Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1813
Yo! Jeg driver et netlabel (marsmelons.com), men får ikke lov av webhotellet mitt, One.com, å hoste mp3-filer på det, ei heller zipper med mp3-filer (som er det jeg har behov for), selv om det er jeg som sitter på rettighetene til mp3-filene. Det er jo litt merkelig, men ok, sånn er det bare.

For tiden hoster jeg utgivelsene på labelet mitt på Dropbox, men er på utkikk etter en litt mer permanent løsning. Vil gjerne ha en stabil og sikker server som kan hoste alle utgivelsene mine, og hvor jeg kan linke downloaden til mitt domene, slik at det står;

"Download FIL01.zip from marsmelons.com?" når man forsøker å laste ned en fil.

Er det noen som vet om noen gode og rimelige løsninger til slikt? Trenger for all del ikke være gratis, så lenge det er trygt og stabilt. Gjerne norsk, men intet must.

Har forøvrig også forsøkt å hoste filer på archive.org tidligere, men har opplevd at zippene har forsvunnet helt uten forvarsel, så styrer unna de.

Noen tips?
Soundcloud?

Det er begrensninger ved gratisbrukere. Priser og fordeler ved premium her.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Takk for tipsene, men snakket nettopp med en annen support-fyr på One.com, som mente det var fullt lovlig å hoste mp3'er via deres Clouddrive. Så da er problemet løst!
Og om du noen gang vil bort fra landets mest bedritne webhost we det alltids okay å bruke host1.no, plenty av freaks med gode erfaringer fra den kanten...
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Så viser det seg at delefunksjonen på One.com's CloudDrive ikke gjør det mulig å dele filer mer enn i max 90 dager - så da er det back to square one.

Verken SoundCloud eller Urørt oppfyller mine behov, dessverre. Jeg trenger tilgang til en trygg og stabil server hvor jeg kan hoste .zip-filer. Flere tips?

Edit; Posten over her dukket opp mens jeg skrev. Takk for tipset, kontakter de!
Sist endret av AnaMorph0s|s; 31. mai 2012 kl. 22:15.
Har alltid uhort.no
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Behov;

- hosting av ZIP-filer
- minimum 5 GIG
- trygg og stabil server
- downloads kan knyttes til domene (marsmelons.com)

Men takk for tipset.
Som sagt, bytt webhost og flytt domenet ditt over til host1 eller lignende ikke-elendig webhost så bestemmer du alt slikt selv.
Du kan jo prøve Amazon sin hosting tjeneste. Har hørt mye bra om den.
Har sagt det en milliard ganger før, men gjentar det gjerne:

one.com er SØPPEL til alt av proff-bruk, altså til firmasider og liknende. One.com er sikkert greit nok for folk som bare skal ha en ultrapersonlig blogg om seg og katta si der det bare er et og annet familiemedlem som kommer innom en gang i uka, men er det noe som helst mer seriøst bør du sky dem som pesten.

Bruk noe mer seriøse greier, f.ex. host1, jeg bruker dem til omtrent alt nå for tida, både for egne prosjekter og kunder, av to hovedgrunner:
1: Kjappe servere, linjer osv
2: Knall service
Prisen er også fin (ganske midt på treet) i forhold til hva man får, de har begrensninger på hva du får av plass & trafikk, men det bør du regne med hos alle hoster som er verdt å bruke. Skriver en host at det er "ubegrenset" plass/trafikk, så bør du sjekke ting nøye før du bruker dem i profesjonell sammenheng.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Jepp, takker for tipsene! Har irritert meg grønn over One.coms nedetid i det siste, og har en ny avtale på trappene, som jeg satser på blir en god investering.