Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3738
Hei!
Jeg har i noen måneder vært interessert i en jente og det virker til tider som at det er gjensidig, men nå i de siste dagene har jeg fått en mistanke om at en av kompisene mine har blitt VELDIG opptatt av hva jeg gjør med hun og hvordan det går, han virker nærmest besatt av dette. Det virker nesten som at han «passer på» hva jeg snakker med hun om og hvordan det går med meg og hun. Jeg tror han har lagt hun til på Snapchat selvom han aldri har møtt hun. Jeg kjenner at jeg er litt irritert på at en kompis kan holde på sånn mot meg. Dersom han har lagt hun til på Snapchat av en eller annen syk grunn så er jeg bekymret for hva han sier til henne om meg osv.
Denne «kompisen» min er en type som ikke har så mange venner og har aldri hatt et intimt forhold til en jente før. Det virker nesten som at han er ute etter å ødelegge for meg. Hverken jeg eller han har hatt et ordentlig forhold til en jente før så kan det være derfor han prøver å ødelegge for meg?
Kan noen hjelpe meg her?

Tusen takk
du må åpenbart gi kompisen din juling
Lol, du har vært interessert i en jente et par mnd... et par mnd?!
Få fingeren ut av Snapchat-rumpa og inn i dåsa hennes...
You snooze, you loose...
Ta det opp med han! Spørr om han har lagt henne til å hvorfor. Tror ikke du trenger å bekymre deg tho, hvis de aldri har møttes vil hun nok bare synes han er weird om han begynner å ta kontakt med henne.
Du har mange alternativer her. Noen tilfeldige fra hodet mitt:

1. Snakk med han
2. Snakk med hun
3. Foreslå trekant
4. La kompisen din prøve seg
5. Av-installer snapchat
Sist endret av Gelémannen; 23. mars 2018 kl. 16:38.
"Jeg har i noen måneder vært interessert i en jente og det virker til tider som at det er gjensidig."

Altså, i alle dager. Før du begynner å konspirere bør du kanskje først etablere om det faktisk er noe mellom dere? Jeg ville holdt kompisen din utenfor. Kanskje dama liker deg, men du er alt for treg. Kanskje dama ikke gidder å vente, kanskje kompisen din er litt mer på enn deg? Kan kun endre seg selv, ikke andre. Så om den dama ryker er det helt og holdent din fortjeneste.

Sett nådestøtet og drit i kompisen din. Du må vise henne at du liker henne. Det er det viktigste nå!!

PS: hvor gammel er du?
Sist endret av pmprsrgr; 23. mars 2018 kl. 16:42.
Du burde ta det opp med kompisen din at du liker den jenta, og at han skal holde seg unna. Er han ute etter å ødelegge for deg så er han ikke en kompis det er verdt å ta vare på. Han burde vel selv skjønne at han ikke kan holde på sånn, særlig om det er som du sier at han ikke har særlig mange venner - for han risikerer jo faktisk å miste en.

Ikke helt det du spør om, men føler for å dele en egen erfaring. Du sier selv at du har vært interessert i jenta i noen måneder, og at det til tider virker som at det er gjensidig. Kanskje på tide å legge inn støtet? Har selv følt det sånn, og endte opp med at jenta ble lei og gikk videre.
Trådstarter
44 1
Sitat av Dreams Vis innlegg
Du burde ta det opp med kompisen din at du liker den jenta, og at han skal holde seg unna. Er han ute etter å ødelegge for deg så er han ikke en kompis det er verdt å ta vare på. Han burde vel selv skjønne at han ikke kan holde på sånn, særlig om det er som du sier at han ikke har særlig mange venner - for han risikerer jo faktisk å miste en.

Ikke helt det du spør om, men føler for å dele en egen erfaring. Du sier selv at du har vært interessert i jenta i noen måneder, og at det til tider virker som at det er gjensidig. Kanskje på tide å legge inn støtet? Har selv følt det sånn, og endte opp med at jenta ble lei og gikk videre.
Vis hele sitatet...
Takker for et seriøst svar fra deg og et par andre her, takk til dere.

