Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2206
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet var nettopp på døra og kom med ett brev om beslutning om avhenting til ett avhør.

Har de da lov å kreve å komme inn i leiligheten mens jeg kler på meg tøy?

Ingen beslutning om pågripelse, saken er svindel for rundt 2000kr.

Da jeg nektet var det grunn til misstanke, da ransaket de leiligheten uten å finne noe (jeg ruset meg før men vært rein i 4 år), nå vil de også ha urinprøve.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og tilleggspørsmål, hvor lenge har de lov å holde for å ta pisseprøve?
Så vidt meg bekjent kan de ikke bryte seg inn, men hvis du allerede har åpnet døra så kan de gå inn og ta det som ligger åpenlyst, de har da ikke lov å sjekke igjennom bokser, bøker, skuffer etc. De er sleipe, jeg er av den formening at det de driver ang dette med muntlig ransakelsesordre via tlf er noe tull. men de mener det er helt etter boka???
Nei, de har ikke lov til og komme inn uten ransaknings-ordre, nekter du bruker de «skjellig grunn til mistanke» for og komme seg inn, men istedefor lukker du bare døra & låser.
Sist endret av jaffarbigbag; 2. juli 2018 kl. 17:00.
Når de har rettsordre om å hente deg til avhør kan de nok på den ta seg inn i leiligheten din med makt dersom du nekter å åpne. Om grunnen er at du kler på deg eller bare er vrang har ikke så mye å si.

Når de først er inne i leiligheten kan de da da på grunnlag av 'skjellig grunn til mistanke' se gjennom leiligheten din etter det du skulle ha svindlet til deg. Dersom de finner noe annet kan de selvsagt også lage sak på det.

Hvis du fremstår som ruset er det også skjellig grunn for å ta en urinprøve.

Må nesten bare legge til at jeg antar du du var vrang og umedgjørlig siden de gadd å lage såpass mye ut av 2000kr
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av drunkandhidonor Vis innlegg
Når de har rettsordre om å hente deg til avhør kan de nok på den ta seg inn i leiligheten din med makt dersom du nekter å åpne. Om grunnen er at du kler på deg eller bare er vrang har ikke så mye å si.

Når de først er inne i leiligheten kan de da da på grunnlag av 'skjellig grunn til mistanke' se gjennom leiligheten din etter det du skulle ha svindlet til deg. Dersom de finner noe annet kan de selvsagt også lage sak på det.

Hvis du fremstår som ruset er det også skjellig grunn for å ta en urinprøve.

Må nesten bare legge til at jeg antar du du var vrang og umedgjørlig siden de gadd å lage såpass mye ut av 2000kr
Vis hele sitatet...
Jeg var på ingen måte vrang, åpnet døra, spurte hvem de var, fikk vite hva det gjaldt og jeg sa "ok, vent her skal bare kle på meg".
Men det kunne jeg ikke uten at de skulle være med.

Jeg begynte å diskutere litt på utsiden, spurte om de hadde besluttet pågripelse eller om jeg var siktet for noe. Ingenting.

Jeg bruker ikke stoff men har gjort det for 12år siden ca.

Jeg spør ikke for å kunne henge de ut på Facebook eller noe slikt, men der og da føltes det som ett regelrett overgrep.

Jeg har heller ingen historie på meg for å vøre voldelig eller vanskelig i møte med politiet.

Det jeg er mistenkt for er ikke en slik type ting hvor det er bevis å hente. Han sa rett ut at det var fordi jeg ikke ønsket å ha de med inn, da ble han mistenksom.

Men ordnet seg greit, de sa jeg måtte sitte i cella til jeg hadde pisset, men da jeg spurte etter advokat var det plutselig ikke så mye misstanke lengre.

Og jeg nektet heller ikke å ta prøven, men jeg måtte ikke pisse.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

.... (jeg ruset meg før men vært rein i 4 år)
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Jeg bruker ikke stoff men har gjort det for 12år siden ca.
Vis hele sitatet...
??
Blomzterkasse
Du skulle ringt advokaten din med en gang du fant ut det var politiet. Og Ring han no. Kansje han søker erstatning for å trakassere deg, det er 2000kr. Då går det jo opp i opp med det svindelforsøket ditt
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
??
Vis hele sitatet...
12 år siden jeg sluttet med tungt missbruk, 4 år siden siden sist jeg brukte noe som helst (ca. tall).
Røyker en brun-en med noen års mellomrom.
Var sjeldent innblandet i politisaker så det bør ikke være noen røde flagg i systemet heller.

Men har ingen ting som skulle tilsi misstanke om rus, hverken på oppførsel eller venner og familie.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Insaine Vis innlegg
Du skulle ringt advokaten din med en gang du fant ut det var politiet. Og Ring han no. Kansje han søker erstatning for å trakassere deg, det er 2000kr. Då går det jo opp i opp med det svindelforsøket ditt
Vis hele sitatet...
Takk for tips, men er ikke ute etter å lage noen sak, var mer lovligheten rundt det hele jeg tvilte veldig på og ønsket en diskusjon rundt.
Hadde jeg blitt holdt der lengre enn det gjorde (3 timer) så hadde jeg nok kanskje tatt tak i det.