Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4054
Har lagt ut en del amfetaminposter i det siste, men etter den siste nedturen (og en del legebesøk samt en snartur innom distriktspsykiatrisk (som overrasket meg med en saftig regning, siden jeg ikke har vært i psykiatrien der siden den meget gratise barne- og ungdomspsyk.)). Snakket med dealer i dag, og kunne ikke stoppe meg selv fra å spørre om litt makka. Vet at jeg ikke burde oppsøke det, men savnet har vært helt forferdelig. Vet at jeg ikke er avhengig, fordi jeg har bare brukt det regelmessig i ca. 1 1/5 måned, men jeg kjenner at jeg trenger amf, for å gjøre de mest dagligdagse oppgaver. Dealeren min sa at han kjente en fyr som kunne hooke meg opp med noe "knips". Nå er ikke jeg den mest kunnskapsrike innen drogenes gatenavn, men jeg vet at "knips" ikke er amf. I slike tilfeller ville jeg vanligvis googlet, men resultatene var litt blandede, og jeg vet ikke helt hva som er hva. Dealeren mente det var et godt, billig og nærmest ufarlig alternativ til speed. Ordet ufarlig gjør meg ofte litt mistenksom når jeg ikke vet nøyaktig hva det er (ikke det at flesteparten som tar amfetamin tror det er ufarlig, eller vet nøyaktig hva som er i mixen sin). (Som dere kanskje merker er denne teksten noe usammenhengende. Jeg beklager. Har "tatt på meg joggeskoene" for å komme meg gjennom en intens kveld med mange arbeidsoppgaver. Spar meg prekenen, vet jeg har føkka opp i kveld).
Så da kommer jeg endelig til poenget: Hva er "knips"? Er "knips" et bedre alternativ til amfetaminbaserte stoffer? Om "knips" ikke er et alternativ, hva kan da være en bra måte å komme seg gjennom nedturen uten å bli et totalt zombie-nerverak (og helst ikke cannabis. Tenker mer på stimulanter enn på beroligende). Håper denne posten ga litt mening (hjernen min tenker på minst fem ting på en gang). Takk på forhånd for svar
knips er ecstasy. Altså MDMA i pilleform, som regel blandet med masse dritt.
Mdma er nært kjemisk beslektet med amfetamin. Du burde google så får du svar på mye om det. Knips er slang for en blanding mens mdma er selve virkestoffet i mdma
Vil på ingen måte byttet ut knips med speed. Det tømmer deg, og ved riktig bruk så blir du en surpromp resten av livet. En gang i ny og ne, ja, men ikke bruk det like hyppig som man kan med speed.
Sist endret av MasterOfNone; 8. november 2016 kl. 00:40.
rollsafe.org

Ikke ta mdma oftere enn 1 gang i mnd.
Grevinne
xsuspicious's Avatar
Trådstarter
10 2
Sitat av Bronson Vis innlegg
knips er ecstasy. Altså MDMA i pilleform, som regel blandet med masse dritt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Mdma er nært kjemisk beslektet med amfetamin. Knips er slang for en blanding mens mdma er selve virkestoffet i mdma
Vis hele sitatet...
Har tatt MDMA tidligere (både som "Molly" i krystallisert pulver og som ecstasy-tabletter) men hadde ingen anelse om at det gikk under navnet knips. Her i nærområdet har jeg bare hørt Molly for MDMA og Emma og E (samt "bokstavkjeks", men noen fortalte meg at det var en lokal greie). Bruker liksom ikke MDMA til det samme som speed. Mens jeg bruker speed som et mer "produktivt stoff", bruker jeg MDMA mer som et fritidsstoff. Føler MDMA har psykedeliske effekter og følelser av velbehag som egner seg godt til en kveld med vennene dine, date med kjæresten, eller konsert, men ikke like godt når du må skrive ørten salgspitcher til jobben og en stil på 5000 ord du må skrive som teller på den avgjørende karakteren din.

Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Vil på ingen måte byttet ut knips med speed. Det tømmer deg, og ved riktig bruk så blir du en surpromp resten av livet. En gang i ny og ne, ja, men ikke bruk det like hyppig som man kan med speed.
Vis hele sitatet...
Høres vettugt ut det ja. MDMA er ikke noe jeg bruker ofte (eller har tenkt å bruke ofte), men heller ved en spesiell anledning (og som regel ikke mer enn to ganger i halvåret):

Sitat av seroto9n Vis innlegg
rollsafe.org

Ikke ta mdma oftere enn 1 gang i mnd.
Vis hele sitatet...
Du kommer alltid med veldig vettuge utsagn og argumenter (som jeg aldri har hørt på, men som jeg i ettertid har forstått at jeg burde lyttet til), så denne gangen velger jeg å høre på deg. Ikke ofter enn 1 gang i mnd. Got it. Tror også det vil ødelegge MDMA-"magien" om jeg tar det oftere. Blir som å trippe på LSD eller flein så ofte at du begynner å forstå hvor trippen skal lede deg før du har lagt lappen på tunga.



Da fikk jeg i hvert fall svar på hva knips er. Ærlig talt aldri hørt det uttrykket, men etter litt gransking ser jeg at det er et ganske populært navn. Bare jeg som er elendig til å finn informasjon på nettet tydeligvis . Med min MDMA-erfaring så kommer jeg nok til å holde meg til den anbefalte dosen og hyppigheten og fortsette å bruke det en sjelden gang i godt selskap med venner.