Kjipt å høre om din situasjon også, know that feeling . Det som er greien er det at han har oppført seg på lignende måte før når en av mine ekte kompiser var interessert i en jente. Det virker nesten som at han er en person som KUN skal ødelegge, skape sjalusi og være jævlig provoserende når det gjelder det temaet der. Hva ville du gjort? Ville du bare ignorert han hvis du var i mine sko?
Om jeg hadde en kompis som alltid skulle ødelegge så hadde jeg dumpa han som kompis ... Mulig han ikke har det så greit selv og ikke vil at de rundt han skal ha det noe greit heller? "Misery loves company"
Sist endret av pensl; 23. mars 2018 kl. 17:11.
ta en prat me kompisen din, viss han ikke hører etter så gjør som liasis.. gi han en omgang juling eller dump han som kompis enkelt og greit
Ikke overtenk det. Jeg ville hengt med dama ASAP. Hvis det ikke er gjensidige følelser så hadde jeg glemt hele situasjonen, er ikke vits å henge seg oppi det. Jeg tror de fleste opplever å være forelska, men ikke ha nok guts for å så se at personen du er forelsket i blir tatt av en annen. Dette er vondere enn man skulle tro. Jeg tror også at de fleste blir mye mer effektive neste gang. Du har nå muligheten til å lære på den enkle måten.
Trådstarter
44 1
Takker for innspill alle sammen
Sant som pensl sier, han er veldig mye for seg selv osv og lite venner, så det kan vel ligge noe i det du sa om at siden han kanskje ikke har det så bra med seg selv så vil han heller ikke at «vennene» rundt han skal ha det så bra. Synes det er helt latterlig uansett at en «kompis» holder på på den måten! Nå sier ikke jeg at jeg VET at hun liker meg, men synes nå ihvertfall at hvis en kompis er keen på en jente så kan han eller de holde seg litt i bakgrunnen. Eller hva tenker dere om det?
Sist endret av Joklion; 23. mars 2018 kl. 17:38.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Joklion Vis innlegg
Takker for innspill alle sammen
Sant som pensl sier, han er veldig mye for seg selv osv og lite venner, så det kan vel ligge noe i det du sa om at siden han kanskje ikke har det så bra med seg selv så vil han heller ikke at «vennene» rundt han skal ha det så bra. Synes det er helt latterlig uansett at en «kompis» holder på på den måten! Nå sier ikke jeg at jeg VET at hun liker meg, men synes nå ihvertfall at hvis en kompis er keen på en jente så kan han eller de holde seg litt i bakgrunnen. Eller hva tenker dere om det?
Vis hele sitatet...
Synes ikke du snakker særlig snillt om "vennen" din. Om du iløpet av to måneder enda ikke har fått noe mer enn kun litt snapchat til å skje med jenta så betyr det somregel at ingenting blir å skje.
Høres ut som om kompisen din er forelska i deg.
Sitat av moret Vis innlegg
Lol, du har vært interessert i en jente et par mnd... et par mnd?!
Få fingeren ut av Snapchat-rumpa og inn i dåsa hennes...
You snooze, you loose...
Vis hele sitatet...
Ja, dette blir som om du slumrer alarmen før du skal på jobb. Men ender opp med å komme forseint.
Nå vet ikke jeg hvor gammel eller erfaren du er, men siden du spør så.

Hvis han er kompis, så snakk med han, hvis ikke så få fortgang på forholdet selv.

Hva han eller hun eller du gjør, er vel opp til hver enkelt. Hvordan du takler det, kommer jo bare ann på deg selv. Ganske far out å banke kompis fordi han prøver seg på ei dame som du liker. Kanskje ikke snillt av han, men.

Om kompis prøver og gjøre livet surt for deg p.g.a han har det kjipt selv, hørres jo ut som ganske sprø spekulasjon (i følge meg, ihvertfall).

Snakk. Hvis ikke det funker, så gå videre.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Bare fordi du liker henne så betyr ikke det at du har dibs, første mann til mølla.
Sist endret av Trollanon; 23. mars 2018 kl. 20:33.