Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 6603
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har kun hatt casual forhold i flere år nå og tror at jeg er klar for noe mer seriøst. Seff skal kjemien stemme og alt det der, men har dere tips til hva jeg bør stille som absolutte krav til en eventuelt langvarig partner? Og hva er dealbreakers?
Håper på mange svar.
Vel, har hatt mangfoldige forhold..kjemien var topp..forholdet røyk hver gang.

Det er INGEN oppskrift på dette. Livet er å prøve å feile også prøve igjen
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skjønner den, men noen krav bør man kanskje ha tenkt ut på forhånd?
Som Solarfields sier; ingen fasit.

Men noe jeg personlig setter meeeget høyt hos det motsatte kjønn er selvstendighet (etter et par dårlige opplevelser).
Sist endret av AkerUE; 27. juli 2017 kl. 23:46.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av AkerUE Vis innlegg
Som Solarfields sier; ingen fasit.

Men noe jeg personlig setter meeeget høyt hos det motsatte kjønn er selvstendighet (etter et par dårlige opplevelser).
Vis hele sitatet...
Hva legger du i "selvstendighet"?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og hva er dealbreakers?
Vis hele sitatet...
Dealbreakers. Lange lister med dealbreakers, tror ikke jeg kan tenke meg noen større turnoff.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Yalla Vis innlegg
Dealbreakers. Lange lister med dealbreakers, tror ikke jeg kan tenke meg noen større turnoff.
Vis hele sitatet...
At dama har en lang liste med dealbreakers? Noen dealbreakers bør man jo ha, som at dama er rusavhengig eller er frekk mot fremmede o.l. syns jeg da.
noen som er lett å leve med.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av magnet Vis innlegg
noen som er lett å leve med.
Vis hele sitatet...
Enig- men hva vil det si?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At dama har en lang liste med dealbreakers? Noen dealbreakers bør man jo ha, som at dama er rusavhengig eller er frekk mot fremmede o.l. syns jeg da.
Vis hele sitatet...
Tja, nå er jeg selv avrusa rusavhengig så jeg skal vel være ganske forsiktig med å dømme andre. Vil vel se an hvor vedkommende er i livet og hva de gjør med rusavhengigheten. Men naturligvis noen som er dypt i det uten noe ønske annet ønske enn å grave seg lenger ned styrer en jo unna.

Jeg syns fortsatt sånne lister bare er en helt fjern trend og jeg har sett noen jenter på forum som holder på med sånt og kan jo bare ønske de lykke til med å finne den "perfekte mannen". De er ikke noe for meg.
Sist endret av Yalla; 28. juli 2017 kl. 00:26.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Yalla Vis innlegg
Tja, nå er jeg selv avrusa rusavhengig så jeg skal vel være ganske forsiktig med å dømme andre. Vil vel se an hvor vedkommende er i livet og hva de gjør med rusavhengigheten. Men naturligvis noen som er dypt i det uten noe ønske annet ønske enn å grave seg lenger ned styrer en jo unna.

