Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6402
Jeg skal invitere på noen drinker i sommer utendørs, og lurte på hva jeg skal kjøpe inn og ha på lur. Jeg er ikke bartender...

Synest det blir litt kjedelig og kjipt med øl på boks og vil servere drinker. Helst med masse is... Vil lage et menykart så kan gjestene "bestille" med 3-4 gode drinker på.

Har bare Baileys foreløpig... og pulverkaffe

Så begynnelsen av lista blir kanskje sånn, må vite mengde, er litt grønn her. Altså menyen er en slags fuskalapp hva jeg skal blande!

1 Baileys 50ml med 4 isbiter kr. 0,- (vil ikke være kjip og t betaling)
2.Baileys 50ml med 4 isbiter og 100ml pulverkaffe

Noen som kan foreslå noe mer?
Screwdriver er jo en mulighet, lett å lage og!
1 del vodka/eventuelt andre typer blank sprit
1 del brus med appelsin smak
1 del appelsin juice

Finnes mange variasjoner av screwdriver og, med og uten brus. Kos deg i sommer
Sist endret av Furutoppen; 8. mai 2018 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal du først invitere på ''drinker'' og har lyst til å lage god stemning, så skal det veldig lite til å lage ordentlig fancy drinker. Oppskrifter finner du på nett. Alt du trenger å gjøre er å investere litt penger i forskjellige alkoholtyper (eller velge drinker basert på hva du allerede har.) Og gjerne ett drink-mix-set. Drinker du kan lage er eksempelvis: Piña Colada, Moscow Mule, Frozen strawberry daiquiri, Sex on the Beach, Mojito, Caipirinha. Dette er bare noen eksempler på 100 drinker du kan lage. Du kan også servere øl, men hvis du ikke vil bli for kjedelig, så kan du dra innom en ølbutikk og kjøpe inn diverse spesial øl. Det finnes forøvrig nok av litt finere og mer unike drikkevarer på matbutikken også. Det er veldig lurt å stikke innom systembolaget i sverige for å finne unike og gode øltyper, samt cidere OL... Jeg tenker meg at ting som vodka og redbull tar folk gjerne med selv. Du får ha lykke til på drink-kvelden din. Lykke til!
Frozen daquiri, gin&tonic og lynchburg lemonade

Du trenger rom, gin og bourbon + en haug med frukt, is og ymse småting
Gul genser er godt på sommerhalvåret!
Pimm's er veldig bra! Nokså billig og enkelt. Bare Pimm's, sprite, isbiter og litt fruktbiter du har kuttet opp på forhånd, mintblader, en halv agurk, 1 eple og 1 appelsin per flaske pimm's/sprite. 1 flaske pimm's holder til 1 flaske sprite.
https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land...-No-1/p/752201
Mojito er jo godt, enkelt og ser litt fancy ut.
Jamie Oliver har en god oppskrift på YouTube.

Kjøp en drikke dispenser av glass på nille (sånn med liten tappekran nederst) og fyll opp hele greia.

Konditorfarge kan også hjelpe til med å.... Sette litt farge på drinkene.

Du kan også lage ett hull i en vannmelon og fylle på vodka for så å hive den i frysen så har du melon-vodka-is ��

Fjellbekk drink-mix de selger på butikken er også veldig god.
Queen Bee gir vell grei sommerstemning!

1L Schweppes gul tonic
2,5dl Appelsinjuice
5dl Bombay Sapphire
1dl honning
1dl vann

Kok først opp vannet og tilsett honningen slik at den løser seg opp. Bland så alt sammen med en god dæsj isbiter.
Målene gir ca 15 enheter med alkoholinnhold på 12%.
Sist endret av nattenssønner; 8. mai 2018 kl. 21:03.
Her har du litt å begynne på:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cocktails

Bare å klikke på de forskjellige drinkene så får du oppskriftene.
Du lager ikke Baileys med pulver kaffe lån deg heller en kaffe trakter.

Er det ungt eller gammelt klientell? Har jo litt og si
Sommer er lik blank sprit: Vodka, Gin, Rom(kan også bruke brun rom).

Cuba Libre er jo en fin sommerdrink
GT sleng opp en agurk skive så blir det en annen smak

Ellers så kan det være gøy å blande litt sjæl, Kjøp inn diverse blandevann og frukt og la folk mikse ltt selv. Kan komme mye godt ut av det.
Gin buck
2 deler gin
5 deler ingefærøl

Fyll glasset med is, bland gin og ingefærøl. Skvis en sentronbåt over og hiv den ned i glasset.
Som sagt Strawberry dauiquri, passer perfekt til varme sommerværet, og er ekstremt godt!
Rød mugge! Kjempegod drink som drikkes alt for sjeldent, populær i mc miljøet. Smaker fantastisk og kicker hardt. Alle liker det.

En flaske gin
En flaske hvit rom
En flaske vodka
En halv flaske malibu

1 flaske sprite
2 flasker eventyrbrus

Ble store mengder her men du skjønner i hvertfall blandingsforholdet �� Ellers så synes jeg personlig at mojito er den beste sommerdrinken, men den er ikke like optimal å lage i store mengder��
Tequila sunrise:
4.5 cl tequila
9 cl appelsin juice
1.5 cl grenadin sirup
(Flere personer)

San Francisco:
0.40 cl vodka
0.15 cl likørbanan
1 cl appelsinjuice
0.05 cl grenadin
- evt. uten grenadin
(Pr. Pers.)
Sist endret av Cocktail; 9. mai 2018 kl. 14:16.