Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4525
Jeg har nå tenkt til og dyrke cannabis på ventilasjonsrommet i leiligheten min vil en plante lukte i hele leiligheten , hva vis jeg kjøper masse duft olje og røkelse og bruker det ver dag ?
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.youtube.com/watch?v=m3DQug4XmMg vent til den kommer ut heller))
Trådstarter
5 2
Tenkte og kjøpe seedo ettervert ja
Ja, når den slår over i blomst vil den stinke ned leiligheten din. Fort også naboens leilighet og alt av felles-arealer.
Enkelte strains er mindre stinky, men overall så hjelper det lite med røkelse altså.

Du trenger filter om du skal Gro gress.
Fix deg et telt eller bygg inn i rommet om det er mulig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nybegynnere i dyrking blir alltid overrasket over hvor mye disse plantene lukter og hvor godt den stanken sprer seg. Dufter o.l. vil ikke gjøre noe særlig, du må ha et ordentlig kullfilter med gode nok dimensjoner.

Her er det berømte regnestykket fra Norcan sin dyrkehåndbok:
Et vanlig IKEA-skap har et rominnhold på 1,4m3.
Om dette skal skiftes ut på fem minutter trenger du
en vifte som flytter minst ((60/5)x1,4=) 17m3/time.
Et rom på 48m3 (grunnflate 16m2 og takhøyde 3m) vil trenge en vifte som flytter minst
580m3/time.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://www.youtube.com/watch?v=m3DQug4XmMg vent til den kommer ut heller))
Vis hele sitatet...
Du vil få et mye bedre oppsett for halve prisen av det hipsterproduktet der, det er i og for seg ikke noe galt med seedolab, men hvorfor bruke 15000 kroner på noe som du kan dyrke en liten busk i når du kan kjøpe et telt på den størrelsen du vil ha (det finnes masse å velge i mellom, modeller som passer i hjørner osv..) og fylle det med enten hydroponiske anlegg eller dyrke i jord.
Du kan gå for LED nå, da den teknologien har kommet seg, men kjøp noe ordentlig, som dette.
Ja det er kanskje surt å betale nesten 4 tusen for ei lampe, men med 50.000 lampetimer og null nevnbar varmeutvikling så sparer du inn ganske mye i forhold til å bruke HPS lamper (som var standarden før).
Kullfilter - som jeg nevnte tidligere, må du ha.
Sist endret av Dodecha; 10. april 2018 kl. 12:44.
Noen nedi gata dyrker. Lukter det 30 meter før jeg går forbi huset..
Sist endret av nattenssønner; 10. april 2018 kl. 13:50.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://www.youtube.com/watch?v=m3DQug4XmMg vent til den kommer ut heller))
Vis hele sitatet...
Den må ha alt for liten plass til røtter i forhold til plante?

Når jeg dyrket hydro brukte jeg GH Rainforest 2 med 60 liter vann og en plante. Den drakk mot slutten 10L pr dag... (450G yield) Hadde flere kilo med røtter xD

Når det gjelder lukt så er det i hovedsak to alternativer.
1. Bruk kullfilter av god nok kvalitet med sterk nok vifte.
2. Prøv noe jalla, lukta sprer seg og noen merker at du dyrker.
Anonym bruker
"Misunnelig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor vanskelig er det egentlig å dyrke sin egen pot? å hvordan får man mest mulig ut av yielden? asså mest mulig weed av å gro en plante? finnes de noe gjennomsnitt på hvor mye en plante cirka gir?
hcor vannskligt det er? Det er lett.

For og få mest muligt ut av 1 plante, så må man ha laang veggetid. Husker den ene planta mi fikk 3mnd veggetid, den ga ca 600g på 1kvm under en 600w hps. Men gjennomsnitt pr plante er umulig å regne på for min del, har hatt alt fra vellykka grows som ga 10g pr plante (sog) til 600g (scrog)

Men iløpet av de 5,5mnd, kunne jeg rekt og dyrka frem mange små og sikkert fått mer i avkastning

Men det er ikke barebare med led, skal man ha noe som er BRA så må man bygge selv, de med 50w cree/cob avgir jo såpass mye varme at det trengs kjølevifter
Sist endret av gotta_love_dmt; 11. april 2018 kl. 01:27.
Anonym bruker
"Misunnelig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
hcor vannskligt det er? Det er lett.