Jeg syns fortsatt sånne lister bare er en helt fjern trend og jeg har sett noen jenter på forum som holder på med sånt og kan jo bare ønske de lykke til med å finne den "perfekte mannen". De er ikke noe for meg.
Vis hele sitatet...
Tenkte seff på aktiv rusavhengig, men nevnte det kun som eksempel.
Skjønner jo at lange lister er dumt, men samtidig så kan bli lett bli revet med i en forelskelse så det er greit å være litt bevisst på hva som ikke vil være greit i lengden. Jeg datet en dame en gang som jeg likte ganske godt men så var hun frekk mot kompisene mine, og det ble en dealbreaker.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Først og fremst skal du være litt forsiktig med å "kreve" noe som helst. Folk er som de er, og det som evt vil være en "dealbreaker" vil neppe være veldig tydelig før du har tilbrakt en del tid med personen. Alle liker å si de er seg selv hele tiden, men vi har alle på en maske der vi viser oss fra den beste siden tidlig i et forhold. Så ta det lugnt, ta ting som det kommer. Før eller siden blir det veldig tydelig hva du vil.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Først og fremst skal du være litt forsiktig med å "kreve" noe som helst. Folk er som de er, og det som evt vil være en "dealbreaker" vil neppe være veldig tydelig før du har tilbrakt en del tid med personen. Alle liker å si de er seg selv hele tiden, men vi har alle på en maske der vi viser oss fra den beste siden tidlig i et forhold. Så ta det lugnt, ta ting som det kommer. Før eller siden blir det veldig tydelig hva du vil.
Vis hele sitatet...
Enig i det. Bare tenkte om noen her inne har en partner de er fornøyde med og klarer å sette fingeren på noe av egenskapene som gjør forholdet bra.
En god partner er en som får deg til å føle at du er verdifull og viktig. Akkurat hva som skal til for det er sikkert forskjellig fra person til person, men vedkommende må gi deg den følelsen for at det skal være noen vits. En partner som får deg til å føle deg liten, dum eller utilstrekkelig er en du bør kvitte deg med.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Om de har helt andre ønsker for fremtiden enn deg kan være greit å finne ut av tidlig. Om du ønsker deg tretten barn og definitivt vil oppdra dem i Harstad, så er det kanskje greit å ikke innlede et seriøst forhold med noen som vil ha en gullfisk i Oslo sentrum.
Ei jente sa til meg en gang: "å elske noen er å sette dem fri." Så kan man jo tenke på det litt, å dvele over hva det egentlig betyr. Og forventinger er også skumle greier, ingen er tankeleser.. det er utrolig lett å bli skuffa når man har store forventninger.

Jeg fridde til dama denne uka, vi gifter oss til neste sommer :-)
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Ei jente sa til meg en gang: "å elske noen er å sette dem fri." Så kan man jo tenke på det litt, å dvele over hva det egentlig betyr. Og forventinger er også skumle greier, ingen er tankeleser.. det er utrolig lett å bli skuffa når man har store forventninger.

Jeg fridde til dama denne uka, vi gifter oss til neste sommer :-)
Vis hele sitatet...
Virker som du har litt peil på hva du trenger i et forhold Hva gjorde at du fridde til akkurat denne dama?
Veit ikke helt hva jeg skal svare på det.

Jeg har vært innom mye rart og blitt behandla både bra og dårlig. Det er liksom ikke noe fasit på det her, men den partneren du burde velge bør vel også egne seg som bestevenn?! Det holder liksom ikke bare å være kjekk og fin og sånn(?) for min del i hvert fall.

Hva liker du da? Og hva slags partner ønsker du?
Viktige faktorer etter min mening er openmindedness, evnen til å reflektere, evnen til å kunne endre tankemønstre, evnen til å tape i diskusjoner, evnen til å se forbi feil og lære seg å leve med at partneren ikke er perfekt. Det er noen tanker jeg har om å få forhold til å vare.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Veit ikke helt hva jeg skal svare på det.

Jeg har vært innom mye rart og blitt behandla både bra og dårlig. Det er liksom ikke noe fasit på det her, men den partneren du burde velge bør vel også egne seg som bestevenn?! Det holder liksom ikke bare å være kjekk og fin og sånn(?) for min del i hvert fall.

Hva liker du da? Og hva slags partner ønsker du?
Vis hele sitatet...
Godt svart
Jeg vil ha en som støtter meg og stiller opp for meg, en jeg vet er der for meg når jeg verden går i mot. Et mykt sted å lande, hvis det gir mening. Som det ble nevnt her tidligere, en som får meg til å føle meg verdifull. Lojal og ærlig, og snill. Må jo seff være attraktiv og da men trenger ikke være utpreget sexy. Orden i økonomien er et must tror jeg. Vet ikke om sånne jenter finns lenger da
Da vet du jo hva du vil ha :-)
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Da vet du jo hva du vil ha :-)
Vis hele sitatet...
Har vel en fjern anelse
Likte godt det Relevant skrev over her også. Men det begynner kanskje å bli litt for mange krav hvis jeg skal prøve å finne noen som innfrir alt dette
Du skal ikke finne noen som innfrir alt detta. Finn noen som er nærmest mulig det du ser etter. Må jo ikke glemme at din partner også kanskje har krav og forventninger.. kompromiss og kommunikasjon tror jeg er viktige forutsetninger for at flere enn én skal leve sammen. Litt tilbake til det med bestevenn liksom, ingen av dere bør miste dere selv, men begge må vel tilpasse seg den andre litt. Maktforholdet i et forhold bør kanskje ikke være helt ujevnt fordelt?

