke fastlegen min på mandag.
Sitat av Oppskrytt Vis innlegg
Hvis ikke så blir det å oppsøke fastlegen min på mandag.
Vis hele sitatet...
Bare husk at sier du til han at du har røyket hasj iløpet av de siste 3 månedene så er han pålagt av førerkortforeskriften å nekte deg å kjøre bil..
Er mange leger som bryter den loven, men er ikke sikkert din lege er en av de..
Sitat av Novice Vis innlegg
Bare husk at sier du til han at du har røyket hasj iløpet av de siste 3 månedene så er han pålagt av førerkortforeskriften å nekte deg å kjøre bil..
Er mange leger som bryter den loven, men er ikke sikkert din lege er en av de..
Vis hele sitatet...
Bare mistanke om ulovelig bruk kan gjøre at de henter lisensen. Og de er pliktig til å melde i fra om alt egentlig.
Tatt for bruk flere ganger, men aldri fått forelegg for det av en grunn hmmm

Hva jeg fikk beskjed om av politiet var at om jeg ble tatt for bruk mer enn 2 ganger iløpet av en måned så tar dem fra meg lappen.

Edit: men du har rett, tror leger og psykologer er mye strengere.

Innrømmet bruk av rus en gang hos psykolog, ble tvingt på pisseprøver i 4 måneder.

Så etter det ga jeg oppp psykologer, endte med at jeg bare jugde og sa alt gikk bra etter endt pisseprøve kontrakt. har jeg problemer snakker jeg heller med kamerater enn leger, psykologer osv..
Sist endret av king123; 7. november 2015 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av king123 Vis innlegg
Tatt for bruk flere ganger, men aldri fått forelegg for det av en grunn hmmm

Hva jeg fikk beskjed om av politiet var at om jeg ble tatt for bruk mer enn 2 ganger iløpet av en måned så tar dem fra meg lappen.

Edit: men du har rett, tror leger og psykologer er mye strengere.

Innrømmet bruk av rus en gang hos psykolog, ble tvingt på pisseprøver i 4 måneder.

Så etter det ga jeg oppp psykologer, endte med at jeg bare jugde og sa alt gikk bra etter endt pisseprøve kontrakt. har jeg problemer snakker jeg heller med kamerater enn leger, psykologer osv..
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke være den som sier negative ting, men du har helt rett i å lyve til alle som er ansatt av staten. Jeg brukte et utrykk som vi nordlinger bruker vanlig "ska æ fan vri nakken på deg". Det ble tolket som drapstrussel.

Det betyr på søring: "Kødder du med meg?"

Min psykolog endte regelmessige møter med meg, og jeg kvoteterer overlegen sine ord: "Vi dropper så mange vi kan for å ta i mot folk i fra syria"
Sist endret av SkittenKanyle; 8. november 2015 kl. 02:20.
Artig hehe.

Men tilbake til leger og psykologer
Vet at psykologer og leger er pliktet til og si ifra om dem vet folk ruser seg, spessielt om dem har lappen.

Men da ender det jo med at folk ikke får den hjelpen di trenger, noe jeg syns er synd. spessielt hvis du bare tar deg en joint i ny og ned. Men igjen forstår jo det med lappen, men så lenge man ikke sitter bak rattet ruset så syns jeg ikke at man skal bli fratatt lappen.

forskjell på bruk og missbruk, hadde det vært slik med alkohol hadde ingen hatt lappen.
fysisk aktivitet... frisk luft og evt også noe slags urte-te for søvn er gode greier for søvn. Piller og andre ting funker vel det og, men det er ofte unødvendig og ikke veldig sunt i lengden.