For og få mest muligt ut av 1 plante, så må man ha laang veggetid. Husker den ene planta mi fikk 3mnd veggetid, den ga ca 600g på 1kvm under en 600w hps. Men gjennomsnitt pr plante er umulig å regne på for min del, har hatt alt fra vellykka grows som ga 10g pr plante (sog) til 600g (scrog)

Men iløpet av de 5,5mnd, kunne jeg rekt og dyrka frem mange små og sikkert fått mer i avkastning

Men det er ikke barebare med led, skal man ha noe som er BRA så må man bygge selv, de med 50w cree/cob avgir jo såpass mye varme at det trengs kjølevifter
Vis hele sitatet...
Beklager, men hva mener du med "veggetid" ? :-)
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hydro går raskere enn jord og ender stortsett med større utbytte men det er mer arbeid.

Må vite om og passe på PH / EC å ofte rette PH med syre. Itilegg er det mer utsatt for root-rot så må være påpasselig med at vanntemperaturen ikke blir for høy og lys ikke når vannet. Er det noe feil med vannmixen og planten starter å dø holder den mye kortere ut i Hydro.

Jord kan være veldig enkelt. Jord+frø+vann+næring+lys=plante. Har også en buffer i jorda så planta er mer motstandsdyktig.

Ellers er det mest mulig lys. Co2 trenger man ikke tenke på før man har perfeksjonert næring, temperatur, PH og latterlig overdimensjonert lyset.

Vifte, trenger konstant tilførsel av ny luft. Store HPS lys bør også kjøles samt kullfilter for å stoppe lukt.

Kan lese mye mer detaljert på denne siden
Trådstarter
5 2
Hva med ozium spray ?en viss type duftolje som seles bruktes til og skjule lukten av marijuana
Sist endret av Ganja head; 11. april 2018 kl. 02:32.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste produktet jeg har vært bort som har fungert noe er OnaGel, laget for å fjerne lukt fra kloakkrenseanlegg. Går ca 1dl på 3 dager, og står det i samme rom som planten blir lukten på planten ødelagt.

Prøver du å skjule det med noe annen en kullfilter ender det nok med og funke dårligere samt koste mer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Beklager, men hva mener du med "veggetid" ? :-)
Vis hele sitatet...
Photosensitive planter har 2 perioder i livet, veksttiden og blomstringsperioden.

De "berømte" 8ukene som så mange snakker om, er blomstringstiden, men jo lengere man har plantene i vekst, desto større blir de og dermed mer avkastning i blomst. Men lang veggetid er ikke der som gir mest avkastning pr kw forbruk iløpet av grown
Hei, håper det er greit at jeg slenger meg med på denne tråden.
Mitt spørsmål er som følger: vil et par marihuana planter lukte så mye at jeg ikke kan ha de sammen med Tomra og basilikum i et 12 kvadrat meter drivhus? Jeg skal ikke dyrke for stor avling, vil bare prøve om frøene spirer og blir fine dekorative planter, trenger ikke å blomstre.
Klem fra Betty
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, de stinker, det vil ikke gå bra i et drivhus.
Det er ingen lett duft, og det er dette som virker som er så vanskelig for folk å forstå: Det er en grunn til at noen strains av cannabis kalles "Skunk". Det er få ting som lukter så intenst som cannabis, den citrusaktige søte stanken med innslag av granbar vil kunne kjennes på flere hundre meter i alle retninger med mindre du har et ordentlig kullfilter og undertrykk i dyrkerommet.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hei, håper det er greit at jeg slenger meg med på denne tråden.
Mitt spørsmål er som følger: vil et par marihuana planter lukte så mye at jeg ikke kan ha de sammen med Tomra og basilikum i et 12 kvadrat meter drivhus? Jeg skal ikke dyrke for stor avling, vil bare prøve om frøene spirer og blir fine dekorative planter, trenger ikke å blomstre.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Det går i alle fall fint helt frem til blomstring. De begynner å blomstre når de får 12 timer med mørketid hver natt. Lukten pleier vanligvis å begynne å bli sterk 1-2 uker etter at man "setter dem i blomst" som man sier. Utendørs vil ikke dette være noe problem, for det blir ikke så mørkt igjen før ute i Oktober eller noe sånt, avhengig av hvor du bor.
Google daylight hours explorer for oversikt over antall timer sol på din breddegrad.