Jeg fant ikke min kommende kone før jeg var over tretti. Jeg vet ikke alderen din, men det kan hende at du har noen år med leting, prøving og feiling forran deg. Men det kan være moro og spennende det også og ikke minst lærerikt :-)

Man kan ikke ha det ordentlig bra før man har hatt det skikkelig jævlig?!
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Du skal ikke finne noen som innfrir alt detta. Finn noen som er nærmest mulig det du ser etter. Må jo ikke glemme at din partner også kanskje har krav og forventninger.. kompromiss og kommunikasjon tror jeg er viktige forutsetninger for at flere enn én skal leve sammen. Litt tilbake til det med bestevenn liksom, ingen av dere bør miste dere selv, men begge må vel tilpasse seg den andre litt. Maktforholdet i et forhold bør kanskje ikke være helt ujevnt fordelt?

Jeg fant ikke min kommende kone før jeg var over tretti. Jeg vet ikke alderen din, men det kan hende at du har noen år med leting, prøving og feiling forran deg. Men det kan være moro og spennende det også og ikke minst lærerikt :-)

Man kan ikke ha det ordentlig bra før man har hatt det skikkelig jævlig?!
Vis hele sitatet...
Sant det Er 29 så har rukket å bli kjent med mange men ingen som jeg syns har vært verdt å bruke mye tid på. Men har heller ikke sett verdien av å være i et forhold før nå i det siste.
Jeg ønsker deg i alle fall lykke til og håper at du finner det du leter etter :-)

Håper også at du tenker litt på hva det betyr å elske noen.. hva er du villig til å gi opp og hvor langt er du villig til å gå? Det går jo begge veier det her liksom, det er jo ikke bare en av dere som skal få det de vil ha :-)
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Orden på økonomien. Seriøst, en som svømmer i regninger h*n ikke klarer å betale er ingen du vil være involvert med resten av livet.
Ordnet økonomi, evne til å aktivere seg selv, være i eller ha ønske om å være i jobb. (Henger i grunn litt sammen alle punktene)
En god partner kan være klin lik deg eller din rake motsetning. Kjemien dere imellom er viktig. At man kan være ærlig mot seg selv og hverandre. At man er sammen som ett team.
At man er sulten på eventyr og respektfull mot hverandre.

Lykke til, det kan være vanskelig å gi slipp på sin individualitet men cluet er vel å være sammen uten å miste seg selv.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
En god partner kan være klin lik deg eller din rake motsetning. Kjemien dere imellom er viktig. At man kan være ærlig mot seg selv og hverandre. At man er sammen som ett team.
At man er sulten på eventyr og respektfull mot hverandre.

Lykke til, det kan være vanskelig å gi slipp på sin individualitet men cluet er vel å være sammen uten å miste seg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg har 0% tro på at en god partner er din rake motsetning, da er det jo heller ingen felles interesser og alt blir tolket motsatt av det du mener.
Jeg ville heller gått for en som var mer lik deg selv etter å ha vært i ett forhold der vi var veeeeldig forskjellige.

Eks:
Når den ene strikker og andre gamer, eller en vil se på skrekkfilm og den andre vil se på gossip girl, eller den ene synes det er greit å ta seg en blås, spise en knips (veldig sjeldent) og den andre liker bare alkohol. Eller en liker streng i barneoppdragelse den andre er mer "stakkars lille" selv om den lille ikke er 0 år lenger, eller den ene liker klassisk og den andre liker hard style/reggae.

That does not compute.