[insert klisje takkemelding] Bare en liten "shout out" til community-et her så langt. Jeg er fortsatt ganske ny her, og ikke så veldig aktiv (selv om jeg er innom og leser de fleste poster), og jeg må bare si at de fleste som er her er ekstremt hyggelige og hjelpsomme mennesker. Skulle ønske andre nettsamfunn tok imot ny medlemmer like varmt og forståelsesfullt som dere. [klisje takkemelding over]
Vet at jeg ikke burde oppsøke det, men savnet har vært helt forferdelig. Vet at jeg ikke er avhengig ... jeg kjenner at jeg trenger amf, for å gjøre de mest dagligdagse oppgaver.
Vis hele sitatet...
Ikke en moralpreken om at du fucket opp i kveld, men selv om du ikke ser det selv, så er du avhengig Jeg vet i alle fall ikke om en bedre måte enn akkurat de setningene for å forklare avhengighet.


Men til spørsmålet, slang varierer jo litt på hvor man er. Men så vidt jeg vet, går knips som ecstasypiller. I alle fall tidligere inneholdt disse ofte amf, eller andre sentralstimulerende.
Men det er jo da ofte vanskelig å vite nøyaktig hva som er i dem, som du sier.
Sitat av xsuspicious Vis innlegg
Du kommer alltid med veldig vettuge utsagn og argumenter (som jeg aldri har hørt på, men som jeg i ettertid har forstått at jeg burde lyttet til), så denne gangen velger jeg å høre på deg. Ikke ofter enn 1 gang i mnd. Got it. Tror også det vil ødelegge MDMA-"magien" om jeg tar det oftere. Blir som å trippe på LSD eller flein så ofte at du begynner å forstå hvor trippen skal lede deg før du har lagt lappen på tunga.
Vis hele sitatet...
Føler meg smigret! Ser nå at du vet hva MDMA er og har et fornuftig syn på det, men bare ikke kjente til uttrykket "knips" så det er bra Satt og tenkte at om dealeren har overbevist deg om at mdma/knips er et godt alternativ til speed, samt at selvkontroll ikke virker helt som din sterkeste side fant jeg ut at jeg ville holde svaret mitt kortfattet for en gangs skyld med det som virkelig var viktig


Lykke til videre da

Følger med
Ingen personlig erfaring med speed, og brukere har vaksinert meg for noen som helst interresse.

Hvis du er på jakt etter et ufarlig ikkeavhengighetsskapende alternativ til noe som kan hjelpe deg holde fokus og "produktivt" arbeid kan mikrodose LSD foreslåes. I små doser 10-20mcg virker LSD som et stimulant med økte kreative sider og lettere eufori
Mikrodose LSD eller Modafinil er langt tryggere enn speed. Ingenting er som amfetamin så jeg forstår at du dras mot det, men for din egen del burde du vurdere noe annet for produktivitet og motivasjon. Speeden kommer til å knekke deg så ikke lur deg til å tro noe annet, merk mine ord.
"Dexamphetamine" er det du burde gå for. Basically amfetamin i pilleform, ment for ADHD medisinering.
Grevinne
xsuspicious's Avatar
Trådstarter
10 2
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hvis du er på jakt etter et ufarlig ikkeavhengighetsskapende alternativ til noe som kan hjelpe deg holde fokus og "produktivt" arbeid kan mikrodose LSD foreslåes. I små doser 10-20mcg virker LSD som et stimulant med økte kreative sider og lettere eufori
Vis hele sitatet...
Sitat av Quasar Vis innlegg
Mikrodose LSD eller Modafinil er langt tryggere enn speed. Ingenting er som amfetamin så jeg forstår at du dras mot det, men for din egen del burde du vurdere noe annet for produktivitet og motivasjon. Speeden kommer til å knekke deg så ikke lur deg til å tro noe annet, merk mine ord.
Vis hele sitatet...
Sitat av Iecore piscis Vis innlegg
"Dexamphetamine" er det du burde gå for. Basically amfetamin i pilleform, ment for ADHD medisinering.
Vis hele sitatet...
Høres alle ut som noen gode alternativer. Nedturene etter speeden blir bare verre og verre, så jeg vil slutte mens leken er god. Har møtt en del rusmisbrukere på jobben, og speedmisbrukere er de jeg liker minst. Ikke bare måten de ser ut på, men også oppførselen deres er rett og slett lite tiltrekkende. Har lite lyst til å ende opp slik, men følelsen av speed er også veldig vanskelig å gi slipp på. Skal prøve med LSD først. Har prøvd å skaffe, men finner ingen som har i området. Får vel fortsette å prøve. Takk for tipsene i hvert fall. Dere er svært hjelpsomme.

Bare til informasjon: I kveld prøver jeg flein. Har holdt meg unna speed siden tirsdag nå, så jeg prøver andre ting for å distrahere meg.
Sist endret av xsuspicious; 12. november 2016 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Metamina hvis du får tak i dette. Det er lege industrien sin versjon av speed = dextroamphetamine tror jeg virkemiddelet er
ArbeidsledigProletar
Sitat av xsuspicious Vis innlegg
. Vet at jeg ikke er avhengig, fordi jeg har bare brukt det regelmessig i ca. 1 1/5 måned, men jeg kjenner at jeg trenger amf, for å gjøre de mest dagligdagse oppgaver.
Vis hele sitatet...
HÆÆÆÆ?

For en selvmotsigende setning. Bare en nærkis kan lure seg sjøl så hardt. Just sayin'
Sist endret av Batabusa; 12. november 2016 kl. 13:46.
Modafinil har jeg ekstremt god erfaring med, men kan hende det ikke er nok dersom man er vant til amf. Jeg brukte litt amf før men har nå gått helt over til Modafinil. Føles så mye bedre ut fysisk for kroppen.