Fri fra naboer hadde jeg personlig turt å prøve å blomstre dem inni der også. Men vi bor litt for langt nord til at cannabis egner seg utendørs. Finnes typer som blomstrer automatisk også, uavhengig av timer med sollys. Pleier å være små planter med liten avkastning som ikke lukter spesielt mye etter min erfaring. Egnet for noen som bare er nysgjerrige og vil prøve noe med lav vanskelighetsgrad.

Om cannabis er vanskelig å dyrke eller ikke bestemmer man litt selv. En enkel strain, i skikkelig kvalitetsjord, som ikke blir overvannet eller gjødslet i ihjel vokser som ugress.
Har aldri dyrket uten jord, så kan ikke uttale meg om vanskelighetsgraden der.

Det er bare rene sativa strains eller "landrace" typer som anses som vanskelig.

Det vanskeligste for nybegynnere er å lære seg å la planten være i fred, spesielt med tanke på overvanning og overgjødsling.

Det er litt sånn, at det er så enkelt at det blir vanskelig. Og man blir fort overveldet av mengden informasjon på Internett, samt produkter som nesten pushes på deg. Som for eksempel diverse gjødselstyper, som ikke har noen effekt utenom å forsure vannet og gjøre plantene syke.

Hvis man lager "super soil", så trenger man kun å vanne. Uten å tenke på å tilsette gjødsel i vannet og justere PH-verdier osv. Legger man arbeid i å lage skikkelig jord, så må du omtrent skyte den med hagle for å drepe planten!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke slik at cannabis er luktfri i vekstfasen, kanskje frem til de har fått et par sett med blad.
Når de har nådd rundt dette stadiet:
vil den søtlige sitruslukten begynne å bli merkbar. Du som oppholder deg i nærheten av plantene vil kanskje ikke legge merke til det før du har vært ute av huset en stund for å så komme tilbake.
Det er ikke helt luktfritt, nei. Men til alle praktiske formål så vil jeg si det. Går helt fint å spare kullfilteret i vekstfasen, litt avhengig av hvor mange frøplanter/stiklinger man har, hvor man bor, hvor trekken går, hvor nervø man er, osv. Et rom med 100 stiklinger lukter som en mild liten krydderhage. I blomst lukter det som en stinkdyrorgie.

Bra advarsel angående lukt, Dodecha. Dersom man bor med plantene så kjenner man ikke lukten - sikkert mange som har brent seg på det. Er man i tvil så er det bare å kjøre kullfilter og sørge for at det er undertrykk i rommet slik at ingen lukt siver ut.
Jeg husker den ene utegrow'n for ett par år siden, jeg hadde vel 2kvm med rundt 20 svære planter som sto i full blomst i slutten av september

Når vi tusla i skauen så kjente jeg ikke noe, men når vi kom ut på hogstfeltet og det kom ett vindkast mot meg og en kamerat så stinka det skikkeligt, han kameraten min bare "hvor er de? Vi kan ikke være mange meter unna nå!" Da var det fortsatt 500m igjen

Så det å dyrke i drivhus går absolutt ikke hvis man bor i nærheten av andre folk. Innendørs planter som står i optimale forhold stinker mye mer, hvis man driter i kullfilter så vil jeg si det kun er flaks hvis man ikke blir tatt
Takk for svar alle sammen. Jeg dropper nok den ideen og holder meg til tomater, basilikum og andre tradisjonelle vekster.
Klem fra Betty