Det betyr ikke at de ikke kan ha det fint en stund.
MEEEN cluet må jo være at det skal være enkelt å finne likheter, ting å gjøre sammen, ikke at en skal vende hver stein for å finne noe som begge liker.
Sist endret av SinHazzard; 28. juli 2017 kl. 17:50.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At dama har en lang liste med dealbreakers? Noen dealbreakers bør man jo ha, som at dama er rusavhengig eller er frekk mot fremmede o.l. syns jeg da.
Vis hele sitatet...
Har selv noen sånne "dealbreakers" som jeg følger når det kommer til dating etc :
- Rusavhengighet (alkohol/narkotika)
- Mangel på sosial intelligens (problemer med å snakke med ukjente mennesker, bygge relasjoner, klarer ikke å lese andre mennesker)
- Befinner seg/holder til i uønskede miljøer (venstre/høyre ekstreme, rusmiljøer, kriminelle miljøer)
- Mangel på ambisjoner (utfordrer ikke Status Quo)
- Mangel på humor
- Psyko ekskjærester
- Drama Queen (irrasjonell atferd)
Valget av partner bør inneholde en vurdering av evnen til begge parter til å være til stede i nuet for hverandre. Sant evnen til å skape tid til å være tilstede for hverandre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har kun hatt casual forhold i flere år nå og tror at jeg er klar for noe mer seriøst. Seff skal kjemien stemme og alt det der, men har dere tips til hva jeg bør stille som absolutte krav til en eventuelt langvarig partner? Og hva er dealbreakers?
Håper på mange svar.
Vis hele sitatet...

Seriøst? Du kan ha så mange absolutte krav og dealbreakers som du bare vil. Treffer du en du blir skikkelig hekta på så er alt glemt uansett.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Viktige faktorer etter min mening er openmindedness, evnen til å reflektere, evnen til å kunne endre tankemønstre, evnen til å tape i diskusjoner, evnen til å se forbi feil og lære seg å leve med at partneren ikke er perfekt. Det er noen tanker jeg har om å få forhold til å vare.
Vis hele sitatet...

Og når du blir dritforelska så betyr ikke de tinga noe som helst
Er en ikke så hekta så har en sikkert ikke et godt utgangspunkt for langvarig forhold.
Sist endret av frtoretang; 30. juli 2017 kl. 07:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av frtoretang Vis innlegg




Og når du blir dritforelska så betyr ikke de tinga noe som helst
Er en ikke så hekta så har en sikkert ikke et godt utgangspunkt for langvarig forhold.
Vis hele sitatet...
Tingene jeg listet er hva jeg tror vil sørge for et sunt og langvarig forhold. Den forelskelsen som er i starten vil forsvinne en del, og er man med noen, uansett hvor gode dere er for hverandre vil det over tid oppstå gnisninger. Tankene mine er rundt hvordan å ha et sunt og langvarig forhold.
Ikke så lett å velge med fornuften når følelsene vil noe annet. Den der strategien med å krysse av på en checkliste har ihvertfall aldri fungert for meg. Når jeg har funnet den perfekte fyren, viser det seg at jeg ikke vil ha ham likevel. Dessverre.
Jeg tror det hele kun handler om å tilpasse seg hverandre. Jeg er en ganske ensom ulv og har nettopp avsluttet et forhold fordi personen ikke godtok mine betingelser på en hverdag delt med en annen. Jeg trives veldig godt i mitt eget selskap og krever tid aleine for og bearbeide alle inntrykk livet spyr ut.
Det at din sjelevenn finnes i Norge kan man bare glemme, det er heller derfor ikke sagt at du skal gifte deg med en 67 år gammel Estisk dame kun fordi dere er match rundt sjel.

Du må tenke på hvor mye du vil legge i et forhold, og deretter finne en som er attraktiv og verdig nok i dine øyne.

Jeg savner virkelig 16-17 års alderen. Når du da hadde en krøsj hadde du skuddsikker vest og en følelse knappest noe annet kan gi deg.

Lykke til.

heartslava
En som elsker meg like mye som jeg elsker hun.

Stiller jo så klart krav som at hun er snill, morsom og sånne ting, men ville aldri forelsket meg i en ufin og høylytt jente uansett. Ville du trådstarter? Ikke vet jeg, men dette er jo veldig subjektivt. Kanskje du vil ha en kjæreste som liker de samme hobbyene som deg, men sånn ville ikke jeg brydd meg om. Kunne ennå hatt mye å prate om..

Pluss som kommer etter: hun er pen, fin rompe osv.

Men uansett trådstarter - du merker på deg når du finner den rette. Jeg har ihvertfall aldri møtt og vært sammen med jenter hvor jeg vet at bare hun kunne jeg blitt gammel med.

Kanskje det ikke er sånn der er, men jeg har alltid levd i en slik fantasiverden etter jeg hørte hvordan foreldrene mine følte det sånn første gangen de møttes og 35+ år er de ennå sammen.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for gode svar
Dette er rart, jeg har vært player i mange år men har plutselig mistet helt interessen for denne livsstilen. Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig kjenner på et savn og ønske om dame, jeg har ikke lyst på barn eller tradisjonelt familieliv. Dere med litt mer livserfaring enn meg, har dere noen tanker om hva det kan handle om?
Jeg synes du bør flippe scriptet ditt en smule; Hvordan skal du klare å bry deg om noen andre, når du ennå er så usikker på hvem du er, eller hva du vil?

En grunnsten i forhold er vel at man skal kunne være åpne og stole på hverandre, kjenne sin partner.
Den usikkerheten du utviser her er hva jeg ville anbefalt deg å ta tak í, lær deg at kjenne, før du skal ut og kjenne på andre.
Ikke bare dytt en kjæreste inn i dette vage savnet ditt, sjekk ut hullet selv, og se om du kommer deg inn til sakens kjerne.
At 'player' livsstilen ikke gir deg noe i lengden er vel ikke noe kjempemysterie. Hva finner man i bunnen av tusen flyktige fitter?

For one human being to love another: that is perhaps the most difficult of all our tasks, the ultimate, the last test and proof, the work for which all other work is but preparation.”
― Rainer Maria Rilke
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Turelli Vis innlegg
Jeg synes du bør flippe scriptet ditt en smule; Hvordan skal du klare å bry deg om noen andre, når du ennå er så usikker på hvem du er, eller hva du vil?

En grunnsten i forhold er vel at man skal kunne være åpne og stole på hverandre, kjenne sin partner.
Den usikkerheten du utviser her er hva jeg ville anbefalt deg å ta tak í, lær deg at kjenne, før du skal ut og kjenne på andre.
Ikke bare dytt en kjæreste inn i dette vage savnet ditt, sjekk ut hullet selv, og se om du kommer deg inn til sakens kjerne.
At 'player' livsstilen ikke gir deg noe i lengden er vel ikke noe kjempemysterie. Hva finner man i bunnen av tusen flyktige fitter?

For one human being to love another: that is perhaps the most difficult of all our tasks, the ultimate, the last test and proof, the work for which all other work is but preparation.”
― Rainer Maria Rilke
Vis hele sitatet...
Kjenner meg selv godt på de fleste områder og driver stadig med egenutvikling.

Det sitatet på slutten av innlegget ditt traff meg. Kanskje det er det handler om, at jeg er endelig klar for å teste meg selv når det kommer til kjærlighet? Det er jo tross alt gjennom relasjoner at man blir kjent med seg selv.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av heartslava Vis innlegg
Jeg tror det hele kun handler om å tilpasse seg hverandre. Jeg er en ganske ensom ulv og har nettopp avsluttet et forhold fordi personen ikke godtok mine betingelser på en hverdag delt med en annen. Jeg trives veldig godt i mitt eget selskap og krever tid aleine for og bearbeide alle inntrykk livet spyr ut.
Det at din sjelevenn finnes i Norge kan man bare glemme, det er heller derfor ikke sagt at du skal gifte deg med en 67 år gammel Estisk dame kun fordi dere er match rundt sjel.

Du må tenke på hvor mye du vil legge i et forhold, og deretter finne en som er attraktiv og verdig nok i dine øyne.

Jeg savner virkelig 16-17 års alderen. Når du da hadde en krøsj hadde du skuddsikker vest og en følelse knappest noe annet kan gi deg.

Lykke til.

heartslava
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan jeg bare glemme at min sjelevenn finns i Norge?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor kan jeg bare glemme at min sjelevenn finns i Norge?
Vis hele sitatet...
Jeg antar at rasjonalet er at hvert individ har én optimal sjelevenn, og at det dermed er statistisk usannsynlig at begge to befinner seg på samme sted. Fullstendig urimelig på flere plan.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor kan jeg bare glemme at min sjelevenn finns i Norge?
Vis hele sitatet...
Har tenkt på dette selv. Min mening er:
Hva er sannsynligheten for at "The one" befinner seg i Norge?

Men: Jeg mener at det er flere personer som kan være "The one".
Spørs hvordan man respekterer hverandre.

Altså, man må møte personen for at begge skal bli kjent med hverandre, men hva er sannsynligheten for at denne personen bor i samme by som deg?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Turelli Vis innlegg
At 'player' livsstilen ikke gir deg noe i lengden er vel ikke noe kjempemysterie. Hva finner man i bunnen av tusen flyktige fitter?
Vis hele sitatet...
Frihet til å kunne gjøre absolutt hva man vil, når man vil uten å være bundet fast på noen som helst måte. Hvis du våkner opp en dag og vil stikke på motorsykkelferie til Vietnam så kan du gjøre det som singel og fri. Hvis du er i forhold? Da blir det fort litt vanskeligere.

Jeg er singel av akkurat den grunnen. Friheten det gir meg. Det blir jo så klart litt knulling rundt men det er jo bare for moro skyld. Jeg leter ikke etter verken selvtillit eller lykke med å knulle jenter. Selvtillit og lykke kommer innenifra, ikke fra andre personer.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Frihet til å kunne gjøre absolutt hva man vil, når man vil uten å være bundet fast på noen som helst måte. Hvis du våkner opp en dag og vil stikke på motorsykkelferie til Vietnam så kan du gjøre det som singel og fri. Hvis du er i forhold? Da blir det fort litt vanskeligere.

Jeg er singel av akkurat den grunnen. Friheten det gir meg. Det blir jo så klart litt knulling rundt men det er jo bare for moro skyld. Jeg leter ikke etter verken selvtillit eller lykke med å knulle jenter. Selvtillit og lykke kommer innenifra, ikke fra andre personer.
Vis hele sitatet...
Er ikke det litt selvmotsigende? Du knuller for "moro skyld" men ikke for å finne lykke eller selvtillit? Hva syns du da er morsomt med det?
Og hvis lykke og selvtillit kommer innenfra, hvorfor det behovet for frihet til å reise på motorsykkeltur?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke det litt selvmotsigende? Du knuller for "moro skyld" men ikke for å finne lykke eller selvtillit? Hva syns du da er morsomt med det?
Vis hele sitatet...
Fordi orgasme er deilig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og hvis lykke og selvtillit kommer innenfra, hvorfor det behovet for frihet til å reise på motorsykkeltur?
Vis hele sitatet...
Så alle lykkelige mennesker bør bare sitte på ræva hele dagen da eller? Man kan dra på motorsykkeltur fordi man synes det er gøy.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Fordi orgasme er deilig?

Så alle lykkelige mennesker bør bare sitte på ræva hele dagen da eller? Man kan dra på motorsykkeltur fordi man synes det er gøy.
Vis hele sitatet...
Man gjør vel strengt tatt ting som er deilig og gøy for å være lykkelig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man gjør vel strengt tatt ting som er deilig og gøy for å være lykkelig?
Vis hele sitatet...
Jo, men det spørs hva du mener med lykkelig. Lykke kan være et flyktig øyeblikk, eller en tilstand man har over lengre tid. En orgasme kan være lykke i akkurat det øyeblikket det varer. En motorsykkeltur er både lykke i øyeblikket, og som et minne man kan tenkte tilbake på og bli lykkelig av.

Problemet jeg har med det første jeg siterte av deg var at jeg tolket det som at man ikke tar seg tid til å gjøre ting man syns er gøy hvis man er lykkelig. Isåfall må det å ikke gjøre noen ting være det som gjør deg lykkelig.
Sist endret av Gelémannen; 4. august 2017 kl. 00:17.
Anonym bruker
"Løpende Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Jo, men det spørs hva du mener med lykkelig. Lykke kan være et flyktig øyeblikk, eller en tilstand man har over lengre tid. En orgasme kan være lykke i akkurat det øyeblikket det varer. En motorsykkeltur er både lykke i øyeblikket, og som et minne man kan tenkte tilbake på og bli lykkelig av.

Problemet jeg har med det første jeg siterte av deg var at jeg tolket det som at man ikke tar seg tid til å gjøre ting man syns er gøy hvis man er lykkelig. Isåfall må det å ikke gjøre noen ting være det som gjør deg lykkelig.
Vis hele sitatet...
Misforsto hverandre da. Jeg mener at lykke kommer av gode og nære relasjoner. Leste dere i VG her om dagen? Artikkel av bl.a. Pål Ørjan Johansen hvor det skrives om viktigheten av nære og gode relasjoner på livskvalitet og lykke. Tror dame er bra for helsa mi